19:36
Szerinted a 14-16 évesek túlnyomó többsége (fiatalabbakról már nem is beszélve) pontosan tudja, hogy ő vegyészmérnök lesz? Sokan szereznek egy diplomát és még utána sem tudják, hogy mit akarnak. Unalmas az óra? Hát bakker sajnos a tudományok egy jelentős részének vannak nagyon unalmas, száraz részei (főleg az alapozásnál), de azok nélkül nem lehet 1-ről a 2-re jutni. Arról már nem is beszélek, hogy könnyen előfordulhat, hogy szerez valaki egy hipeszuper (vagy annak gondolt) diplomát és utána a munkahelyen valami full száraz, monton dolgot kell csinálnia. Akkor mi lesz, neki áll facebook-ozni és a munkahely lesz a hibás?
"azok nélkül nem lehet 1-ről a 2-re jutni"
Mint pl. énekóra, hittan és filozófia nélkül nem lehet egyről a kettőre jutni? Vagy az 500 vers megtanulása nélkül, amikre már a következő héten nem emlékeztem? Vagy a matematikai analízis nélkül, amit se én, mint informatikus, se bátyám, mint mérnök nem használtunk soha? Hát ezek nélkül tényleg halott embernek érezném magam, komolyan... Csak fölöslegesen b*sznak el éveket az ember életéből.
Jómagam sem értek egyet a jelenlegi oktatási rendszerrel,de
ma 19:42 kommentjével nem teljesen értek 1-et.
"8 éven keresztül:
- énekóra (haszna a lóf*szhoz hasonlítható)
- rajzóra (haszna a lóf*szhoz hasonlítható)
- hittanóra (haszna a lóf*szhoz hasonlítható) "
8 évig nem kéne tanulni,de énekóra azért fontos h megismerkedj pár művésszel,zenésszel.(nem fogom részletezni h miért)-általános műveltség.
rajz-kiderül h van e hozzá tehetséged,fejleszti pl.:a kreativitásod.(nemhiszem h 8 évig volt)
hittan-valóban felesleges, de érdemes megismerkedni a vallással h el tudd dönteni h szüksége van-e a lelkednek ahhoz h higgy valamiben.Sok ember nem tud nélküle élni.Jobb hinni abban h van túlvilág és ezálltal kevésbé rettegni a haláltól mint teljes mértékben tudatosítani(mellesleg szvsz a halálos ágyán mindenki elkezd reménykedni,v hirtelen megtér)h megrohadsz a földben.
Én leginkább a felsőoktatást bírálnám.szemétségnek érzem h csak azért kell hülyeségeket tanulni h legyen min kidobni.99%-át hasznosítani nem fogod tudni az életben végigszenvedsz 5 évet és még munkát se kapsz.Nah ez az igazi kicseszés.Nemmellesleg az egyetem alatt leakasztanak rólad 1 kissebb vagyont,ami lehet meg se térül.
19:59
Most direkt nem akarod érteni, hogy mit akarok mondani? Szerinted én az énekórára céloztam?
Az is rejtély, hogy legalább alapszintű analízis tudás nélkül, hogyan nevezheti magát valaki mérnöknek.
Egyébként az informatika tipiksuan az a szakma ahol van 8 kör az állásinterjún, elhúzzák előtted a mézesmadzagot, hogy hű de izgalmas feladatokat kell majd megoldani, mindenféle logikai meg személyes kérdések. Aztán amikor bekerülsz a hőn áhított helyre, eléd vágják valakinek a full szarul megírt kódját, hogy továbbiakban azt neked kell gányolni és ezzel ki is merültek az izgalmak. Ezek szerint ilyenkor neki kell állni facebook-ozni, meg szarni az egészbe, hogy gondolkozzon el a munkáltató?
Ez az általános műveltség dolog tisztára mint az oviban
"Én tudok 10 költőt mondani meg 8 verset bibibíííí én művelt vagyok te meg neeem bibibiii"
Az általános műveltség felesleges.Egy villanyszerelő értsen teljesen a szakmájához ahogyan egy történész is.
A történész kenje-vágja a történelmet.De exponenciális egyenletre mikor lesz szüksége az életben?SOHA!
Egy fizikus mikor fog novellát elemezni?SOHA
Mikor valaki bekerül az általános (sőt akár a közép-, vagy főiskolára, egyetemre) akkor ő (és más sem) még nem tudhatja hogy villanyszerelő, informatikus, tudós vagy szobrászművész lesz. Akkor most bacódjon meg az oktatási rendszer mert a hülye nebulóknak mindent meg akar tanítani? Ez a felfogás a baj, hogy a tudásra valaki mint felesleges dologra tekint. Igen, minden csecsemő ugyanúgy születik és minden embert halála után ugyanúgy eltemetnek, csak épp nem mindegy hogy mi van közötte, és ezt a tudásra is értem! Számos olyan "világmegváltó" tudós, politikus van aki nem csak saját tudományágában jeleskedett. Sőt, azt kell hogy mondjam hogy csak olyanok vanank akik több tudományhoz is értettek! Az hogy te, akit mondjuk a fizika érdekel és fizikus-tudós szeretnél lenni egy dolog, de biztos hogy nem fog úgy menni hogy éjjel-nappal csak a fizikát bújod, nagyon beszűkült látásmódod lesz, ezért kell irodalom, zene, stb. (alapművészetek ahogy az ókori görögök mondták).
Ennek ellenére én a gyermekeimet biztos nem fogom a magyar közoktatási rendszerbe engedni, magániskolások vagy magántanulók lesznek, ott nincs annyi hátráltató tényező mint a közoktatásban, lásd: hozzá nem értő pedagógusok, rossz környezet, tömeg, stb. Én még elmondhatom magamról hogy vidéki kisiskolába jártam, ott nem csak a tudást mint értéket tanították meg, az életre is jobban felkészített mint a mai intézmények ahol már kiskoruktól kezdve többszáz, többezer gyerek tanul eggyütt. Az én koromban a leggyengébb képességű gyerekből is kihozták a maximumot, olyan emberek lettek akik a tudást tisztelik!
Világos amit írsz,de attól még nem kell hülyének lennie az embernek ha az nem a "szakja".esetleg el kell számolni 6-ig a történésznek és megmondja h hát én azt nem tanultam mert világ életemben történész akartam lenni?!(mellesleg elég feleslegesek a történészek,persze kellenek de az országban elég belőlük max 10)
Tudom én h nem teljesen ezt érted az alatt amit leírtál 20:11 de szerintem nem kell gépiesíteni az embereket.Inkább a megoldás szerntem a "felesleges" órák számának csökkentése.
Mellesleg támogatnám a tanítási órák rövidítését is.Középiskolán az érettségi előtt (nem csak akkor de ez a korszak a legtisztább)azért jártam be órára h megkapjam h mit kell tanulni otthon,de azért az iskolában kell ülni 4-ig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!