Az iskolákban miért nincs szó társadalmi kérdésekről, egy kicsit részletesebb történelemről (legalább is a jelenhez közel) és egyéb ilyenek miért nincsenek? Tehát miért nincs valóbban az életre felkészítés?
Te még nem találkoztál valódi kamasszal. A kamasz jelentés nem egyenlő a gép püföléssel és a lustasággal. Sok kamasz van, akit nagyon is érdekli a jövője. A társadalmi kérdések pedig, nagyon lényegesek és nem is unalmasak. A filozófia egy nagyon lényeges dolog. A filozófiák és az ideológiák tartják fent társadalmunkat és vezetik azt bizonyos irányokba. Szerintem te a klasszikus vagy, aki életében nem ismert még egy fiatalt sem és csak azt látja, hogy nyomkodják a telefonjukat, egy nagy lótúrót! Én nagyon utálom ha a generációm selejtezik, vagy kollektíven lenézik.
Nálunk van! Pl. nem festheted be a hajad, nem növesztheted fiúként hosszúra, nem borotválhatod le, nem csináltathatsz tetoválást, még szülői beleegyezéssel sem, nem járhatsz "kihívó ruhákban", ha lány vagy (de azt senki nem szabja meg, hogy mi is pontosan, tehát csak tapasztalni lehet), nem lehet pirszinged, szülbevalód is csak ha lány vagy, smink tilos, még a lányoknak is bármilyen mennyiségben (még a parfüm vagy a púder is).
Szerintem ez írtózatos és szerintem pont hogy modern tudományokra (pl. informatikára) kellene tanítani a fiatalokat, a társadalomról kéne tanítani stb.
Rengeteg a tudatlan felnőtt, akik lehet hogy tudnak bizonyos dolgokat, de gyakorlatilag, nem ismerik a jogaikat, nem ismerik a gondolkodásokat, nem ismerik az emberiség működését stb. Rengeteg a hiány és erre Viktor atyánk mit csinál??!! Iskolaőrséget hoz létre, gretulálok... Már az állami erőszakszervezeteknek az iskolában is gyökeret kell verni??!!
Te így gondolod, hogy ezt kéne tanítani, más pont ezeket tartja feleslegesnek.
A szabályokról annyi a véleményem, hogy ha a diák tovább megy egyetemre és nem tudja az alapokat az nagy gáz. Nem lehet elhagyni mindent/átalakítani.
Az északi oktatás jó, de ami az egyik helyen beválik az a masik helyen nem. És egyébként mindig ezt hangoztatja mindenki de alapvetően senki nem ismeri laikusként hogyan oktatnak arrafelé.
A történelem órának része a társadalomismeret/gazdaságismeret, ha jól emlékszem utóbbiról hónapokat is beszéltünk. A társadalomismeret tálunk folyamatos volt. A teljes 12.es tk 1950-es évek utáni történelem a fele pedig rendszerváltás utani/napjaink+gazdasági/társadalomiameret.
Ha nem akar a gyerek ezekkel foglalkozni minek kellene nekik jobban nyomni ? Ez megint csak egy felesleges teher lenne. Nem mindenkit érdekel...
Nem nézzük le a generációt én sem vagyok idős, de hidd el nem mindenkit érdekel a filozófiát meg hülyeség lenne oktatni, a tanulóknak valamilyen szinten konkrétumokra van szüksége, illetve nem is tudnak semmit később kezdeni vele, ha érdekel valakit valami menjen tagozatra, vagy tanuljon abba az irányba tovabb.
Az a baj ezzel a nem fogjuk használni dologgal, hogy használni fogja az aki olyan területen dolgozik pl mérnök, matematikus, fizikus. Minden szabályt tételt nem lehet eltörölni, hidd el a finneknél sincs így, ők még hosszabban foglalkoznak az ilyenekkel. De ha megnézel egy USA-ból rendelt TK jóval hosszabban fejtenek ki benne mindent tripla ennyi mint nálunk.
Az alapokat el kell sajátítani, ez azt biztosítja, hogy ha valaki tovább megy legyenek előismeretei.
Az öltözködési szabályok meg úgy gondolom, hogy jogosok. Néhány lány ahogy fel tud öltözni, kivan mindene... értem én hogy imponáló a fiúknak, de egy oktatási intézményben vagyunk, ne kelljen már olyannak is belátni a szoknya alá aki nem akar. És nem hiszem hogy agyon kéne egy 15/16 éves lánynak sminkelni magát, persze most ez a divat, meg a menő. Az a baj az ésszerű határokat nem tudják.
Szóval szerintem nem érdemes kijelenteni hogy mi a hasznos oktatás terén, valakinek az amit le írtál másnak pl matematika, fizika mert mondjuk úgy gondolkodik, hogy a gyerek értse meg jobban a világ folyamatait.
Szükség lenne változásokra az oktatásban de nem ilyen jellegűekre, hogy több filozófia óra, meg társadalomismeret. Úgy gondolom az első lépés az lenne, hogy a tanulók merjenek kérdezni, több önálló projektfeladat/kutatás egy egy témán belül, aminek a megismerés lenne a célja.
De persze mint minden ez is csak egy vélemény, amivel egyet lehet érteni vagy nem :)
Köszönöm a válaszod! Hát, nem értek vele egyet. Főleg a finn oktatási rendszer, egy nagyon jó rendszer. A skandinááv államkban és Svájcban szerintem remekül folyik az oktatás. Az iskolában nem szabad a tanításnak poroszosan folyni! Miért baj az neked, ha valaki hossz hajú fiú létére, vagy ha egy lány pl. kifesti a körmeit?? Az oktatást teljes mértékben meg kell reformálni, mert a jelenlegi, az valami borzalom. De most komolyan? Miért baj? Az iskola az életre készít fel (legalább is a hazai nem... legalább is az állami intézmények...), szerinted nem lehet értelmes vagy okos egy fiú, aki mondjuk skinhead vagy hippi? Mi beleszólása van ebbe az iskolának?? Mi a baj azzal, ha egy lány szőkíti a haját? A szülők, pedig azért vannak, hogy egy bizonyos határt meghúzzanak. Ha ebben a szülő nem talál semmi kifogásolhatót, a fiatal meg szeretne, úgy kinézni, akkor miért is ugasson bele az iskola??
NEM mondtam, hogy csak ilyeneket kellene tanulni, de szerintem, senki nem fogja, soha használni, a sinus tételnek mit tudom én milyét. Nincsen szükség tantárgyakra, szerintem, az csak feszengést szül. Szerintem a finnekéhez hasonlóan, nekünk is inkább egy vitázós, beszélgetős, egymásnak segíteni, hogy megértse óráknak kellene lenni. Több szempontból is egy adott témát körbevizsgálnak (pl.: történelmi lőzmények, számítások, kultúra stb.) és így mindenki hozzátehet valamit.
Az informatika oktatás pedig elég csekély nálunk, ezen is javítani kellene. A jövő a számítógépekben van és nem a középkorban.
"de szerintem, senki nem fogja, soha használni, a sinus tételnek mit tudom én milyét"
Nem, de a logikus gondolkodás megtanításának célja is a matek tárgy feladata lenne. Ehhez pedig meg kell tanulni felismerni összefüggéseket.
Ha mindig csak kétjegyű számok összeadása a feladat, akkor nem elsajátítja a diák ezeknek az összefüggéseknek a felismerését, hanem olyan sok példát old meg, hogy bemagolja azt, viszont amint egy másik feladattípus kerül elő - akár a való életben -, ledermed és nem fogja tudni megoldani.
Szóval fontos, hogy újabb és újabb témaköröket mutassanak a diáknak, hogy ne emlékezetből dolgozzon, hanem próbáljon meg gondolkodni.
"Főleg a finn oktatási rendszer, egy nagyon jó rendszer"
Persze, csak tényleg fontos a társadalom hozzáállása. Magyarországon nem valószínű, hogy ennek a rendszernek az egy az egyben történő lemásolása meghozná a várt eredményt.
"Ha ebben a szülő nem talál semmi kifogásolhatót, a fiatal meg szeretne, úgy kinézni, akkor miért is ugasson bele az iskola?"
Ez pl. pont az életre nevel és még ezt is el karaod törölni? :D
Még magadnak is ellent mondasz.
Az életben - pl. a munkahelyen - vannak olyan szabályok, amiket be kell tartani, akkor is, ha a szülő teljesen okés. Lehet teljesen okés a szülő azzal, hogy hulla részeg legyen a gyereke, de akkor nem fogja tudni elvégezni a dolgát a munkahelyen, iskolában.
Ahogy lehet okés a szülő azzal, hogy bikiniben van a lánya, de attól még az iskolában a tanárra kellene figyelni, nem pedig arra a csajra, aki bikiniben ment be.
Az iskolai szabályoknak feladata, hogy olyan körülményeket teremtsen, ami alkalmas a munkavégzésre, oktatásra.
"Mi a francért lenne attól nehezebb tanulni, hogy festi-e a haját vagy nem?"
Amikor a tanárra kellene figyelned, és előtted 500 féle különböző színű hajú gyerek van, akkor az elvonja a gyerek figyelmét.
A szokatlan - pl. a zöld hajszín - figyelem felkeltő, vagyis jelen esetben elvonja a tanárról a diák figyelmét.
"A finn oktatás bevállt"
A finn társadalomban.
A szingapúri oktatás is bevált, csak az meg a szingapúri társadalomban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!