Isten az 1000 éves birodalom után szó szerint megsemmisíti a bűnt?
Kérdés1: láttam a Végidők jelei c. dok.filmet. A végén arról beszéltek, hogy az 1000 éves birodalom után, mikor már áll az Új Jeruzsálem, és a bűnösök kivül vannak, akkor őket Isten tűzesővel pusztítja el. Ez a tűzeső mindent láva szerűvé változtat a Földön, kivéve az Új Jeruzsálemet. Ebben a lávás cuccban semmivé lesz a bűn, vagyis Isten örökre megsemmisíti a bűnt! Ez azt jelenti, hogy a szó szoros értelmében a sátán és a bűnös lelkek semmivé lesznek? Tehát nem a tüzes tóba lesznek levetve örökre?
Kérdés2: a bűnös lelkek azért akarják lerohanni Új Jeruzsálemet, mert pipák Istenre, amiért a pokolban voltak a feltámadásig?
Ez a film adventista teológia szerinti elképzelést mutat be. Van benne sok igazság, viszont én személy szerint nem értek minden részletével egyet - főleg a legvégén levőkkel. Egy példa:
"És jöve hozzám egy a hét angyal közül, a kinél a hét utolsó csapással telt hét pohár vala, és szóla nékem, mondván: Jer, megmutatom néked a menyasszonyt, a Bárány feleségét." (Jel 21:9)
Isten Igéje szerint a Bárány nem más, mint Jézus Krisztus, a menyasszony, a Bárány felesége pedig az egyház (az igazi egyház, akinek tagjai Jézus valódi követői). És azt mondja János apostolnak az angyal, hogy ő most meg fogja mutatni neki a menyasszonyt. De nézd meg, a következő versben mégis mit mutat meg neki:
"És elvive engem szellemben egy nagy és magas hegyre és megmutatá nékem azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, a mely Istentől szállott alá a mennyből." Jel 21:10
Vagyis az Új Jeruzsálem az nem egy fizikai helyet jelöl itt a Földön, hanem az egyházat! De érdemes továbbolvasni, amikor leírja ennek a városnak a szépségét...
Ugyancsak sajátságos náluk az örök kárhozat tagadása (ezt a tanításukat egyébként a Jehova Tanúi is átvették tőlük). De erről külön vitát lehetne nyitni - ha jól emlékszem volt is már itt ilyen. Én személy szerint Jézus szavainak hiszek:
"És ha a te szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel vettetned a tüzes gyehennára. A hol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik." Mk 9:47-48
"És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre." Mt 25:46
Egy érdekes kérdés viszont az elragadtatás időpontja, ez a film teljesen az események legvégére teszi, de lehet, hogy erről majd kiírok egy külön kérdést.
Üdv.
De az Új Jeruzsálem a legvégén lesz, miután meglesz az új ég és új föld, a tüzes tó után száll le az égből, nem?
Amúgy szerintem azon kívül, hogy a hívőket jelképezi, összefogja, szerintem valódi város is lesz, hiszen eléggé egyértelműen helyszerűnek van leírva. Akkora, mint Amerika vagy a Hold és piramis alakú, így fogja össze egyetlen sarokkő az éleket. (Csak az alapjai hosszúsága és a magassága van megadva.) Gondolom lebegni fog a föld felett. Legalábbis érdekes lenne így elképzelni.
Itt van egy csomó kép:
Nagyjából egyetértek az előző hozzászólóval. Láttam a filmet, és több helyen ellene mond a Bibliának. A Biblia alapján én a következőt olvasom:
- Egy határozott időpontban, amit senki ember nem tud, csakis az Atya, de mindenképpen az Antikrisztus megjelenése előtt a halott keresztények feltámadnak, az élők átalakulnak, és az egyház elragadtatik (Ésa. 57:1[Károli!], 1 Thess. 4:16-17, 1 Thess. 1:10, 2 Thess. 2:7-8)
- Megjelenik az antikrisztus, teszi, amiért jött.
- Közben Isten csapásai is fokozódnak, az antikrisztus bevadulásával nagyjából párhuzamos ütemben
- Közben az új megtérők szaporodnak, élükön Izrael nemzetével, akik felismerik, hogy Jézus a messiás (Róma 11.)
- Az antikrisztus seregei Megiddó, azaz Armageddon városánál gyülekeznek a Jézussal való csatára, mindenki vele van, aki nem tért meg (Jel. 16:13-16)
- Jézus, és a mennyei seregek leszállnak, és megütköznek az antikrisztussal, és seregeivel, az antikrisztus seregét lemészárolják, és madarak eszik le a húsukat a csontjaikról (Jel. 19:11-21)
- Az antikrisztus által lefejezett megtérők feltámadnak, és Krisztus megkezdi 1000 éves földi királyságát, a sátán megkötöztetik (Jel 20:1-6)
- 1000 év után a sátán eloldják, és még egyszer megtéveszti az embereket, és a megtévesztettek háborúzni gyülekeznek azok ellen, akik ragaszkodnak Istenhez, de Isten megöli őket (Jel. 20:7-9)
- Minden maradék halott feltámad, és sor kerül az utolsó ítéletre (Jel. 20:11-15)
- A mostani ég és Föld nyugdíjba megy, újakat kapunk, amelyre leszáll a mennyei Jeruzsálem, ahol az üdvözültek örökké élnek Istennel
Szia!
Nos igen érdekes értelmezések születnek itt a Jelenések könyve 20. fejezetével kapcsolatosan. Én úgy gondolom a helyes értelmezés nem keveri össze a próféciák kronológiáit. Véleményem szerint semmi nem indokolja jelenések könyvének leírását az utolsó időkre való eltolását. Ez olyan mintha Isten az elmúlt 2000 évről szinte semmit nem mondott volna, pedig aki tanult egyháztörténelmet az tudja, hogy a Bibliamagyarázók minden időben megtalálták a korukra vonatkozó próféciákat, ami segített nekik megérteni az eseményeket: lásd. pl. a török megszállás Magyarországon...stb.
Amit fontos már az elején tisztázni az az, hogy a Biblia szerint az első és a második feltámadás közötti ezer év alatt ítélet folyik a Mennyben. Isten megtiszteli az üdvösségre jutott igazakat azzal, hogy részt ad nekik a gonosz megítélésében. A Szentírás több helyen is jelzi előre azt, hogy az Isten gyermekei aktív résztvevői lesznek annak az ítéletnek, amely a gonoszok életét vizsgálja meg. Dániel próféta egy esemény-sorozatban tesz említést erről: „Mígnem eljőve az öregkorú, és az ítélet adaték a magasságos egek szenteinek; és az idő eljőve, és elvevék az országot a szentek.” Dán. 7,22. Pál apostol pedig a korinthusi gyülekezetet bátorítja ezzel: „Nem tudjátok, hogy a szentek a világot ítélik meg?... Nem tudjátok, hogy angyalokat fogunk ítélni?” I.Kor. 6,2-3.
A Szentírás egy különleges képpel szemlélteti azt, hogy a szentek milyen minőségben vesznek részt ebben az ítéletben. Nem egyszerűen csak tanúk lesznek, hanem egészen magas méltósággal felruházva lesznek jelen. Trónon ülő királyokként szólhatnak bele az ítéletbe. (Lásd Jel. 20:4. vers) Ez azt jelenti, hogy nemcsak beleszólhatnak, hanem döntésükkel hozzá is kell járulniuk a kimondásra kerülő ítélethez. János apostol leírásában nem arról van szó, hogy a gonoszok személyesen lesznek idézve a vizsgálatra, hanem csak egy jelképes megszemélyesítésről van szó. Csak a róluk vezetett feljegyzések alapján lesznek jelen az ítéletben. „Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz legyen az.” Préd. 12,16. „És megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint.”Jel. 20,12 Ez azt is jelenti, hogy Isten minden cselekedetet a róla vezetett feljegyzések és a tanuk által bizonyít. Vagyis egyetlen személyre sem mondanak ki önkényes, elfogult vagy jogtalan ítéletet.
János apostol az ítélethozatal színhelyén egy nagy fehér királyiszéket lát. A nagy királyiszék a tekintélynek és a hatalomnak a szimbóluma. Aki ebben a királyiszékben ül, annak van hatalma arra, hogy ítéletet hozzon és végre is hajtsa azt. Minden bizonnyal Krisztus ítélőszéke ez a trón. (Lásd. II. Kor. 5,10.) A trón fehér színe pedig valószínűleg az itt hozott ítéletek tisztaságát és igazságos voltát akarja kifejezni. „A rajta ülő tekintete elől eltűnék a föld és az ég, és a helyük nem találtaték.” 11. vers, vagyis az itt meghozott ítélet tehát alapjaiban fogja megváltoztatni az egész világot. (Lásd. Jel. 21,1)
Erre az ítéletre a megváltottak miatt is szükség van. Amint megvizsgálják az egyes eseteket, kristálytisztává válik előttük az a tény, hogy Isten nem felelős egyetlen gonosz ember haláláért sem. Mivel a megváltottak ott voltak az egyes eseteknél és személyes döntésükkel is hozzájárultak a kimondott ítélethez, ezért ez azt jelenti, hogy egyet is értenek azzal. Ezért sohasem fog kétely támad bennük Isten igazságosságával és méltányosságával szemben. Csak így tudják a mennyei lények kórusával együtt jó lelkiismerettel mondani, hogy: „igazak és igazságosak az Ő ítéletei”. Jel. 19,2.
Miután a Mennyben befejeződik az ítélet, egy különleges esemény fog történni. A szentek otthonát képező „új Jeruzsálem” leszáll a Földre, az angyaloktól és a megváltottaktól kísérve. A 20. fejezet csak tényszerűen közli ezt az eseményt, amit majd csak a következő fejezet ír le részletesebben. A megváltottak visszatérésével egy időben történik egy másik rendkívüli esemény is, az összes gonoszok feltámadása. A feltámadt gonoszok seregét látva János azt mondja: „Akiknek száma, mint a tenger fövénye”. 8. vers. Rendkívüli a különbség közöttük és azok között, akik az első feltámadás alkalmával léptek ki a sírokból.
Ahogyan Sátán megkötöttsége abból eredt, hogy nem volt kit elhitessen, úgy most az ezer év végén az eloldozása az előzőek megfordított helyzetéből adódik. Mivel a gonoszok mind feltámadtak, ezért újra van kivel foglalkoznia, a lehetőségek újra szabaddá váltak előtte. Sátán eloldozása abban áll, hogy újra lehetősége nyílik arra, hogy Isten ellen lázítsa és vezesse a gonoszok seregét. Mindezen ismeretek hátterén azonban felvetődik egy jogosnak látszó kérdés: Ha már a gonoszok számára szabott kegyelemidő lejárt, sőt már a cselekedeteik alapján kimondott ítélet is meg lett határozva, akkor miért engedi meg Isten ezt az újabb megmozdulást Sátánnak és az őt követő gonosz embereknek? Én úgy gondolom, hogy Isten részéről több célja is van ennek a körülménynek. Egyrészt újra beigazolódik, hogy Isten bármilyen körülményt biztosítana is, ezek az emberek akkor is a bűnös életmódhoz ragaszkodnának. Ugyanakkor a gonosz szándékú cselekedeteikkel igazolják Istent, hogy a felettük kimondott ítélet igazságos és a teremtett világ biztonsága szempontjából szükséges volt. Gonosz szándékú cselekedetükkel teremtik meg azt a körülményt, ami által tanúi lehetnek Jézus megkoronázásának és a szentek örökségének, amit ők végleg elveszítettek. Amikor Sátán látja az összes gonosz feltámadását, akkor újra feltámad benne a remény, hogy még nincs elveszve ügye és ezért akcióba lép. „Kimegy, hogy elhitesse a Föld négy szegletén lévő népeket, a Gógot és a Mágógot, hogy egybegyűjtse őket háborúra. Feljövének azért a Föld teljes szélességére és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost”. 8-9. vers
Az ezer év előtti eseményekről szóló próféciákban szintén említésre kerül a Góg és a Magóg név, több más nevekkel együtt. Ezék. 38-39. fejezet. Amíg azonban a többi neveket azonosítani lehet megközelítően, addig a Góg és a Magóg névvel kapcsolatban csak egyetlen dolog biztos, a tömeg, a sok nép. „Sok nép van veled.” Ezék. 38,6. „És leszel mint felleg, hogy beborítsd a Földet, te és minden sereged s a sok nép veled.” Ezék. 38,9. Valószínű, hogy már Ezékiel próféta is ugyanazért használja ezeket a neveket, mint János apostol. János pedig a „tenger fövényé”-hez hasonlítja azt a nagy sokaságot, amely életre támad a második feltámadásban és támadást kísérel meg a szentek városa ellen. Ezt a következtetést pedig még csak megerősíti az, hogy a Góg névben megtalálható az a jelentéstartalom, hogy “óriási, hatalmas”. Ha pedig Ezékiel próféta már az ezer év előtti eseményekkel kapcsolatban alkalmazhatta ezt a jelképet, akkor mennyivel inkább János apostol. A gonoszok serege a sokszorosára duzzadt fel a korábbiakhoz viszonyítva.
Mivel a halottak ugyanúgy támadnak fel, ahogy meghaltak, ezért ugyanazt akarják folytatni is, mint amit abbahagytak. Vagyis a szenteket akarják megsemmisíteni. Ezért könnyű Sátánnak újra rávenni őket erre, mert ilyen érzelmekkel és indulatokkal támadtak is fel.
A hitetlen, gonosz emberek nagyon drágán fizetik meg a Sátánnal kötött szövetségüket. Sátán boldogságot ígérve csábította őket a saját oldalára, aminek viszont most szenvedés, halál, vagyis a végső és teljes megsemmisülés a következménye. „Mert a bűn zsoldja a halál.” Róma 6,23. Most mindannyiuknak szembesülniük kell Istennek azon figyelmeztetéseivel, amit ők gúnyolva és megvetve figyelmen kívül hagytak. A Szentírásban közölt figyelmeztetések nagyon világosan szemléltetik a bűnhöz ragaszkodó emberek végső és teljes megsemmisítésének tényét: „Mert ímé eljön a nap, lángoló, mint a sütő-kemence, és olyanná lesz minden kevély és minden gonosztevő, mint a pozdorja, és megégeti őket az eljövendő nap, azt mondja a Seregeknek Ura, amely nem hagy rajtuk gyökeret, sem ágat.”Mal. 4,1. János apostol azt mondja, hogy ez akkor következik be, amikor a gonoszok összesereglenek az új Jeruzsálem körül, hogy azt megostromolják. „És Istentől, a mennyből tűz száll alá, és megemészti azokat.” 9 vers. A következő versekben Istennek ezt az ítéletét egy tüzes tóhoz hasonlítja János. Azért használja ezt a hasonlatot, mert az egész Földet elborító tűz hatásában olyan a szemlélő számára, mintha egy tüzes tó lenne. Ez az egész Földet beborító tűz végleg és teljesen megsemmisíti a gonoszokat, és egyúttal megtisztítja a Földet is a bűn minden következményétől. „Ez a második halál, a tűznek tava.” 14 vers
Sátán kétféle módon is megpróbálja becsapni az embereket. Egyrészt azt mondja, hogy az embernek az érző, gondolkodó és cselekvőképességgel rendelkező lelke nem hal meg, hanem a test halálának pillanatában elhagyja a testet. Másrészt viszont azt is mondja, hogy ez a halhatatlan lélek Isten ítélete alatt örökké szenvedni fog. Ezt Jézus kijelentéseivel próbálják alátámasztani, amikor Ő az ítélet tűzéről azt mondja: „mely el nem alszik”, „férgük meg nem hal”. Márk. 9,44. A Szentírásnak ilyen vonatkozású kijelentései azonban csak azt akarják velünk megértetni, hogy az Istenítélet tüzét emberi erő el nem olthatja. Ha azonban feladatának eleget tett, ha rendeltetését betöltötte, akkor célját elérve csak a hatása marad örök. A Bibliának az a kifejezése, hogy „örökkön örökké” fordítható így is, hogy az „időnek idejéig” és ez a pontosabb fordítás. Isten ítélete tehát az „időnek” Isten által meghatározott „idejéig” tart. Két ószövetségi példa által szeretném szemléltetni ezt az értelmezést. Isten kimond egy olyan ítéletet Edomra, amely bizonyos vonatkozásban hasonló a tüzes tó ítéletéhez: lásd. Ésa. 34,8-10. Megfigyelhető azonban az, hogy itt is csak a tűz hatása volt örök, és nem maga a tűz. Ugyanis, ha a tűzre vonatkozna az „örökre” szó, akkor az elpusztított területen nem tanyázhatnának a vadállatok, és akkor még most is égnie kellene. (11. vers). A másik példát Júdás apostol állítja elénk Sodoma és Gomora pusztulásával kapcsolatban: „örök tűznek büntetését szenvedvén” Júdás 7. Ebben a példában is világossá válik, hogy a Biblia nem a tűz égését nevezi öröknek, hanem a hatását, a következményét. Istennek ez az ítélete visszavonhatatlanul örök.
A bűn büntetése semmivel sem lehet nagyobb annál, mint ahogy az Úr már a bűnbeesés előtt kijelentette. Ádámnak a bűn és az engedetlenség következményeként azt mondta: „bizony meghalsz”, és nem azt, hogy örökké gyötrődni fogsz. I. Móz. 2,17. Mivel a mi Istenünknél nincs változás, ezért minden olyan tanítás, amely a bűnös örök gyötrelmét hirdeti, nem más, mint Isten Igéjének a meghamisítása. „A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába.” 14 vers. „Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál... Elnyelettetett a halál diadalra.” I.Kor. 15,26. 54, Nem lesz halál többé, mert a halál a bűnös, halandó lények tartozéka, az új Földön pedig csak szent és halhatatlan lények fognak élni. Ez azonban nemcsak azt jelenti, hogy nem lesz halál többé, hanem azt is, hogy a „holtak országa” is megszűnik létezni. Jób. 14,13. Az Isten tehát senkit sem hagy az első halál állapotában. Mindenki elnyerte méltó jutalmát, a várakozás állapotára tehát nincs szükség.
Üdv. Péter
"minden olyan tanítás, amely a bűnös örök gyötrelmét hirdeti, nem más, mint Isten Igéjének a meghamisítása."
Ezzel azt mondod, hogy Isten igéje meghamisítja Isten igéjét. Ha a Biblia minden szava igaz, akkor igazak ezek is:
Máté Evangéliuma:25:46 És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.
Valamint Lukács 16:20-31.
A próféciákat Isten nem feltétlenül kronológiailag adja. Mi több, ha a jelenések 18-at nézed, és a közelmúlt egy eseményével összeveted, érdekes összefüggéseket látsz. 2001 szeptember 11-én a WTC ikertornyait lerombolták. Arra a napra az ott dolgozó zsidó munkatársak szabadságot kaptak. Ez utóbbi tényt, és ezt a videót: [link]
vesd össze a Jelenések 18-cal.
Én az eddigiek közül leginkább a 3. válaszolóval (10:37) tudok egyetérteni, mert szerintem ez áll a legközelebb a szigorúan vett bibliai értelmezéshez. (A 2. válaszolónak külön köszönöm a linkeket, főleg az utolsót, nagyon érdekes és elgondolkodtató. Nagy kár, hogy nem tudok franciául. :( )
Érdeklődéssel olvastam Péter válaszát is, mint máskor is, de nem győzettem meg általa és nem tudom elfogadni ezt az elméletet, miszerint a tűznek tava a teljes megsemmisüléssel egyenlő. Számomra teljesen elképzelhetetlen, hogy szellemi lények létezése valaha is teljesen megszűnjön, még ha szellemileg halottak is. Ők azt fogják kapni, amit akartak: Isten nélküli létezést. Ezt jelenti a tűznek tava, az Istentől való örök, teljes kizárást és elvetettséget.
Főleg annak nem látom értelmét, hogy ha a Sátán, a fenevad (Antikrisztus) és a hamis próféta örökkön-örökké kínoztatnak (Jel. 20:10, és ebbe nem lehet belemagyarázni a Sodomára és Gomorára jövő örök tűz féle jelentést!) a tűz tavában, akkor a többi halott ("második halál" büntetését szenvedő) ember, akik szintén a tűz tavába kerülnek, hogyan tudnának véglegesen megsemmisülni. Továbbá: "Jel 14:11 És az ő kínlódásuknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem lesz nyugalmuk éjjel és nappal, akik imádják a fenevadat és annak képét, és ha valaki az ő nevének bélyegét felveszi." Itt sem "örök tűznek" büntetéséről van szó, hanem a örökkön örökké (világkorszakról világkorszakra tartó) való kínlódásról. Márpedig kínlódni a semmi nem tud. És ahogy már előttem is mondták mások: én is inkább Jézus szavainak hiszek, mint kétes eredetű magyarázatoknak: "Máté 13:49 Így lesz a világ végén is: Eljőnek majd az angyalok, és kiválasztják a gonoszokat az igazak közül.
Máté 13:50 És a tüzes kemencébe vetik őket; ott lészen sírás és fogcsikorgatás." Ezekre szintén nem képesek olyan lények, akik egy pillanat alatt megsemmisülnek a tűztől.
A másik dolog pedig, hogy az amúgy szerintem teljesen félreértelmezése a próféciáknak, ha valaki az 1000 éves királyságot jelképesen, és nem szó szerinti, e földön megvalósuló királyságként értelmezi. Mind Ésaiás (ld. Ézs.2. és 11. fej.), mind Ezékiel (pl. 47.fej.), mind Zakariás próféta (14. fej.) kijelentései egyértelművé teszik, hogy ténylegesen ezen a bolygón megvalósuló, földi királyságról van szó, ami a leírások alapján nem lehet máskor, mint a Jelenések 20-ban kijelentett 1000 éves Krisztus-királyság alatt, és biztosan nem is azonos a Jelenések 21-ben található "új ég és új föld" korszakával.
Azonkívül számomra nem úgy tűnik, mintha a Sátán a föltámadott, valaha volt összes bűnös halottal támadná meg az 1000 év leteltével a szentek táborát, hiszen azok csak azután támadnak fel, miután a Sátán a tűz tavába vettetik, az ég és a föld elmúlik (Jel.20:11-13.). A Biblia alapján sokkal inkább úgy tűnik, hogy Krisztus 1000 éves földi királysága alatt is fognak élni a "népek maradékából" olyan emberek, akik nem tudják teljes szívükkel támogatni a királyságot, de hogy úgy mondjam a "politikai helyzet" miatt (mivel a szentek uralkodnak 1000 évig) kötelező mód be kell hódolniuk.
Lássunk erre egy igét:
"Zak 14:16 És lészen, hogy akik megmaradnak mindama népek közül, amelyek Jeruzsálem ellen jőnek: esztendőről esztendőre mind felmennek, hogy hódoljanak a királynak, a Seregek Urának, és megünnepeljék a sátorok ünnepét.
Zak 14:17 És lészen, hogy aki nem megy fel e föld nemzetségei közül Jeruzsálembe, hogy hódoljon a királynak, a Seregek Urának: nem lészen azokra eső."
Tehát Isten a maradék népeket politikai és némi természetfeletti erővel kötelezni fogja arra, hogy évente hódoljanak a Királynak, és megünnepeljék a sátorok ünnepét. Akik nem így tesznek, azokat úgy fogja megtanítani, hogy mindaddig nem kapnak esőt, amíg fel nem mennek Jeruzsálembe. Ezt a próféciát semmilyen más időszakra nem lehet értelmezni, mint a Krisztus visszajövetele utáni királyság korszakára.
Az Ézsaiás 2. rész és a többi erre vonatkozó prófécia alapján tehát azt láthatjuk, hogy 1000 évig tényleges béke és jólét fog uralkodni a mostaninál sokkal virágzóbb Földön, amelynek központja Jeruzsálem, királya Jézus Krisztus, papjai (Jel.20:6.) pedig a Krisztussal visszatérő szentek lesznek. Erre a békés korszakra nem azért lesz lehetőség, mert már mindenki (mint a visszatérő szentek) feltámadott, megdicsőült testben lesz, hanem azért, mert a Sátán meg lesz kötözve, és nem tudja elhitetni, Isten ellen ingerelni az embereket. Azonban, amint letelik az 1000 év, "kis időre" elengedik a fogságból, és körbejárja a földet, hogy akit csak lehet, elhitessen. Lesznek, akik bedőlnek majd neki, és lesznek, akik nem. Erre nyilván azért van még szükség, hogy akik nem haltak meg Krisztus visszajövetelekor (vagy esetleg utána születtek az 1000 év alatt?), azok közül is mindenki megpróbáltasson és szabad akaratán alapuló döntést hozhasson Krisztus mellett vagy ellen.
Az, hogy a számuk annyi, "mint a tenger fövenye", semmi esetre sem bizonyítja, hogy a mostani világkorszakban bűnben meghalt emberek támadnának föl és jönnének fel még egyszer Jeruzsálem ellen. (Ld. Bírák 7:12., 1Sám.13:5., 1Kir.4:20., stb.) Nem látom értelmét, hogy miért engedné meg ezt Isten: akik már egyszer meghaltak (pl. akik a Jel.19:19-21.-ben haltak meg), feltámadva még egyszer jöhessenek Jeruzsálem ellen harcolni, és megint meghaljanak, és azután jöjjön a végítélet? Számomra sokkal hihetőbb az a verzió, amit fentebb már leírtam az 1000 éves királyság alatti népekről.
Természetesen nem állítom, hogy nálam lenne az igazság, és mindenki, aki mást mond, hazudik. Nem is vitatkozni szeretnék hasztalanul, mivel a jövőről bizonyítékokat nem lehet felhozni; hanem ismertetni egy másik verziót, ami a személyes meglátásom szerint jobban illeszkedik arra, amit a Szentírás mond az utolsó időkről. Sőt, az általam felhozottakon kívül is szólnak még érvek e mellett.
Ettől függetlenül tiszteletben tartom mások álláspontját is, az igazság úgyis ki fog derülni, és akárhogy is legyen, remélem, hogy akár így, akár úgy gondolkodunk is most, mindannyian élvezni fogjuk azt, ahogy lesz. :)
(Tp.)
Isten már megsemmisítette a bűnt, amikor Jézus a kereszten meghalt. Ha még mindig azt hiszitek, hogy bűnösök vagyunk, akkor nagyot tévedtek. Másik variáció, hogy nem igaz Jézus megváltóként érkezése a Földre. Csak a kereszténységnek kellett egy kiinduló pont és ők Jézust választották.
János, amikor a Jelenésekről szóló könyvét írta, lehet, hogy valamilyen vízió hatása alatt állott és próbált jósolni (Nostradamus is azt tette és mégsem lett belőle próféta, pedig sok mindent "eltalált"). Tehát szűrni kell János jövendöléseit.
Másik - például mikor lesz kész az új Jeruzsálem? Honnan számítódik az ezer év? Valóban ezer év, vagy mint ahogy sokan itt írják a teremtés hét napjának értelmezését: az naponta ezer év?
"Isten már megsemmisítette a bűnt"
Ha ez igaz lenne, akkor nem volna bűnös ember, és a sátán már rég ott lenne, ahol lennie kéne!
"Ha még mindig azt hiszitek, hogy bűnösök vagyunk, akkor nagyot tévedtek."
Én úgy gondolom, h mivel embernek születtem, ezért bűnös vagyok, sőt naponta követek el bűnöket. Csak mivel Istennel szövetségre léptem, ezért Jézus vére tisztára mos az Ítéletnapon.
"Másik variáció, hogy nem igaz Jézus megváltóként érkezése a Földre."
Azért vigyázz, mert innen már nincs 1 lórugásnyira a Szent Szellem tagadása. Ugyanis Jézusnak köszönhető az is, h ebbe világba bejöhetett a Szent Szellem!
"Csak a kereszténységnek kellett egy kiinduló pont és ők Jézust választották."
Ez már végképp merész húzás Tőled...
"János, amikor a Jelenésekről szóló könyvét írta, lehet, hogy valamilyen vízió hatása alatt állott és próbált jósolni"
János szerintem jobban tisztába volt Isten törvényeivel, mint Te, úgyhogy szerintem esze ágában sem volt jósolgatni. Pusztán Isten angyalai, azaz János szolgatársai mutatták meg számára, hogy le tudja írni nekünk.
"szűrni kell János jövendöléseit."
Alap igazság: az Írástól sem elvenni, sem hozzátenni nem szabad!
"Másik - például mikor lesz kész az új Jeruzsálem?"
Szerintem már készen várja, hogy Isten népe beköltözzön. Csak egyenlőre nem a Földön, hanem fent Isten országában van!
Kedves Kérdező!
Nagyon "ködösen" látod Isten országában az elkészült "Új-Jeruzsálemet".
Ha már ennyi mindent tudsz, akkor elárulhatnád, hogy álmodban, kábulatban vagy milyen állapotban láttad a kész Jeruzsálemet és egyáltalán a Földön vagy a mennyekben?
A mennyeket merre keressem szerinted, melyik csillagképben?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!