A pedagógusok miért nem hagyják el a szakmát?
1. Hivatástudattól nem hagyják ott a pályát.
2. Félnek váltani, elvannak a langyos vízben.
Éppen ez a probléma, amit a kérdező is közvetít. Ostoba féligazságokat (sőt, hülyeségeket) hangoztat, kiforgat dolgokat, a tanári munkáról fogalma nincsen, csak a rosszindulatú közhelyeket hangoztatja. Vagyis a tanároknak rengeteg szabadidejük van, a munkájuk nagyon könnyű, mert mindig ugyanazt kell csinálni stb. Ez a sok ostobaság a rosszmájú és igazából irigy szitkok alapja, ami az ilyen kicsinyes emberekből árad.
Senki nem tiltja meg senkinek, hogy elmenjenek tanárnak, te is nyugodtan jelentkezhetsz egyetemre, ha annyira vágysz a 3,5 hónap szünet után. De annak semmi értelme nincsen, hogy azért, mert ehhez lusta vagy (mármint a tanuláshoz), kígyót-békát kiabálj másra. Ehelyett jössz azzal, hogy mehetnek az aldiba árufeltöltőnek, mert kb. magadból indulsz ki. Miközben ezt írod:
"dolit javítani ? Mindenki ugyanazt írja. Fizika, matek már emlékszel a számításra kb ötödik javítás után. Mind ugyanaz. Irodalom, a gyerekek közhelyeket nyögdösnek. Felkészülés az órára? Mit tanultál fősikolán? Egyetemen? Felvételiztél nem? A szervezéseket munkaközösségek együtt végzik, nem egy ember"
Ebben az a vicces, hogy ha a tanár tényleg kaptafára tanítana, minden gyerekkel pont ugyanúgy bánna, minden dolgozatra ránézésre adna jegyet, mert "úgyis ugyanaz", akkor azért lennének lenézve és átkozva (mint ahogy a legtöbb szülőnek ez a vélt problémája a tanárokkal). Akkor most döntsétek már el, hogy mi a bajotok a tanárokkal! Pont ezekből látszik, hogy csak egyedül a rosszindulat és irigység dolgozik bennetek, miközben a tanári munkáról halvány fogalmatok nincsen. A mai pedagógiának éppen az a lényege, hogy az egyéni fejlesztésre is hangsúlyt kell fektetni, amihez pedig komoly felkészülés szükséges. Egy komoly pedagógus felkészül minden egyes órájára, mert hiába tanítja ugyanazt évről évre, nem az anyag számít, amit megtanít, hanem az, hogy milyen összetételű, milyen hátterű az a közeg, akinek meg akarja tanítani. Ehhez csoportspecifikusan fel felkészülni és differenciált oktatást kell tartani. Vagyis szakmai felkészülés kell. Itt nem arról van szó, amit te képzelsz, hogy az ötödikes matektanár átismétli, hogy kell közös nevezőre hozni a törteket. Hanem szakmai módszertanilag kell felkészülni, ki kell találni, hogy rakja össze az órát, milyen feladatok kövessék egymást, hogyan, milyen módszerekkel érje el a tanár, hogy a gyerekek megértsék az órai anyagot. Ezt jelenti a felkészülés az órák előtt.
De ez mindegy is, mert pont az ilyen vélemények, amiket előadsz, kondicionálják az embereket arra, hogy elhagyják a tanári pályát. Ez a sötétség, rosszindulat, harag, ami a pedagógia, mint szakma ellen irányul. De ez éppen rajtatok fog majd lecsapódni, amikor rájöttök, hogy beadjátok a gyerekeket az iskolába, ahol vagy nincs tanár, vagy aki még megmaradt, unodtan, kaptafára tanít, és szarik a gyerekeidre, tényleg nem készül az órákra öt percet sem. Az az igazság, hogy ma már kb. ez a helyzet, de én nem csodálkoznék azon, hogy ez miért alakul(t) ki, látva az átlagember kérdezőhöz hasonló mentalitását.
akinek van egy esze és nem elfogult (vagy egy hisztis tanár), az pontosan látja, hogy a magyar oktatási rendszer megbukott, és tanárok többsége a diplomások legalját képviselik.
tudnék mesélni a tanár ügyfeleink szellemi szintjéről, de inkább nem teszem, viszont azon mindig jókat röhögök, hogy tanárok mennyire el vennak tévedve, le vannak maradva :D ők komolyam azt hiszik, h ők vmi értelmiségnek számítanak :D az eszem megáll.
pl. a mérnök kolleganőm pl beszél angolul, penge mindenféle reál dologban, képben a jogszabályokkal stb. na egy átlag tanár az ő képességeinek jó, ha 10%-ával rendelkezik, és akkor még sokat mondtam.
attól, hogy ti, tanárok tudtok vinnyogni, h nem olvasnak a gyerekek, meg szódolgozatok íratni, még nem jelenti azt, hogy vagytok vkik a diplomások között.
és egyben ez a kérdésre is válasz:
a legtöbb tanár nem állná meg a helyét komoly munkahelyen, sztem pár hét után kis hajítanák őket.
a versenyszférában az nem működik, h széttárom a kezem, ha a gyerekeket középfokon sem tudom megtanítani angolul, vagy ha 8an buknak matekból. nálunk pl, addig dolgozunk egy problémán, míg meg nem oldjuk. ehhez a tanárok nincsenek hozzászokva.
2,
az egyik válaszoló már feltette a kérdést: hova kell mondjuk egy földrajztanár? sehova. vagy angoltanár?:D hát..ők még vmennyire igen, de csomó helyen simám beszélnek már angolul németül, és máshoz is értenek mellette.
#39, sok mindenben igazad van, mert ilyen inkompetens tanárból tényleg sok van. Viszont ettől még amiket állítasz, azok többsége csak általánosítás, és azt a hamis látszatot közvetíti, hogy a tanári munkához nem kellenek speciális "skillek". Ez egyébként nem így van, az ismeretek átadása már önmagában egy olyan készség, amivel rengeteg hozzáértő szakember egyáltalán nem rendelkezik. Én ugyanis sok olyan embert ismerek, aki a saját szakmájában nagyon jó, de egyáltalán nem tudja elmagyarázni, másnak átadni az ismereteit. Vagy pl. a kommunikáció, az empatikus hozzáállás, ezek olyan készségek, amelyek ahhoz kellenek, hogy emberekkel tudjon valaki bánni, bár ezen felül az oktatásban nevelés folyik, ami ezeken is túlmutat. Az állításaidra reagálva én tehát azt tudom mondani, hogy a környezetemben nekem is van rengeteg ember a cégben, akik a maguk területén nagyon jók, de tudom róluk, hogy ha beraknám őket 30 gyerek közé, akkor megennék reggelire (én pályaelhagyó tanár vagyok, aki most cégben dolgozik). Hiába beszél valaki nyelveket, kitűnő mérnök vagy manager senior pozícióban, ha pl. beraknak mellé egy juniort, és nem tudja betanítani, mert egyszerűen nem tudja elmagyarázni neki a dolgokat, és én elég sok ilyet is látok.
Ebből következik, hogy lehet egymást szapulni, hogy ki miben jó és nem jó. A tanároknak nem feladatuk, hogy nyelveket beszéljenek - persze jó, ha tudnak, de pl. egy középiskolai matematika tanár attól lehet kiváló tanár, hogy pl. nem beszél angolul. Ettől neked nincs jogod lenézni. Jó, persze, ma már illik legalább az angolt beszélni, szóval a lenézésnek valamilyen szinten van helye, de a munkáját ettől még nincs jogod leszólni, mert azt ettől függetlenül végezheti kitűnően is.
De abban egyetértek, hogy a tanárok többsége valóban alulképzett, tájékozatlan a világ dolgait illetően, burkoban él, és azt hiszi, hogy a tanári munka a legnehezebb a világon. Ahogy a cégben sokakat nem tudnék elképzelni tanárnak, úgy sok tanárt nem tudnék elképzelni a cégben. De ha belegondolsz, ez baj?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!