Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mit jelent az az állítás,...

Mit jelent az az állítás, hogy Isten maga a létezés?

Figyelt kérdés

2021. nov. 9. 17:19
1 2 3 4 5
 41/46 anonim ***** válasza:
8%

Mint ahogy sok tudós állítja, hogy az élet éppen "tudományos kutatások, a kísérletek, mérések, számítások alapján állítják amit állítanak." A tudósok többsége kénytelen nem elismerni, hogy valaki létrehozta mindazt amit vizsgálnak. Mert ugrik a kutatási pénz! De a területükön kutatva, ezekre a tényekre figyeltek fel!

Így jöttek ki az ateizmusból... (Ne a hamis keresztényi hülyeségből adódóan ellenkezz! A papok hazudnak...)Vizsgáld az első századit. Értelmesebb mint a Vatikán tanít!

2021. nov. 10. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/46 anonim ***** válasza:
85%

Hogy ki mit állít, annak nem sok jelentősége van a tudományban. Milyen tudományos eredmények támasztják alá az állítását?

Mellesleg sok kutatási pályázati papírt volt már alkalmam átnyálazni az életem soran. Soha egyetlen egyszer sem szerepelt kitételként semmiféle általad említett ugrása a pénzeknek. Te talán tudsz bizonyítani ilyesmit, vagy mostmár alaptalan összeesküvésekben próbálsz valamiféle önigazolást keresni?

2021. nov. 10. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/46 anonim ***** válasza:
51%

„Mit jelent az az állítás, hogy Isten maga a létezés?”


Ha erre egy más fogalmakból való származtatást vársz, akkor csalódni fogsz, mivel mind Isten, mind a lét nem definiált fogalmak, túlságosan is alapvetőek ahhoz, hogy másból vezessük le őket.


Az "Isten maga a lét" nem egy leírás, hanem egy a priori szintetikus ítélet (amennyiben igaz). Olyan, mint amikor a Napkirály azt mondja, hogy "az állam én vagyok", az nem arról szól, hogy összetéveszti saját magát az állammal (tehát hogy az államot, mint létezőt, és önmagát mint létezőt tévesen azonosítja egymással), hanem azt fejezi ki: "én mondom meg, hogy mi is az állam igazából".


Ugyanígy, "Isten maga a lét" nem arról szól, van Isten, és van a lét (ennek így nincs is értelme), és a kettő közé egyenlőségjel tehető. Hanem arról, hogy minden, ami lét aktusában közreműködik, vagyis létezik, azok között van egy közös pont, egy közös nevező, ez pedig az, hogy mindannyian közreműködnek abban, ami a létezés egészét átfogja. Analógiával, úgy lehet elképzelni, hogy az atomok közreműködnek, hogy megalkossák a molekulákat, azok közreműködnek a farostok kialakításában, azok kialakítják a széklábat, a széklábak részt vesznek a szék megalkotásában, a szék a szoba bútorzatában, a szoba a házéban, a ház a faluéban, a falu az országéban és így tovább, skálázhatunk felfele. Ez minden létező dologgal eljátszható, és a nagyobb skálán mind egyre több dolog összeére, például a szék nem csak fából van, hanem fémcsavarok is alkotják, bár a fémcsavarok maguk nem alkotják a fát. Az országban falvak vannak, de vannak más dolgok, amik nem falvak, és mégis az ország alkotásában részt vesznek. Ahogy skálázol felfelé, egyre több mindent fognak át a létezők.


Kérdés, mi az akkor, ami minden létezőt átfog, amiben minden létező közreműködik? Ezt nevezhetjük úgy, hogy a lét (valójában ez nem rendes definíció), a lét az, amiben minden létező közreműködik, és minden létező összessége alkotja. Materialisták általában a kozmosznál állnak meg, de filozófiailag ez aggályos, mivel a lét egészét az érzékelhetőségből vezeti le, és a szellemi dolgok, absztrakt tárgyak nem foglaltatnak bele, például számok. Ez húzódik meg az unverzália-vita mögött. Azok az ateisták, akik most azzal jönnének, hogy nem megalapozott a szellemi létezőket szubsztanciával bíró létezőkként felfogni, értem, de ez ugyanúgy egy a priori ítélet a részükről, ezt nem bizonyítja semmi, és nem is bizonyíthatja, mert az logikai képtelenség. A nominalizmus tűnhet valamiféle alapértelmezett igazságnak, holott csak egy a létező megannyi keretezés közül).


Na, ha azt mondjuk, hogy "Isten maga a lét", akkor azzal valójában azt az állítást tesszük, hogy a fentebb elnevezett lét, ami mindent átfog, valójában azonos azzal, akiről a kinyilatkoztatás beszél. És fordítva, ha tudni akarod, hogy ki is az, akiről a kinyilatkoztatás beszél, akkor a minden létezőt átfogó létre gondolj. A minden létező pedig nem egy lehatárolt valami (ezért sem nevezhető ez definíciónak), tehát nincs olyan külső szempont, amiből minden létező átfogható, hisz akkor az a külső szempont máris egy külön létező lesz, amit bele kell foglalni. A lét totalitása ezért nem tekinthető végesnek, hiszen ha valaminek vége van, az azt jelenti, hogy ott határa van, és azon túl van valami, ami nem az. Tehát ez a végtelen, totális lét, amiben minden más létező benne foglaltatik, ez Isten.

2021. nov. 11. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/46 anonim válasza:
Ez a nondualitás, mely szerint minden egy, vagyis mi is Isten részei vagyunk, mely egyenértékű a létezéssel. Magyarul most hirtelen ezt találtam kiindulásnak, angolul több infó is van fenn a neten ezzel kapcsolatban: [link]
2021. nov. 16. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/46 anonim ***** válasza:
0%
Azt jelenti, hogy minden létezés egyben = isten
2021. nov. 17. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/46 anonim ***** válasza:
Azért a százalékok remekül mutatják a hozzászólók értelmi szintjét...
2021. nov. 18. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!