Kikre vonatkozna a dugódíj. Milyen mértékű lenne? Egyáltalán hogyan működne ez az egész?
12-es John_McClane!
Nem tudom nem észre venni, hogy nem válaszolsz arra, hogy ezt a tegyük versenyképessé dolgot, ami nem milliárdokba, hanem ezer milliárdokba fájna, azt miből fedeznénk, de látom ilyen aprósággal nem is kell foglalkozni...
"Már hogyne tudna versenyzni a közösségi közlekedés az egyénivel. Normális hálózat és menetrend esetén bőven tud, csak mi inkább abnormális hálózatot fejlesztünk csillagászati áron."
Már, hogy tudna????? A tömegközlekedés sosem azért volt, hogy versenyezzen az egyénivel, arra nem is alkalmas, ha csillagászati összegekért építenénk egy új hipermodern hálózatot, akkor sem tudna, mert akkor meg az üzemeltetési költség vinne el vagyonokat.
"Most te komolyan azt gondolod, hogy ez az út a jövöhöz? Nem csodálom miért áll úgy az ország, ahogy.. :D"
Ez úgy hívják, hogy realitás. Meglep, hogy van olyan, akinek ez nem evidencia. Egyébként éppen az a baj, hogy nem így állnak hozzá több mindenhez.
"Sosem fogunk felnőni a szolgáltatás és minőség alapú felfogáshoz ebből a szockomcsi morálból."
Ne is "nőjünk fel" mert akkor ez már elhülyülés lenne.
16-os ... menj mar at a varoson kerekparral (vagy akar autoval) mondjuk Ferihegytol-Huvosvolgyig ... vagy Csepeltol-Bekasmegyerig ... es utana hasonlitsd a svajci varosodat Budapesthez! Azt hiszed mas nem jart meg kulfoldon? :) Kepzeld el meg azt is tudom, hogy nem lila a svajci tehen :)
De az elobbi utvonalat nyugodtan megjarhatod tomegkozlekedessel is ... csak vegyel ki egy nap szabadsagot :P
"Nem tudom nem észre venni, hogy nem válaszolsz arra, hogy ezt a tegyük versenyképessé dolgot, ami nem milliárdokba, hanem ezer milliárdokba fájna"
Lusta voltam gépelni :D
Az alap probléma az, hogy hiányzik az átfogó koncepció - Vitézyék pl most dolgoznak jó pénzért megint olyan terveken amik még 30 évig tervek lesznek - és elvégeztek olyan felújításokat rosszul, amik nem nem szolgálják a megfelelő fejlődést ( pl 80a felújítása ). Kevesebb lopással és némi extra ráfordítással simán többet ki lehetett volna ebből is hozni.
Meg most komolyan, a politika kategóriában vagyunk... ha focira volt 2000 milliárd akkor tömegközlekedésre meg nincs? Ugyanúgy építeni kell, ugyanúgy lehet lopni csak ennek értelme is lenne...
"Már, hogy tudna????? A tömegközlekedés sosem azért volt, hogy versenyezzen az egyénivel, arra nem is alkalmas"
Hát akkor miért volt? Az első vasútépítések idején mennyivel volt gyorsabb a vasút az egyéni közlekedéstől? És 1930-ban? 1960-ban? A megfelelően kialakított tömegközlekedési infra és menetrend simán versenyképes lenne időben és minőségben is az egyéni közlekedéssel. Nyilván minden relációban nem, de a frekventált ingázási irányokon igen.
"ha csillagászati összegekért építenénk egy új hipermodern hálózatot, akkor sem tudna, mert akkor meg az üzemeltetési költség vinne el vagyonokat."
A hipermodernitás nem szükséges, elég egy normális kapacitásbővítés és az hogy elérjük azt az utazási sebességet amire amúgy 50 éve gond nélkül képesek vagyunk. Már egy sima 160km/h-s tempóval is kényelmesen verhető vasúton az autópálya csúcsidőben, ha van megfelelő hálózati kapacitás. Az elővárosi ingázás simán visszaszorítható lenne..
"Ez úgy hívják, hogy realitás. Meglep, hogy van olyan, akinek ez nem evidencia. Egyébként éppen az a baj, hogy nem így állnak hozzá több mindenhez."
Ez a magyar realitás. De ez nem az jelenti, hogy ez az egyetemes jó megoldás. Fizess valamiért előre és az abból befolyó bevételből majd építünk valami hasznosat. Te fizetsz akármilyen ígéretért előre? A tökés gazdaságokban az emberek és vállakozások fizetnek így ígéretért előre? ( a kockázati tőkét ne soroljuk ide )
Tegyük fel holnap bevezetik a behajtási díjat, telefonos app, GPS, online fizetés. Mikorra nőne fel a tömegközlekedési hálózat ahhoz hogy alternatívát kínáljon? 15 év? 30 év? 50 év?
Mi is a realitás? Fizeted az üzemanyaggal az útadót, fizeted a pályamatricát, a pályán meg kiírják a digitális megjelenítőre hogy úthibák.. :D
Én abszolút támogatom a járművek kiszorítását a városból, de nem így. Ha valakinek most napi 2x40 perc autóval és ez után tömegközlekedve lesz 2x1,5 óra annak ez nettó kib@xás. Legyen drága a behajtás, ennyi utazás vagy belefér vagy nem, ha a fizetésben nem kompenzálják, akkor mi lesz? Az ember mérlegel, hogy megéri-e neki. Mi lesz, ha sokan mondják, hogy nem éri meg és kialakul egy lassú munkaerő elvándorlás aminek eredményeként a mobilisebb, kisebb belvárosi munkaadók kiköltöznek a dugódíja zónán kívülre?
A tömegközlekedés fejlesztése és gyorsítása azért is bőven jó, mert:
-csökkenthető vele a főváros felé tartó járművek száma
-a csökkenő menetidő miatt távolabbra helyeződik az agglomerációs határ ami sok terület esetén komoly fejlődést jelentene ( gondolj csak Dél-Nógrádra, Hevesre, Jász-Nagykun-Szolnok megyére ), a tanulók számára előrhetőbbé válnának a fővárosi iskolák/szakiskolák, a felsőoktatási hallgatók számára kibővölne az ingázási időbe beleférő bérelhető lakások és kollégiumok száma, olcsóbbá válna a diákok lakhatása
-a gyorsabb eljutási idő miatt jelentős munkaerőt lenne mobilizálható a tömegközlekedéssel és változna a munkaerőáramlás..
-ez tényleg munkahelyet teremtene
Mit nyerünk a sima körítés nélküli dugódíjjal? Maj fizetnek az autós parasztok!!!4!! És ezen felül? Dobtunk a feneketlen kútba még két garast.. :D
#22:
"16-os ... menj mar at a varoson kerekparral (vagy akar autoval) mondjuk Ferihegytol-Huvosvolgyig ... vagy Csepeltol-Bekasmegyerig ... "
Én mit írtam?
"A kerékpár pl tökéletes közlekedési eszköz a lakástól a közeli nagyobb "buszpályaudvarig" vagy állomásig. 3-5km-es körön belül olcsó és jó"
Sajnálom, hogy nem sikerült megértened amit írtam, próbáld meg újra, hátha menni fog :)
#18
Nos igen.
Tarlős "kotlott a problémán", amibe Demszki belevitte.
Karácsonynak meg nincs kocsija, még jogsija se...
Demszky írta alá a dugódíjat. Tarlós és szakember kollégái nem hajtották végre, mert kivitelezhetetlen. Ráadásul úgy írta alá Demszky, hogy jelét sem mutatta annak, hogy a főváros közlekedését, tömegközlekedését, közútjait, a parkolási lehetőségeket fejleszteni akarta volna. Inkább még jobban lerothasztottak mindent, és itt hagyták a korrupciós 4-es Metrót, az ezermilliárdos hiteleket és a csődközeli állapotot.
Nagyon hajaz Karácsony/DK fővárosi vezetése Demszky gyakorlatára. A felhalmozott tartalék eltűnt, a megkezdett és már kezdés előtt álló beruházásokra biztosított összegek eltűntek. Megsokszorozta a főváros apparátusát, kétszeresére emelte a fizetésüket, 10 -szeresére a "tanácsadó" testületeket, melyekben NEM SZAKEMBEREK ülnek, giga fizetésekért. Nem talicskával, hanem dózerrel tolják ki a pénzt az összes balos önormányzatoktól és agyon fogják adóztatni a fővárosi és kerületi lakosokat, kis-és középvállalkozásokat. Egy csomagban adják el a fővárosi szolgáltatásokat: víz-csatorna, köztisztaság, fővárosi kertészet, stb.
Nem vigasztal, hogy azok is meg fogják szívni, akik ezeket a gazembereket visszaszavazták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!