A Jehova Tanúi miért olyan biztosak, hogy övék az igaz vallás, mivel evvel szemben a Biblia csak a Jézus Krisztusba vetett hitet ismeri el? Hogyan akarnak a Királyságba jutni, ha az odavezető utat elutasítják?
Ezt írod: „Nem hülyeségeket kell írni, fantáziálni, hanem bizonyítani kellene tudni az állításaidat, méghozzá nem valami vékony nádszállal támogatva, hanem igazi alapokra hivatkozva.”
Elvakult dühödben toporzékolsz csak, ahelyett, hogy gondolkodnál.
Isten a Biblia lapjain keresztül szól hozzád, de te Őt is lehurrogod a hazug Őrtornyos gazdáid tanításának hatására. Te még Istennek is ellene szegülsz mondván, „Nem, nem, nem, akkor sem úgy van, ahogy Te mondod, mert Brooklynból azt tanították, hogy ezen, és ezen, és ezen stb. mást kell érteni.”
Ne nevettesd ki magad most már, légy szíves!
Ezt írod: „hülyeségeket” Nekem a Word szövegszerkesztő tiltakozik, hogy ez a szó, durva, obszcén, másokat bántó szó. Neked az Őrtorony Istened mit mond erre?
Na, nézzük akkor miket hordasz össze:
Ezt írod: „Mi volt Isten eredeti szándéka, égi vagy földi reménység?
Megváltozott-e ez csak azért, mert az ember vétkezett, lemondott erről a szándékáról Isten?”
Jaj, ne gyere ilyen régimódi demagóg szöveggel! Előre látható, hogy az volna a szerinted hatalmas, és megcáfolhatatlan érved, hogy Isten nem változik. Nem a te dolgod eldönteni, vagy engedélyezni, hogy Isten változik-e, vagy sem.
Ha pedig, Isten nem változik soha, és a helyzet többször is, mégis megváltozik, akkor a változások okát ne Istenben keresd, hanem az emberekben, és legalább annyira, saját magadban. Nehogy már Istenre kenjed, ha valamit nem értesz, vagy nem rád tartozik, hanem Istenre?
Méltatlankodnál Isten ellen, felelőségre vonnád, hogy hogyan merészel akár látszólagosan, akár ténylegesen változni? Attól tartok, te fogod a rövidebbet húzni!
De hát Isten nem változik, de hát Isten nem változik, mondogatod. Nem hát! Csak van néhány apróság. Pl. amit nagyon jól ismersz verset:
„Amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én gondolataim, a tiédnél”
Azaz, hogy mit, miért csinál Isten, nehogy már jobban tudjad helyette!
A Bibliában, ha jól tudom, legalább négy szövetség van leírva, amelyet Isten kötött az emberekkel. Mindig valamilyen változás kapcsán kellett másik szövetséget kötnie. Sohasem azért, mert Ő változott, hanem azért, mert a körülmények, az emberek változtak. Ilyen szövetség volt pl. a Noéval kötött szövetség, melyet sokan Szivárvány szövetségnek hívnak. Utána kötött Ábrahámmal is szövetséget, aztán következett az Ószövetség, és végül az Újszövetség. Mindegyik újabb szövetség, változás következtében lépett életbe, és változást hozott. Egyetlen egy esetben sem lármázott senki sem, még te sem, hogy Isten folyton változtatja a hozzáállását a dolgokhoz, holott nem ez volt az eredeti szándéka.
Törődj bele légy szíves, ha Isten valamit tesz, akkor fogja tudni, mit miért tesz, és nem hagyja, hogy felelősségre vonjad, hogy meggondolta magát. Isten soha nem önszántából gondolta, és gondolja meg magát, hanem mindig az emberek hozzáállását, annak változását reagálja le.
Tudom, számodra elképzelhetetlen az, hogy Isten nem lemondott a szándékáról, csupán többet szeretne adni, mint amit eredetileg szándékozott. Kapaszkodj meg nagyon! Ez a lényege az Újszövetségnek. A keresztények számára, mindenkire, kivétel nélkül vonatkozik Krisztus váltságáldozata. A mi Urunk jézus Krisztus, minden keresztény Megváltója, és minden keresztény Közbenjárója. Aki ezt megtagadja, az megtagadja Krisztust is, tehát, nem Krisztus követője, azaz nem keresztény.
Krisztus neked is közbenjáród, hiába tiltja tőled az Őrtorony Szervezet.
Ezt írod: „A Görög Iratok ír-e földi reménységről a keresztényeknek, vagy minden "jó ember" az égbe kerül? Ha igen, ki marad a földön?”
Már megint jönnek a buta kérdések! Ne irigykedj másokra, légy szíves! Még, ha a fejed tetejére állsz is, akkor is minden „jó ember” a mennybe kerül, aki Isten előtt igaznak találtatik. Mert akkor az a személy Krisztus igaz követője és nem tagadója.
Tudom, hogy irigykedsz, de olvasd el a Jelenések könyvét, és látni fogod, hogy a megszámlálhatatlan nagy sokaság az égben szolgálja Istent, a trónusa előtt.
Ki marad a földön? Hát pl. az olyanok, mint te vagy, akik visszautasítják Isten szeretetét, mert félre vannak vezetve az Őrtorony által.
Egészségetekre! Ha ezt választjátok, legyen hát úgy!
Ilyen érzékenyre van beállítva a Word nálad?
Ne aggódj nem a személyedet sértegetem..., de akkor is butaságot írtál. Jó, igazad van - fantáziadús butaságot.
Most meg..., hagy ne jellemezzem. Nem is volna vele semmi baj, ha valami köze is lenne a Bibliához. De nincs köze szegénynek. Ezt nyilván azzal akartad bizonyítani, hogy egyetlen írásszöveggel sem támasztottad alá. Látod tudsz te, megfogadtad a tanácsom, bizonyítottál!
Igaz épp ellenkező előjellel, de bizonyítottál.
Igen, ezzel a "minden jó ember az égbe megy" mesével, nagy kérdések maradnak nyitva.
Pl. még ilyen kérdések:
A föld a Biblia szerint, átmeneti lakóhelynek lett teremtve, vagy örök lakóhelynek?
Mi volt az "Ószövetségi" emberek reménysége - feltámadás az utolsó napon, vagy egyből az égi élet valamiféle "halhatatlan lélekkel", esetleg egyfajta "közbenső állapot"?
Jelenések 7:9
"Ezek után láttam: íme, nagy sokaság volt ott, amelyet megszámlálni senki sem tudott, minden nemzetből és törzsből,
népből és nyelvből; a trónus előtt és a Bárány előtt álltak fehér ruhába öltözve, kezükben pedig pálmaágak,"
Szerencsére nem csak a Jelenések 7.9 írja, hogy hol szolgál a nagy sokaság, hanem a teljes Jelenések 7. fejezet ezzel összhangban van. Pontosan ott szolgál a megszámlálhatatlan nagy sokaság is, ahol a 144000.
Jelenések 7:15-17 tovább erősíti, hogy a nagy sokaság a mennyben szolgál.
„Ezért vannak az Isten trónusa előtt, és szolgálják őt éjjel és nappal az ő templomában, és a trónuson ülő velük lakik. Nem éheznek. és nem szomjaznak többé, sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi más hőség, mert a Bárány, aki középen a trónusnál van, legelteti őket, elvezeti őket az élet vizének forrásaihoz, és az Isten letöröl szemükről minden könnyet."
Minden jó ember az égbe megy?
Csel 2:34: „Dávid [akire a Biblia úgy utal, mint ’Jehova szíve szerint való férfira’] valójában nem ment fel az egekbe.”
Máté 11:11: „Bizony mondom nektek, az asszonyoktól születettek között nem támadt nagyobb Keresztelő Jánosnál, de az egek királyságában a kisebb is nagyobb nála.”
Tehát János a halálakor nem ment az égbe.
Zsolt 37:9, 11, 29: „a gonosztevők kivágatnak, de akik Jehovában reménykednek, öröklik a földet.
A szelídek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek majd a béke bőségében.
Az igazságosak öröklik a földet, és örökké rajta lakoznak.”
Az égbe kell-e jutni ahhoz, hogy valaki igazán boldog legyen a jövőben?
Zsolt 37:11: „ A szelídek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek majd a béke bőségében.”
Jel 21:1–4: „új eget és új földet láttam . . . harsány hangot hallottam a trón felől, mely ezt mondta: »Íme! Az Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakozni, azok pedig az ő népei lesznek. És maga az Isten lesz velük. És letöröl minden könnyet a szemükről, és nem lesz többé halál, sem kesergés, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé. A korábbi dolgok elmúltak.«”
Mik 4:3, 4: „Nemzet nemzet ellen kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanulnak. Mindenki saját szőlője és fügefája alatt ül majd, és senki sem lesz, aki megrettenti őket; mert a seregek Jehovájának szája szólt.”
Hát gondolkozz el egy kicsit. A paradicsomi föld az nem az olasz maffia! Éppolyan boldog és kielégítő életet lehet élni majd akkor a földön, mint az égben. Nem "minőségi", hanem materiális és helyrajzi különbség lesz csak a kettő között. A földi nagy sokaságnak (majd kitérek rá, hogy miért földi) éppolyan színtiszta imádatot kell bemutatnia Jehovának, mint az ég összes hű angyalának, nem lesz Istennek kevesebb elvárása a földön sem. Ez a két tábor, vagy osztály gyakorlatilag egybe tartozik, csak más színhelyen. A Vezető Testület tagjai ma sem húzzák ki magukat a munka alól, hiszen ugyanúgy tanúskodnak, mint bármelyik "mezei" hírnök a világon - csak ők még a nagyobb felelősségüket is el kell, hogy lássák.
Minden kereszténynek égi életet ígér az „Újszövetség”?
Ján 14:2, 3: „ Az én Atyám házában sok lakóhely van. Ha nem így volna, megmondtam volna nektek, mert elmegyek, hogy helyet készítsek nektek. És ha elmegyek, és helyet készítek nektek, ismét eljövök, és magamhoz fogadlak titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek.”
Jézus itt rámutat arra, hogy hűséges apostolai, akikhez beszélt, idővel együtt lesznek vele az Atyja „házában”, vagyis az égben. De nem beszél arról, hogy hány további személy fog még az égbe jutni.
Ján 1:12, 13: „mindazoknak, akik befogadták [Jézust], hatalmat adott, hogy Isten gyermekeivé legyenek, mert hitet gyakoroltak a nevében; és ők nem vérből vagy test akaratából vagy férfi akaratából születtek, hanem Istentől.”
Figyeld meg, hogy a szövegkörnyezet a 11. versben Jézus ’övéire’, a zsidókra utal. Mindazok, akik elfogadták őt, amikor az első században eljött hozzájuk, Isten gyermekei lettek az égi élet kilátásával. Az igék a szövegben múlt időben állnak; így ez az írásszöveg nem vonatkozik minden azóta kereszténnyé lett emberre.
Róma 8:14, 16, 17: „akiket Isten szelleme vezet, azok mind Isten fiai. Maga a szellem tanúskodik a mi szellemünkkel együtt arról, hogy Isten gyermekei vagyunk. Ha tehát gyermekek vagyunk, akkor örökösök is: igen, örökösei Istennek, társörökösök pedig Krisztussal, feltéve, hogy vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt meg is dicsőüljünk.”
Amikor e sorokat megírták, valóban igaz volt, hogy mindazok, akiket Isten szelleme vezet, Isten fiai lettek, és azt remélhették, hogy ők is megdicsőülnek Krisztussal együtt. De ez nem mindig volt így. A Lukács 1:15 azt mondja, hogy Keresztelő János telve lesz szent szellemmel, a Máté 11:11-ből azonban egyértelműen kiderül, hogy ő nem lesz részese az égi Királyság dicsőségének. Így az égi Királyság örököseinek összegyűjtése után is lesznek olyan emberek, akik Fiának követőiként szolgálják Istent, mégsem lesznek az égi dicsőség részesei.
Milyen konkrét utalás van az „Újszövetségben” arra, hogy lesznek olyan keresztények, akiknek földi örök élet lesz a jutalmuk?
Máté 5:5: „Boldogok a szelídek, mivel örökölni fogják a földet.”
Máté 6:9, 10: „Égi Atyánk, szenteltessék meg a neved. Jöjjön el a királyságod. Legyen meg az akaratod, mint az égben, úgy a földön is.”
Mi Isten földre vonatkozó akarata? Mire utal az 1Mózes 1:28 és az Ézsaiás 45:18?
Máté 25:31–33, 40, 46: „ Amikor az Emberfia megérkezik dicsőségében, és vele az angyalok mind, akkor leül az ő dicsőséges trónjára. És eléje gyűjtik az összes nemzetet, ő pedig különválasztja egymástól az embereket, mint ahogy a pásztor különválasztja a juhokat a kecskéktől. És a juhokat jobbjára fogja állítani, a kecskéket pedig baljára. És a király így felel majd nekik [a juhoknak]: »Bizony mondom nektek, amit megtettetek e testvéreim legkisebbjeinek egyikével, azt velem tettétek meg.« És [a kecskék] elmennek az örök levágatásra, az igazságosak [a juhok] pedig az örök életre.”
Figyeld meg, hogy ezek a ’juhok’ nem azonosak a Király testvéreivel, ’az égi elhívás részeseivel’ [Héb 2:10—3:1], de ezek a juhokhoz hasonló emberek abban az időben fognak élni, amikor Krisztus a trónjára ül; abban az időben, amikor a ’testvérei’ közül néhány még nehézségeket tapasztal a földön.
Ján 10:16: „más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók; őket is elő kell hoznom, és figyelni fognak a hangomra, és e g y nyáj lesznek e g y pásztorral.”
Kik ezek a ’más juhok’? A Jó Pásztor, Jézus Krisztus követői, de ők nem tartoznak az „új szövetség” nyájához, mely az égi élet reménységét táplálja. Viszont szoros kapcsolatban vannak az ahhoz a nyájhoz tartozókkal.
2Pét 3:13: „új egeket és új földet várunk az ő ígérete szerint, és ezekben igazságosság fog lakni.” (Lásd még: Jelenések 21:1–4.)
Jel 7:9, 10: „Ezek után [miután János apostol látta az „elpecsételtek” teljes számát, akiket „a földről vettek meg”, hogy Krisztussal legyenek az égi Sion-hegyen; lásd: Jelenések 7:3, 4; 14:1–3] láttam, és íme, egy nagy sokaság, melyet senki nem volt képes megszámolni, minden nemzetből, törzsből, népből és nyelvből; és a trón előtt és a Bárány előtt álltak, fehér köntösbe öltözve, és a kezükben pálmaágak voltak. És szüntelenül ezt kiáltják harsány hangon: »A megmentést a mi Istenünknek köszönhetjük, aki a trónon ül, és a Báránynak!«”
A Jelenések 7:9, 10-ben említett „nagy sokaság” is az égbe jut?
Róluk nem mondja azt a Jelenések könyve, mint a 144 000-ről, hogy ’a földről vették meg’ őket azért, hogy együtt legyenek Krisztussal az égi Sion-hegyen (Jel 14:1–3).
Amikor azt olvassuk róluk, hogy „a trón előtt és a Bárány előtt” állnak, ez nem feltétlenül valamilyen helyre, hanem elismert állapotukra utal. (Vesd össze: Lukács 21:36; Jelenések 6:17.) A „trón előtt” kifejezés (görögül: e·nó′pi·on tu thro′nu; szó szerint azt jelenti: ’a trón látóterében’) nem követeli meg, hogy az égben legyenek. Csupán Isten „látóterében” vannak, aki elmondja, hogy az égből látja az emberek fiait (Zsolt 11:4; vesd össze: Máté 25:31–33; Lukács 1:74, 75; Cselekedetek 10:33).
A Jelenések 19:1, 6-ban említett „nagy sokaság . . . az égben” nem azonos a Jelenések 7:9 ’nagy sokaságával’. Az égiekről nem olvassuk, hogy „minden nemzetből” valók, vagy hogy megmentésüket a Báránynak köszönhetik. Ezek angyalok. A „nagy sokaság” kifejezést a Biblia különböző szövegkörnyezetekben használja (Márk 5:24; 6:34; 12:37).
Akik az égbe mennek, mit csinálnak majd ott?
Jel 20:6: „az Isten és a Krisztus papjai lesznek, és királyokként fognak uralkodni vele az ezer év alatt.” (Lásd még: Dániel 7:27.)
1Kor 6:2: „nem tudjátok, hogy a szentek a világot fogják ítélni?”
Jel 5:10: „királysággá és papokká tetted őket a mi Istenünknek, és királyokként fognak uralkodni a föld felett [„a földön”, Kár., Kat., ÚRB; „a föld felett”, Káldi].” (Ugyanez a görög szó és nyelvtani szerkezet található a Jelenések 11:6-ban. Itt a Káldi és a KNB azt írja, hogy „fölött”.)
Ezt írod: „Amikor azt olvassuk róluk, hogy „a trón előtt és a Bárány előtt” állnak, ez nem feltétlenül valamilyen helyre, hanem elismert állapotukra utal. (Vesd össze: Lukács 21:36; Jelenések 6:17.) A „trón előtt” kifejezés (görögül: e•nó′pi•on tu thro′nu; szó szerint azt jelenti: ’a trón látóterében’) nem követeli meg, hogy az égben legyenek. Csupán Isten „látóterében” vannak, aki elmondja, hogy az égből látja az emberek fiait (Zsolt 11:4; vesd össze: Máté 25:31–33; Lukács 1:74, 75; Cselekedetek 10:33).„
Ez egy teljesen hamis magyarázat.
"A HIERON a teljes épületet - annak környékével együtt, illetve némely részt abból - mint a naos-tól, a belső szentélytől elkülönülőt jelenti."
Hieron, amit mondasz. Érted okoska? Fent a mennyben, a belső szentélyről, a naos-ról beszél a Jelenések 7:9, ahol a nagy sokaság van.
A templom szentélye, a „naos”, a mennyet ábrázolja a Bibliában.
„A Máté 21:12, Márk 11:15, Lukács 19:45 és János 2:14 bibliaversek írják azt le, hogy Jézus miként űzte ki a pénzváltókat a templomból. A saját KIT fordításotokat megvizsgálva, láthatjuk, hogy ott ezekben a szövegrészekben a hieron szó szerepel, nem pedig a naos.
Jelenések 11:1-2
„Ekkor bírói pálcához hasonló, mérővesszőt adtak a kezembe, és ez a szó hangzott: "Kelj fel, és mérd meg az Isten templomát (naos), az oltárt és az ott imádkozókat; de a templom külső udvarát (hieron) hagyd ki, és ne mérd meg, mert megadatott a pogányoknak, hogy a szent várost tapodják negyvenkét hónapig.”
A templom külső udvarát az igaz imádat elnyomása egy időszakának ábrázolására szokásos alkalmazni, mert azok, akik elfoglalják azt, "tiporni fogják a szent várost". Aligha tekinthető olyan helynek, ahol az igaz imádók egy "nagy sokasága" örömteli, szent szolgálatot végez éjjel és nappal.
Jelenések 19:1 „Ezek után hallottam, mintha nagy sokaság hatalmas hangon szólna a mennyben: "Halleluja, az üdvösség, a dicsőség és a hatalom a mi Istenünké„
UV fordítás: „Amit ezek után hallottam, olyan volt, mint egy nagy sokaság harsány hangja az égben. Ezt mondták: „Dicsérjétek Jahot! A megmentés, a dicsőség és a hatalom a mi Istenünké,”
A nagy sokaság a mennyben van, még az Őrtorony szervezet Biblia ferdítése szerint is.
Ciki neked.
Jelenések 22:18-19 és neked annyi.
Ezt írod: „A Jelenések 19:1, 6-ban említett „nagy sokaság . . . az égben” nem azonos a Jelenések 7:9 ’nagy sokaságával’. Az égiekről nem olvassuk, hogy „minden nemzetből” valók, vagy hogy megmentésüket a Báránynak köszönhetik. Ezek angyalok. A „nagy sokaság” kifejezést a Biblia különböző szövegkörnyezetekben használja (Márk 5:24; 6:34; 12:37).”
De bizony azonos! A görög szövegben ugyanaz a szó jelöli mindkét helyen a nagy sokaságot. Tehát ha a 19. fejezetben a nagy sokaság angyalokból áll, akkor a 7. fejezetben is szükségszerűen angyalokról szól az írás. Így pedig már értelmetlen lenne. Szó sincs sehol angyalok nagy sokaságáról, csak a saját képzeletedben.
Jelenések 7:9 ὄχλος πολύς = Nagy sokaság
Jelenések 19:1 ὄχλου πολλοῦ = Nagy sokaság
Koiné nyelven ugyanaz a szó szerepel, úgyhogy be lehet fejezni a ferdítéseket. Ne görcsölj már ennyire, mindenre a valóság ellenkezőjét mondani, a Teremtő Isten úgy sem tűri, hogy megcsúfoljátok. :D:D:D
A nagy sokaság, a földről, a mennybe került emberekről szól, bármennyire is rémülettel tölt el ez téged, és a tévtanítóidat. Ezzel újabb tégla esett ki az Őrtoronyból.
A 144000 a fizikai Izráél 12 törzséből van kiválasztva a Biblia szerint és nem Brooklynból.
Isten soha nem vetette el a népét teljesen, hiába görcsöltök, csak szeretnétek a helyükre kerülni.
Ami úgy sem fog sikerülni, mert ahhoz kevesek vagytok.
Pont.
Az Őrtorony Társulat azt állítja, hogy szó szerint 144 000 fő alkotja a hívők égi reménységű osztályát. A 144 000 azért nem lehet szó szerint zsidó, mert (1) a törzslista nem egyezik meg az ószövetségi listákkal, (2) József törzse sosem létezett, (3) hiányzik belőle Dán és Efraim, (4) a léviták pedig nem számítottak külön törzsnek.
A Társulat több bibliai információt figyelmen kívül hagy. Az Ószövetségben található több mint két tucatnyi törzslistából csak három egyezik meg teljesen, és van köztük hiányos is (pl. 5Móz 33). A Biblia szerint József Jákob fia, tehát igenis a 12 törzs egyikének az alapítója volt. A törzslisták rendszerint két fia valamelyikét: Efraimot vagy Manassét említik. A Jel 7 listája csak abból a szempontból példátlan, hogy József és Manassé (apa és egyik fia) külön törzsként jelenik meg. Ennek az oka nyilván a pótlás, ugyanis jogosan hiányzik a bálványimádóvá lett Dán (3Móz 24:11, Bír 18:1.30, lKir 12:28-29) és Efraim (Bír 17, Hós 4:17). Lévi azért lehet benne a listában, mert bár földje nem volt, eredetileg Jákób fia volt, és vér szerint mindenképpen külön törzsnek számított. Végül megjegyzendő, hogy Mózes áldásában József és Lévi törzse is benne van (lásd 5Móz 33).
Talán az is elkerülte a figyelmedet, hogy a 144 000 a Jel 7-ben még nem a mennyben van, hanem a földön áll. Isten csapásai és a földi katasztrófa csak az ő megjelölésük, elpecsételésük után szabadulhat el, hogy ők védve legyenek a csapásoktól vagy a csapások alatt. Logikus, hogy ők eszerint mind megérik a nagy nyomorúságot, vagy legalábbis a kezdetét, nem? De akkor hogyan lehetne őket 2000 év összes „felkentjével" azonosítani, amint azt a Társulat teszi? Hogyan lehettek folyamatosan elhívva az 1. század óta, és maradhatott mára csak kb. 9000, ha a „nagy nyomorúság" előtt és annak kezdetekor mind a 144 000 a földön van?
A 144 000 a megtérő zsidókról szól; a Társulat szerint azért nem lehetnek zsidók, mert a törzsek névsora nem egyezik az egyik ószövetségi listával, de egyrészt az Ószövetségben található húsz törzslistából csak három egyezik (!), másrészt Dán és Efraim a bálványimádás miatt hiányzik. Csupán két ponton különbözik és azt is okkal. Ez nem zárja ki, hogy a 7. fejezetben Izraelről van szó. Sőt, kifejetetten Izrael törzseiről van szó. Aki nem tartozik a törzsbe, az nem Izrael. A törzsek közt nem szerepel Dán törzse, lehet, mert a zsidó felfogás szerint az Antikrisztus Dán törzséből származik. Helyére József fiának, Manasszesznek törzse került. Tehát Dán nemzetsége, mely bálványozással kitünőleg megbélyegezte magát, ki van zárva, annak jelentéseűl, hogy mindazok, kik ahhoz hasonlítanak, a világot istennél inkább szeretik, az ő sorsában osztoznak, s nem lesz részök a választottságban. Dán nemzetségében ütötte fel először fejét a bálványozás (Birák 18. r.), és az ő kerületében volt Jeroboám borja. (Kir. I. 12,30.). Dán már a Krónikák könyvében (Krón I. 4–8. r.) sem számíttatik a többiekkel. Efraim törzse helyett Józsefé szerepel, mert Efraim osztotta meg Izrael egységét.
Itt a testi izrael megtért tagjairól van szó, az tagozódik "törzsekre".
Tehát, aki az egyház, vagyis a szellemi izrael tagjává lesz a keresztség által, az nem fog kapni egy "törzset". A törzsek testi leszármazottak.
A kiválasztottaknak két nagy csoportja van, eredet (forrás) tekintetében, de a reménysége mindkettőnek egy és ugyanaz (Ef 4:3-6): a zsidókból (4-7. vers) és pogányokból (9. verstől). Isten jelével, pecsétjével rendelkezik az az angyal, aki Isten híveit megjelöli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!