Az, hogy lehetséges, hogy Jézus megtagadta Isten parancsát?
"Isten a bűnt ítéli el."
A Biblia szerint a bűnöst is elítéli,nem csak a bűnt.Épp ezért mond ellent néhány törvény Jézus szavainak,és tetteinek.
"Jézus nem azt mondta, ne kövezd meg, hanem azt: Aki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ. Nyilván a lelkiismeretük szólt be..."
A lényege ugyanaz,Jézus nem tartotta helyesnek,hogy megkövezzék,tehát ez az Ószövetségi parancsolat ellen szól.azért mondta nekik,hogy "az vesse rá az első követ.."mert így egy nem erőszakos módszerrel szembesítette őket az igazsággal,hogy ők sem különbek,tehát ha némi bölcsesség és értelem lakozik bennük,akkor nem ítélik el.De persze nem erőltette rájuk,a vádlók mentek oda őhozzá,hogy kikérjék a véleményét.
"Az Ószövetségben Izrael, mikor megalázta magát, megbánta bűneit, kiáltott az Úrhoz, Isten könyörült rajtuk. Épp, mint Jézus a parázna nővel kapcsolatban."
Ilyen is szerepel a Bibliában,de ezt ne hasonlítsuk Jézus és a parázna nő esetéhez,mert én nem erre gondoltam,hanem konkrétan egyes bűnösök megkövezésére,ami Isteni parancsra történt.ezek ellentétesek Jézus felfogásával.
Érdekes dolog ez kedves Kérdező-valóban látszólag nagy az ellentmondás az Ó- és Újszövetség között.Viszont ez a különbség az írás "közönsége" közti kulturális szakadék eredménye.Azt tudnod kell,hogy az Ószövetség szerkesztett irat,amelyet egy szűk kör jegyzett le és értelmezett.Ráadásul az ÓSZ szemlélet nem individualista,hanem közösségi.Soha nem az egyén felől indul,hanem Isten és Izráel viszonya felől.Tehát a büntetés is szinte mindig kollektív,az egész közösséget érinti,és megszüntetni úgy lehet,ha eltávolítják az okát.Ez az ok pedig általában a nép tisztátalansága,egyes emberek romlottsága,stb.Így az egész nép szempontjából az,hogy megkövezik a bűnöst,jó,hiszen az egész közösség megtisztul-mintha egy kosár almából kiszednéd az egy romlottat.
VISZONT! Nagyon fontos tudni,hogy az ÓSZ törvények nagyja olyan irányelv,amit a történelem folyamán egy csak szűk kör valósított meg és tartott be-a zsidóság egésze nem élt ennek megfelelően.Így az ÓSZ büntetés-történetei is a legtöbb esetben jelképesek,a szerző "így kellene ennek lennie"-felfogásából származnak.Azt szoktam mondani,olyan ez,mintha egy jobbikos írná meg Magyarország történetét.
Ezzel szemben az ÚSZ szemlélete már nem Isten-Izráel,hanem Isten-ember illetve Isten-gyülekezet szemléletű.Maga Jézus,mint Isten megtestesülése mutatja meg,hogy Isten nem a törvénykezés-büntetés kettősségében leli kedvét.Jó példa erre az a történet,amikor Jézus Ézsaiás könyvéből olvas a templomban.Ő csak Isten kegyelméig olvassa el a vonatkozó passzust,és pontot tesz utána- pedig a Tóra szerint ott még a büntetéssel való fenyegetés következne.Az egész üzenet mintha erről szólna: "Én ilyen vagyok,idáig tartottam fontosnak a közlendőmet.A többit már ti tettétek hozzá."
Kedves kérdező!
Bizonyára feltünt neked, hogy két szövetséget tartalmaz a biblia.
Egyik az ószövetség, másik az újszövetség.
Nagyon helyesen látod, hogy óriási különbség van a kettő között és látszólagos ellentét. Igazából aki kívülről nézi, úgy tűnhet, mintha ellentétes lenne, de nem is akarom most az egészet elmagyarázni, csak józan paraszt ésszel, ahogy szokták is mondani.
Szerinted ha az első szövetség tökéletes lett volna, mi szükség az újra?
Ez a legfontosabb, hogy belásd, hogy az ó- nem juttatott senkit tökéletességre, mert gyakorlatilag azt célozta, hogy az ember belássa, lehetetlen betartani minden parancsolatot önerőből.
Az új ezzel szemben nem izzadságszagú, hanem elsősorban azt hangsúlyozza, hogy Isten kegyelmes Isten, megbocsátó, szerető személy, aki elválasztja a bűnöst a bűnétől és így a bűnt elkövető embernek lehetősége nyílik megtérni és venni a bűnök bocsánatát. Hangsúlyozom újra, mindezeket nem önerőből, mintha kiérdemelné, vagy megdolgozna érte, hanem ingyen, kegyelem által, hitből. Lehet túl egyszerűnek tűnik, és valójában tényleg nem túl bonyolult, mégis sokan sokfélét belemagyaráznak, félreértelmezik.
Jézus minden tette ezt a másféle hozzáállást mutatja,(Isten irgalmát) hogyan lehet az embernek megmenekülnie a biztos kárhozattól.
Ha Isten ilyen szerettet mutat be és ilyen kegyelmet, miért akarsz te szigorúbb lenni nála, mintha még ószövetség idején élnénk, ráadásul az rajtad sem segítene, aki kritizálod ezt a jobbat.
"Ha Isten ilyen szerettet mutat be és ilyen kegyelmet, miért akarsz te szigorúbb lenni nála, mintha még ószövetség idején élnénk, ráadásul az rajtad sem segítene, aki kritizálod ezt a jobbat."
Nem erről van szó,pont fordítva gondolom a dolgot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!