Új oktatási rendszer:Mi a véleményetek?
A biztonság kedvéért még egyszer linkelem:
Én 13 éves lány vagyok.(Ne csesztessetek a korom miatt.)
Én nem értek egyet ezzel a tanrendszer.
Olvastam még régebben,hogy heti 5 tesióra lenne jövő évtől.Úgy látszik,hogy ez kezd bebizonyosodni.Minek?A szülő simán tud orvosi felmentést kérni.Nálunk volt olyan,hogy valaki szinte egész évben nem tornázott,nem volt semmi baja,de volt orvosi felmentése,így a tanár nem tudott vele mit csinálni.(Utólag beismerte a gyerek anyja,hogy hazudtak.)
Persze,kell a mozgás.De minek ilyen sűrűn?Amelyik szülő sportolót akar nevelni a gyerekéből,az járassa a gyereket sportiskolába.A tesi eleve sokaknak a gyengéje.Az osztályomban egy nagyon jó tanuló,szorgalmas,tüneményes lány minden erejét beleviszi a tesibe,de nem tudja átdobni a hálón a labdát.Tesiből is csak 3-as,matekból négyes,minden másból ötös.Felesleges ennyi tesióra.Nagyon sokan eleve úsznak,vívnak,teniszeznek,stb. ... Ennyi terhelés azért már sok.A volt iskolámban voltak bizonyos mérések,amik kimutatták,hogy nekem milyen sportágak valóak(aerobic,tánc,szinkronúszás),és odaírták,hogy ezek ellenére többet kéne pihennem.Hogyan fogok pihenni 5 tesióra mellett?Soha nem jártam különórákra(sportból,mint pl.:a vívás).Ráadásul hihetetlenül megnövekedne az órák száma,ilyen felesleges dologgal.
Ének?Ugyanaz a véleményem,mint az előzőnél.Ennek már van értelme,de azért túlreagálni felesleges.Vannak külön zenei tagozatok,pont mint a tesinél.
Természettudományi tantárgyak:
Gondolhatjátok,mi a véleményem,az előzőek után.Azért vannak fakultációk,hogy aki ilyenekkel akarna foglalkozni,az az ember ezeken az órákon jobban belemerüljön az anyagba.
Matek,magyar na és a nyelv?
Kiszorítják őket az előző tárgyak.Az érettségit és a felvételit legutóbb szigorították,most meg az alapokat gyengítik.Látszik,hogy az államnak tele van a hócipője az egyetemisták állami támogatásával.Tudom,nyilatkozták,hogy több szakmunkást akarnak.
De nem az állam dönti el,hogy mondjuk Kovács István a 12.kerületben,kit anyja egyedül nevel két testvérével szerény fizetésből nem fog jogot tanulni,mert azt akarjuk,hogy szerelő legyen.Nehogy már felvegyük államira,és taníttassuk.Így most a szegény Kovács Pistától megvonják a KÖTELEZŐ érettségi tantárgyak alapjainak az elsajátítását,a sikeres érettségi letételét.Na szóval,a lényeg,hogy az állam hiába akarja,hogy a fiatalok szakmunkások legyenek,ha ezt ők nem akarják,akkor nem.Lehet,hogy az egyetemen vannak olyan szakirányok ahol túl sokan vannak,de hát ha azok azt akarják csinálni,és nem akarnak szakmunkások lenni,akkor el kell ezt fogadni.
Erkölcs,vallás?Felesleges tanulni,a gyerek úgy is saját feje után megy.Mindenki tudja már elsős korában is,hogy a magyar köt. érettségi tárgy.Mégsem tanulja.Hiába tanítjuk neki az etikát/erkölcstant,ha őt nem érdekli,akkor úgy is az lesz belőle,ami lesz,pedig tudja,hogy fontos.A vallás tanítása ráadásul nem ér semmit,ha a gyerekre ráerőltetik,és ő nem akarja.
Tesi óra nem árt ha van, de a kivitelezésre nem mindig van lehetőség. A régi sulimban pl. így sincs hely az összes osztálynak a tesiteremben, pedig szép nagy.
Ének, rajz fölösleges, ezek tipikusan azok a tantárgyak, amik max. az általános műveltség minimumához szükséges tudást biztosítják, aki művelni akarja, az úgy se ér semmit az iskolai ének és rajz oktatással.
Természettudományos tantárgyak terén a reform viszont elengedhetetlen. De ehhez pénz is kell. A kompetencia alapú marhaság nem fogja előrevinni a term. tudományokat. Ha élvezhetőség rovására nem mehet a minőség, de ezt nehéz lesz elérni.
Magyar, matek, töri jó úgy, ahogy van (persze kisebb változtatás talán itt is kéne). Itt már csak a színvonalat kell tartani. Mondjuk a magyar és a töri anyagát jobban elosztani, bár én 8 osztályos gimn.-ba jártam, ahol a töri 6 évre volt elosztva, de a magyart kilencedikben újrakezdtük. Ezt is el lehetne osztani 2 év alapozás + 6 év normál magyarra, tehát a középsulikban sem a ókortól kezdeni. Ami mondjuk azért jó, mert akkor nem kéne heti annyi óra magyar és kapkodni sem kell. Bár ez nehezebben kivitelezhető.
Nyelvoktatás jó, fontos a nyelv, egyre többen beszélnek angolul, németül stb.
Egyetértek. Én is hülyeségnek tartom a tesit, sőt, én nagyon utálom is, tavaly kettes voltam belőle(heti 4 tesink volt - sima gimnáziumban). Viszont fiú vagyok, ezért nekem kötelező, míg a lányoknak nem. Ilyenkor kérdezhetnénk, a lányoknak miért nem? De nem foglalkozik vele senki. Mi a jó fenének kell heti 5 tesi? Ha nem lenne tesi, sokkal nagyobb kedvvel mennék iskolába, mint most, sokkal jobbnak tartom az olyan napokat, melyeken nincs, úgy kell az egész, mint púp a hátam közepére. Inkább legyen lehetőség délután mozogni, annak, AKI AKAR, de ne legyen ráerőltetve mindenkire, mert én tudom, mennyire el tudja venni az ember kevét az egésztől. Az iskolának az lenne elsősorban a lényege, hogy tanuljunk. A tesi micsoda? A tanulásra fordítható idő szó szerinti ELB.ASZÁSA.
Az énekről az a véleményem, hogy még mindig ezerszer jobb, mint a tesi, igaz sok értelme nincs, de ha valaki megismer néhány dalt, le tud kottázni valamit, az csak a hasznára válhat.
A természettudomány lehetne fontos, pl. a fizika is az volna, mert megtanítana valakit logikusan gondolkodni, stb., de nem kellene ennyire sok természettudományi óra, hasznosabb volna, ha lehetne pl. választani közülük.
A matek szintén fontos tantárgy, a magyar irodalom tárgy egy része pedig semmi. Egy csomó midnent tanulunk, amit szóerint SEMMIRE nem jó, úgy, mint a töri nagy része, csak rámondják, hogy "alapműlvetség" aztán jó. A magyar nyelv tanítása fontos lenne, mivel teli van az ország olyanokkal, akik nem tudnak leírni egy rendes magyar mondatot helyesen, holott az anyanyelvük a magyar. Az idegennyelv a legfontosabb szinte mind közül, arra kellene fektetni még ennél is nagyobb hangsúlyt. Ha nem tud valaki nyelvet, nem tud mit kezdeni magával.
Erkölcsöt mi nem tanultunk SOHA AZ ÉLETBEN, pedig a másik sulikban tanítják. Mi szerintem örülnénk neki, ha lenne, nem volna egy nagy dolog, viszont természetesen nem úgy kéne, hogy "ez így nem erkölcsös, rossz dolog", hanem meghallgatni egymás véleményét a dologról, hogy ki hogyan látja ugyanazt a témát. Vallást sem tanultunk soha, nem jártam egyházi suliba. Szerintem választható tantárgykéne kellene, hogy szerepeljen.
Sok dolgot kihagytam, nem megfelelően írtam le, esetleg más hibát vétettem a leírásmban, ezt e lehetőséget fönntartom ;)
17/F
nem kell egy tesióra se, a sok balf*sz dagadt disznó üljön csak a seggén és gyúrjon arra.
akinek a tesióra teher... hát az bújjon el..
20:28 <-- hát te egy hülye liberális takony vagy.
valószínűleg tesiórák után sírva szaladtál a mutterhoz mert nem bírtál kinyomni 20 kilót. jaj de utálom az ilyen kis nyomorékokat.
A több testnevelésóra fokozza a gyerekek koncentrációképességét, lenyugtatja őket. Nem zárja ki a tanulást, inkább megkönnyíti. Tehát ezzel önmagában nincs gond.
Más konkrétum nincs a cikkben. A természettudományos tárgyakat a cikk szerint "újragondolják", remélhetőleg fokozni fogják az ilyen órák számát.
Szerintem az ideális oktatási rendszerben minden reggel testnevelés órával indítanak, utána pedig sok-sok matek, fizika és kémia óra következik.
szerinted le nyugtatja a gyerekeket az hogy
reggel álmosan (fsznak van kedve idejönni arcal be jönnek az iskolába) futnak pár kört és közbe a tanár ezt üvölti
FUSSÁL MÁR BZDMEG!!
utána szögdelnek 15percet hogy megfájduljon a bokájuk
aztán végig halgatják a napi lebaszást hogy mien trehányakvoltak
elismerem hogy mozgásra szükség van az egészség fenttartásához de ien feladatok hogy pl"vigyétek egymást hátatokon na ez nem egyeztethetö össze a nézeteimmel ne érjen hozzám a sok nyomorult rühes köcsög..
ja és vannak jó tesi tanárok is de ök csak 40%teszik ki één igy tapasztaltam
elözö kommentelö ha szerinted ez le nyugtatja a gyerekeket akkor te nagyot tévedsz ez gyerekek 95%át felidegesiti/elkeseriti/elrontja a kedvét
a maradék 5% az az extrén focib.uzi kissebség akiknek futkosni kell különben nem tudnak nyugodtan 1helyben ülni
Azt hiszem, jó ötlet a heti 5 testnevelés óra. Jót tesz mindenkinek, ma már fiatalok nem nagyon akarnak mozogni, ami későbbiekben sok problémát okozhat számukra. Meg nem jó 6-7-8 órát végig ülni egy nap.
Ének, rajz szerintem elég 1x egy héten tényleg valaki ha nagyon akar vele foglalkozni akkor olyan iskolába megy. A rajz nekem mindig is tetszett, mert, habár nem vagyok jó rajzos eltettem emlékbe a képeket és pár év múlva jókat mosolyogtam rajta. :)
A természettudományok kellenek és nincs is semmi baj azzal hogy emelik az óraszámát.
És szerintem ezek mellett is marad elég óra arra, hogy normálisan fel tudj készülni egy kötelező érettségi tárgyra.
A tesi szerintem sok heti 5 órában, bár azzal nem lenne gondom, hogyha az ének vagy a rajz helyett lenne.
A hittan kötelezővé tétele pedig egy vicc...
A reál tantárgyak oktatását kéne végre komolyabban venni, nem pedig leszarni, mint sok helyen a fizikát.
Én az éneket sose értettem miért van, mki 5ös volt belőle és senki se tudott semmit, tehát kb ennyit ért az egész.
A rajzot meg tanítsanak a kicsiknek, hogy fejlődjön ez a képességük, de már nagyobb korban nincs igazán haszna, mert mki leszarja, még a tanár is.
Nekünk 12-ben betettek egy rajzos tantárgyat, erre a tanár mkinek beírta az 5öst és helyette irodalmat tartott, tehát nagyon megérte...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!