Miért hisznek a Bibliában, miközben tele van önellentmondással?
Ekkor Izráel királya így szólt
Jósáfáthoz: Ugye megmondtam neked, hogy nem prófétál ez nekem jót, csak rosszat? 18
Míkájehú pedig ezt mondta: Halljátok az ÚR igéjét! Láttam az URat trónján ülve, és az
egész mennyei sereg ott állt a jobbján és balján. 19 És ezt mondta az ÚR: Ki fogja
rászedni Ahábot, Izráel királyát, hogy fölvonuljon és elessék Rámót-Gileádnál? Erre az
egyik ezt mondta, a másik azt mondta. 20 De előlépett egy lélek, megállt az ÚR előtt, és
így szólt: Majd én rászedem őt! Az ÚR ezt kérdezte tőle: Hogyan? 21 Az így felelt:
Elmegyek, és hazug lélek leszek minden prófétája szájában. Az ÚR pedig így szólt: Így
csakugyan rá tudod szedni. Menj és tégy így! 22 Íme így adott az ÚR hazug lelket
valamennyi prófétád szájába. Az ÚR kimondta vesztedet.
Tehat az Ur nem veti meg a hazugsagot sem ha buntetni kell sot tanacstalan szegeny mert tanacsot ker es egy lelek elvegzi a piszkos munkat...:))) Rohej az egesz.Isten tenyleg nem turi a gonoszsagot es ezaltal ugy nez ki Isten nem a Biblia Istene......
Sziasztok!
Isten az állatáldozatot nem önmagáért rendelte el, hanem éppen azért, aki elkövette a bűnt, neki kellett megértenie azt, hogy a bűn következménye a halál, amikor belenézett az ártatlan állat szemébe, neki kellett tudatosulnia, hogy valaki miatta hal meg. Ez a megváltás lényege. Dávid fiai is a bűne következményeképpen haltak meg, maga Dávid mondta ki maga felett az ítéletet: "négyannyit kell adnia".
Ésa 45:7 egy alaposan félreértett ige. Az itt szereplő héber kifejezés nem az a "gonosz" amit mi értünk ma rajta, hanem az itt szereplő "ra" kifejezés történelmi rosszat jelent, vagyis olyan helyzetet, ami megpróbálja az Isten népét. Szó nincs arról, hogy Isten rosszat, gonoszt teremtett volna. A Biblia határozottan állítja, hogy a rossz nem Istentől ered. Tőle csak "jó adomány és tökéletes ajándék származik" (Jakab 1:17). Isten számára teljességgel idegen és elfogadhatatlan a bűn: "nem lakhatik tenálad gonosz" – olvassuk Zsoltárok könyvében (5:5).
Üdv. Péter
Szia Peter!
"Dávid fiai is a bűne következményeképpen haltak meg, maga Dávid mondta ki maga felett az ítéletet: "négyannyit kell adnia".
De attol meg nem kell megolni az artatlan fiut eleg ha az apat megszegyenitem nem? Vagy csak Isten ugy eerzi jol magat ha buntet is es embert ol/aldoz ahogy tetszik mikor megmodta hogy neki ilyesmire nincs szuksege?
Ha igy ramordult Davidra , Satant miert teremtett hagytra ervenyesulni es mai napig hagyni hogy uralkodjon a foldon? Egyszerubb lett volna meg sem teremteni his zmar a teremtesko osze kellet volna hanynia magat Istennek tudvan hogy nem jot teremtett mert ha pillanatnyilag jo is majd gonosza valik es mit tesz.....
A masik meg Isten maga folot modt igy iyeleyey hogy megteremtette a gonoszt mivel o nem teremthetet volna gonoszt ezaltal bunos sot hamarabb bunos mint Satan na de akkor a keresztenysegnek annyi.Ezert is ertheto hogy a kereszteny egyhaz mindig is uldozte a logikat last inkvizicio .......Tehat Peter a valszod sajnalom de fabol vaskarika.
Sziasztok!
Mindent be lehet bizonyítani kiragadással a Bibliából, szélsőséges esetben akár azt is, hogy "Nincs Isten" - ami több helyen is benne van, az egy más kérdés, hogy utána ott szerepel az a szó, hogy "kivülem", vagy előtte, hogy "mondja a balgatag az ő szívében"...
Királyok könyvéből is kiragadhatunk ilyen szakaszokat, és magyarázhatjuk, hogy lám Isten hazudik! Kár hogy ez a szakasz nem erről szól...egy látomást mesél el a próféta. A próféta látomásában tanúja az Úr királyi széke előtt a mennyei seregek tanácsának. Ebben a tanácsban hallja a próféta, hogy arról volt szó: ki szedi rá Áhábot, hogy felvonuljon és elessen Rámót Gileádban? Egy lélek, egy lény a világfeletti teremtmények közül, vállalja, hogy hazugság lelke lesz a próféták szájába és így fogják rászedni Ahábot. Ebből a látomásból értette meg a próféta, hogy a 400 próféta a hazugság lelkét szólja. A prófétai bizonyságtételnek egy különös példájáról olvasunk itt. Nem megbízatás szerint kapott igét hirdet, hanem az Úrtól kapott látomás megértése lett számára igévé. Az Úr akaratának megismerését hirdeti úgy, mint az Úr igéjét.
Üdv. Péter
"..kifejezés történelmi rosszat jelent, vagyis olyan helyzetet, ami megpróbálja az Isten népét."
Tehat Isten megprbalja a nepet mert Satan nem letezik mivel Isten nem teremtette.....vagy ha igen akkor sem Isten volt mert hiba csuszot a teremtesebe mivel gonosza valtosot (marmint Satan).
No de a Biblia itt valosan irhat mert itt Isten legalabbis Satan teremteset ismeri el aki "Emberolo volt a kezdetektol fogva" tehat.......ki is a bunos igy a Biblia szerint.......
De Isten nem lehet az ki akent van leirva a Bibliaban....
Isten tenyleg jo.Csakhat az emberek irtak a Bibliat es felnotasan a nota felenel elfelejtettek az elejet.
"Mindent be lehet bizonyítani kiragadással a Bibliából, szélsőséges esetben akár azt is, hogy "Nincs Isten" - ami több helyen is benne van, az egy más kérdés, hogy utána ott szerepel az a szó, hogy "kivülem", vagy előtte, hogy "mondja a balgatag az ő szívében"...
"
Ha csak kiragadnank az idezetet valoban azt tennenk de ebben a esetben nem errol van szo itt Isten jovahagyta hogy hazugsag szaljon a profetakra mivel tudta hogy a kiraly halgat a rpofetakra igy maskent nem lehet megteveszteni.....csakhogy nem egy szereto Istenre val ez....
"Nincs benne ellentmondás csak nem értő ember. Egszerű gondolkodás egyenlő együgyű." Nincs benne ellentmondás?
Ádámnak és Évának két gyereke volt.
Miután Káin megölte Ábelt kit csinált fel? Az anyját vagy az apját, hogy az emberiség tovább szaporodjon?
Mi ez, ha nem ellentmondás?
Péter
"Ésa 45:7 egy alaposan félreértett ige. Az itt szereplő héber kifejezés nem az a "gonosz" amit mi értünk ma rajta, hanem az itt szereplő "ra" kifejezés történelmi rosszat jelent, vagyis olyan helyzetet, ami megpróbálja az Isten népét. Szó nincs arról, hogy Isten rosszat, gonoszt teremtett volna."
Tehát,ha Istentől nem származik gonosz,rossz,akkor szerinted nem is létezik olyan,hogy "rossz,gonosz"?
Mert ha elolvasod figyelmesen az egész igét,akkor kiderül belőle az is,hogy MINDEN Istentől ered.nincs más rajta kívül.Tehát ha minden,akkor ha van gonoszság,akkor az is tőle ered.
De nézzünk egy példát a történelmi rosszra,nehézségre:
Isten népét megtámadja egy ellenséges nép,kifosztják őket,megerőszakolják asszonyaikat,megölik,megkínozzák a férfiakat.
Tehát mindezekben a cselekedetekben nincs semmi gonoszság,hiszen maga az Úr állította a népét egy ilyen szituáció elé? És az Úrtól ugye nem származhat gonosz.
"A Biblia határozottan állítja, hogy a rossz nem Istentől ered. Tőle csak "jó adomány és tökéletes ajándék származik" (Jakab 1:17). Isten számára teljességgel idegen és elfogadhatatlan a bűn: "nem lakhatik tenálad gonosz" – olvassuk Zsoltárok könyvében (5:5)."
És akkor még egy példa:Jézus Krisztus helytelenítette a másik ember életének elvételét.Még okkal sem tartotta helyesnek.Akkor,hogy lehet az,hogy Jézus ellent mond a saját atyja felfogásának,miszerint Móz.4 15-ben Isten nemhogy eltűri a gonoszságot,de egyenesen ő utasítja Mózest a gonoszság megtételére?
Sziasztok!
Akkor menjünk sorjában. A Biblia kezdetben látszólag egyáltalán nem tesz említést leánygyermekek születéséről, csupán közli, hogy "Kain ismerte az ő feleségét..." (1Móz 4,17). Mózes első könyve 5. fejezetében a negyedik versben azonban már azt olvassuk, hogy "Ádám nemzett fiakat és leányokat". Annak az oka, hogy a Biblia alig tesz említést a lányokról, a korabeli társadalmi szemléletben és értékrendben keresendő, ami gyakorlatilag az egész Biblián végigvonul, és érezteti hatását. Tudniillik, hogy a férfiak társadalmi szerepét, jelentőségét és felelősségét többre értékeli. Ez a jelenség nem is olyan régen még nálunk is ismert volt.
Megelőzve a következő kérdést: a probléma másik oldala a vérfertőzés, azaz a vérszerinti testvérek házasságkötése, amelyből köztudottan nagy valószínűséggel fogyatékos utódok születése várható, ezért a mai polgári törvények tiltják is. Itt ismét a Biblia szemléletét kell figyelembe vennünk, amely gyökeresen eltér az általában uralkodó történelemszemlélettől. Az evolúciós felfogás szerint egy folyamatos fejlődés, felívelés jellemzi az emberiséget és annak történelmét, míg a Biblia ennek éppen az ellenkezőjéről, a szüntelen és egyre erősödő hanyatlásról beszél, amelynek kiindulópontja a kezdeti tökéletes állapot volt, és gyökere az erkölcsi hanyatlásban keresendő, de bizonyos vonatkozásokban az anyagi világra is kihat (lásd pl. "Átkozott legyen a föld miattad...Tövist és bogáncskórót teremjen neked..." 1Móz 3,17-18). Így azok a ma ismeretes rendellenességek, amelyek testvérházasság esetén az utódok genetikusan meghatározott megbetegedései hátterében meghúzódnak (a sérült DNS, amely a különböző örökletes tulajdonságok átörökítésért felelős molekulalánc),
minden bizonnyal ismeretlenek voltak egy olyan világban, ahol
"minden igen jó" volt, ill. amikor még éppen csak megindult a romlás folyamata a bűnesetet követő időkben. Hogy a Biblia üzenete ebben a vonatkozásban is mennyire valószerű, éppen az bizonyítja, hogy Mózes idejére - i. e. XV. sz., azaz kb. 2500 évvel a teremtés után később - már ugyanúgy megjelenik a testvérházasság tilalma, ahogyan az napjainkban is ismert (lásd. 3Móz 18:6,9). Ebből kitűnik, hogy a Biblia előtt sem ismeretlen a jelenség és az általa hordozott veszély, de arra is utal, hogy ez nem volt mindig így.
Gyakran találkozhatunk a bibliai kijelentések és a tudomány eredményeinek összehangolására vagy éppen egymást kizáró voltának bizonyítására, ellentétbe állítására irányuló próbálkozásokkal. Azért is valószínűtlen, hogy ezek eredményre vezetnének, mert a két megközelítési mód teljesen különböző, tehát egy bizonyos ponton túl ezek a kísérletek nem járhatnak eredménnyel. A Biblia nem a tudományos kételyek kizárásának vagy minden felvetődő kérdés megválaszolásának igényével íródott. Ami elvárható, hogy belső összhangot találhatunk benne, azaz ne kerüljön önmagával ellentmondásba. Ez nem is kis kívánalom, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a tudományos elméletekről mindez nem mindig mondható el.
A másik kommentre reagálva: a Szentírás igen szűkszavúan nyilatkozik a gonoszság eredetéről. Ennek oka, hogy a lényege a megváltás. Azt, hogy mi a rossz a mindennapokban az életünkben tapasztalhatjuk. Rossz mindaz ami az életet veszélyezteti, pusztítja. A jó pedig az ami elősegít, óvja és védi. Isten célja az, hogy védelmezze az igazakat, és az őt követőket. Ehhez felhasználja a bűn következményeit azáltal hogy átfordítja ezeket az ember javára. Erre a legszebb példa a Bibliában József élete, ami látszólag rossz volt, hiszen eladták rabszolgának, de miután ebben a helyzetben is hűséges maradt, Isten átfordította ezt a rosszat, és Egyiptom főemberévé tette. Isten sokszor "teremt" rossz helyzeteket az ember érdekében azért, aztán abból valami sokkal jobbat hozzon ki, amire az ember eredetileg alkalmatlan lett volna, a bűn által megrontott emberi termyeségei miatt.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!