Szerinted valós dolog a szentháromság? Miért hiszel vagy nem hiszel benne? Elmagyarázod?
#11
Akkor légy oly kedves és keress rá hiteles forrásból, hogy a 1János5/7 egy BETOLDÁS!
Már az újabb fordításokban nincs is benne.
"De azt is mondta hogyJános evangéliuma10/30
Én és az Atya egy vagyunk"
Vannak egyértelmű versek, mint amit Jézus mondott, vagyis hogy "Atya nagyobb nálam".
Ha tehát ezzel ellentétes értelműnek hangzik valami, akkor nem az a helyes válasz, hogy "de ezt is mondta...", hanem meg kéne vizsgálni, hogy miért van az a látszólagos ellentmondás!
Természetesen itt sem esik szó az állítólagos "harmadik személyről", a szent szellemröl.
Maga Jézus mutatta ki, mit értett az Atyjával való „egységén”. A János 17:21, 22 versben azért imádkozott Istenhez, hogy tanítványai „mindannyian egyek legyenek, úgy ahogyan te Atyám, egységben vagy velem, és én veled, hogy ők is egységben legyenek velünk,. . . hogy egyek legyenek, mint ahogy mi egyek vagyunk”. Vajon Jézus azért imádkozott, hogy az összes tanítványa mind egyetlen istenség legyenek? Nem! Jézus félreérthetetlenül azért imádkozott, hogy egységben legyenek egyazon gondolatmenetben és szándékban, mint ahogyan ő és az Atyja egyek voltak. (Lásd még 1Korinthus 1:10.)
Jézus ugyanezt a szót használja a János 10:30-ban az Atyjával való kapcsolatának leírására. Ugyanezt a szót használta a János 17:21, 22-ben is. Így amikor az „egy” (hen) szót használta ezekben az esetekben, akkor szándékbeli és gondolatbeli egységről beszélt.
Tehát miért is kell védelmezni egy állítólag "igaz dogmát" sorozatos hamis érvekkel?
Azért mert hamis az egész!
#20
Két gondolat:
1. Jézusnak van emberi természete, azaz emberi lelke, és emberi értelme, viszont az énje azonos a második isteni személlyel, akinek az isteni természete azonos az első isteni személlyel, az Atyával. Ez a tanítás.
2. Eléggé elterjedt nézet az a középkortól fogva, hogy a szellemi teremtmények felvett teste látszattest. Jézus nem tudott volna megtestesülni, ha csak szellemi teremtmény lett volna.
Rafael arkangyal a következőt mondja:
"Látszottam ugyan veletek enni és inni: de én láthatlan étellel és oly itallal élek, melyet az emberek nem láthatnak." (Tóbiás 12, 19, Káldi fordítás)
Ha valaki elfogadja a Bibliát mint az Isten szavát, akkor nem tudja azt mondani, hogy a szentháromság nem biblikus tan, még akkor sem, ha maga a szó nem szerepel benne.
"Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige." (János 1:1)
Az "Ige" itt a Logosz, és János evangelista kimondja, hogy Jézus a Logosz. De mondhatjátok azt, hogy ezt a koncepciót a görögöktől vette át, a judaizmusban nincs ilyen. Csakhogy ez sem igaz, a kifejezés valóban a neo-platonizmusból származik, de a judaizmusban is létezik maga a koncepció, csak máshogy nevezik, még pedig úgy, hogy memra.
A Szentszellem esetében pedig fel sem merülhet, hogy nincs ilyen a judaizmusban, ugyanis a Szentszellemet (ruach ha-kodesh) többször is említi a Tanakh.
Tehát a Biblia szerint Jézus az Isten Igéje, Memrája, a Szentszellem pedig Isten szelleme. Isten Igéjét, és a szellemét, le lehet hasogatni az Istentől? Aligha. Isten Igéje, és Isten szelleme az Atyában léteznek, ha ennek ellenére azt mondanánk bármelyikre, hogy nem az Isten, akkor nem lennénk következetesek, mert az az egy igaz Isten meghasítása lenne.
Tehát valaki azt mondja elfogadja a Bibliát mint Isten szavát, de nem fogadja el, hogy a szentháromság igen is biblikus tan, akkor az illető vagy nem következetes, vagy el sem olvasta a Bibliát.
Egyébként nem is értem, hogy miért mindig a szentháromság tanával kapcsolatban merül fel, hogy nem biblikus, vagy az a tévhit, hogy szembe megy a monoteizmussal.
A zsidók 10 felé osztják fel Isten ennyi erővel, nem állnak meg háromnál. Aki képben van a Kabbalával kapcsolatban, az tudja mi a 10 Sefirot. Vagy ismerős lehet Énok harmadik könyve, egy kabbalista írás, ami szerint Metatron arkangyal a kisebbik YHWH.
De érdekes módon, itt soha senki nem hozza fel, hogy a zsidók nem igazi monoteisták, meg hogy nincs ilyen a Tórában.
#24
Nem! Valójában az az igazság, hogy aki ELŐÍTÉLETMENTESEN és TISZTA SZÍVBŐL olvassa és értelmezi a bibliát, annak az életben nem jut eszébe a háromság pogány dogmája!
A 20 és 21-es válaszomban van néhány felelet rá hogy miért.
A 21-ben egy fontos kérdés is szerepel!
Válaszra vár. Vagy megcáfolja valaki ELLENTMONDÁS mentesen, vagy beismeri hogy át kéne értékelni a többi állítólagos "érvet" is.
"Valójában az az igazság, hogy aki ELŐÍTÉLETMENTESEN és TISZTA SZÍVBŐL olvassa és értelmezi a bibliát, annak az életben nem jut eszébe a háromság pogány dogmája!"
Ha a Szentháromság tana számodra pogány dogma akkor mivel magyarázod az 5-ös válaszban feltüntetett örökkévaló létet,mindenhatóságot,mindentudást és mindenütt jelenlevőséget a Szentháromságra vonatkoztatva?
És az összes többit amit az 5-ös válaszban össze lett foglalva?
#22
Ez pont nem igaz. Az ariánusok már többségben voltak a Birodalomban, maga a császár is ariánus nézeteket vallott, az ariánusok száműztek több Szentháromságot valló püspököt, például Szent Atanázt is. Ebben a háttérben rendezték meg a zsinatot, mely elítélte az ariánus tévtant. Aztán ezt követően a Birodalom keleti felében még többször erőre kapott.
#28
Ezt a háromság imádók is így magyarázzák, vagyis egy Isten, három személynek tartják a háromságukat.
A Tanúk Érveljünk az Írásokból c könyve "Háromság" szócikke így foglalja össze:
"Meghatározás: A kereszténység egyházainak központi tanítása. Az athanaszioszi hitvallás szerint három isteni személy van (az Atya, a Fiú és a Szentlélek), akikről azt állítják, hogy mindegyik örök és mindenható, egyik sem kisebb vagy nagyobb a másiknál, mindegyik Isten, még sincs három Isten, csak egy Isten. A dogma másfajta magyarázata szerint a három „személy” nem különálló és önálló egyén, hanem az isteni lényeg három megjelenési formája. Ezért állítják a háromság egyes szószólói azt, hogy Jézus Krisztus Isten, vagy hogy Jézus és a Szentlélek Jehovával azonosak. Nem bibliai tanítás."
Tehát korántsem egységes ez sem! Tulajdonképpen - mivel egy ilyen misztikus filozófia, így azt lehet tapasztalni, hogy sokan magyarázzák sokféleképpen.
#5
"Ő az én szolgám, akit támogatok!
Akit kiválasztottam, és akiben örömömet lelem*.
Szellememet adom neki.
Megmutatja a nemzeteknek, mi az igazságosság."
(Ézsaiás 42:1)
Erre a versre ez az értelmezés: "A harmadik személy pedig Isten Lelke. Íme egy Írásrész, ahol három és csakis három személy látható, sem kevesebb, sem több."
Szóval Jehova szelleme van említve ebben a versben is (mint sok másban), de NEM MINT SZEMÉLY. Ez még csak nem is felsorolás, mint az "Atya, Fiú, szent szellem nevében", ami ugye annyit tesz, hogy minhárom elismerésével, ott sem arról van szó, hogy mindegyik isteni személy.
De nézzük mit is tár fel a Biblia Ézsaiás könyvében a későbbi Messiásról:
"Ézsaiás egyik próféciája, mely Isten Szolgájáról szól, rávilágít, milyen bensőséges kapcsolatban volt Jehova és az elsőszülött Fia annak emberi léte előtt. (Ézsaiás 50:4–9.) Maga a Szolga feltárja, hogy Jehova folyamatosan oktatta őt: „fölserkenti fülemet, hogy úgy halljak, mint a tanítottak” (Ézs 50:4). Jehova Szolgája az alatt az idő alatt végig figyelt Atyjára, és tanult tőle. Így engedelmes tanítvánnyá vált. Milyen páratlan kiváltság a világegyetem Teremtőjétől tanulni!"
"A Szolga ebben a próféciában így utal Atyjára: „a legfőbb Úr, Jehova”. Ez azt mutatja, hogy a Szolga elismerte, hogy Jehova a világegyetem Szuverénje. Szavai tükrözik, hogy teljes mértékben alárendelte magát az Atyjának: „A legfőbb Úr, Jehova megnyitotta fülemet, én pedig nem lázongtam. Nem fordultam az ellenkező irányba” (Ézs 50:5). A Szolga az anyagi világegyetem és az ember megteremtésekor Jehova mellett volt „mint mestermunkás”. Ez a „mestermunkás” ’örvendezett Jehova előtt minden időben, örvendezve az ő földje termékeny talajának; és amiben Isten Fia gyönyörűségét lelte, az az emberek fiaihoz fűződik’ (Péld 8:22–31)."
"Az, hogy a Szolga ilyen oktatásban részesült, és szerette az emberiséget, felkészítette őt a földre jövetelére, és a könyörtelen ellenségeskedésre. Továbbra is gyönyörködött Atyja akaratának a cselekvésében, még az ádáz üldözés ellenére is (Zsolt 40:8; Máté 26:42; Ján 6:38). Jézus a földi megpróbáltatásai során mindvégig bízott abban, hogy Atyja helyesli és támogatja. Ahogyan Ézsaiás próféciája megjövendölte, Jézus ezt jelenthette ki: „Közel van Ő, aki igazságossá nyilvánít engem. Kicsoda perlekedhet velem? . . . Íme! A legfőbb Úr, Jehova fog segíteni nekem” (Ézs 50:8, 9). Jehova csakugyan támogatta hűséges Szolgáját a földi szolgálata során, miként azt Ézsaiás egy másik próféciája is feltárja."
Hol is van itt a háromság? Sehol! Az Istennek ALÁRENDELT Jézus, mint Isten szolgája, aki folyamatosan TANULT az Atyjától. Pedig ez még a földi megszületése előtt volt.
Amit te itt is csinálsz, az nem pusztán "belehallás", hanem beleerőszakolás az Írásokba. De ez nem csoda, ez megy minden "érvitekkel" is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!