Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Cseh-magyar L-159 izraeli...

Cseh-magyar L-159 izraeli radarral és rakétákkal, siklóbombákkal?

Figyelt kérdés

Milyen feladatoknál lenne előnyös a magyar légierőben az izraeli segítséggel, korszerű radarral, fegyverzettel feljavított együléses L-159 gép? Mire tudnánk használni? (Messze olcsóbban üzemel, mint a Gripen.)

Pl. valószínű, hogy drónvadászatra az új radarjával legalább annyira megfelel, mint a JAS-39.

https://www.youtube.com/watch?v=WPhVFLhO1fw

https://www.youtube.com/watch?v=pioss0XnRpY



jún. 19. 18:45
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:

Svájci mintára nálunk is működhetne mondjuk Kecskeméten egy tartalékos könnyű vadászbombázó repülőszázad, amelynek a gépeivel FŐLEG hétvégén repülnének a civil életből tartalékosnak odacsábított pilóták. Növelné a Honvédség társadalmi presztízsét és ütőerejét.

https://www.youtube.com/watch?v=s2wWK2tSNfY

https://www.youtube.com/watch?v=b8aVO-wWx-w

jún. 19. 19:07
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Semmire. Ha már van egy mindenre alkalmas rendszerben álló gép akkor amellé másik típus rendszeresítése csak pénzégetés.


Drónvadászatra pl jó lenne Ukrajnában, de ha már nálunk drónokra kell vadászni akkor ott a baj már nagyobb, mint amit az L159-cel meg lehet oldani.

jún. 19. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Én tulajdonképpen az F/A-259 "Striker"-re gondolok. Az egy erősebb műszerezettségű-eszköztárú változat. Pl. a lokátornál feltételezem, jobbak a képességei, mint a Gripenjeinknek.

Az, hogy okos dolog egyetlen harci típusra alapozni, nem áll. Nézd meg a lengyeleket, németeket, cseheket. Neves szakértőktől is azt olvastam, hallottam, hogy e téren egy komolyan vehető légierő nem alapoz egyetlen típusra. Több okból...

jún. 19. 19:48
 4/11 A kérdező kommentje:
Sokkal lassabban képes repülni, mint a Gripen, ami előnyös a drónok elfogásakor-lelövésekor, vagy különlegesen kis magasságú, fűszálak fölötti repülésnél. Persze ahhoz pilóta kell:)
jún. 19. 19:52
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

"Nézd meg a lengyeleket, németeket,"


Vagy akár az amerikaiakat, nem? Egy 85 milliós és egy 40 milliós országot hasonlítasz a 9 milliós Magyarországhoz? Ugyanakkora terület? Ugyanazok az igények? Ugyanakkora költségvetés?


A jelenlegi honvédelmi költségvetés arra sem volt elegendő az elmúlt 20 évben, hogy a Gripen pilótáink lerepüljenek fejenként évi 200 órát. Szerinted miből lenne pénz plusz egy típusra, képzésre, pilótákra stb ha erre a 14darabra sincs?


A neves szakértőknek igazuk van, egy komoly légierő... egy komoly légierőnek komoly költségkerete is van, ami nekünk nincs. Értem mit írsz és ahogy írtam nagyobb országoknál ez oké, de nekünk erre nincs pénzünk. Tudod, már májusig összehoztunk 4000 milliárd forint költségvetési hiányt.


"különlegesen kis magasságú, fűszálak fölötti repülésnél. Persze ahhoz pilóta kell:)"


Olyan pilóta nincs ami erre jó, fizikailag nem lehetséges. Viszont az F-111 terepkövető radarral ezt már megoldotta a '70-es évek elején. Ott nem gond hangsebességgel hasítani 100 méter magasan.

jún. 19. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Pár évtizede még, a mostanihoz hasonlítható hidegháborús helyzetben (tehát nem a kilencvenes évek fegyverzetleépítéses, lagymatag, világbéke hangulatában) a belgák is párhuzamosan üzemeltették a Mirage 60-et és az F-16A-t, a hollandok, norvégok az F-5A Freedom ífighter-t és az A-16A-t. A svédek a Draken és Viggen gépeket, a görögök típuskavalkádjáról nem is beszélve.
jún. 19. 21:13
 7/11 A kérdező kommentje:
javítás: hollandok, norvégok az F-16A-t...
jún. 19. 21:15
 8/11 anonim ***** válasza:
80%

Belgák,Hollandok, svédek... mind ilyen csöves ország :D


[link]


Nagyon jó, hogy write only módban tolod de megpróbálom leírni újra: CSÓRÓK VAGYUNK, NINCS PÉNZ. Érted?


A belgák párhuzamosan üzemeltették a Mirage 5-öket az F-16-tal, de azt érdemes hozzátenni hogy az első rendelés gépeit 1985-re szállították le míg a második megrendelés gépei 1991-re kerültek állományba. A Mirage 5-ösök kivonása 1991-ben az Öböl-háború után kezdődött és 1994-re végleg kivonták az összeset.


Az F-16-ok szállítása Hollandiának 1979-ben kezdődött és 1992-ben fejeződött be. 1984-re kivonták az összes F-104-et, míg az F-5-ök kivonásával 1991-re végeztek.


Mindkét esetben teljesen normális típusváltásos átfedések vannak. Nálunk 2006-ban álltak hadrendbe a Gripenek és a Mig-29-ek végleges kivonása 2010 év végén volt.


A svédek és a belga eset annyiban más, hogy mindkét ország magának gyártotta a gépeket. A svédek maguknak fejlesztették a Saabokat, míg a belgák licencben gyártották a Mirage 5-öket. Mindként esetben a típus üzemeltetése során felmerülő anyag és alkatrészköltség a hazai ipart támogatta, ami életben tartotta a repülőiparukat.


Na ezekkel szemben itt vagyunk mi csóró magyarok akik az elmúlt 20 évben nem tudták kirepülni a Gripenekből a lízing biztosította időkeretet. :D

jún. 19. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy fent is írják, pénzügyi okból semmi értelme nincs hadrendbe állítani. A költségvetés ép' csak annyi pénzt tud kisajtolni, hogy az új gripen beszerezést lezavarja, a számos területen égető szükségességű korszerűsítéseket megtegye. Ha L-159-eket akarnának üzembe állítani az más területről vonná el a fejlesztési pénzt. Abból meg még most is kevés van.
jún. 19. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

A kilencvenes évek az nem jó példa, mert mint fentebb említettem, az egy lefegyverzős időszak volt. Most pedig pár évtizedre megint fölfegyverzős időszak következik. Sokba kerül, de elvárja a NATO. Hiszen megszavaztátok.

Az F-16A egyértelműen az F-104 család bevált váltótípusa volt. Azon filozom, hogy ha tovább tart és élesedik a hidegháború, akkor a Falconok mellé esetleg a Gripen, F-20, Mirage-2000-5, F/A-18 gépek valamelyikéből is rendelhettek volna. Amúgy köszönöm a téma részletes feldolgozását.

jún. 19. 22:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!