Isten nem csalódott hogy az angyalok egyharmada fellázadt a Teremtőjük ellen ?
“Nem gondolod, hogy az a legostobább tervező, aki olyan rendszert tervez, ami szánt szándékkal rosszul működik?”
Nem gondolom, hogy ostoba lenne, ha mondjuk Ő másképp gondolja, hogy mi működik rosszul, vagy hogy mi volt a célja, stb
Kálvinistaként nekem semmi gondom nincs azzal sem, hogy Isten eredetileg mindent elrendelt, hogy az Ő akarata szerint történjen minden.
Tehát megtervezel egy porszívót úgy, hogy elromoljon, majd mikor elromlik akkor kiborulsz és összetörőd, hogy mekkora egy rakás szahar.
Ugyan ilyen módon akkor Ádámék esetén is el volt rendelve.
Lehet jobb hasonlat az, hogy a gyereknek megmondod, hogy ne nyúljon a forró vasalóhoz, majd te hozzá nyomod a kezét és utána agyon vered, hogy miért nyúlt a vasalóhoz, hiszen te megmondtad neki, hogy ne tegye.
Ennyit a szeretetről de úgy általában az értelemről is.
Tegyük fel, hogy igazad van. És abszolút nincs sem az angyaloknak semmi felelősségük, sem az embernek. Amit nem hiszek, mert akkor nem lehetnénk felelősségre foghatóak.
Akkor is a te szempontodból ott a lehetőség, hogy békét köss Istennel, mert alapvetően nincs neki ránk szüksége, ellenben amit eldöntött, véghez visz, szóval végső soron mi húzzuk a rövidebbet, vagy élhetünk Isten jelenlétében örök boldogságban.
De mivel nem tudjuk, hogy pontosan mekkora kapcsolat van a szabad akarat és a determinizmus között, és így mekkora a mi felelősségünk, ezért nem igaz, hogy Isten nyomta a kezünket a vasalóhoz.
"Amit nem hiszek, mert akkor nem lehetnénk felelősségre foghatóak."
Hogy mit hiszel, vagy nem hiszel az nem érv egy vitában.
Hibás, fordított logika.
Abból indulsz ki, hogy a Bibliában leírt felelősségre vonásoknak van alapja és azokat igazságos ítélet alapján szabja ki Isten.
Eme logika alapján azonban a boszorkányperek vagy akár az 1956 után elrendelt kivégzések is helyénvalók voltak, hiszen az áldozatok felelősségre vonhatók voltak.
"Akkor is a te szempontodból ott a lehetőség, hogy békét köss Istennel,"
Ahhoz először el kellene fogadnom a létezését, amit bizonyítékok nélkül nem fogok megtenni.
Továbbá, a keresztény Istent, ha létezne sem fogadnám el, mert nem imádnék egy tömeggyilkost.
"vagy élhetünk Isten jelenlétében örök boldogságban."
Hát ezt honnan vetted?
Az öröklét (mennyország) csak statikus állapot lehetne (nincs idő, mert az az anyaghoz kötődik!), tehát ott nincs boldogság...
"ezért nem igaz, hogy Isten nyomta a kezünket a vasalóhoz."
Ha a teremtésmítoszt értelmezed, de bizony!
Mindent elrendezett a kis színjátékhoz.
Helyszín: Éden BENNE a bűn elkövetés eszközével (a fa, amiről nem szabad enni)
Az elkövető: Éva, akinek a tulajdonságait Isten határozta meg
- hiszékeny
- nem tudja mi a rossz
A csábító: A Sátán, (a bukott angyal)
akit éppen Isten tett oda tudván tudva, hogy a Sátán majd sikeresen a bűnre fogja csábítani a naiv és hiszékeny embert.
"Kálvinistaként nekem semmi gondom nincs azzal sem, hogy Isten eredetileg mindent elrendelt, hogy az Ő akarata szerint történjen minden."
Ateistaként mondom, hogy ha így gondolod, akkor el kell fogadnod azt, hogy a az ateisták Isten akaratából ateisták.
Tehát számukra nincs ott a lehetőség, hogy békét kössenek Istennel, hiszen nem dacolhatnak Isten akaratával, aki ateistává tette őket.
“ Ateistaként mondom, hogy ha így gondolod, akkor el kell fogadnod azt, hogy a az ateisták Isten akaratából ateisták.”
Ennél a Biblia aprólékosabb. Ott van példának Sámson, azt mondta Isten általa szabadítja meg Izraelt, ő látszólag ezzel mit sem törődött, nőzött, bulizott, látszólag a szabad akarata semmiben nem sérült, és mégis az lett a végén, amit Isten megmondott.
“ Hogy mit hiszel, vagy nem hiszel az nem érv egy vitában.”
Ez igaz, akkor úgy mondom, hogy a Bibliára alapozva mondom, hogy felelősségre vonhatóak vagyunk.
“ Az öröklét (mennyország) csak statikus állapot lehetne (nincs idő, mert az az anyaghoz kötődik!), tehát ott nincs boldogság...”
Ez feltételezés. Nincs semmiféle ilyesmi kijelentés a Bibliaban erről amit mondasz. Viszont keresztényként elfogadom, hogy a Biblia Isten szava és ha Ő azt mondja, hogy ott örök béke és boldogság lesz, neki hamarabb hiszek, mint neked.
“Továbbá, a keresztény Istent, ha létezne sem fogadnám el, mert nem imádnék egy tömeggyilkost.”
Az már a te problémád, úgy gondolom, Isten nem szorul védelemre. Alapból én nem gondolom, hogy az ember alapvetően jó, sőt úgy gondolom, hogy csak egyedül Isten kegyelméből élünk.
+1 én ezzel kapcsolatban ezt gondolom: „Ezért tehát akin akar, megkönyörül, akit pedig akar, megkeményít. Azt mondod erre nekem: „Akkor miért hibáztat mégis? Hiszen ki állhat ellene akaratának?” Ugyan ki vagy te, ember, hogy perbe szállsz az Istennel? Mondhatja-e alkotójának az alkotás: „Miért formáltál engem ilyenre?” Nincs-e hatalma a fazekasnak az agyagon, hogy ugyanabból az agyagból az egyik edényt nemes célra, a másikat pedig közönségesre formálja? Isten pedig nem haragját akarta-e megmutatni és hatalmát megláttatni, és nem ezért hordozta-e türelemmel a harag eszközeit, amelyek pusztulásra készültek? Vajon nem azért is, hogy megismertesse dicsőségének gazdagságát az irgalom eszközein, amelyeket dicsőségre készített,”
Róma 9:18-23
“ nem tudja mi a rossz”
Tudta csak nem tapasztalati szinten.
"Az öröklét (mennyország) csak statikus állapot lehetne (nincs idő, mert az az anyaghoz kötődik!), tehát ott nincs boldogság..."
A lélek semmiképpen sem statikus Isten megismerésében, mert Isten végtelen, amit a lélek nem tud egyszerre megismerni.
Istenre pedig nem vonatkoztatható sem a statikusság, sem a dinamizmus. A statikusság aktualizálatlan potenciális állapotot jelent; a dinamizmus a potenciál aktualizálását. Istenben nincs potencialitás, emiatt egyszerre korlátlan hatalmú és cselekvő (ez a kettő Istennél egy), és ugyan emiatt ez benne semmilyen változást nem okoz.
36+
https://www.youtube.com/watch?v=iIblBQoVME0
Ez a videó tudja a legjobban bemutatni az álláspontom a témával kapcsolatban.
"A lélek semmiképpen sem statikus Isten megismerésében, mert Isten végtelen, amit a lélek nem tud egyszerre megismerni."
Valahol azt írták, hogy Isten az időn kívül létező ezért esetében nem beszélhetünk kezdetről. De ha nincs idő ott akkor hogyan fogjuk megismerni? Ha az emberi léleknek van kezdete akkor hogyan lehetne ott öröké?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!