Végre elindult a nemzeti történelem tanítás az iskolákban?
Elkészültek az első tankönyvek, amelyek a finnugor helyett a szkíta-hun rokonságot tanítják
"Az ötödikes és a kilencedikes diákok már a megváltozott Nemzeti Alaptanterv szerint írt történelemkönyvekből tanulhatnak. [link]
Hát igen, nyilván égető szükség volt arra, hogy egetverő, hagymázos lükeségeket tanuljanak a fiatalok. Fellélegezhetünk, hogy ez a szükség végre kielégíttetett, így nemzetünk most már tiszta fejjel vághat neki a XXI. század kihívásainak. [SARCASM]
Finnugor rokonság. Nyelvrokonság van a finnekkel, észtekkel, nem genetikai. Ez egy sokat vizsgált dolog, egyébként nyelvészeti kérdés. A magyar nyelv a finnugor nyelvek közé, még tágabb értelemben az uráli nyelvek közé tartozik. Pont.
Szkíta rokonság. Ezen mit is értünk? A szkíta leginkább egy összefoglaló név a kelet-európai lovas-nomád életmódot folytató népekre. Honfoglaló őseink keletről jöttek, lovon, nomád életmódot folytattak. Nevezték őket szkítáknak, de ez nem jelent rokonságot más szkítákkal. A besenyőket is nevezték szkítáknak, a hunokat is nevezték szkítáknak, a dákokat is, az avarokat is (és a wikipedia még egy tucatot felsorol). Kis túlzással minden népet, aki a Krisztus utáni első évezredben Kelet-Európában lóháton megfordult. Tehát nem az van, hogy a magyarság szkíta rokonsága baromság lenne, hanem már maga a szkíta rokonság is baromság.
Hun rokonság. Na, a szkítával ellentétben a hun már legalább konkrét nép. De a valóság az, hogy igazából a hunok egy legendás nép voltak, lényegében velük kötik össze a Nyugat-Római Birodalom bedöntését (ami finoman szólva is túlzás), de az V. századtól a IX. századig azért van 400 évnyi lyuk Attila és Álmos között. Amit mítoszokkal hidaltak át középkori történetíróink.
[ma 18:02]: A nyelvi eredetet a szakma tudja. Uráli, azon belül finnugor, azon belül ugor. Hozzá sok germán, latin, szláv és török jövevényszó. A genetikai eredet zavarosabb, de szerencsére vannak újabb és újabb módszerek, már nemcsak a földet lehet felásni, genetikai állományt is lehet vizsgálni.
"Akkor miért ne tanítsuk azt ami számunkra pozitívabb?"
- Pont ugyanazért, amiért az első világháborúról se tanítjuk azt, hogy megnyertük. A történelemoktatás során a valóságot kell tanítani, nem azt, amit jólesik hallgatni. Természetesen az is az iskolai tananyag része, hogy a magyar juhászgyerek katonának állva győzelmet arat az e- és túlvilági erők felett, de ez a János vitéz, és a magyar irodalom tárgyköre.
#138
Aki azt akarja hallani/tanulni, ami jólesik, az forduljon az alternatív történelem felé :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!