Mivel igazolható hogy Jézus létezett?
Szerintem 2 verzió van, az egyik hogy létezett Jézus, de egy bolond volt aki azt hitte hogy ő Isten fia.
A másik verzió hogy nem létezett és a rómaiak találták ki.
"Továbbá ott van az asztrológiai magyarázat is, mely tökéletesen beleillik a Jézus mondába."
Leírnád nekem, mi ez, nem hallottam róla még.
Én pontosan tudom igazolni több pontban is Jézus első eljövetelét, több kortárs író is megemlítette többek között és egyéb bizonyítékok is rendelkezésre állnak, de mivel bigott hívő vagyok, többen fanatikusnak bélyegeztek már itt meg, úgyhogy nem mondom meg, hogy mik a bizonyítékok erre, hiszen ilyen válaszolókra nem vagy kíváncsi. Akkor milyen válaszolókra vagy kíváncsi? Ateista jó lesz? Tehát te a kérdésdre olyan választ akarsz, amit hallani szeretnél, olyat még csak véletlenűl sem, ami megdöntené a gyenge nézeteidet.
Üdv: L
Ma 12:38!
Íme az asztrológiai magyarázat. Kicsit hosszú, de érdemes végigolvasni:
Az asztrológiai magyarázat Jézust így értelmezi: Születés: teljesen csillagászati. A Szíriusz a legragyogóbb éjszakai csillag. December 24-én egy állásban van az Orion öv másik 3 csillagával, melyeknek a neve: három királyok. Ez a három csillag a Szíriusszal együtt, egyenes vonalban egy helyre mutatnak, a december 25-ei napfelkelte helyére. Ezért követi a 3 király a Szíriuszt, hogy megtalálja a napfelkeltét, a Nap (Nap = Jézust, a megváltó aki megvált az éjszakai sötéttől, a hideg téltől, akinek köszönhetően gabonanövényeket termelhettek, aki meleget, biztonságot, és fényt adott az ókori embernek. Tőle függött gyakorlatilag minden, a teljes élet, ahogyan ma sem lenne elképzelhető semmi a Napunk nélkül) születésének a helyét. Szűz Mária a szűz csillagképe. A Virgo a latinban szüzet jelent. A Szűz csillagképet a "Kenyér Háza"-ként is említik, jelképe pedig egy szűz, aki kezében egy kéve búzát és magot tart. Augusztus és szeptember a szűz jegye, az aratás ideje. Betlehem lefordítva annyit jelent: a kenyér háza. Betlehem így két helyen is létezik. Egy a Földön, egy pedig a világűrben. Van még egy nagyon érdekes dolog December 25-éről. A nyári napfordulótól kezdődően a napok egyre rövidebbek. Az északi félgömbről nézve, a nap dél felé halad, és egyre alacsonyabbnak, kisebbnek, és gyengébbnek látszik. Ez szimbolizálja az elmúlást, a halált. A Nap (Jézus) halálát. Azonban December 22-én a nap eléri legalacsonyabb pontját (A Nap = Jézus meghal), és egy földi szemlélő, úgy látja, hogy 3 napon keresztül ugyanabban az alacsony állásban van (3 napig halott). Ekkor a Nap a Déli Kereszt, a Krux csillagjegy közelében van. 25-én viszont a Nap 1 foknyit felfele, északra mozdul el, közelebb hozva a tavaszt. A Nap meghal a kereszten, 3 napig halott, majd feltámad. A Nap mozgása ez, ami újra elindul magasabb pályán, elhozva a megváltást (a tavaszi újjászületést, a bőséget, az életet). Azonban ezt nem ünneplik, csak Húsvétkor, vagyis a tavaszi napéjegyenlőségkor, ekkor egyenlő a nappal és aj éjszaka hossza. Ekkor győzedelmeskedik újra a világosság a sötétség felett, ezt követően a nappalok hosszabbak az éjszakánál. A legnyilvánvalóbb csillagászati motívum Jézus körül a 12 követője. Ők a zodiákus 12 konstellációja. Jézus a Nap utazik velük. A 12-es szám végig jelen van a Bibliában. Izrael 12 törzse, József 12 testvére, Izrael 12 birája, 12 Pátriárka, 12 próféta, Izrael 12 hercege. Térjünk vissza a zodiákus kereszthez, a Nap életútjának ábrázolásához:
Ez nem csak művészi kifejezés volt, vagy a Nap mozgásának követésére szolgáló eszköz. Hanem egy pogány vallási szimbólum. Ez nem a Kereszténység szimbóluma, hanem egy pogány zodiákus kereszt-adaptáció. Ezért ábrázolták így Jézust a korai
okkult rajzokon, szobrokon. Mert Jézus a Nap. Isten Napja, a világ fényessége.
A megváltó, akinek várjuk az eljöttét, és ő minden reggel el is jön.
Isten dicsősége, aki megvéd a sötétség ármánykodásaitól, mert minden reggel "újjászületik", és láthatjuk őt "a felhők között", "fenn a mennyben", "töviskoronával", azaz a napsugarakkal a feje körül. A rengeteg, Bibliában található
asztrológiai-asztronómiai metafora közül az egyik legfontosabb a "Korok" szóval kapcsolatos. A szövegben számos utalás van a korokra. Hogy ezt megérthessük,
meg kell ismernünk a Napéjegyenlőségek előrehaladásának jelenségét.
Az ősi egyiptomiak és az őket megelőző civilizációk rájöttek, hogy körülbelül 2.150 évente a Nap a tavaszi napéjegyenlőség reggelén a zodiákus más csillagjegyében kel fel. Ezt a Föld enyhe, lassú függőleges imbolygása okozza.
Úgy tűnik, hogy a csillagjegyek visszafelé haladnak, és nem az évi megszokott irányban. Kb. 25.765 évbe telik mind a 12 jegyen történő áthaladás.Ez a Nagy Év-nek hívott ciklus, az ősi társadalmak ezt jól ismerték. Minden 2150 éves periódust
Kornak neveztek. Időszámításunk előtt 4300 és 2150 között volt Taurusz, a Bika Kora. I.e. 2150 és i.sz. 1 között volt Aries, a Kos Kora, majd i.sz. 1-től 2150-ig
a jelenleg is tartó Halak Kora. Nemsokára, 2150-ben a Vízöntő Kora jön el.
Általánosságban mondva a Biblia átmegy mindhárom koron, és előrevetíti a negyediket.
Az Ószövetségben Mózes, amint lejött a Sinai hegyről a Tízparancsolattal,
nagy haragra gerjedt, mikor látta, hogy népe egy arany bikát magasztal.
Összetörte a köveket, és egymás megölésére szólította fel
az embereket, hogy megtisztuljanak.
A bibliakutatók ezt a dühöt többnyire annak tulajdonítják, hogy az Izraeliták hamis
bálványt imádnak. Valójában az aranybika Taurusz, a Bika, Mózes pedig az elkövetkező Kost jelképezi. Ezért fújják meg a zsidók máig a Kos szarvát.
Mózes a Kos új Korát jelképezi, és egy új Kor kezdetén mindenkinek el kell hagynia a régit. Más istenségek tettei is utalnak erre az átmenetre, pl. Mithra, a Krisztus előtti isten is emiatt ölte le a Bikát. Jézus eljövetele a Kos után Halak (a két hal) korát hozza el. A hal szimbólumára bőséggel találunk példát az Újszövetségben:
Jézus 5.000 embert lakat jól kenyérrel és két hallal. Mikor Galileában jár, összebarátkozik két halásszal, akik követni kezdik. Manapság pedig sokak autóján látható Jézus hala, anélkül, hogy tudnák, mit is jelent. Ez a Nap birodalmának pogány asztrológiai szimbóluma a Halak Korában. Jézus feltételezett születési dátuma is ennek a Kornak a kezdete. Amikor pedig Jézust megkérdezik tanítványai,mikor lesz újbóli eljövetele, ő így válaszol (Lukács 22:10): "Ímé, mikor bementek a városba, szembe jő veletek egy ember, ki egy korsó vizet visz; Kövessétek őt abba a házba, amelybe bemegy."
Ez messze az egyik legegyértelműbb csillagászati referencia. Az ember Aquariust, a Vízöntőt jelenti, akit mindig egy korsóból vizet öntő emberként ábrázolnak.
Ő a Halakat követő Kort jelzi. És mikor a Nap (Isten Napja) kilép a Halak Korából (Jézus), belép a Vízöntő Házába, úgy, ahogy a Vízöntő követi a Halakat a napéjegyenlőség előrehaladásában. Jézus így mindössze annyit mondott, hogy a Halak Korát a Vízöntő Kora követi. Mindannyian hallottunk az idők és a világ végéről.
A Jelenések Könyvében szereplő leírás mellett ez a Máté 28:20-ból ered,
ahol Jézus ezt mondja: "...és én veletek leszek a világ végezetéig."
Azonban a "világ" szó csak félrefordítás. Számos félrefordítás mellett. Az eredeti szövegben használt szó az "eon", vagyis a Kor volt. "...és én veletek leszek
a Kor végezetéig." És ez igaz, hiszen a jézusi Halak Kora véget ér, mikor a Nap átlép a Vízöntő Korába. Az egész világvége-koncepció egy félreértelmezett csillagászati allegória.
Maga Jézus karaktere is egy csillagászati-irodalmi hibrid, leginkább Hórusz, az egyiptomi Napisten megfelelője. Például 3.500 évvel ezelőtt Egyiptomban
a Luxori templom falaira megfestették a jelenés, a szeplőtelen fogantatás, születés és imádat képeit, Hórusz történetét. Ízisz megtudja Thaw-tól, hogy ő ad majd életet Hórusznak, aztán Nef, a szent szellem megtermékenyíti a szüzet, majd a születés, és a szűz imádása. Ugyanez történik Jézus csodás fogantatásánál is.
Az egyiptomi és a keresztény vallás közötti hasonlóság elképesztő. A plagizálás folyamatos. Noé bárkájának története is ilyen, az Özönvíz-jelenségre több mint 200 utalást találhatunk, más-más helyen é
s időben. De elég megvizsgálnunk a Gilgameszi eposzt, amely i.e. 2600-ban született.
Ez a történet egy nagy áradásról szól, amit Isten bocsátott a világra, egy bárkáról, melyen állatok menekülnek meg, és egy galamb elküldéséről, majd visszatéréséről. Számos a hasonlóság a Bibliai történettel.
Aztán itt van Mózes plagizált története. Születése után egy kosárba teszik,
és egy folyó kegyeire bízzák, hogy elkerülje a gyermekgyilkosságot. Egy uralkodó lánya megtalálja, és hercegként neveli fel. Ez egy i.e. 2250-re tehető mítoszból lett
átemelve, az Akkádi Szargon születéséből. Ő szintén kosárban, folyón leúsztatva
menekült meg a gyermekgyilkosság elől. Akki találja meg és neveli fel, ő egy uralkodó egyik felesége. Mózest a törvényhozóként ismerjük, a Tízparancsolat elhozójának.
Az Istentől eredő törvények próféta általi átadása azonban szintén régi történet.
Mózes csak egy a törvényhozók hosszú sorában. Indiában Manou volt a nagy törvényhozó. Krétán Mínosz hozta le Dicta hegyéről Zeusz törvényeit,
míg Egyiptomban Mises volt, aki kőtáblákon hozta el Isten törvényeit.
Manou, Mínosz, Mises, Mózes.
Ami a Tízparancsolatot illeti: az egyiptomi Holtak Könyvének 125-ik litániájából származik. A Holtak Könyve-beli "Nem loptam"-ból "Ne lopj!" lett. "Nem öltem"-ből "Ne ölj!". "Nem hazudtam"-ból "Ne hazudj!", és így tovább.Az egyiptomi vallás tehát valószínűleg a judeo-keresztény vallás alapja. Keresztelés, halál utáni élet,
végítélet, szűz általi szülés, feltámadás, keresztre feszítés, szövetség, körülmetélés, megváltó, áldozás, özönvíz, Húsvét, Karácsony, újbóli eljövetel, és még sok más,
mind megfelel az egyiptomi vallás elméleteinek, bőven a kereszténység születése előtt.
Jusztin mártír, az egyik legelső kereszténység-kutató és védelmező szerint: "Amikor azt mondjuk, hogy Jézus Krisztus, a tanítónk testi egyesülés nélkül fogant,
keresztre feszíttetett, meghalt, majd feltámadt és mennybe ment, akkor semmit sem állítunk másképp, mint ahogyan azt a Jupiter fiainak követői tették.
Másik művében azt írja:
Szűz szülte őt. Fogadjátok el úgy, ahogy Perzeuszt is.
Jusztin és a többi ókeresztény tisztában volt vele, mennyire hasonlít vallásuk
az ősi pogány vallásokhoz. Jusztin megoldást is kínált erre a kellemetlen árhuzamra: Szerinte ez a Gonosz műve. A Gonosz eljött Krisztus előtt, és annak tulajdonságaival ruházta fel a pogány isteneket.
A Keresztény fundamentalizmus, lenyűgöző.
A Biblia nem más, mint egy csillagászati irodalmi hibrid, ahogy szinte az összes azt megelőző vallásos mítosz is. Sőt, a benne szereplők jellemvonásainak átvitele egyikből a másikba magában a könyvben is benne van. Az Ószövetségben olvashatjuk József történetét. József Jézus prototípusa volt. József szeplőtelenül fogant, Jézus is szeplőtelenül fogant. Józsefnek 12 testvére volt, Jézusnak 12 tanítványa. Józsefet 20 ezüstért adták el, Jézust 30-ért.
Józsefet Juda nevű testvére adja el,
Jézust Júdás nevű tanítványa árulja el.
József 30 éves korában kezdte munkáját,
Jézus úgyszintén.
És még hosszan sorolhatnánk.
Továbbá létezik bárminemű nem-bibliai történelmi feljegyzés egy Jézusról, Mária fiáról, aki keresztül-kasul utazgat 12 követőjével, és csodákat tesz?
Számos történetíró élt a Mediterrániumban Jézus élete idején. Hányan okumentáltak róla? Egyikük sem.
Ugyanakkor, hogy igazságosak legyünk, említsük meg, hogy Jézus védelmezői már utaltak ennek ellenkezőjére is. Négy történészt szoktak említeni, hogy igazolják Jézus létezését.
Az első három az ifjabb Pliny, Suetonius és Tacitus.Ők csak néhány mondatot szentelnek neki, de csak Krisztusként hivatkoznak rá, ami nem egy név, hanem egy cím. Jelentése: a Felkent.
A negyediket Josephus-nak hívták, és munkásságáról már több száz éve
bebizonyosodott, hogy hamisítvány. Sajnos sokan még ma is hitelesnek tudják.
Azt gondolhatnánk, hogy egy olyan fickó, aki feltámad, aki mindenki szeme előtt mennybe megy, és fantasztikus csodákat tesz, bekerül valami történelmi feljegyzésbe - de nem.
Talán azért, mert mérlegelve a tényeket nagy a valószínűsége annak, hogy Jézus nem is létezett. "A keresztény vallás egy paródia, ami a Nap imádatáról szól,
és amelyben egy Krisztusnak nevezett egyén áll a Nap helyén, aki a Napnak szánt imádatokat fogadja." Nem akarunk udvariatlanok lenni, de tényszerűek akarunk aradni. Nem akarunk érzéseikben bántani senkit, de tudományosan korrektek
akarunk lenni, és megmaradni annál, ami igaz. A kereszténység egyszerűen nem az igazságon alapul. Úgy találjuk, hogy a Kereszténység nem több egy római örténetnél, amit politikai célokból hoztak létre.
Az igazság az, hogy Jézus a Gnosztikusok keresztény szekta Napistene volt.
És mint minden pogány Isten, egy mitológiai figura. A társadalmi kontroll céljából
írták bele a történelembe. 325-ben Konstantin császár összehívta a Níceai Zsinatot.
Ezen a találkozón fektették le a politikai célú keresztény doktrínákat,
és ezzel elkezdődött a keresztény vérontás és spirituális csalás hosszú történelme.
Az ezt követő 1.600 évben a Vatikán egész Európa politikáját a markában tartotta,
és olyan szépséges időszakot hozott, amit Sötét Középkornak hívunk, olyan lélekemelő eseményekkel, mint a keresztes hadjáratok, vagy az inkvizíció.
A kereszténység, és a többi valláson alapuló rendszer a korszak átverése.
Az emberek valóságtól és egymástól való elszakítását szolgálja.
A hatalom iránti vak engedelmességre sarkall. Kisebbíti az emberi felelősséget,
mondván, úgyis Isten irányít mindent. Isten nevében pedig Isten követőinek
szörnyű tetteit elfogadottá teszi. De mindenekelőtt hatalmat ad azok kezébe, akik tudják az igazságot, de a mítoszt arra használják, hogy manipulálják, ellenőrizzék a társadalmakat. A vallási mítosz a létező legerősebb fegyver, és pszichológiai táptalajul szolgál a további mítoszoknak."
Ma 12:59!
Elnézésedet kérem ha megbántottalak téged (vagy bárki mást) a bigott jelzővel. Nagyon hülye reggelem volt, és haragos fejjel írtam.
Szeretném ha hívők is megosztanák a véleményüket, hogy ne csak az egyik oldal szólalhasson fel, de azt kérném hogy általános érvényű bölcsességek, illetve jelképes megfogalmazás helyett, kicsit konkrétabban fogalmazzanak.
Ezért kérnélek, hogy sorold fel azokat a kortárs írókat, és műveiket melyekben pontosan, név szerint említik Jézus Krisztust, és tetteit, feltámadását, valamint fejtsd ki azokat a bizonyítékokat amik a rendelkezésedre állnak.
Igazat adok neked ebben, hogy nem helyes csak ateista válaszokat meghallgatni. Tényleg szeretném átlátni ezt az egészet, ezért megkérlek, fejtsd ki a nézeteidet. Amennyiben nem teszem, gyenge és gyerekes védekezésnek tekintem, mellyel a nemlétező bizonyítékok kifejtését próbálod elkerülni.
Köszönöm!
13:42!
Bár most ez úgy tűnhet hogy ezért sem vagyok hajlandó elfogadni Jézus létezését, és makacsul kitartok az igazam mellet, de szkeptikus lévén kérlek nézd ezt el nekem amit írni fogok. A vita különben is az érvelésről szól.
Az állításod első részével vitáznék. Konkrét, tárgyi bizonyítékok hiányában, valamint ismerve a tényt (?) hogy nincs korabeli feljegyzés róla, nem tartom kielégítő válasznak azt hogy a mai történészek biztosra veszik. Mire alapozzák a feltevésüket? A hivatalosan elfogadott tudományos tények rövid időnként megdőlnek, a különböző régészeti felfedezések miatt is át kellett már írni jó pár tankönyvet. Lásd Trója esetét, amire mindig is úgy tekintettek a történészek, hogy csak egy kitalált, mesebeli helyszín,mígnem egy régész valóban meg nem találta. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy jelenlegi tudásunk egyáltalán nem jelent biztosat. Az állításod további részével viszont maximálisan egyetértek amennyiben létezett, valóban csak egy okos átlagember lehetett. Véleményem szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!