Most melyik teremtéstörténet az igazi?
A Bibliában először azt írja, megteremti az Úr az állatokat, majd Ádámot és Évát.
A második rész szerint viszont első volt Ádám, utána formálta Isten az állatokat és végül Évát.
Az első részben írja, mit hozott létre, és milyen sorrendben, hiszen ez szükséges az élet feltételéhez.
S végül az embert teremtette meg, majd adott neki segítőt, Évát.
A második részben mindössze összefoglalja a teremtési beszámolót, és hogy Éva volt, mint egy utolsó munkája, és utána befejezte a munkáját, és megszentelte a hetedik napot.
"S végül az embert teremtette meg, majd adott neki segítőt, Évát."
A második rész szerint viszont pont hogy azért geremtette az állatokat hogy segítő társat találjon közülük az ember, és csak azért teremtette Évát, mert nem talált.
Tehát eleve eltér a sorrend.
Ráadásul egy mindenható lénytől elég gáz hogy nő helyett először mindenféle állatot akart Ádámra sózni. Miközben az állatoknak már korábban kiadta a parancsot hogy töltsék be a tenger vizeit, tegát tisztában kellett legyen a nemek fogalmával.
Ott egy teremtéstörténet van, először leírja a teljes teremtés, majd utána 6. nap történéseit részletesebben.
1Móz 2,19 "És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez"
Itt a héberben úgy értendő, hogy már régebben megformálta, és most csak Ádám elé vitte, hogy nevet adjon nekik. Csak ez a magyar fordításban megtévesztő lehet.
Isten nagyon jól tudta, hogy egy állat nem lehet Ádám párja. Azt akarta, hogy erre maga is rájöjjön. Rájöjjön arra, hogy számára a társ egy másik ember és nem egy akármilyen állat.
Erről eszembe jutott itt gyakorin egy kérdés:
Kit mentenél meg a biztos haláltól, ha választhatnál: a kedvenc háziállatodat, vagy egy idegen embert.
A legtöbben az állatot választották...
Nem szabad elfelejtenünk, hogy egy állat nem egyenlő az emberrel, egy állat csak állat marad. Míg az ember Isten hasonlatosságára lett teremtve.
"Itt a héberben úgy értendő, hogy már régebben megformálta, és most csak Ádám elé vitte"
Erre valami hiteles forrás?
"Isten nagyon jól tudta, hogy egy állat nem lehet Ádám párja."
Hát, amit a Biblia ír, az itt szintén nem ezt jelenti.
"de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala."
A megfogalmazás alapján az Isten az, aki nem talált a segítő társat az embernek.
Ez épp a Károli fordításban van, de a Luther féle német (aber für den Menschen) és a King James féle angol (but for Adam) is azt írja, hogy az ember számára nem talált az Úr társat, nem pedig azt hogy az ember ne talált volna.
"Nem szabad elfelejtenünk, hogy egy állat nem egyenlő az emberrel, egy állat csak állat marad."
Éppenséggel az ember is egy állatfaj.
Másrészről pedig mondjuk egy kutya akivel akár 10 éve együtt élek, hogy ne jelentene már többet mint egy akármilyen ember, akiről azt se tudom, kicsoda? Az a kutya is egy élőlény, akit szeretek és aki viszont szeret, sőt, olyan önzetlenül szeret, ami kevés emberről mondható el.
"Éppenséggel az ember is egy állatfaj."
Erre van valamiféle konkrét bizonyítékod?
"Másrészről pedig mondjuk egy kutya akivel akár 10 éve együtt élek, hogy ne jelentene már többet mint egy akármilyen ember,"
Ne a Bibliát cáfold hanem az emberi jogokat.
Azt nem értem hogy miért élsz az emberek közt és miért nem vonulsz be egy állatkertbe, és próbálod előadni a semmitmondó tudományod egy medvének az oroszlán ketrecéböl!
És ne ismeretlen embereket állatozz le hanem elősször állatozd le a szüleidet aki felnevelt vagy a feleségedet vagy ha van a gyerekeidet minösisd állatnak.
"Erre van valamiféle konkrét bizonyítékod?"
Persze. Állat = kemoheterotróf, többsejtű, diploid élőlény.
Máshogy megfogalmazva, az összes olyan tulajdonságot figyelembe véve, ami alapján egy medve ugyanúgy állat mint egy pók vagy egy pingvin vagy egy földigiliszta, az összes tulajdonság alapján pontosan ugyanúgy állat az ember is. Vagyis te is az vagy, vagy én is.
Kivéve persze ha te inkább gombának, növénynek vagy baktériumnak érzed magad, ez esetben elnézésedet kérem. De az emberek ettől még állatok.
Továbbá:kérdező
Azoknak az ismeretlen embereknek akiket kevesebbnek tartol mint a kutyádat légyszives és ne adózz ne edd amit kitermelnek fáradságos munkával ne ülj az autoikba amit gyártanak ezek az ismeretlen emberek ne használd az áramot amit ezek az ismeretlen emberek szolgáltatnak, és sorolhatnám a végtelenségig........
"Azoknak az ismeretlen embereknek akiket kevesebbnek tartol mint a kutyádat légyszives és ne adózz ne edd amit kitermelnek fáradságos munkával ne ülj az autoikba amit gyártanak ezek az ismeretlen emberek ne használd az áramot amit ezek az ismeretlen emberek szolgáltatnak, és sorolhatnám a végtelenségig....."
Sorolhatnád, csak semmi értelme, legfeljebb magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt.
Egy szóval sem mondtam hogy értelmetlen a létük, csupán megvannak a prioritásaim, és ha valakihez érzelmek kötnek, az előbbre való nálam az ismeretlenekkel szemben, akkor is ha nem emberről van szó.
Gondolom neked is van egyfajta prioritásod, hogy mondjuk édesanyádat hamarabb mentenéd meg bármilyen ismeretlennél vészhelyzetben. Akkor most a te logikáddal élve te is csak akkor használj áramot, autót, stb, ha azt édesanyád gyártotta.
Logikus, mi?
**Persze. Állat = kemoheterotróf, többsejtű, diploid élőlény.
Máshogy megfogalmazva, az összes olyan tulajdonságot figyelembe véve, ami alapján egy medve ugyanúgy állat mint egy pók vagy egy pingvin vagy egy földigiliszta, az összes tulajdonság alapján pontosan ugyanúgy állat az ember is.**
Nem nem ugyanolyan "állat az ember is"
A "személyiség" jellemzői A személyiség, mint egyedi, megismételhetetlen egység.
A személyiség fogalmának a viselkedés alapján történő meghatározásakor, nem elég egy helyzet külső adottságait és az egyén tapasztalatait ismernünk. Valamire még szükségünk van, ez pedig nem más mint a személyiség. Nem helyénvaló úgy fogalmazni, hogy az embernek van személyisége, mint ahogy van táskája, feje, képességei, néha gondolatai. Merlin differenciáltabban fogalmaz: Az állatoknak van egyéniségük, de ők nem személyiségek. Csak az ember személyiség. A személyiség tehát nem más mint az ember - egy bizonyos szempontból jellemezve. Mennyiségi és minőségi eltérések vannak emberek között a lelki jelenségek, megismerés, értékelés, motivációs mechanizmusok, személyiség tulajdonságok szerint. Ez a különbség adja meg az egyedi integrációt a személyiség egyediségét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!