Csepelen hogy-hogy nem szálltak el (annyira) az árak?





10: Nem. A vidéki jelleget és városiasodást befolyásolja.
Nagyvárosi környezet, nagyvárosi infrastruktúra mindig drágább lesz, mint a vidéki, kisvárosi. Csepel vidékiségét legjobban az fejezi ki, hogy egy pusztaságon át lehet kijutni és csak távolsági járművel. Nem kapcsolódik szervesen a fővároshoz földrajzilag sem.





Csepeli vagyok. Múltkor néztem az árakat... hát meglepődtem. Megduplázódtak kb.
Lehet, hogy máshol nagyobbak, de Csepel híre mindig rosszabb volt, mint amilyen itt az élet valójában. Én nem költöznék el semmi pénzért innen. Jó itt lakni.
Persze vannak helyek, ahol nem lenne jó lakni Csepelen, oda nem jó költözni :)
A HÉV amúgy 12 perc alatt megy végig a vonalán.
Máshol Budapesten 55 m2 lakásokat láttam, konvektoros fűtéssel, lift nélküli házban 30 millióért. Pedig nem az 5. kerületben.
Ez durva.
Na mindegy.





Csepelen is brutálisan megugrottak az árak az elmúlt években, csak tartotta az arányt a belvárosi árakhoz képest. Laktam ott egy darabig és imádtam. Szerintem enyhe túlzás "külön városnak" nevezni, meg azt mondani, hogy hosszú ideig csak pusztában megy a "vonat".
5 percre laktam a hév végállomástól, így sétával együtt is 20 perc alatt bent voltam a Borároson ha arra volt dolgom. Az éjszakai közlekedés is elég jó.
Laktam sok más irányba is, ilyen szempontból én kifejezetten jónak tartom.
Ami a rosszhírét alapjáraton kelti, az szerintem az, hogy ott alapvetően a "szegényebb" munkásosztály élt és dolgozott mindig, hiszen a Csepel Művek szájában van a lakótelep pl. Régebben állítólag balhésabb volt, szegényebb emberek lakták. Most is így van ez, mert jellemzően az megy külsőbb kerületekbe, akinek kevesebb pénze van, de azért már nem olyan helyhez kötötten dolgoznak az emberek, szóval jócskán változott az összetétel.
A "szegénységet" a panelok állapotán is észrevenni, hiszen a panelprogram sokadik fordulója is lement már és ott még mindig többségben vannak azok a házak, amit ez nem érintett. Számomra ez mindig elgondolkodtató, amikor arra járok.
Szigetszentmiklóson lakok egyébként, ami valóban "vidék" már, de még ezt se nevezném megközelíthetetlennek, ahova csak autóval lehet közlekedni. :D
Egyébként az a tapasztalatom, hogy az emberek keresik az olcsót a jelen helyzetben és ez felveri ott is az árakat, ahol fél éve, vagy akár most még vásárolható volt ingatlan normálisabb áron. Én pl. számítok rá, hogy idővel Csepel is felzárkózik.





"A HÉV távolsági jármű?"
Hát, a Közvágóhíd-Ráckeve mindenképpen távolság. Vagy a Gödöllői is...
De a Csepeli is tervben van, hogy meg kellene hosszabbítani Halásztelekig.
AMúgy Csepel rossz híre a sok kisebbségi miatt van. Amúgy annyira nem rossz hely. Bár én szívesebben lakom az agglomerációban. Ez nyugisabb, mégsincs sokkal messzebb a belvárostól.





Csepel tényleg kicsit "kiesik", az alacsonyabb árak a rossz közlekedés és infrastruktúra miatt vannak. Mivel sziget, ezért nagyon korlátozott h merre tudsz menni autóval. Nincs sok hid, az M0 felé mindig dugó van a felhajtónál ha Csepelről akarsz kijutni. Oké hogy ott a hév, de ha nem ott laksz mellette eléggé meg vagy lőve.
A hévvel is csak a Borárosig lehet menni, egyirányú a dolog, onnan átszállás.
Akkor se érzem rosszabbnak a közlekedését, mint más, hasonlóan kint levő kerületekét.
A peremkerületekből pedig sokszor annyi a belváros, mint az agglomerációból.





Értjük, de nem a közlekedés árazza be az ingatlanokat első sorban, még egyszer megválaszolom a kérdésed, amiben ezt kérdezted.:)
Még mindig nem mutattál ingatlanokat konkrétan, látatlanban pedig nem lehet megmondani, az adott lakás miért olcsóbb a többinél...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!