A szovjet,a magyar, és az indiai légierőben mennyire számított bevált gépnek a Fulcrum?
A rendelkezésükre bocsájtott típusokból a legjobb volt. Magas harcértékű gép, de eljárt felette az idő, illetve nagyon drága az üzemeltetése. Egyébként a ruszkik - nyilvánvalóan alapos korszerűsítést követően - még mindig rendszerben tartják, s nem véletlenül.
A típus legnagyobb hibája a drága üzembentartás mellett, hogy gyakorlatilag "egyfeladatos", a magas átesési sebesség miatt nagyon korlátozottan alkalmas földi célok támadására. Az indiaiak azért nem kezdték el gyártani mert kaptak közben annál korszerűbb típust is (SZU-27 klónok). A magyar légierő meg azért, mert drága a fenntartása és NATO tagállamként inkább NATO kompatibilisebb gépekben gondolkoztunk.
Az alapmodellű MiG-29-es az nem kapott külön elnevezést.
Az 1993-ban bemutatott MiG-29M-et MiG-33-as jelzéssel illették.
A MiG-29M2-est 2005-ben mutatták be, és MiG-35-ös jelzéssel illették.
És van még a MiG-29K is, annak a jelzését kétszer is felhasználták, egyszer az alapmodellű, 80-as évekbeli MiG-29-esnél, másodszor meg a MiG-29M2-esnél.
Az alapmodellű MiG-29-es, és a MiG-29M2 között akkora különbség van, mint az alapmodellű F-18A/B/C/D Hornet, és az F-18E/F Super Hornet.
Mind az F-18E/F Super Hornet, mind a MiG-29M2 teljesen új repülőgép, erősített törzzsel, növelt méretekkel, új hajtóművel, csak hasonló formavilággal, az eredeti típuscsaládjaikon belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!