Viharos tengerben a repülőgép hordozó fogad indit gépeket?
#10 így igaz! Hozzátéve hogy az anyahajók időjárási részlege sokszor profibb mint egy átlagos ország meterológusai - több eszköz áll rendelkezésükre, radarok, műholdképek, magassági mérések adatai. Jól előre tudják becsülni az elkövetkező 4-6 óra időjárását annyi meg elég eldönteni, hogy kiszámolják mekkora hullámzás, szél várható és a parancsnok tud dönteni, hogy végrehajtják vagy elhalasztják az adott csapásmérő akciót.
S ahogy fent is írták nem mindegy, hogy mennyire rossz az időjárás. A szárazföldi reptereken is ha van 50 km/h oldalszél még üzemel, ha 120 km/h akkor meg már nem (kivéve vészhelyzeti leszállások).
Ahogy száll le a helikopter, a rotor lapátjai úgy néznek ki, mintha ívben meg lennének hajolva. Valóban ennyire ívesre hajlanak a lapátok miközben forog a rotor, vagy ez csak valami érzékcsalódás?
13 mármint csak akkor van repülés viharba?
11 ezt értem de a reptér betonja nem mozog, mig egy hordozót azért a hullám az dobálhat..
Igen, - vészhelyzeti protokollra gondoltam.
Nem szerencsés tervezetten halálba küldeni embereket!
Akit csak módjukban áll a légi irányítóknak, megpróbálnak ilyen időjárásban lepakolni valahová - és felszállást nem menedzselnek.
#14 igen, a szárazföldi reptér kifutója fix, egy anyahajónál kalkulálni kell a hajó hullámzás általi "billegésével" is, a torony szélárnyékával, a szűk hellyel, rövidebb és keskenyebb kifutóval stb. is. Sokkal "macerásabb" még jó időjárási körülmények között is a fel- és leszállás.
Ettől még ha van egy kis szél, hullámzás akkor minden további nélkül teljesítik a bevetéseket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!