Csepelen hogy-hogy nem szálltak el (annyira) az árak?
18-as vagyok. Szerintem nem olcsóbbak a lakások Csepelen mint mondjuk a 17-18. kerületekben, amik szintén kiesnek. A budai rész mindig is drágább volt, alapból felkapottabb, ezért mindig is közkedvelt volt, a Balatonon lent vagy onnan alig több mint 1 óra alatt, kocsival jobban megközelithető, szebb környék stb.
Csepelen ott a sok gyár, ronda lakótelep, és mindenki tudatában valahogy úgy él mint egy régi munkástelep.
Autóval tényleg nagyon nehéz kijutni onnan.
Mint említettem már, én szigetszentmiklósi vagyok. Az M0 felé ugyanaz a helyzet, mint Csepelről (ugyanaz az út). Ezzel azonban együtt lehet élni, bele lehet kalkulálni azt a fix plusz időt, amit a csúcsforgalom jelent. Mivel többnyire a felhajtó lámpája okozza a dugót, ezért ütemesen kb. napi ugyanannyi időt tölt az ember a dugóban. (Persze más ha baleset van, de az meg bárhol előfordulhat.)
A csúcsidővel számolni kell, de ez teljes Budapestre és vonzáskörzetére igaz szerintem. Csak, hogy néhány példát mondjak, Érden, Szigetszentmiklóson, de még Budaörsön is forgalmi fennakadásokat jelent a napi csúcs levezetése. Semmi extra nincs ebben. Csak az sokkolódik, aki nem él ezzel együtt nap mint nap.
Szigetszentmiklós népessége pl. 1,7%-kal nőtt az elmúlt időszakban éppen az alacsony árai miatt. Ma már ez a környék sem olyan olcsó, mint néhány évvel ezelőtt. Csepel sem annnyira olcsó, mint néhány éve, ott is jelentős drágulás tapasztalható és azt gondolom ez csak folytatódni fog. A kisebb pénzű emberek, akik a belvárosban nem tudnak (avagy éppen nem akarnak) lakást venni, azok mennek kifelé és Csepel még egészen jó hely közlekedés szempontjából, ami lakásvásárlásnál nem utolsó szempont.
22: "Csepelen ott a sok gyár"
Én itt élek évtizedek óta és sosem volt a gyártelepen dolgom, nem is láttam a gyárat (illetve bicajjal bementem szétnézni, de ez a saját döntésem volt, nincs köze a lakhelyemnek ehhez). Nem büdös, nem hangos, egyszerűen nem kerül kapcsolatba vele az ember, ha nem akar. OK, a HÉV-ről látszik a telep széle, de ennyi.
21 : Mért lenne baj? Senki nem mondta, hogy baj.
A 11-ben válaszoltam meg először ezt a kérdésedet. Még hányszor fogod megkérdezni ugyanezt?
1. válaszoló: Nagy-Budapest 1950-ben jött létre, akkor január 1-jén _egyszerre_ csatolták az addigi Budapesthez:
7 megyei várost:
Budafok
Csepel
Kispest
Pestszenterzsébet
Pestszentlőrinc
Rákospalota
Újpest,
és 16 nagyközséget:
Albertfalva
Békásmegyer
Budatétény
Cinkota
Mátyásföld
Nagytétény
Pesthidegkút
Pestszentimre
Pestújhely
Rákoscsaba
Rákoshegy
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákosszentmihály
Sashalom
Soroksár.
Wikipediából másoltam ki. Szóval ez azért nem ma volt. Azt azért hozzá kell tenni, hogy Csepel előtte 1 évvel, 1949-ben kapta csak meg a városi rangot, nem lennék meglepve, ha mindez politikai nyomásra történt volna, hogy a nagy Vörös Csepel városként csatlakozzon Budapesthez, ne pedig faluként.
Amúgy abban igazad van, hogy az 1950-ben csatolt peremkerületek mai napig nem kapcsolódnak szervesen Budapest többi részéhez. Legjobb példa a 17. kerület, ami önmagában sem egységes. Csepel speciális esetét a sziget jellege jelenti, és hogy elég lassan szaporodnak a hidak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!