Isten, hogy ítélkezhet, ha egyszer Jézus nem ítélt el senkit, és másokat is erre tanított?
amit szabad Jupiternek...
Isten Jézus főnöke, nem fordítva ;)
Nem tudtad? Istennek mindent szabad. Tömeggyilkolni is, például (lásd Ószövetség), és az is full rendben van, mert ő Isten, neki ezt is szabad.
Csodás egy vallás ez, tényleg...
Isten nem ítélkezik, hanem az ítéletet Jézusnak adta. Ő fog ítélni. Ő a földön azért nem ítélkezett, mert emberként élt, azt mutatta meg, mi hogy éljünk, és az ember ne ítéljen.
De amikor majd ítélni fog, akkor az ő ítélete igazságos lesz. Miért? Mert ő látja a szíveket. Tehát látja azt mi a különbség a gyengeségből eredő bukás és a megfontolt ártás között.
Az ítélettől pedig nem kell félni. Mint ahogy a mese végén is azt várjuk, hogy a gonosz elnyerje a méltó büntetését és megszűnjön a bűn és a szenvedés, úgy az utolsó ítéletkor is ezt várjuk. Nem az ember lesz megítélve,hanem a bűn. A paráznaságod és a kapzsiságod mondjuk megítéltetik azaz azok nem tartoznak Isten országához, tehát le kell vetned őket! De a jóságod megmarad. Minél több jóság van benned, annál inkább önmagad maradsz, és "nem mész be csonkán" a mennyek országába.
Ez egy kicsit összetettebb kérdés ennél.
Először: Jézus a földi szolgálata alatt nem hozott ítéletet senki felett, mivel nem ez volt ekkor a feladata, hanem az, hogy hűségesen kitartson az istenfélelemben, amiért meg is kapta, hogy az Isten feltámasztotta őt és jobbjára ültette.
Másodszor: Krisztus második eljövetelekor már nagyon is ítélni fog, ez az alapvető dolga ekkor, hogy ítéletet hozzon élők és holtak, földiek és mennyeiek fölött, mivel az Atya az ítélethozatal jogát egészen neki adta.
Harmadszor: az emberekhez intézett tanítása, hogy ne ítéljünk, nem arról szól, hogy ne mondjuk meg, ha valami istentelenséget látunk, hanem arra az alázatra nevel bennünket, hogy belássuk saját bűnös, elveszett mivoltunkat, és ne más szemében keresgéljük a szálkát, hanem rendeljük alá magunkat a felebarátnak.
Szia!
Folytatva az eddigi értékes hozzászólások gondolatmanatét: az ítélet tárgya mindig a kérdés. "Senkit se ítéljetek" - hangzik a felhívás, azonban Pál apostol "azért imádkozott, hogy a szeretetünk még jobban-jobban bővölködjék ismeretben és minden értelmességben; hogy megítélhessük, hogy mi a rossz és mi a jó; hogy legyünk tiszták és botlás nélkül valók a Krisztusnak napjára".
A cselekedeteket igenis meg kell ítélni, az embereket pedig szeretni kell, Isten is így tett, nekünk is így kell cselekednünk, míg eljön "Krisztus napja", amikor is "könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, amely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint."
Üdv. Péter
Szia !
Isten a legfőbb igazságos és tökéletes személy minden tekintetben az egész világmindenségben ezért neki megvan a joga arra, hogy ítélkezzen és igazságot szolgáltasson.
Ezért ítélkezhet Isten mindenki felett és értékelheti szívének állapotát és cselekedeteit amelyeket úgynevezett Ítéleteiben fog gyakorolni.
A Biblia leírja, hogy Isten bíró és Ő gyakorolja is ezt a hivatalát akkor is ha egyeseknek rossz az Istenképe és azt gondolja de hát Isten szeretet, nem?
De igen viszont Istennek vannak más tulajdonságai is igazságosság és harag, szentség, bűngyűlölet stb stb.
Nem jó ha az emberek egy felhígított evangéliumot
kapnak és ennek hatására olyannak gondolják Istent amely nem áll meg.
Erőtlen, laza, engedékeny Istent mutat be, Isten továbbra sem vállal a bűnnel semmilyen közösséget de az embereknek ad kegyelmet és segítséget.
Zsoltárok könyve 7,12:
12.Isten igaz bíró; és olyan Isten, a ki mindennap haragszik.
Zsoltárok könyve 75,8:
Hanem Isten a bíró, a ki egyet megaláz, mást felmagasztal!
Zsoltárok könyve 97,2:
Felhő és homályosság van körülötte; igazság és jogosság az ő székének erőssége.
Találtam egy történetet a Bibliából amikor az Úr elvetette Sault és Dávidot választotta ki helyette elküldte Sámuelt a prófétát, hogy kenje fel Dávidot és különösen figyelmedben ajánlom a 6-7 verseket amely jól ábrázolja azt mire tekint Isten, és ezért igazságosak az ő döntései, mert rögtön látja annak az embernek a valódi állapotát, alkalmas vagy alkalmatlan ?
4. És Sámuel megcselekedé, a mit az Úr mondott néki, és elment Bethlehembe. A város vénei pedig megijedének, és eleibe menvén, mondának: Békességes-é a te jöveteled?
5. Ő pedig felele: Békességes; azért jöttem, hogy áldozzam az Úrnak. Szenteljétek meg azért magatokat, és jertek el velem az áldozatra. Isait és az ő fiait pedig megszentelé, és elhívá őket az áldozatra.
6. Mikor pedig bemenének, meglátta Eliábot, és gondolá: Bizony az Úr előtt van az ő felkentje!
7. Az Úr azonban monda Sámuelnek: Ne nézd az ő külsőjét, se termetének nagyságát, mert megvetettem őt. Mert az Úr nem azt nézi, a mit az ember; mert az ember azt nézi, a mi szeme előtt van, de az Úr azt nézi, mi a szívben van.
8. Szólítá azért Isai Abinádábot, és elvezeté őt Sámuel előtt; ő pedig monda: Ez sem az, kit az Úr választott.
9. Elvezeté azután előtte Isai Sammát; ő pedig monda: Ez sem az, a kit az Úr választott.
10. És így elvezeté Isai Sámuel előtt mind a hét fiát; Sámuel pedig mondá Isainak: Nem ezek közül választott az Úr.
11. Akkor monda Sámuel Isainak: Mind itt vannak-é már az ifjak? Ő pedig felele: Hátra van még a kisebbik, és ímé ő a juhokat őrzi. És monda Sámuel Isainak: Küldj el, és hozasd ide őt, mert addig nem fogunk leülni, míg ő ide nem jön.
12. Elkülde azért, és elhozatá őt. (Ő pedig piros vala, szép szemű és kedves tekintetű.) És monda az Úr: Kelj fel és kend fel, mert ő az.
13. Vevé azért Sámuel, az olajos szarut, és felkené őt testvérei között. És attól a naptól fogva az Úrnak lelke Dávidra szálla, és azután is. Felkele azután Sámuel és elméne Rámába.
A másik szintén egy félreértés, hogy Jézus nem ítél senkit
de ez a Biblia szerint helyesen így hangzik:
János evangéliuma:
22. Mert az Atya nem ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta;
23. Hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, miként tisztelik az Atyát. A ki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát, a ki elküldte őt.
Jézus mikor itt járt a földön azért jött el, hogy megmentsen bennünket végrehajtsa az Atya tervét az engesztelést.
Emberként és szolgaként volt itt és nem bíróként ilyen pozícióban később fog eljönni és gyakorolni fogja hatalmát és igazságot szolgáltat.
A Máté evangéliuma leírja a nemzetek ítéletét és az igazságszolgáltatás aszerint fog történni, hogyan álltak hozzá az Isten népéhez a zsidósághoz.
Máté evangéliuma 25,31-33 :
31.Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő dicsőségének királyi székébe.
32.És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.
33.És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.
34. Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.
35. Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem;
36. Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám.
37. Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna?
38. És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna?
39. Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna?
40. És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.
41. Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.
42. Mert éheztem, és nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom;
43. Jövevény voltam, és nem fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem.
44. Akkor ezek is felelnek majd néki, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk volna néked?
45. Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, a mennyiben nem cselekedtétek meg egyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek meg.
46. És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.
A Bibliában elég sok helyen van
igazságszolgáltatás-ítélet a keresztények is alá vannak rendelve ennek mi sem vagyunk kivételek ebből de a mifelénk ez más jellegű lesz egyfajta értékelése lesz az életünknek.
2Korinthusbeliekhez írt levél 5,10 :
10.Mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki megjutalmaztassék a szerint, a miket e testben cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt.
És ez a találkozás Jézussal egy tűzpróba lesz ezért minden kereszténynek igyekezni kell, hogy ne leégjen a használhatatlan anyag az Úr előtt hanem visszatükrözzük az Úr tüzét-dicsőségét mert ez a nap is el fog jönni életünkben.
1 Korinthusbeliekhez írt levél 3, 11-15 :
11. Mert más fundamentumot senki nem vethet azon kívül, a mely vettetett, mely a Jézus Krisztus.
12. Ha pedig valaki aranyat, ezüstöt, drágaköveket, fát, szénát, pozdorját épít rá erre a fundamentumra;
13. Kinek-kinek munkája nyilván lészen: mert ama nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg; és hogy kinek-kinek munkája minemű legyen, azt a tűz próbálja meg.
14. Ha valakinek a munkája, a melyet ráépített, megmarad, jutalmát veszi.
15. Ha valakinek a munkája megég, kárt vall. Ő maga azonban megmenekül, de úgy, mintha tűzön keresztül.
Shalom.
Kedves 8-as válaszoló!
Elnézést, de ezt ki kell javítanom. Írod:
//A Máté evangéliuma leírja a nemzetek ítéletét és az igazságszolgáltatás aszerint fog történni, hogyan álltak hozzá az Isten népéhez a zsidósághoz. //
Egyáltalán nem a zsidó népről van szó a Krisztus által elmondott példázatban (arról nem beszélve, hogy Isten - test szerint - választott népe Izrael, amelyben a zsidókon, azaz Júdán kívül van még 11 törzs, ők is Isten népéhez tartoznak vér szerint).
Az általad beidézett szövegben a "király" maga Jézust ábrázolja, aki "atyjafiai"ra hivatkozik. Kicsodák a Felkent testvérei? Mindazok, akik ugyanattól az Atyától származnak, mint ő. Vagyis az újjászületett szentek, akik nem férfi akaratából, hanem Isten magjából vannak, csakúgy, mint a Krisztus. Vagyis a példázatban arról van szó, hogy ha valaki, még ha nem is tudja a másikról, hogy az Istenhez tartozik, de jót cselekszik azzal, mert ezt munkálja benne a saját lelkiismerete, az megkapja majd jutalmát ezért Jézus visszatérésekor. Ennyi a lényeg, ennek semmi köze a zsidó néphez.
Kedves Munyamunya !
Nem ez volt a kérdés amit írtál válaszul,egyébként én ezt hiszem te azt majd ha eljön az igaz Bíró meglesz a válasz erre a dologra addig viszont én nem kívánok erről teológiai vitát folytatni.
Shalom
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!