Mit tartotok a legnagyobb téves tanításnak Jehova tanúinál?
Gondoltam, hogy ez lesz:
"Igen? Érdekes. Akkor Énoch nem ragadtatott el? Illés talán?"
Pedig több helyen meg lett cáfolva ez az elképzelés itt is.
(János 3:13) "Továbbá e g y ember sem ment fel az égbe, csak az, aki az égből szállt le: az Emberfia"
Itt (is) a Biblia egyértelműen fogalmaz erről.
(Héberek 11:5) "Hit által vitetett át Énók, hogy ne lásson halált, és nem találták meg sehol, mivel az Isten átvitte őt; átvitetése előtt ugyanis megvolt a tanúsága arról, hogy kedvére van az Istennek."
Mihez hasonlít ez?
(5Mózes 34:6) "Ő pedig eltemette a völgyben Moáb földjén, Bét-Peórral szemben, és senki sem tudja mind a mai napig, hol van a sírja."
Miután Énók élettartamáról olvasunk — amely hosszú volt a mi életidőnkhöz képest, ám rövid az akkori mércével mérve —, így folytatódik a róla szóló beszámoló: „Énók szüntelen az igaz Istennel járt. Aztán nem volt többé, mert Isten elvitte őt” (1Mózes 5:24). Nyilvánvaló, hogy Jehova átvitte őt az élők földjéről a halálalvásba, mielőtt az ellenségei kezébe került volna (Héberek 11:5, 13).
A Héberek 11:13 szerint: "Hitben haltak meg mindezek, bár nem kapták meg az ígéretek beteljesedését, de távolról látták és üdvözölték azokat, és nyilvánosan kijelentették, hogy ők idegenek és ideiglenes lakosok azon a földön."
Sokan azt mondják, hogy Énók nem is halt meg — Isten felvitte őt az égbe, és azóta is ott él. Jézus azonban világosan kifejtette: "e g y ember sem ment fel az égbe, csak az, aki az égből szállt le: az Emberfia." Jézus ’előfutára’ volt mindazoknak, akik az égbe kerülnek (Héberek 6:19, 20).
Vajon Énókh az égbe ment?
"Hit által vitetett fel Énokh, hogy ne lásson halált." Amikor a Zsidók 11:5-nek ezt a részletét adja vissza, néhány bibliafordítás arra utal, mintha Énókh ténylegesen nem is halt volna meg. A James Moffatt által készített A New Translation of the Bible például ilyen kijelentést tesz: "Hit által történt, hogy Énókhot az égbe vitték, hogy soha ne haljon meg."
Mintegy 3000 évvel Énókh napjait követően azonban Jézus Krisztus kijelentette: "senki sem ment fel a mennybe, hanemha az, a ki a mennyből szállott alá, az embernek Fia" (János 3:13). A The New English Bible-ben ez áll: "Sohasem ment fel senki az égbe, kivéve azt, aki lejött az égből, az Emberfia." Akkor, amikor Jézus ezt a kijelentést tette, még ő sem ment fel az égbe. (Vö. Lukács 7:28.)
Pál apostol kijelentette, hogy Énókh és mások, akik a keresztény korszak előtti tanúk nagy fellegét alkották, mindnyájan ’meghaltak’, és "mégsem nyerték el az ígéretek teljesedését" (Zsidók 11:13, 39, NW). Vajon miért? Mert minden ember — Énókhot is beleértve — bűnt örökölt Ádámtól (Zsoltárok 51:7; Róma 5:12). A megmentés egyedüli eszköze Krisztus Jézus váltságáldozata révén áll fenn (Cselekedetek 4:12; 1János 2:1, 2). Énókh napjaiban a váltságdíj még nem volt lefizetve. Énókh tehát nem ment az égbe, hanem halálalvásban van, a földi feltámadásra várva (János 5:28, 29).
Ugyanez miatt nem lehet, hogy az égbe (szellembirodalomba) került volna Illés. Bár látták, hogy Illés ’fölment az égbe forgószélben’, ez mégsem jelenti azt, hogy a szellembirodalomba ment. Miért nem? Mert később azt olvassuk róla, hogy helyreigazító levelet írt Júda királyának (2Kir 2:11, ÚRB; 2Krón 21:1, 12–15). Mielőtt az emberek felfedezték a repülőgépet, Jehova a saját eszközét használta fel (egy tüzes szekeret és a forgószelet), hogy Illést a földről az égbe emelje, oda, ahol a madarak repülnek, és elvigye egy másik területre. (Vesd össze: 1Mózes 1:6–8, 20.)
Nem is beszélve arról, hogy ezt olvassuk: (1Kor 15:50) "Azt mondom azonban, testvérek, hogy test és vér nem örökölheti Isten királyságát, sem romlottság nem örököl romlatlanságot."
Mk9
"És hat nap múlva magához vevé Jézus Pétert és Jakabot és Jánost, és felvivé őket csupán magukban egy magas hegyre. És elváltozék előttük;
És a ruhája fényes lőn, igen fehér, mint a hó, mihez hasonlót a ruhafestő e földön nem fehéríthet.
És megjelenék nékik Mózes Illéssel együtt, és beszélnek vala Jézussal.
Péter pedig megszólalván, monda Jézusnak: Mester, jó nékünk itt lenni: csináljunk azért három hajlékot, néked egyet, Mózesnek is egyet, Illésnek is egyet."
"Mk9
"És hat nap múlva magához vevé Jézus Pétert és Jakabot és Jánost, és felvivé őket csupán magukban egy magas hegyre. És elváltozék előttük;"
Látod, ahelyett, hogy elgondolkoznál azon, hogy Jézus (és más Bibliaírók) valójában világosan beszélt és ebből kellene kiindulni, mindig kibúvókat keresel - és miért? Mert mereven védelmezni próbálod a saját emberi hited, tévtanod.
A Máté 17:8, 9, (Újfordítású revideált Biblia) szerint Jézus LÁTOMÁSNAK nevezte az elváltozást és nem valósan élő ókori emberekről van szó.
Az egyik ok, amiért Jézus látomásnak nevezte ezt az eseményt, hogy Mózes és Illés, akik már régen meghaltak, nem voltak jelen szó szerint. Csak Krisztus volt ott a valóságban.
Péter, Jakab és János egy ragyogó látomás által látványos ízelítőt kapott abból, milyen lesz Jézus dicsőséges jelenléte a Királyság-hatalomban. Mózes és Illés Jézus felkent örököstársait szemlélteti, és a látomás határozottan megerősítette azt a tanúbizonyságot, melyet Jézus a Királyságáról és jövőbeli királyi mivoltáról adott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!