Nehéz kategóriában az amerikai vagy a brit repülőgép-hordozók váltak be jobban a második világháborúban?
ha megy az angol, akkor itt egy videó, ami elemzi a kettő közötti különbséget az egyik jellemző szempontból:
https://www.youtube.com/watch?v=_dHdGHP8hCg
ha érdekelnek a hadihajók és a tengeri hadviselés, akkor ajánlom az egész csatornát.
Más volt a megközelítés. A britt hordozókat kvázi multifunkciósak voltak sokkal robosztusabbak voltak arra tervezték őket hogy sekély tengeren is bevethetők legyenek illetve hogy bírják a strapát.
Az amerikai hordozókat meg kimondottan a csendes óceánra ahol a bajtól távol operálhatnak és hogy nagy teherbírással rendelkezzenek .Például az amerikai hordozók fedélezete fából volt. Persze ha támadás érte őket akkor annak megvolt a bőjtje.
"a bajtól távol operálhatnak"
Hát mondjuk ott pont nem voltak bajtól távol a Japán flotta ismeretében.
"arra tervezték őket hogy sekély tengeren is bevethetők legyenek"
Azt tegyük hozzá, ekkora méretben nagyjából hasonló 9-10 méteres merüléssel épültek a hajók.
Az USA mellett szól, hogy mire az angolok megépítették a 2 említett hordozót addig az USA Essex osztályból épített 6-8-at. Ráadásul 42-től már szolgálatban állt az adott típus így a gyermekbetegségeket lehetett orvosolni, valószínűleg ezért is maradtak sokáig szolgálatban (nem kis átalakítás mellett).
Az oroszok hordozójával is az a fő baj, hogy többet van dokkban, szerviz alatt mint a tengeren.
#2:
Ha jól tudom, akkor az egyik mondat úgy helyes, hogy egy fa réteggel burkolták be a repülőfedélzetet.
#2-3:
Mind az ESSEX, mind az ILLUSTRIOUS osztály merülése 8,5 méter körüli. Merülésben nem látok lényeges különbséget.
A "csak mély vízben tudtak", "sekély tengeren is bevethetőek..." megfogalmazások félreértéseken alapulnak. Nyilván az angol eredetiben arra utalhattak, hogy az am-i nehézhordozók jellemzően a nyílt óceánon működtek.
Ami a 6-os hozzászólást illeti, az angoloknak nem 2 ilyen hajójuk volt, hanem 7.
-ARK ROYAL (prototípus, jelentős tervezési hibával)
-ILLUSTRIOUS osztály (4 hajó, a továbbiak: VICTORIOUS, FORMIDABLE, INDOMITABLE)
-IMPLACABLE osztály (áttervezett változat, 2 hajó, a másik példány neve INDEFATIGABLE)
# 3
IDÉZLEK: "Harcértéket tekintve az amerikai hordozók voltak erősebbek - több gép (amik ráadásul sokkal "ütőképesebbek" is voltak az elavult swordfishez képest). Hátrányuk amit fent is írtak, gyengébb páncélzat, csak mélyvízben tudtak megfelelően operálni (de eleve oda is tervezték)."
EZ ÍGY NEM IGAZ.
1.) Az amerikai hordozók, így az Essex-osztály is relatíve könnyszerkezetes építésűek voltak, ezért nagyon sebezhetőek, mivel nem rendelkeztek páncélozott felszállófedélzettel, a felszállófedélzetüket fémvázra építette faburkolat adta.
2.) A nagy brit rendkívül rendkívül erős építésűek voltak, túlélőképességük klasszisokkal jobb volt az Essex-osztálynál, mivel mind a felszállófedélzetük, mind a hangárfedélzetük páncélozott volt, emellett komoly övpáncélzattal és torpedóvédelemmel is rendelkeztek. A nehéz légvédelmi ágyúfegyverzetük is erősebb volt: 16 db nehéz légvédelmi ágyú az Essex-osztály 12 darabjával szemben.
3.) A Swordfish amerikai megfelelője a TBD Devastator, amely szintén teljesen elavult volt. Az 1943-tól szolgálatba álló brit haditengerészeti repülőgépek, a Barracuda torpedóbombázó, a Firefly vadászbombázó és a Seafire vadászgép elérték a legjobb amerikai hordozós gépek színvonalát.
# 3
Bocs, de az hülyeség, hogy az Essex-osztály csak mélyvízben tudott operálni, mert a brit repülőgéphordozók is csak abban tudtak.
MERÜLÉS:
Essex-osztály: 8,4 méter
HMS Ark Royal: 8,47 méter
Illustrious-osztály: 8,8 méter
Implacable-osztály: 8,9 méter
AZAZ a brit hordozónak nagyobb volt a merülésük, mint az Essex-osztálynak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!