Honnan tudod, hogy nincs isten?
#35 Mojjo, nem ennyi!
"Egy mindenható és mindent tudó lény mindenre talál megoldást, hogy a világ pontosan olyan legyen, amilyennek szeretné. Sátánostól, emberestől, mindenestől."
Alapvető hiba, hogy a mindent tudást, valami mágikus képességnek gondolják, amivel szó szerint mindent meg lehet oldani. Hát nem!
Például logikai abszurditásokat nem lehet megoldani még a mindent tudással sem.
Tehát adva van mondjuk egy rubik kocka, amelynek minden oldala fehérszínű.
Most bízzuk rá a mindent tudásra, hogy rakja ki úgy a rubik kockát, úgy hogy minden oldala különböző színű legyen. Ez logikai abszurditás, lehetetlen még a mindent tudás számára is.
A helyzet az a teremtéssel, hogy benne kellett lennie:
1. Az embernek.
2. Az ember képessége, hogy önállóan hozhasson döntéseket.
3. Sátánnak és a kompániájának.
4. Sátánnak és kompániájának a képessége, hogy önállóan hozhassanak döntéseket.
Ha bármelyiket elvesszük a 4 pontból, akkor ugrott Isten eredeti terve.
Ha bármelyik pontot módosítja Isten, akkor szintén ugrott az eredeti terve.
Hogyan oldja meg a mindent tudás ezt a problémát? Ez ugyanaz mint az egyszínű rubik kocka esete.
Isten megtartja mind a 4 pontot, és abból szépen kialakulnak a dolgok.
"A helyzet az a teremtéssel, hogy benne kellett lennie:
1. Az embernek.
2. Az ember képessége, hogy önállóan hozhasson döntéseket.
3. Sátánnak és a kompániájának.
4. Sátánnak és kompániájának a képessége, hogy önállóan hozhassanak döntéseket."
Miért?
Igazold ezek szükségszerűségét!
Hiszen:
Ki döntött arról, hogy mindez szükségszerűen része a teremtésnek?
Ki írta elő Istennek, hogy pont ezeket és pont így kell megteremtenie ezeket?
Ja, TE!
(Lehet, csupán a vágy vezérelt gondolkodásod miatt írod elő Istennek mit kellett teremtenie, hogy így igazoljad a későbbieket?)
Kedves 32es valaszolo (24 voltam) nrked meg nem kellene foglalkoznod azokkal akik beszologatnak...akik meg beszologatnak masnak, azok meg nincsenek megbekelve magukkal... a tobbiek meg ne vegyek magukra... ha valaki ezt vagy azt mond rad/ratok ne vegyetek magatokra mert nem vagytok azok, nem jellemez titeket hogy kik vagy mik vagytok...
Bocsanat a helyesirasi hibakert, es hogy ekezet nelkul irok. Tovabbi szep napot es estet mindenkinek
Ki teremtette Istent?
Képzelj el egy apukát, amint ezt mondja a hétéves kisfiának: „Réges-régen Isten megteremtette a napot, a holdat, a csillagokat, a földet és mindent, ami rajta van.” A kisfiú elgondolkodik egy kicsit, majd ezt kérdezi: „És Istent ki teremtette?”
„Senki. Isten mindig is létezett” – válaszolja egyszerűen az apa. A gyerek egyelőre megelégszik ezzel a válasszal, de ahogy idősebb lesz, egyre jobban motoszkál benne a kérdés. Nehéz felfognia azt, hogy valaki mindig is létezett. Elvégre a világegyetemnek is volt kezdete. „Vajon Istennek miért nem?” – tűnődik.
Mit mond a Biblia? Lényegében ugyanazt, amit az apuka mondott a kisfiának. Mózes ezt írta: „Ó, Jehova. . . Mielőtt a hegyek megszülettek, s mintegy vajúdva világra hoztad a földkerekséget és a termékeny földet, időtlen időktől fogva időtlen időkig te vagy Isten” (Zsoltárok 90:1, 2). Ézsaiás próféta pedig kijelentette: „Hát nem tudod és nem hallottad? Jehova, a föld végső határainak Teremtője, időtlen időkig Isten” (Ézsaiás 40:28). Júdás levele is úgy utal Istenre, mint aki „az egész elmúlt örökkévalóságban” létezett (Júdás 25).
Ezek a bibliaversek az örökkévalóság Királyaként mutatják be Istent, ahogy Pál apostol is leírta (1Timóteusz 1:17). Vagyis Isten mindig is létezett, függetlenül attól, hogy milyen messzire tekintünk vissza az időben. És örökre létezni is fog (Jelenések 1:8). Tehát a mindenható Isten egyik legjellemzőbb tulajdonsága az örökkévalósága.
Bár nehéz megértenünk, hogy Isten örökkévaló, ésszerű okunk van erre következetni. Ugyanis ha Istent teremtette volna valaki, akkor nyilvánvalóan az lenne a Teremtő. Ám a Biblia kijelenti, hogy Jehova teremtett mindent (Jelenések 4:11). Azt is tudjuk, hogy a világegyetem nem mindig létezett (1Mózes 1:1, 2). A létrejöttéhez előbb lennie kellett a Teremtőnek. És ő már akkor is létezett, amikor még nem voltak más intelligens lények, mint amilyen az egyszülött Fia és az angyalok (Jób 38:4, 7; Kolosszé 1:15). Nyilvánvaló, hogy először ő létezett egyedül, és nem teremthette senki, mert nem volt senki sem, aki megalkothatta volna.
A létünk és az egész világegyetem egyértelmű bizonyítékként mutat egy örökkévaló Istenre. Neki, aki mozgásba hozta a mérhetetlen nagy világegyetemet, és megalkotta az azt irányító törvényeket, mindig is léteznie kellett. Csak ő adhatott minden másnak életet (Jób 33:4).
Onnan tudom, hogy nincs Isten, hogy hazugság az Ádám Éva sztori, meg az élőlények készre teremtése, mert az élőlények evolúcióval fejlődtek ki más életformákból, speciel az emberek és a főemlősök leszármazási vonala és az elágazási pontok is ismertek a fosszíliákból.
Ezeknek a tényeknek az ismeretében a Biblia további primitív történetein csak mulatni lehet.
A gyermeteg mese csak elképesztően naív éa tudatlan emberek számára hihető.
"Miért?
Igazold ezek szükségszerűségét!
Hiszen:
Ki döntött arról, hogy mindez szükségszerűen része a teremtésnek?
Ki írta elő Istennek, hogy pont ezeket és pont így kell megteremtenie ezeket?"
Azt hittem mindez magától értetődő.
1. Az ember azért kell, mert kellett egy faj, ami képes arra, hogy igazán mély érzelmeket éljen át, és hogy igazán eltudjon róla gondolkodni, hogy mi a világ, mi a teremtés, létezik-e Isten. stb.
Persze lehetett volna az ember helyett bármilyen más intelligens, érző faj, mondjuk egy a Velociraptorból kifejlődött, de ez most mellékes.
2. Az emberi önálló döntéshozatal képessége nélkül, nem lennél képes igazán önállóan Istent imádni, elgondolkodni a miérteken, és csak egy báb lennél Isten zsinórjain.
3. A Sátán és kompániája kihívás elé állítja az embereket, ami hozzájárulhat az erkölcsi és önismereti fejlődésünkhöz. A nehézségek és a kísértések átélése során az emberek megtanulhatják értékelni a jót, és ezáltal közelebb kerülhetnek Istenhez. Persze ő maga Luciferként kezdte pályafutását, akkor még más szerepet töltött be.
4. Az angyalok, mint Isten szolgái, azt a célt szolgálják, hogy dicsőítsék és tükrözzék Isten jóságát és hatalmát. Ha képesek arra, hogy szabadon válasszanak, akkor az Isten iránti hűségük értékesebb és jelentőségteljesebb, mint ha csupán programozott lények lennének, akik nem rendelkeznek valódi választási lehetőséggel.
A Sátán és más angyalok (vagy a bukott angyalok) lázadása a szabad akarat következménye, amely arra mutat, hogy a döntéshozatal nem mindig eredményez jó választásokat. Ez a fajta szabadság lehetővé teszi a kísértést és a bukást, ami hozzájárul a világ erkölcsi komplexitásához.
"Onnan tudom, hogy nincs Isten, hogy hazugság az Ádám Éva sztori, meg az élőlények készre teremtése, mert az élőlények evolúcióval fejlődtek ki más életformákból, speciel az emberek és a főemlősök leszármazási vonala és az elágazási pontok is ismertek a fosszíliákból."
Csak hogy sem a teremtés történetet sem Ádám és Évát nem szó szerint kell értelmezni.
A bibliai héber szövegben a "nap" (heb. yom) kifejezés többféle jelentéssel bírhat. A "nap" szó használata a teremtéstörténetben nem feltétlenül utal 24 órás időszakokra; a "yom" érthető hosszabb időszakokra is, mint például éra vagy korszak.
A teremtés történetében számos szimbolikus elem található. Például a világosság és a sötétség elválasztása, vagy a teremtés lépései.
A teremtéstörténet célja nem csupán az időbeli események sorozata, hanem Isten hatalmának, teremtő erejének és a teremtett világ jóságának hangsúlyozása. A teremtés története inkább tehát a teológiai és erkölcsi tanulságokra összpontosít, mint a pontos kronológiai elrendezésre.
Ez elsőre most úgy fest mintha terelés lenne, mert a modern tudományos eredmények, mint például a Föld korára, a fejlődésre, és a kozmológiai elméletek, mást mondanak mint a biblia, ezért ki kell magyarázni valahogy.
Pedig ez nem igaz.
Már a korai egyházi atyák, mint például Ágoston (354–430) és más teológusok is hasonló gondolatokat fogalmaztak meg. Ágoston például hangsúlyozta a teremtés allegorikus értelmezését, és azt mondta, hogy Isten teremtése nem feltétlenül korlátozódik a hat napra, hanem inkább Isten örök teremtő munkáját tükrözi.
Vagy a reformáció idején is kezdtek különböző nézetek kialakulni az Írások értelmezésével kapcsolatban, ami megnyitotta az utat a nem szó szerinti értelmezések előtt.
Szimbolikus mi?
Allegórikus, nem szó szerint értendő, értelmezés...
Egy frászt!
Hablatyolsz itt össze-vissza, magyarázod a bizonyítvényt a nem létrző isten primitív tetteivel magyarázva a világ keletkezését, amiről a természettudomány hihetetlenül sokat tud, egy csomó tudományág foglalkozik ezzel és egyik sem számol Istennel, mert sehol sem kell isteni beavatkozás.
Úgy tűnik, maga az istened is szimbolikus, a természet erejét szimbolizálja a bibliai mesékben gyermekek és gyermeteg lelkű felnőttek számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!