Jézust miért emelték az "Isten fia" rangra a korai keresztények?
Gondolom, ugyanazért, amiért Nagy Sándorról is fent maradt egy olyan legenda, hogy isten fia volt: az ókorban a nagy emberekről legendás elképzelések terjedhettek, Jézus pedig nagyhatású tanító lehetett. Persze nem mindenkit tettek istenné.
Egyébként egy vallási kultusz kialakulásában szerintem várható, hogy a szereplőket magasabb szintre tesznek.
A rakomány-kultuszban a benszülöttek a mai napig várják egy messianisztikus alak, egy bizonyos John Frum visszatérését.
Van ott valami sámán is, aki szokott "beszélgetni" Jhon-al, ami gondolom náluk az imádsággal egyenlő tevékenység.
És akkor mit szólsz ahhoz a válaszhoz, ha azt mondom mert a korai keresztények úgy hitték Jézus Isten fia? Többen közülük személyesen erről bizonyosodtak meg? De ha nem is igaz, mivel maga Jézus ezt mondta magáról és hittek benne?
Igazából nem értem miért meglepő korai keresztények hitték Jézus a Krisztus?
Mert Jézus ezt állította magáról, az újszövetségi írások tanúsága szerint
Állította-e valaha Jézus, hogy ő Isten?
A feltámadás még rátett erre egy lapáttal
"Jézust miért emelték az "Isten fia" rangra a korai keresztények?"
Ha már Isten fia, gondolom nem volt nagy reszkír elismerni a "címét"
A lentiekben Jézus beszél magáról látomásban, a példabeszédek k. írójához.
Példabeszédek 8:22-30.
22 Jehova engem hozott létre elsőként, a legkorábbi műveként réges-régen. 23 Ősidők óta a helyemen állok, kezdettől fogva, a földnél korábbi időktől fogva. 24 Akkor születtem, mikor még nem voltak mély vizek, mikor még nem voltak vízzel teli források. 25 Még mielőtt a helyükre kerültek a hegyekés a dombok, akkor születtem én, 26 mikor még nem alkotta meg a földet és a mezőket, sem a föld talajának első rögeit. 27 Ott voltam, amikor az eget készítette, mikor kijelölte a horizontot a víz színén. 28 Amikor megalkotta a felhőket fent, amikor létrehozta a mélység forrásait, 29 amikor határt a tengernek, hogy a vizek meg ne szegjék a parancsát, és amikor lefektette a föld alapjait, 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem gyönyörködött nap mint nap, én pedig mindig vidám voltam őelőtte.
Az Isten Fia elnevezés azt jelenti hogy mindenben tiszteli Istent, azonosul Isten akaratával.
Az Ószövetségben is megtalálható "... és látják istennek fiai... "
Krisztus esetében az Ószövetség profétái Mikeás, Dániel stb. Megjósolták Krisztus születésének helyét, idejét, körulményeit.
Rt
Ezek megvalósultak. Úgy lett ahogy a próféták hirdették. Amit csakis Isten számlájára írták, hiszen a jövőbelátás képessége csak a kitalálhatatlan jövőben derül ki, addig csak figyelmeztetés marad.
A feltámadás valóban rátett egy lapáttal, hogy megjelent az apostolok után halála után, nem tekinthető emberi léptékűnek.
A keresztényeknek a próféciákra való hivatkozása teljesen szubjektív, és véleményem szerint nem lehet objektív igazságként elfogadni.
Valóban van olyan ószövetségi szakasz, amit hozzá lehet illeszteni Jézus életéhez. Viszont a próféciák egy része úgy tűnik, önkényesen lett a szövegkörnyezetből kiszakítva, és csak rámagyarázták Jézusra, de az eredeti szövegkörnyezetében nem is a messiási korról van szó.
Ehhez tegyük még hozzá azt is, hogy az 1. századi zsidó Szentírás-értelmezés aligha lehetett azonos azzal, amit a kereszténység - ami zsidóságból szakadt ki - képviselt. A héber Biblia (Ószövetség) azt mondja, hogy amikor a Messiás eljön, királyként uralkodik majd, és felszabadítja Izraelt. Jézus ezt nyilvánvalóan nem tette meg, ezért nem lehetett a zsidók által várt Messiás.
A kereszténység ezt az ellentmondást úgy oldja fel, hogy Jézusnak egy második eljövetelelt tulajdonít. Csakhogy a héber Biblia nem tud semmit a Messiás második eljöveteléről, egy eljövetelről beszél.
A fentiekből azt látom, hogy a kereszténység nem tudja igazolni hitelt érdemlően a Messiásról szóló elképzeléseit.
Nem értem, miért ne lehetne a királyi próféciák be nem teljesedését, két eljövetellel magyarázni.
Megírták előre a születés helyét (Mikeás), idejét (Dániel), küldetését (Ésaiás 53), utóbbi ott van sok más prófétánál is.
Az újszövetségi szabadítás előképe az egyiptomi szabadítás. Egyik motívuma, amikor a bárány vérével kellett bekenni az ajtófélfát, a büntetés elkerülésére. Ennek emlékünnepe a pészah, zsidó húsvét, amit máig tartanak. Jézus a pészah idején halt kereszthalált. Halála előestéjén megalapított az új szövetséget, saját vérével.
Lukács
"Ugyanígy a vacsora végén fogta a kelyhet is, és azt mondta: „Ez a kehely az új szövetség az én véremben, amelyet értetek kiontanak. "
Nem gondolom véletlen egybeesésnek.
Mózes írt egy őt követő nagy prófétáról, akire a népnek hallgatnia kell. Ábrahám Izsák, Jákób, mInd kaptak kijelentést, hogy utódjukban áldatik meg a föld egész népe.
Jézus eljövetele idején még mindig várták ezt a nagy prófétát. Ezért kérdezték Keresztelő Jánost:
János ev.
1,19 És ez a János bizonyságtétele, a mikor a zsidók papokat és Lévitákat küldöttek Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: Kicsoda vagy te?
1,20 És megvallá és nem tagadá; és megvallá, hogy: Nem én vagyok a Krisztus.
1,21 És kérdezék őt: Kicsoda tehát? Illés vagy-é te? És monda: Nem vagyok. A PRÓFÉTA vagy-é te? És ő felele: Nem.
Jézus szimbolikus előképei még az Ószövetségben Ábrahám és Izsák (Ábrahámnak az "ő egyetlenét" a legszeretettebbet kellett volna feláldozni), a megmenekülést adó érckígyó, a bűnbak intézménye.
7-es. A Messiás nem konkrétan veszi át a hatalmat Izrael és az egész Föld felett. János 18:36 Jézus így válaszolt:a „Az én királyságom nem része e világnak. Ha a királyságom része volna e világnak, a szolgáim harcoltak volna, hogy ne szolgáltassanak ki a zsidóknak. Az én királyságom azonban nem innen való.”
Először is elsődlegesen Isten tiszta imádatának helyreállításáért, mert Izrael elhagyta Jah.-ot, és hamis tanításokat követett. Nem használták Isten nevét, -Jehova- és emberek tanításait követik mind a mai napig! Továbbá váltságáldozatával kapcsolatban "jött" a Földre.
Izrael kegyvesztett lett, a Seregek Ura (Jehova) szemében.
Hogy miért? Ezékiel könyve részletesen ecseteli.
Izrael végképp hűtlen lett Jehova (Jahve) Istenhez. Ezért egy "új" szövetségre volt szükség. Jeremiás 31:31–34. Ez a szövetség, Jézus Krisztuson (Messiás) keresztül köttetett.
Ezékiel könyve 8. fejezetében olvashatunk arról, hogy az Izraeliták milyen hamis isteneket imádtak a Biblia igaz Istene helyett.
Ezért, i.e. 607 ben, a babiloni királynak megengedte, hogy legyőzze a népét, és azt is, hogy lerombolják a templomát.
Dániel 9:26 szerint MEGÖLIK A MESSIÁST, majd egy következő vezér újra lerombolja Jeruzsálemet és a Templomot. (A babiloni 70 éves fogság után, egy maradék visszatért és újjáépítette a várost és a templomot!) Ezt i.sz. 70-ben, a Római hadvezér Titusz által meg is történik! (Az újabb lerombolás) Mikor? Időszámításunk szerint 70! Tehát Jézusnak i.sz. 70 előtt kellett megjelennie, mert Dániel 9:26-ban leírta, hogy megölik a Messiást!
A második -ami a legfőbb ok- nem fogadták el Jézust!
Ezért i.sz. 70-ben Jehova engedte, hogy a Rómaiak elpusztítsák az újjáépített templomot és Jeruzsálemet.
Az ún. Újszövetségben leírtak szerint Isten, Jézust azért a két okért küldte el, hogy egyenlő váltságot adjon Ádám tökéletes emberként elkövetett vétkéért. Mivel Jézus is tökéletes volt. Az életét áldozta az emberiségért, hogy aki hitet GYAKOROL benne ne pusztuljon el végleg. Igy nincs több állatáldozat, amit az Izraeliták áldoztak, mert ez az egyetlen (tökéletes) emberáldozatot fogadta el helyette, aki nem mellesleg a saját fia.
2. Bemutatta hogyan kell az igaz Istent imádni! Mintát hagyott!
(Ha Jézus imádatot mutatott be Istennek, vajon egyenlő vele?)
Viszont a Zsidóság többsége nem fogadta el Jézust annak, aki, és a farizeusok szektája halálra is juttatta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!