Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A JT. Prédikátorainak ki van...

A JT. Prédikátorainak ki van adva, hogy a gyakori kérdések valláskritika és vallás oldalain is terjeszteni kell a "jó hírt"?

Figyelt kérdés
2011. ápr. 1. 18:49
❮❮ ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... ❯❯
 641/803 anonim ***** válasza:
83%

Bár ezt már annyiszor leírtam, de most utoljára írom le!


"Sőt, ha már itt tartunk, még egyes héber tudósok szerint is valószínűbb a Jehova alak."


Ezzel a mondattal, (amit nem először ír itt le Jt!) abszolút elismeritek, hogy a JHVH tetragrammát nem biztos, hogy Jehova-nak kell ejteni!


És most jön a de ( részetekről!):


" Bár hangsúlyozom, hogy nem ez a lényeg!"


Mikor némelyik jt-nek bevillan, hogy az nem tény, hogy a JHVH-t nem Jehovának kell mondani, csak valószínüsítik, akkor mindjárt nem fontos, mindjárt "nem ez a lényeg", hogy hogyan is kell ejteni! Pedig egy pár oldalon keresztül ezen lovagoltok , sőt állandóan ezzel kezditek, a mondandótokat! Akkor mikor lényeg???

Csak azt nem értem, hogy ha ti magatok is tudjátok, akkor miért ez a legfontosabb nektek! Igenis ez, mert állandóan ezen lovagoltok. Mi csak pontosan ezért folyunk bele ebbe a vitába, mert ha ti magatok is elismeritek, akkor miért az az egyik "bizonyságotok", "hogy több mit 7000-szer van benne a Jehova szó"...


Ez a ti hitetek! Valamit erőszakosan papoltok, amiről ti is tudjátok, hogy hazugság! ( Ami nem igaz, az hazugság!)

Aztán ha nem tudjátok megmagyarázni az álklításotokat, legyen az akár az Isten neve, akkor mindjárt nem is olyan fontos ez a kérdés! Erről szólt ez a 65 oldal!


Legyen meg a ti hitetek szerint!


További jó vitatkozást!


Remélem egyszer pislákolni fog a mécses!

2011. jún. 2. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 642/803 anonim ***** válasza:
0%

"Mikor némelyik jt-nek bevillan, hogy az nem tény, hogy a JHVH-t nem Jehovának kell mondani, csak valószínüsítik, akkor mindjárt nem fontos, mindjárt "nem ez a lényeg", hogy hogyan is kell ejteni!"


Mit értetlenkedsz?! Minden értelmes olvasó látja, hogy csak mesterségesen kelted a hangulatot és értelme semmi. Az első mondatot miért nem hallottad meg? Ne velem vagy Jehova Tanúival vitatkozz, hanem a nyelvek folyamatos alakulásával, változásával! Ilyen vagy olyan okoknál fogva minden nyelv, minden szó, minden név változik az idők során, vannak melyek igen jelentősen módosulnak - ilyen az ősi héber és mai modern nyelvek (mint a magyar) közötti eltérés is.

Mindenki tisztában vele, hogy a mai szavaink többsége csak részben, vagy egyáltalán nem felelnek meg a régmúlt mintának - akkor most meg se szólaljunk, mert azt se tudjuk, régen ugyanezt hogy mondták???

A te észjárásod szerint már az embernek régen el kellett volna felejteni a beszéd művészetét, mivel az évszázadok alatt, éles ellentétek alakultak ki benne.


Csak magadat minősíted ezzel a felfogással!

2011. jún. 2. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 643/803 anonim ***** válasza:
0%

A 16:03 és a 16:31 csak kettő válaszom a rengetegből, melynek az egyértelmű érveire semmiféle válasz nem érkezett. Úgy látom, hogy itt csak én vagyok, aki végig szokott menni a sok marhaságon és hamis érven, de rátok ez nem vonatkozik.


"Máté 28:19. Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,"


Mit jelent az itt felsorolt három szereplő "nevében" megkeresztelkedni?

Mondja-e ez a vers, hogy mindhárom, itt felsorolt "tag", Isten, vagy hogy személy, esetleg szó van-e itt a háromságról, az abban való "hatalmi egységről"?

Hány helyen szerepel ez a három szereplő egyszerre a bibliában?

Máshol mondja-e erről a Biblia a fenti megállapításokat?

Történtek-e a háromság tana érdekében egyes bibliákba betoldások, meghamisítva ezzel az Írásokat?


"Jn 20,31 Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében."


Isten Fia, aki végrehajtja Jehova akaratát, hiszen "az Isten akarata, hogy higgyél a Fia nevében..." - aki mellesleg mindenben alázatosan követte Atyja parancsát.


(Cselekedetek 2:38) Péter ezt mondta nekik: „Tanúsítsatok megbánást, és valamennyien keresztelkedjetek meg Jézus Krisztus nevében bűneitek megbocsátására, és megkapjátok a szent szellem ajándékát.


(Filippi 2:9) "Az Isten éppen ezért magasabb állásba is emelte, és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll"


Tehát hogyan? Úgy, hogy a Mindenható Isten (akit Jézus ugyanúgy imádott, mint mi) nevezte ki erre a szerepre? (Kérdés - válaszra vár!)


(Jer 19:16) "És felsőruháján, igen, a combján egy név van felírva: királyoknak Királya és uraknak Ura."


Ja, hogy nem csak Jézust, hanem Jehovát is nevezi a Biblia "királyok királyának"? Ez is azt bizonyítja, hogy a háromság igaz - szerinted? Az ne is zavarjon, hogy Nabukodonozor-t is nevezik a "királyok királyának"! Ezek szerint ő is háromság része volt?


(Cselekedetek 9:28-29) "És velük maradt, járt-kelt Jeruzsálemben, bátran beszélve az Úr nevében; beszélgetett és vitatkozott a görögül beszélő zsidókkal. Ezek azonban kísérleteket tettek arra, hogy végezzenek vele."


(Csel 4:23-30) "Szabadon bocsátásuk után elmentek az övéikhez, és beszámoltak arról, hogy miket mondtak nekik a papi elöljárók és a vének. Ezt hallva, egy akarattal felemelték hangjukat az Istenhez, és így szóltak:


„Legfőbb Úr, te vagy az, aki alkottad az eget, a földet, a tengert és mindent, ami bennük van, és aki szent szellem által Dávid ősatyánknak, a te szolgádnak szája által ezt mondtad: »Miért váltak háborgóvá a nemzetek, és elmélkedtek hiábavalóságokon a népek? A föld királyai fölkerekednek, és az uralkodók egybegyűlnek Jehova ellen, és az ő felkentje ellen.« Éppígy Heródes és Poncius Pilátus egybe is gyűltek a nemzetekből valókkal és Izrael népeivel ebben a városban a te szent szolgád, Jézus ellen, akit felkentél, hogy megtegyék, amiről kezed és szándékod előre elrendelte, hogy megtörténjen. 29 Most pedig, Jehova, fordíts figyelmet a fenyegetéseikre, és add meg rabszolgáidnak, hogy mindig teljes bátorsággal szólják szavadat, mialatt kinyújtod a kezedet gyógyításra, és mialatt jelek és előjelek történnek szent szolgádnak, Jézusnak a neve által.”"


Elemezzétek és értékeljétek ezt az imát (csodák-csodája: ezt sem Jézushoz, hanem az Ő Istenéhez intézték - vajon mi volt a neve ennek az Istennek? Vagy nem volt szegénynek?)

Itt mindenki szerepe helyre van rakva és értelemszerű, nem kell sokat se gondolkozni rajta, ezért még a gyenge felfogóképességgel rendelkezőknek is ajánlott!


Nem is foglalkozom a további erőltetett válasszal. Aki érteni akar belőle, ennyiből is bőven érthet, aki meg nem, az semennyiből sem fog.

2011. jún. 2. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 644/803 Adonaielohim ***** válasza:
86%

"""(Jer 19:16) "És felsőruháján, igen, a combján egy név van felírva: királyoknak Királya és uraknak Ura."""


Már megint az illuminátusi szennyvilág fordításod szennyesét teregeted ide! Mint már mondtam, erre nem vagyok kíváncsi, és nem fogom figyelembe venni!


Az igazi Szentírásban nincs is 16. vers!!!!!


Amit pedig alatta írtál éppen ezért semmisnek tekintendő. nem más mint az a szenny amit a figyelőtornyos szabadkőműves vallásalapító brigád akar elhitetni.


Természetesen Istenhez imádkoztak az utána következő lentebbi igékben, de Jézus és az Atya egyek. A szentlélek is az, hiszen egy személytelen "tevékeny erő" aminek ti nevezitek ha személytelen, nem képes tanítani, vígasztalni, kijelenteni dolgokat az maximum egy életenergia vagy mi lehet. Jézus és az Atya valamint a szentlélek ugyanaz az egy Isten maga. Ti nem vagytok ezt képesek felfogni. Továbbra sem fogadom el a szektátok szennyvilág fordítását mert ami abban van, abba a pokolba (hádészbe) vezet aminek a létezését szintén tagadjátok. Ráadásul ha tagadjátok akkor, hogyan lehet azt a tüzes tóba vettetni ami szerintetek nem is létezik???:-)))

2011. jún. 2. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 645/803 Adonaielohim ***** válasza:
86%

Máté 28:19. Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,


Jn 20,31 Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében.


Csel 2,38 Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatjára; és veszitek a Szent Lélek ajándékát.


Csel 9,29 És nagy bátorsággal tanítván az Úr Jézusnak nevében, beszél, sőt vetekedik vala a görög zsidókkal; azok pedig igyekeznek vala őt megölni.


1Jn 3,23 Ez pedig az ő parancsolata, hogy higyjünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, a mint megparancsolta nékünk.


Istent az ószövben 30 ezüstre tartották. Jézust is ennyiért adták el.


Isten eljön minden Szentjeivel együtt, ugyanígy Jézus is.


Isten megmásíthatatlan szavaként Rá esküszik minden nyelv, minden térd meghajlik előtte úgyszintén Jézus előtt is.


Zak 12:1 A Dávid házára és Jeruzsálem

lakosaira pedig kiöntöm a kegyelemnek és

könyörületességnek lelkét, és reám tekintenek, a kit

átszegeztek, és siratják őt, a mint siratják az egyetlen

fiút, és keseregnek utána, a mint keseregnek az

elsőszülött után. Jézusban teljesedett be ez az ige is...


Mindenki aki segítségül hívja Isten nevét megmenekül az ószövetségi írások szerint. Római levélben mi is áll?


Róma 10:9. Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta őt a halálból, megtartatol.

10. Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az idvességre.

11. Mert azt mondja az írás: Valaki hisz ő benne, meg nem szégyenül.

12. Mert nincs különbség zsidó meg görög között; mert ugyanaz az Ura mindeneknek, a ki kegyelemben gazdag mindenekhez, a kik őt segítségül hívják.

13. Mert minden, a ki segítségül hívja az Úr nevét, megtartatik.


Isten az első és az utolsó úgy mint Jézusról is ez áll a Szentírásban.


Isten alkotásai az egek, Ő vetett alapot a Földnek, ugyanez áll Jézusról is a Szentírásban.


Isten nem változik, ugyanaz marad mint ahogyan Jézusról is ez áll a Szentírásban.


Kol 3,17 És MINDENT, A MIT csak CSELEKESZTEK szóval vagy tettel, MINDENT AZ ÚR JÉZUSNAK NEVÉBEN CSELEKEDJETEK, hálát adván az Istennek és Atyának Ő általa.


Máté 5:11. Boldogok vagytok, ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és minden gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem. (((vagyis Jézusért)))


Fil:5. Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is,

6. A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy Ő AZ ISTENNEL EGYENLŐ,

7. Hanem ÖNMAGÁT MEGÜRESÍTÉ, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén;


Jel 7,17 Mert a Bárány, a ki a királyiszéknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könyet


Róma 19. Tudjuk pedig, hogy a mit a törvény mond, azoknak mondja, a kik a törvény alatt vannak; hogy minden száj bedugassék, és az egész világ Isten ítélete alá essék.

20. Annakokáért a törvénynek cselekedeteiből egy test sem igazul meg ő előtte: mert a bűn ismerete a törvény által vagyon.

21. Most pedig törvény nélkül jelent meg az Istennek igazsága, a melyről tanúbizonyságot tesznek a törvény és a próféták;

22. Istennek igazsága pedig a JÉZUS KRISZTUSBAN VALÓ HIT ÁLTAL mindazokhoz és mindazoknak, a kik hisznek. Mert nincs különbség,


János 3:18. A ki hiszen ő benne (((Jézusban))), el nem kárhozik; a ki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.


2János 1:10. Ha valaki elmegy hozzátok és nem ezt a tudományt viszi, ne fogadjátok azt be házatokba, és azt ne köszöntsétek;


9. A balgatag vitatkozásokat azonban és a nemzetségekről való tudakozásokat, és a civakodást és a törvény felől való harczokat kerüld; mert haszontalanok és hiábavalók.



10. Az eretnek embert egy vagy két intés után kerüld;

11. Tudván, hogy az ilyen romlott, és vétkezik, önmaga is kárhoztatván magát.



János 6:60 Sokan azért, a kik hallák ezeket az ő tanítványai közül, mondának: Kemény beszéd ez; ki hallgathatja őt?

2011. jún. 2. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 646/803 Adonaielohim ***** válasza:
86%

Most látom, hogy nem Jeremiástól idéztél te hanem a Jelenésekből akartál és elírtad...

Az ige amit bemásoltál Jézusról szól aki egy az Istennel, lássuk csak kontextusban:


Jelenések: 11. És látám, hogy az ég megnyílt, és ímé vala egy fehér ló, és a ki azon ül vala, hivatik vala Hívnek és Igaznak, és igazságosan ítél és hadakozik.

12. És az ő szemei olyanok, mint a tűzláng; és az ő fején sok korona; az ő neve fel vala írva, a mit senki nem tud, csak ő maga.

13. És vérrel hintett ruhába vala öltöztetve és A NEVE ISTEN IGÉJÉNEK NEVEZTETIK.

14. És mennyei seregek követik vala őt fehér lovakon, fehér és tiszta gyolcsba öltözve.

15. És az ő szájából éles kard jő vala ki, hogy azzal verje a pogányokat; és ő fogja azokat legeltetni vasvesszővel; és ő nyomja a mindenható Isten haragja hevének borsajtóját.

16. És az ő ruháján és tomporán oda vala írva az ő neve: királyoknak Királya, és uraknak Ura.


Ez bizony Istenről/Jézusról van megírva teljesen egyértelmű és érthető nincs szükség hadoválásra.


Jel : 13. És vérrel hintett ruhába vala öltöztetve és A NEVE ISTEN IGÉJÉNEK NEVEZTETIK.


János 1: 1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.


14. És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.


Isten volt az Ige érthető ugye? Isten=Ige aztán az Ige vagyis Isten testé lett igaz? vagyis az egyszülött Jézus maga Isten aki a testté lett Ige maga...

Mi a kegyelmes jó Pista bácsi vasvillájáról kell még itt beszélni??? Nem tehetsz róla, hogy a szabadkőműves szennyet olvasod de legalább ne terjesztenéd azt a szemetet... Elég baj az neked, hogy becsapnak vele nem kell még itt másokat is hülyítened a CTRL-C és CTRL-V bemásolgatásaiddal az illuminátusi szennyből amiket ráadásul tömkelegével ollózol ahelyett, hogy beszélgetnél vagy gondolkodnál te nagyon elveszett, szerencsétlen ember...

2011. jún. 2. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 647/803 Adonaielohim ***** válasza:
86%

Azt pedig még tudni kell, hogy a háromságtan nem három Istent tanít! Hazugsággal etetnek benneteket. Egy Isten van!!!

A háromságtan képlete ez: a Mindenható Isten = Atya, Fiú és Szentlélek.

Mondhatnám az ember képlete ez: test, lélek és szellem.

Ez a három tesz ki egy embert és nem három emberről beszélünk csak egy emberről ugyanígy Isten esetében is....

2011. jún. 2. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 648/803 anonim ***** válasza:
22%

Az neked eszedbe sem jutott, hogy rosszul idéztem a helyet? Jel 19:16 sem létezik? Tudod, éjszakai műszak után nem olyan friss az ember.

Tehát a vers nem semmis, mert létezik!


"Természetesen Istenhez imádkoztak az utána következő lentebbi igékben, de Jézus és az Atya egyek."


Miért természetes, ha az az Írásellenes "egység", amit te akarsz rájuk kényszeríteni, létezik?! Miért lenne "természetes", mikor tudjuk, hogy Istenkáromló módon milliók imádkoznak Jézushoz világszerte - vagy te nem tudtad?


A másik pedig az, hogy tény-e, miszerint az "egység" kifejezésre használt szót (hen), Jézus pontosan megmagyarázta, hogyan is érti? Vagyis olyan egységre gondolt, amilyen a tanítványaival is lennie kell, olyant, ami a tanítványai és közte, valamint Jehova közt lennie kell, valamint Apollós és Pál között volt?!


"A szentlélek is az, hiszen egy személytelen "tevékeny erő" aminek ti nevezitek ha személytelen, nem képes tanítani, vígasztalni, kijelenteni dolgokat..."


Jehova által IRÁNYÍTOTT erőről beszélsz! Honnan veszed, hogy nem képes? Enyhén szólva leminősíted az Istent, nem gondolod?

Irányított, vagy sem? Igaz-e, hogy a Bibliában számtalan helyen írva van, hogy Jehova irányítja szellemét?!


"Jézus és az Atya valamint a szentlélek ugyanaz az egy Isten maga"


Ez hazugság, a sátáni mese része!


"Ráadásul ha tagadjátok akkor, hogyan lehet azt a tüzes tóba vettetni ami szerintetek nem is létezik???:-)))"


Figyeld meg, hogyan mondja ezt meg maga a Biblia a Jelenések 20:14-ben: „És a halált és a Hádeszt (Károli, pokolt) vetették a tűz tavába. Ez jelenti a második halált: a tűz tava.” Igen, a tűz tava a „második halált” jelenti, amelyből nincs feltámadás. Nyilvánvaló, hogy ez a „tó” jelkép, szemléltetés, hiszen a halál és a pokol [Hádesz] is bele vettetnek. A halált és a pokolt nyilván nem lehet szó szerint megégetni. De meg lehet őket szüntetni, és meg is lesznek semmisítve.


Logikus és érthető vagy nem?

2011. jún. 2. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 649/803 anonim ***** válasza:
22%

"Az ige amit bemásoltál Jézusról szól aki egy az Istennel"


Aki EGYSÉGBEN van az Istennel, mint ahogy az apostolok vele! A hamis háromság szerinti magyarázat az "egyek"-re, nem bibliai.


"Ez bizony Istenről/Jézusról van megírva teljesen egyértelmű és érthető nincs szükség hadoválásra."


Ez viszont Jézusról szól, aki a Mindenható Istennek engedelmeskedve hajtja végre annak parancsát! A többi mese. És kérdezném: így, ahogy a Biblia valójában írja, NEM ÉRTHETŐ? Választ várok a kérdésre?


Jel 19:11 - Miként a négy lovasról szóló korábbi látomásban, a „fehér ló” itt is az igazságos hadviselés találó jelképe (Jelenések 6:2). És vajon Isten fiai közül ki lehetne igazságosabb ennél a hatalmas Harcosnál? Mivel „Hűnek és Igaznak” nevezik, nem lehet más, mint „a hű és igaz tanú”, Jézus Krisztus (Jelenések 3:14). Azért harcol, hogy végrehajtsa Jehova igazságos ítéleteit. Tehát Jehova kinevezett Bírájaként, ’Erős Istenként’ cselekszik (Ézsaiás 9:6). A szeme félelmetes, olyan, mint „a tűzláng”. Ellenségei tüzes megsemmisítésére tekint előre.


János leírása folytatódik: „Egy név van felírva rá, melyet senki sem ismer, csak ő maga” (Jelenések 19:12b). A Biblia más neveket is használ Isten Fiára, például Jézus, Immánuel és Mihály. De ez a ki nem mondott „név” olyan állást és kiváltságot jelenthet, amelynek Jézus az Úr napján örvend. (Vesd össze: Jelenések 2:17.)


Jézusnak páratlan kiváltságai vannak. Jehován kívül csak ő képes megérteni, mit jelent ilyen magas állást betölteni. (Vesd össze: Máté 11:27.) Ezért Isten összes teremtménye közül egyedül Jézus érti teljes mértékben ezt a nevet. Mindazonáltal Jézus a menyasszonyát is bevonja e kiváltságok némelyikébe. Ezért ezt ígéri: ’Aki győz, felírom rá az én új nevemet’ (Jelenések 3:12).


Tehát még ez sem bizonyíték arra, hogy Jézus több lenne ennél, mint pl. a "háromság része".


János hozzáfűzi: „vérrel hintett felsőruhába van felöltözve, és ezen a néven hívják: az Isten Szava” (Jelenések 19:13). Kinek a ’vére’ ez? Ez lehet Jézus vére is, amelyet kiontott az emberiségért (Jelenések 1:5). De ebben a szövegösszefüggésben valószínűbb, hogy az ellenségeinek a véréről van szó, amely Jehova ítéleteinek végrehajtásakor lesz kiontva. Ez arra a korábbi látomásra emlékeztet minket, melyben a föld szőlőjét leszüretelik, és Isten haragjának nagy borsajtójában kipréselik. A vér egészen „a lovak zablájának magasságáig” ér, ami az Isten ellenségei felett aratott nagy győzelmet jelképezi (Jelenések 14:18–20). A Jézus felsőruháira hintett vér is megerősíti, hogy az általa aratott győzelem döntő és teljes lesz. (Vesd össze: Ézsaiás 63:1–6.) János most megint egy bizonyos névvel utal Jézusra. Ez a széles körben ismert név – „az Isten Szava” – Jehova fő Szószólójaként és az igazság Bajnokaként azonosítja a harcos Királyt (János 1:1; Jelenések 1:1).


Tehát Isten Szava és nem maga a Mindenható Isten! Egyébként a János 1:1-ben is erről van szó, bármennyire is erőlteted.


Jézus nem egyedül harcol ebben a csatában. János ezt mondja nekünk: „Az égben levő seregek is követték őt fehér lovakon, s fehér, tiszta, finom lenvászonba voltak öltözve” (Jelenések 19:14). Az a tény, hogy a lovak ’fehérek’, azt jelzi, hogy ez a háború igazságos. A ’finom lenvászon’ megfelelő öltözék a Király lovasainak, a lenvászon ragyogó tisztasága pedig arra utal, hogy tiszta, igazságos állapotban vannak Jehova előtt. De kikből állnak ezek a „seregek”? Kétségtelen, hogy köztük vannak a szent angyalok. Az Úr napjának kezdetén Mihály és az angyalai levetették Sátánt és démonait az égből (Jelenések 12:7–9). Továbbá „az angyalok mind” Jézusnak fognak szolgálni, amikor leül dicsőséges trónjára és ítélkezik a nemzetek és a föld lakosai felett (Máté 25:31, 32). Az angyalok biztosan elkísérik Jézust a döntő háborúba is, amikor Isten ítéletei maradéktalanul végrehajtásra kerülnek.


Mások is részt vesznek a háborúban. Amikor Jézus elküldte üzenetét a tiatirai gyülekezetnek, ezt ígérte: „Aki . . . győz, és mindvégig megtartja tetteimet, annak hatalmat adok a nemzetek fölött – és vasvesszővel tereli majd az embereket, és mint az agyagedények, darabokra törnek –, ugyanúgy, ahogy én is kaptam az Atyámtól” (Jelenések 2:26, 27). Nem kétséges, hogy amikor eljön az idő, Krisztus testvérei közül azok, akik már az égben lesznek, részt vesznek majd az emberek és a nemzetek vasvesszővel való terelésében.


Jézus ezen saját szavai szerint is egy alázatos szolgája Jehovának, aki hű imádójaként szolgálja Őt!


„És felsőruháján, igen, a combján egy név van felírva: királyoknak Királya és uraknak Ura” (Jelenések 19:16). Sokkal, de sokkal hatalmasabbnak bizonyult minden földi uralkodónál, minden emberi királynál vagy úrnál. Méltósága és pompája mindent felülmúl. „Az igazság, az alázat és az igazságosság ügyéért” harcol, és örök időkre győzelmet arat! (Zsoltárok 45:4). Vérrel hintett ruhájára az a név van írva, amelyet a szuverén Úrtól, Jehovától kapott, akinek szuverenitását ő igazolja!

2011. jún. 2. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 650/803 anonim ***** válasza:
0%

"Isten volt az Ige érthető ugye? Isten=Ige aztán az Ige vagyis Isten testé lett igaz? vagyis az egyszülött Jézus maga Isten aki a testté lett Ige maga..."


Hazugság! (János 1:1) "Kezdetben volt a Szó, és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt."


Itt is a szövegösszefüggés adja meg a kulcsát a szöveg helyes értelmének. Még az Ökumenikus fordítás is ezt mondja: „Az Ige („a Szó”, ÚV.) az Istennél volt.” (Kiemelés tőlünk). Az, aki egy másik lénynél van, nem lehet azonos azzal a másik lénnyel. Ezzel egyetértésben a jezsuita Joseph A. Fitzmyer kiadásában megjelent Journal of Biblical Literature (Bibliai irodalmi újság) című kiadvány megjegyzi, hogy ha a János 1:1. versének a második felét úgy próbálnánk értelmezni, hogy a Szó „az” Isten volt, ez „ellentmondana az előző modatrésznek”, mely szerint a Szó az Istennél volt.


Figyeld meg azt is, hogyan adják vissza más fordítások ezt a versrészletet:


1808: „és a szó egy isten volt”. The New Testament in an Improved Version, Upon the Basis of Archbishop Newcome’s New Translation: With a Corrected Text, London. (Az Újszövetség egy javított fordításban, Newcome érsek fordítása alapján: Javított szöveggel.)


1864: „és egy isten volt a szó”. The Emphatic Diaglott, hangsúlyos sorközi kétnyelvű szöveg, Benjamin Wilson műve.


1928: „és a Szó egy isteni lény volt”. La Bible du Centenaire, L’Evangile selon Jean (Centenáriumi Biblia, János evangélium), fordította Maurice Goguel.


1935: „és a Szó isteni volt”. The Bible—An American Translation (A Biblia — Egy amerikai fordítás), fordította J. M. P. Smith és E. J. Goodspeed.


1946: „és istenféle volt a Szó”. Das Neue Testament (Az Újszövetség), fordította Ludwig Thimme.


1950: „és egy isten volt a Szó”. New World Translation of the Christian Greek Scriptures (Keresztény Görög Iratok Új Világ fordítása).


1958: „és egy Isten volt a Szó”. The New Testament (Az Újszövetség), fordította James L. Tomanek.


1975: „és egy isten (vagy isteni fajta) volt a Szó”. Das Evangelium nach Johannes (János evangéliuma), fordította Siegfried Schulz.


1978: „és istenszerű volt a Logosz”. Das Evangelium nach Johannes (János evangéliuma), fordította Johannes Schneider.


A János 1:1-ben a görög the·os’ (isten) főnévnek kétféle előfordulása van. Az első a Mindenható Istenre utal, akinél volt a Szó („és a Szó [lo’gos] az Istennél volt [the·os’ egyik formája]”). Ezt az első the·os’-t a görögben a határozott névelő egyik formája a ton (az) szó előzi meg, amely egy megkülönböztetett azonosságra utal, ebben az esetben a Mindenható Istenre („és a Szó [az] Istennél volt”).


Másfelől, a második the·os’ szó előtt a János 1:1-ben nincs határozott névelő. Szó szerinti visszaadásban így olvasható: „és isten volt a Szó”. Amint láttuk, sok fordítás ezt a második the·os’-t (ami főnévi állítmányi kiegészítő) „isteninek”, „istenszerűnek” vagy „egy istennek” adja vissza. Milyen alapon?


A görög koiné nyelvben volt határozott névelő („az”), de hiányzott a határozatlan névelő („egy”). Ha tehát a főnévi állítmányi kiegészítőt nem előzi meg határozott névelő, akkor az a szövegösszefüggéstől függően lehet határozatlan értelmű.


A Journal of Biblical Literature (Bibliai irodalmi újság) című folyóirat azt mondja, hogy „az olyan kifejezések, amelyekben nem áll az ige előtt határozott névelős főnév [azaz, amelyek főnévi állítmány kiegészítők], elsősorban jelzői értelműek”. Ahogyan a Journal megjegyzi, ez azt jelzi, hogy a lo’gos hasonlíthat egy istenhez. A János 1:1-ről még elmondja: „Annyira nyilvánvaló itt a jelzői állítmány kiegészítői szerep, hogy a főnév [the·os’] nem tekinthető határozottnak.”


Így a János 1:1. verse kiemeli a Szó természetét, amely „isteni”, „istenszerű”, vagyis „egy isten” volt, de nem maga a Mindenható Isten. Ez összhangban van számos írásszöveggel, amely azt mutatja, hogy Jézus, akinek a neve itt „a Szó”, Isten engedelmes és alárendelt Szócsöve volt, akit Feljebbvalója, a Mindenható Isten a földre küldött.

2011. jún. 2. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!