Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mi vagy ki a szent szellem (...

Mi vagy ki a szent szellem ( Szent Lélek) a Bibliában?

Figyelt kérdés
Azért kérdezem, mert ez a téma is vita tárgyát képezi. De tényleg ilyen bonyolult megválaszolni? Isten azt akarta a Szavában hogy ilyen kételyek között imádják az emberek őt? Nyilván valamelyik elképzelés nem fedi a valóságot,s ezért érinti az Istennel ápolt kapcsolatunkat is. S láttam már itt egy-két okos hozzászólást,s érdekelne a véleményük.
2009. jan. 4. 09:45
1 2 3 4
 31/37 anonim válasza:
64%

A Jehova Tanúi Szervezetéről:

1. A SAJÁT tapasztalatom!

20 évesen, amikor Jehova Tanúja akartam lenni, apám megörült, és elkezdett üldözni (mondjuk már előtte sem volt egy finom lelkületű ember)! A Tanúknak hiába mondtam, hogy súlyos problémáim vannak, senkit nem érdekelt! 21 éves koromban apám kidobott a házából, mert könyvtanulmányozásra jártam Csurgón a Lux családhoz! Ez után felhívtam 2 vént is a Tóth Krisztiánt, és az apját is, a Tóth Lacit! Őket sem érdekelte, hogy pénz nélkül az utcán voltam, a hitem miatt! (Nem volt állásom, mert Főiskolára jártam!)

Anyám féltestvérei segítettek rajtam! Nekik köszönhetem, hogy akkor nem haltam éhen! Nyugodtam utána nézhetsz, ha van elég vér a pucádban!!! Ezután kezdtem elgondolkodni, hogy tényleg vajon Istentől van ez a szervezet, akik a saját hittársaikon sem képesek segíteni, ha krízis van? Ha komolyabban érdekel a történem beszéljünk személyesen!



2. A Bibliát meghamisítottátok!!!

Az igaz, hogy Isten neve: Jahve, és eredetileg 6828-szor szerepel a neve az Ószövetségben, és 82 alkalommal idézik vissza az Újszövetségben Isten nevét, a Jahve nevet! DE nálatok miért 6973-szor van az Ószövetségben a Jehova név? Honnan a bátorság a gyarapításra??? Az Újszövetségben 237-szer szerepel nálatok Isten neve a 82 helyett??? Milyen alapon??? Kik vagytok TI???


(Ezt azért tettétek, hogy kiirthassátok a Bibliából az Elohim kifejezést, ami egy többesítő ragot tartalmaz (-im), ami utal arra, hogy az Istenségen belül több személy van!!! "És ezt mondta JAHVE Isten (Elohim): TeremtSÜNK embert a MI KÉPMÁSUNKRA'"!)


Hamisítottatok a János 1:1-ben: "és a Szó isten volt." Ez hazugság! A Magyar Bibliatársulat így adja vissza a verset, a katolikus és a Károlyi fordítással egységben: "és Isten volt az Ige."


Elferdítettétek a Kolossé 1:16 és Zsidók 1:8-at, meg úgy általában az egész Bibliát!!! Ti azt hazudjátok Jézusról, hogy: "Az Isten a trónod örökkön-örökké...", miközben az eredeti fordítás ez mondja Jézusról: "A te trónusod örökké megáll, ó Isten."

Vagy Apcselben: "Vigyázzatok ezután az Isten Egyházára, amit tulajdon vérével szerzett meg." Nálatok: "Amit Fiának vérével szerzett meg", de a 'Fiának' kifejezés nincs is benne az eredetiben!

Zakariás 12:10 "és Reám tekintenek, a kit átszegeztek." Itt a Zakriás 12:10-ben Jehova Isten beszél Önmagáról!!! Ezt a társulat felismerte, hogy azt jelentené, Jézusban Jehova testesült meg, ezért átírta az igehelyet: "felnéznek arra, akit átszegeztek."


Csodálkozni fogtok, mikor Isten másodszor visszajön a Földre, hogy megítéljen élőket és holtakat! Jézus akkor ezt mondja nektek!!! Kik vagytok TI? 'Uram, hát a nem TE nevedben tettünk csodákat?'"Soha sem ismertelek titeket gonosztevők, távozzatok tőlem."



3. Hamis próféták!

Charles Taze Russel, azt állította, hogy 1799-től az utolsó időkben vagyunk, és hogy Jézus 1874-től itt van láthatatlanul a Földön. 1914-ben itt lesz a világvége! Ha jól emlékszem a "Befejezett titok" című művében írt ilyen balgaságokat le!

1914 nem jött be, át tolta a vég idejét 15, re majd 18-ra, de 1916-ban meghalt a főnök!

1917-ben Rutherford átvette a szerepet!

1920 --- Milliók akik ma élnek, soha nem halnak meg

Ebben a munkában újabb világvége időpont, 1925! Illetve, hogy 25-ben visszajönnek a patriarhák, Ábrahám, Izsák és Jákob! Ez sem jött be!!!

Beth Sarim Rutherford kastélya lett, de eredetileg a patriarhák kapták volna meg, csakhogy 1929-re nem tértek vissza az ősatyák! A társulat 1948-ban titokban eladta a kastélyt! (Russel 'főpásztor' szerint az egyiptomi piramisok Isten második tanúi!)

Mózes 5-ik könyvében azt mondja Jahve Isten: "Ne féljetek a hamis prófétáktól"!

Még valami ha félnétek az Istent, és néki adnátok dicsőséget, akkor megtartanátok Jehova Szombat törvényét is!


Ámen!

2009. aug. 9. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 anonim ***** válasza:
ITT VAGYOK A BIBLIAI LELEK DE NEM SZENT [link]
2010. febr. 24. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 anonim ***** válasza:
AKI HISZ BENNEM AZ VELEM VAN AKI NEM AZ ELLENEM
2010. febr. 24. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:
igen én vagyok és még magyar is .választ adok sok kérdésre légy okos kérdezz.
2010. febr. 25. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:
Szentlélek (gör. Pneuma, lat. Spiritus): az Egyház hitében a Szentháromság harmadik személye, aki egylényegű az Atyával és a Fiúval, személyi különbözőségük az egy Isten fogalmát nem bontja meg. - Az ÓSz beszélt az Isten lelkéről, de még nem személyes értelemben; Isten mindenhatóságának, teremtő erejének és termfölötti hatásának megnyilatkozását értette rajta. A lélek 'szent' jelzőt kap, mert lényege szerint a Szt Isten lelke, mint az Isten karja (Zsolt 98,1; Iz 52,10), a neve (név; Ez 36,20; Ám 2,7), a szava (szó; Zsolt 105,42: szt ígéret; Jer 23,9), valójában isteni lélek (Kiv 31,3: LXX). A Szentlélek fejezi ki Isten kinyilatkoztató erejét (1Kor 2,10; Jn 16,12; 1Kor 12,3; 1Pt 1,21). Tevékenysége személyes az ÓSz-ben is, de róla nem kapunk olyan „képet”, mint az Atyáról és a Fiúról. Maga a név mutatja, hogy Isten működésének kifejezésében fölül kell emelkedni az antropomorf fogalmakon. Isten akkor is egészen szent és lélek, ha közel jön hozzánk az emberré lett Jézus Krisztusban. - Az ÚSz átvette a régi kifejezéseket is, de amellett a Szentlélek személyi mivolta is nyilvánvaló. Már Jézus keresztségénél együtt szerepel az Atyával és a Fiúval (Mk 1,1), hasonlóképpen a missziós küldetésnél ill. a keresztségi formulánál (Mt 28,19). Jézus megígérte tanítványainak és az Egyháznak az Igazság Lelkét, mint másik vigasztalót, aki az Atyától származik, s akit az Atya az ő nevében küld el (Jn 14,26; 15,26; 16,7). Szt Pálnál a Szentlélek a lelki adományok osztogatója és a megszentelés végrehajtója (1Kor 12,4-10; 2Kor 13,13). - Az egyházatyák a szentháromsági viták idején éppen arra hivatkoztak, hogy a Szentírásban és a keresztségi formulában a Lélek az Atya és a Fiú mellett van minden megkülönböztetés nélkül, ő adja a megszentelést, az isteni életben való részesedést és az istengyermekség kiváltságát, tehát csak isteni személy lehet. Ezzel az állítással győzték le azt a tévtant, amely a Léleknek alárendelt szerepet tulajdonított (szubordinacionizmus). A Fiútól való megkülönböztetését arra vezették vissza, hogy más a személyes eredetük: a Fiú születik az Atyától, a Lélek származik, mégpedig a Fiú által, hiszen ő nemcsak az Atya lelke, hanem a Fiúé is (Róm 8,10; Gal 4,6). A Lélek származására vonatkozó további megállapítás volt az, hogy míg a Fiú az Atya értelme által születik, addig a Szentlélek az akaratán keresztül: ő az Atya és a Fiú kölcsönös szeretete, „mi-közössége”. A Szentháromság titkának kifejtésében a teol-ok mindig rámutattak arra, hogy Isten belső élete végtelen teljességben és intenzitásban nyilvánul meg. Önmaga megismerése annyira tökéletes, hogy maradék nélkül kimondja magát, s ez az örök Szó (Ige) egészen az Atya képe és egyben az Atya Fia. Mivel az Atya őbenne szemléli végtelen tökéletességét, azért végtelen szeretettel tekint rá, amit a Fiú viszonoz, s ez a szeretet is annyira tökéletes és végtelen, hogy él mint isteni személy, mint Szentlélek. Ennek ellenére mind a 3 személy belső viszonosságot fejez ki, s azért maga az isteni lényeg egysége megmarad. A Szentírás külön hangsúlyozza, hogy Isten szeretete a Szentlélek révén árad ki (Róm 5,5). Mivel a szentháromsági életen belül is ő a szeretet, ezért a szeretet kifelé is rajta keresztül nyilvánul meg. Bár az Egyh. tanítja, hogy a 3 személy kifelé mint egy Isten működik, ugyanakkor ezt a kifelé való hatást a Szentléleknek is tulajdonítja. Általa válunk Isten tp-ává, és az Egyh. is általa lesz a kegyelemnek és Isten szeretetének közvetítője. - Az Egyh. tanítása az úsz-i kinyilatkoztatást rendszerezte. Kezdettől fogva vallotta a Szentlélek istenségét, az Atyától és a Fiútól való különbözőségét, s ez a tanítás főleg Mt 28,19-ből táplálkozott. Ezt vették át a keresztségi hitvallások és a későbbi tanítóhiv. döntések. A modalistákkal szemben Dénes p. már 260: megvédte a Szentíráson alapuló szentháromsági hitet. Az I. konstantinápolyi zsin. dogmaként hirdette a Szentlélek istenségét és egylényegűségét, s elítélte azokat, akik csak isteni erő megnyilvánulásának tartották (D 85, 86). Damasus p. már hivatkozott a Szentlélek belső háromsági származására: ő az Atya és a Fiú Lelke (D 83). Az Atanáz-féle hitvallás (Quicumque) már megkülönböztette a Szentlélek származását a Fiúétól (D 39). 447: a toledói zsin. az Atyától és a Fiútól való származást foglalta bele tanításába. A keletiek ezt később a niceai hitvallás meghamisításának mondták, pedig a teol-ok náluk is úgy beszéltek, hogy a Szentlélek az Atyától származik a Fiú által. 1438-45: a firenzei zsin. még azt tette hozzá, hogy az Atyától és a Fiútól úgy származik, mint egy életelvtől (D 460, 691, 704). A Szentlélek üdvrendi hatásai közül a hitvallások hivatkoznak Jézus emberi fogantatására (D 2, 6, 8), de ő azért nem nevezhető a Fiú atyjának (D 282). Hatását kifejtette Jézus emberségén, az Egyházban és a szentségekben, különösen a bérmálásban és az egyh. rendben (D 679, 964). Karizmatikus ereje nyilvánul meg a próf-k és a Szentírás sugalmazásában és a tévedhetetlen egyh. döntések létrejöttében.
2010. márc. 4. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:

Isten szelleme nem egyenlő az erővel. Isten lelke és ereje nem ugyanaz, olvasd csak el ezeket: Mik 3:8, Zak 4,6, Lk 1,35, Lk 4:14, ApCsel 10,38, Róm 15:13,19, 1Kor 2,4, 1Tessz 1,5.


„A szent Szellem - Isten tevékeny ereje"


A „szent szellemről" Joseph Franklin Rutherfordnál „Isten hárfája" című könyvében ezt olvassuk: „A szent szellem Jehova láthatatlan ereje és energiája, láthatatlan befolyása. Isten szent, ezért ereje, energiája és befolyása szent" (91. o.). Hasonlóan jellemzi Isten Lelkét a „Kell-e hinned a Háromságban?" című Őrtorony-irat, eszerint „irányított erő", sőt az elektromos áramhoz hasonlítja: „A Bibliában a 'szent szellem' kifejezés az az irányított erő, amelyet Jehova Isten sokféle módon felhasznál szándékának megvalósítására. Bizonyos értelemben hasonlítható az elektromos áramhoz, vagyis olyan erő, amely sokféle formában képes működni. Az 1Mózes 1:2-ben a Biblia kijelenti, hogy 'Isten tevékeny ereje ['szelleme' (héberül: ru'ach)] mozgott ide-oda a vizek felszíne felett'. Itt isten szelleme az ő tevékeny erejeként vett részt a föld megformálásában." A Lélek elektromos áramhoz hasonlítása nem csak Jehova Tanúinál fordul elő, hanem az okkultizmusban és a spiritizmusban is, akikkel istenképük következtében Jehova Tanúinak több közös vonásuk van, mint amennyit észre akarnak venni. A spiritiszta Jophannes Greberrel való érintkezési pontokra már rámutattunk. A tárgyiasított lélekfogalomnak is ezoterikus gyökerei vannak, és nagyon hasonlít az „életerőhöz", amely a különböző ezoterikus rendszerekben eltérő néven fordul elő. Az okkultizmus és a spiritizmus számára az egész valóság szellemi-energiai erőtér. Ebben az ásványok, a növények, az állatok, az emberek világa, továbbá „Isten" és „az isteni" csak az életenergia különböző szintjét mutatja. Ez az életenergia vagy életerő az egyes vallásokban vagy világnézeti-vallási rendszerekben különböző nevet visel -, mégis ugyanarról van szó: „a világosság bukott angyalának világából" (2Kor 11,14) származó erő. Lehet világéter (F. A. Mesmer), od-erő (K. von Reichenbach), jeszód (kabbala), máná (Polinézia), baraka (szufizmus), ka (Egyiptom), esi (taoizmus),** (hinduizmus) stb. (vö. Ruppert 1990,90 kk.). Jehova Tanúi azonban nem tudnak mit kezdeni azzal a megfigyeléssel, hogy a Biblia személyként szól a Szentlélekről: beszél (Csel 13,2; 21,11), gondolkodik (Csel 5,3; 15,28), tanít (Lk 12,12; Jn 14,26), adományokban részesíti az embereket (lKor 12,11), és ismeri a jövőt (Csel 21,11). Megszomorodhat (Ézs 63,10; Ef 4,30), megcsalhatják (Csel 5,3) és káromolhatják (Mt 12,31). Keresi az emberek közösségét (2Kor 13,13). Szállást vehet az emberben, és el is hagyhatja, ha az ember megreked a bűnben (Zsolt 51,13; Lk 11,13; Csel 2,4; lKor 6,19). Isteni tulajdonságai vannak: mindentudás (lKor 2,10k), teljhatalom (Lk 1,35-37) és örökkévalóság (Zsid 9,14). Olyan névvel bír, amelyre meg lehet keresztelkedni (Mt 28,19). Vigasztaló (Paraklétosz), aki Jézust eltávozása után helyettesíti (Jn 16,7-17), és aki szeret minket (Róm 15,30). Az Őrtorony Társulat ide vonatkozó „ellenérvei" rendkívül gyengéknek tűnnek. Először egy kevésbé ismert katolikus (!) teológusnál találnak menedéket: „Dehát nincsenek-e a Bibliában olyan versek, amelyek a szent szellemről úgy beszélnek, mintha személy lenne? Vannak, de jegyezzük meg, mit mond erről egy katolikus teológus, Edmund Fortman a The Triune God (A háromszemélyű Isten) című könyvében: 'Bár ezt a szellemet gyakran személyre utaló szavakkal írják le, valójában teljesen világosan kitűnik, hogy a [Héber Iratok] (vagyis nem az Újszövetségben!!!) szent írói sohasem értelmezték vagy ábrázolták ezt a szellemet különálló személynek'" („Háromság" 21. o.). Fel kell tennünk a kérdést, honnan akarja ezt Fortmann tudni. Ha elfogulatlanul olvassuk az előbb idézett bibliai helyeket, akkor tagadhatatlanul a Szentlélek személyes jellemzőibe ütközünk. Jehova Tanúi azonban ezzel szemben is elővesznek egy érvet: „A Szentírásban nem szokatlan, hogy egy tárgy vagy fogalom meg van személyesítve. A bölcsességről azt olvassuk, hogy fiai vannak (Lk 7:35). ...ennélfogva a szent szellem sem válik szellemszeméllyé a megszemélyesítés által" (i. m. 21k). Erre a következőket válaszolom: A Biblia valóban megszemélyesít ilyen fogalmakat, mint „bölcsesség", „bűn" és „halál". Ez a tény azonban nem szól az ellen, hogy emellett valódi személyek is vannak, mint például a Szentlélek, természetesen valódi személyes jellemzőkkel. Ha az ilyen fogalmak mint bűn stb. megszemélyesítésénél nem stíluseszközről lenne szó, mondhatnánk: A „visszaélés" nem szünteti meg a használatot (azaz, a valóságos személyek személyként való megjelölését). Jehova Tanúi ennyitől még nem adják meg magukat. Ezt írják: „Még azokban a bibliai szövegekben is, ahol a szent szellem szól, egyéb szövegekből kitűnik, hogy ezt vagy embereken vagy angyalokon keresztül teszi (Mt 10:19.20; Csel 4:24.25; 28:25; Zsid 2:2). A szellem működését ilyen esetekben a rádióhullámokhoz lehet hasonlítani, amelyek egyik személytől egy messzi távolságban lévő másik személyhez képesek üzenetet továbbítani." („Háromság" 22. o.). Itt is vissza lehet kérdezni: Ha a Lélek embereken keresztül beszél, akkor miért ne legyen személy? Az ellenkezője igaz: Éppen mivel személy - persze láthatatlan és térben nem korlátozott - az isteni Szentháromság harmadik személyeként -, beszélhet emberekhez, amint ezt az Őrtorony Társulat által említett és még sok más bibliai szöveg mutatja. Mivel személy, szállást vehet azokban az emberekben, akik szeretik Istent, de vissza is vonulhat, ha megszomorítják -, és természetesen beszélhet és cselekedhet is általuk, amíg bennük lakozik. Személytelen erő-e a Szentlélek - vagy azonos-e a személyes Istennel, a világ teremtőjével? A kérdés egyértelműen megválaszolható: A Szentlélek Isten, nem pedig erő. A Szentlélek hatása által azonban - még jobban: Szentlélekként mutatja meg erejét Isten a földön, azután, hogy a Fiú az Atya mellé megdicsőült. Ennélfogva „a Szentlélek erejének hatásáról" is beszélhetünk. De - hogy még egyszer világossá tegyük -, a Szentlélek nem személytelen erő, hanem a személyes Isten, aki az isteni Háromság harmadik személyeként kinyilvánítja erejét a gyülekezetben. Jézus nem sokkal megfeszítése előtt így szólt tanítványaihoz: „...jobb nektek, ha én elmegyek, mert ha nem megyek el, a Pártfogó (ho paraklétosz) nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok. És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság és mi az ítélet. A bűn az, hogy nem hisznek énbennem; az igazság az, hogy én az Atyához megyek, és többé nem láttok engem; az ítélet pedig az, hogy e világ fejedelme megítéltetett. Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni: amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra. Mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek" (Jn 16,7-15). Itt - mint más említett bibliai szövegekben is -, állandóan személyes kategóriákkal találkozunk. Isten és a Szentlélek azonosságáról záró bizonyítékként Anániás ás Szafira történetére utalok: „Egy ember, név szerint Anániás, feleségével, Szatírával együtt eladott egy birtokot, és árából feleségének tudtával félretett magának, egy részét pedig elvitte, és az apostolok lába elé tette. Péter azonban így szólt: 'Anániás, miért szállta meg a Sátán a szívedet, hogy hazudj a Szentléleknek, és félretegyél magadnak a föld árából? Ha megmaradt volna, nem neked maradt volna-e meg, és miután eladtad, nem te rendelkeztél-e az árával? Mi indította szívedet ilyen cselekedetre? Nem embereknek hazudtál, hanem az Istennek''" (Csel 5,1-4). Ezek a kijelentések: „hogy hazudj a Szentléleknek" és „hazudtál ...Istennek" teljesen párhuzamosak, így nem lehet kétséges, hogy a Szentlélek - Isten.


"Én azonban tele vagyok az Úr Lelkének erejével, igazsággal és bátorsággal, hogy feltárjam Jákob előtt az ő gonoszságát, és Izrael előtt az ő vétkét." (Mikeás 3:8)


"Nem erővel, sem hatalommal, hanem az én Lelkemmel! azt mondja a Seregeknek Ura." (Zak 4,6)


„A Szentlélek száll rád, és a Magasságbeli ereje megárnyékoz téged” (Lk 1,35)

A Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.


"Jézus most a Lélek erejével visszatért Galileába. Híre elterjedt az egész környéken." (Lk 4:14)


„...miképpen kente föl Isten Szentlélekkel és erővel” (ApCsel 10,38)

A Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.


"Töltsön el benneteket a reménység Istene teljes örömmel és békével a hitben, hogy a Szentlélek erejével bővelkedjetek a reményben." (Róma 15:13)


"Nem merek ugyanis beszélni, csak arról, amit Krisztus vitt végbe általam szóval és tettel a pogányok megtérítésére, jelek és csodák hatásával és a Szentlélek erejével." (Róm 15:18)


"Beszédem és igehirdetésem nem a bölcsesség meggyőző szavaiból állt, hanem a Lélek és az erő bizonyságából..." (1Kor 2:4)


„Mi ugyanis az evangéliumot nem csak szóval hirdettük nálatok, hanem erővel és Szentlélekkel is.” (1 Tessz 1,5)


Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.


Vagyis nem maga a Szentlélek az erő, hiszen a Szentléleknek Neki magának is van ereje, és erejével lényeket be tud tölteni.



** A védjegy jogtulajdonosa nem járult hozzá a szó használatához.
2010. márc. 4. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 anonim ***** válasza:

A SzentlélekrőL:

[link]


A Szentháromságról:

[link]


[link]


[link]

2010. márc. 22. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!