Miért van az hogy Jézus halálát nagy áldozatnak tartják sokan de ha valaki más (átlagos emberek) halála vagy szenvedése előkerül akkor arra az a magyarázat hogy az itteni élet csak egy próba és lényegtelen?
Jézus halálát a keresztények szokták a többi ember halála felé emelni, mert szerintük a kereszten maga Isten halt meg, ártatlanul, az emberiség bűneiért.
Bár ezt igazából akkor érti meg az ember jobban, ha az ókori zsidó áldozatrendszerrel is tisztában van, ami a kereszténység szerint Jézusra mutatott előre.
Mélyebb (adventista) teológiai magyarázat, hogy Jézus a második halál tapasztalatával halt meg, mert Isten elfordult tőle. Soha nem halt meg így ember, és soha nem is fog, mert Isten senkit nem hagy el. Kivéve azokat, akiktől a végső ítéletben elfordul majd, de ott ez jogos lesz. Így Jézus halála - a keresztények szerint - egyedi. Még annyit megjegyzek, hogy némelyik felekezetek elutasítják Krisztus istenségét, ott tehát másképp néznek ki a dolgok.
Természetesen lehet a fenti sorokat vitatni, de most csak arra akartam rámutatni, hogy a keresztények miben hisznek.
Üdv. egy agnosztikus.
Mert Jézus helyettünk halt meg. Erőszakos halállal, nyilvános kivégzéssel. Jézus ártatlanul halt meg, azért, hogy mi feltámadhassunk és éljünk.
Nem ugyanaz, mint egy sima ember halála.
"Jézus isteni mivoltának köszönhetően" nem kellett a pokoltól tartania.
"Jézus isteni mivoltának köszönhetően" bármikor vissza térhetne a földre ha akarna.
"Jézus isteni mivoltának köszönhetően" ami vele történt az közelebb áll a hazamenéshez mint a halálhoz.
Isten mindenhatói "mivoltának köszönhetően" pedig teljesen fölösleges volt az egész.
"itteni élet csak egy próba és lényegtelen"
Nem próba és nem is lényegtelen.
Szent Pál így ír a szenvedésről:
"Amilyen bőven kijut nekünk Krisztus szenvedéseiből, olyan bőven lesz részünk Krisztus révén a vigasztalásban is. Mert ha szenvedünk, az a ti vigasztalásotokra és üdvösségetekre szolgál, ha vigasztalásban van részünk, abból is ti nyertek bátorítást azoknak a szenvedéseknek türelmes elviselésére, amelyeket mi is szenvedünk." (2Kor 1, 5-6)
Vagy:
"Isten ugyanis a hit által tett igazzá, 10hogy megismerjem őt és feltámadásának erejét, de a szenvedésben is vállaljam vele a közösséget. 11Így hozzá hasonulok a halálban, hogy ezáltal eljuthassak a halálból a feltámadásra is." (Fil 3, 10-11)
Szenvedésünkkel Krisztushoz kapcsolódunk, hozzá leszünk hasonlóak a magunk módján. Hogy ugyanígy majd a feltámadásban is hasonlóvá váljunk hozzá. Szent Pál azt is írja, hogy szenvedéseinkkel mi is hozzájárulhatunk az üdvösséghez, kiengesztelve magunk és mások bűneit, gyengeségeit.
Ez korántsem lényegtelen. Szenvedés mindig lesz. De nem mindegy, hogy nihilistaként vagy másokért élve szenvedünk-e.
"Jézus isteni mivoltának köszönhetően valószínűleg még fájdalmat sem érzett a kereszten"
Ez az doketizmus eretneksége. :)) A kereszténység nem tanít ilyet. Továbbá a keresztény teológia alapján Krisztusban az emberi és isteni természet nincs elválasztva, ahogy Nesztoriosz gondolta.
Antiochiai Szent Ignác, de Tertulliánus is magyarázza, hogy ezzel a gondolattal mi a probléma.
"Mélyebb (adventista) teológiai magyarázat, hogy Jézus a második halál tapasztalatával halt meg, mert Isten elfordult tőle. Soha nem halt meg így ember, és soha nem is fog, mert Isten senkit nem hagy el. "
És szokás szerint téves ez az adventista teológia is, mivel a második halál a szellemi halál, de tudjuk, hogy Jézus szellemben 3 napig az alvilágban prédikált, mielőtt feltámadt
"Miért van az hogy Jézus halálát nagy áldozatnak tartják sokan de ha valaki más (átlagos emberek) halála vagy szenvedése előkerül akkor arra az a magyarázat hogy az itteni élet csak egy próba és lényegtelen?"
Ezt hol hallottad? Mi mind halált érdemlünk, Jézus nem érdemelt halált
#7
Mivel nem vagyok keresztény, engem nem érint az, hogy az adventista teológia téves-e vagy sem. A kérdésre válaszoltam, előbb a kereszténység, másrészt egy felekezet szemszögéből.
#1 voltam.
godaime csak a szokásos keresztény gyűlölő süketelés :"DD
kérdező azért mert jézus FELÁLDOZTA magát! még a kereszten is azért imádkozott hogy a meggyilkolói ne bűnhődjenek emiatt!
amúgy úgy zajlott hogy elmenekülhetett volna és vagy harcolhatott volna mert akkora kővetői erővel rendelkezett hogy azzal akár jeruzsálemet is elfoglalhatta volna! de ő nem hitt a harcban sem a menekülésben! kiállt majd előtte megkínozták (ostor csapás) majd a saját keresztét kellett a hegyre cipelnie! majd azzal akasztották fel ahol mindig a saját testsúlyódat kell megemelni hogy levegőt tudj kapni!
és még ekkor is azért imádkozott hogy ezért a gyilkosai ne bűnhődjenek
ezért is más jézus áldozata...
a feltámadást pedig a kereszténység sosem vette szó szerint hanem spirituális szellemi értelemben!!!
"a feltámadást pedig a kereszténység sosem vette szó szerint hanem spirituális szellemi értelemben!!!"
A keresztények általában szó szerint veszik a feltámadást, ez az egyik alappillére a kereszténységnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!