"Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. " A katolikus vallásban a Máriához és a szentekhez való imádság bűn?
Először is nem kell mindenki lejehovázni aki nem katolikus. Protestáns vagyok.
Másodszor, is miért hallanának a halottak? mi alapján? A Bibliában ez van:
Préd 9:7 "Mert az élők tudják, hogy meghalnak; de a halottak semmit nem tudnak, és azoknak semmi jutalmok nincs többé; mivelhogy emlékezetök elfelejtetett."
A halottak fel fognak támadni, de még nem támadtak fel, csak Jézus, így nem is hallhatnak.
Azt meg főleg nem értem, hogy a Kánai mennyegzős történetből hogyan jön le, hogy Mária közbenjáró lenne. Nyitott vagyok mindenre amit a Biblia alátámaszt.
Félreértés ne essen, nem ítélgetni akarom a katolikusokat, tisztelem azt a sok szép és önzetlen dolgot amit még ma is tesznek Isten nevében (sajnos ezekről nem ad akkora hírt a média). Csak szeretném érteni az érveket.
elnézést kérek, nem tudtam, hogy más szekták is tagadják a lélek halhatatlanságát
azt, hogy protestáns lennél, a protestánsok nevében visszautasítom
"Mert az élők tudják, hogy meghalnak; de a halottak semmit nem tudnak, és azoknak semmi jutalmok nincs többé; mivelhogy emlékezetök elfelejtetett"
Jézus akkor hazudott a jobb latornak??? (Te még velem leszel a paradicsomban...)
"Mi közöm nékem te hozzád, oh asszony?"
Jézus mondta, tehát nem hódolt be az anyjának. Én sem értem, miért lenne "szentnégység" Szentháromság helyett. A kérdezőnek igazat adok. Nem hallanak a halottak. De ha hallanának is, hogyan mondanának el mindent Istennek? Meg ha Isten hallja az imádságainkat, akkor miért nem neki mondjuk? Nem értem a katolikusokat. Miért nem fordulnak a kegyelem királyi székéhez és közvetlenül Jézushoz vagy az Atyához szólnak?
"Én sem értem, miért lenne "szentnégység" Szentháromság helyett. A kérdezőnek igazat adok. Nem hallanak a halottak."
Nincs itt "Szentnégyes". Csak az ember mocskos lelkiállapotában nem mindig posszibilis a legfelsőbb Istenségtől segítséget kérni, a mise azért van.
"Nem értem a katolikusokat. Miért nem fordulnak a kegyelem királyi székéhez és közvetlenül Jézushoz vagy az Atyához szólnak?"
Kend remélem tudja, ha felborítja a menny hierarchiáját, akkor a következő kérdés az lesz a következő generációtól:
Miért kéne Jézushoz imádkozni? Jézus csak tanító volt, az Atya az egyetlen Isten! (vö. iszlám).
A következő pedig az lesz:
Miért kell az Atyához imádkozni? Hisz mi vagyunk az Atya!
Látod, milyen következményei lehetnek ennek?
Mi a misén CSAK a Szentháromságot imádjuk, és ott van a Szentháromságnak LEGNAGYOBB tisztelete. A mise a legszentebb ima, mert ott vesszük magunkhoz Jézus Krisztus valóságos testét és vérét.
"Miért kéne Jézushoz imádkozni? Jézus csak tanító volt, az Atya az egyetlen Isten!"
Meglepődsz még e tekintetben! Milyen szép is lenne, ha ennél az alap igazságnál maradnál és maradna mindenki, aki szereti az igazságot. Nem homályosítaná el a látását semmi. Talán csak annyi kiegészítéssel, hogy természetesen Jézus nem csak "tanító" volt, de hogy a "háromszemélyű" istenség második személye sem, az fix!
Az tény és talán mindenki egyetért vele, hogy a földön létekor Jézus egyértelműen alacsonyabbnak, kisebbnek, Isten mindenkor hűséges szolgájának tartotta magát, persze erre mondják a háromság hívei, hogy ez csak ideiglenes és viszonylagos volt ám, mert Ő valójában egykorú és egyenrangú isteni személyiség a háromságban (persze egy Istent alkotva), mint a "Szentlélek" (szent szellem) is.
Az nem zavarja őket, hogy egyetlen olyan konkrét igehely sincs a 66 bibliai könyvben, ami azt igazolná, hogy Jézus a földi élete előtt, vagy után egyenlő, egyenrangú, személy lenne Istennel.
De arra viszont van világos bizonyítékunk, hogy előtte is alárendelt volt és utána is maradt, Istenhez képest alárendelt állásban, még akkor is, ha földi halála és feltámadása után, magasabb állásba helyezte Isten.
Egyértelműen kitűnik az Írásokból, hogy Jézus nem magától jött, hanem Isten küldte. Mert hiába érvelnek a háromság hívei azzal, hogy amikor alárendeltségről olvasunk vele kapcsolatban, akkor az a földi, relatív helyzete miatt van, mert ez nem igaz!
De egyértelmű az is, hogy a megdicsőülése után is a mennyben, az Isten a "feje" maradt Jézusnak, hasonlóan ahhoz, ahogy a "férfi feje az asszonynak", anélkül, hogy számszerűen (valamint korban és hatalomban) egyek lennének "különböző személyben".
És persze az sem zavarja a háromság híveit, hogy több vers is van, melyet a századok során toldottak be ennek a tannak az alátámasztására. És még több vers van, melyet következetlenül fordítottak a háromság bizonyítékául, holott a közvetlen, vagy kicsit tágabb szövegkörnyezet ellentmond neki!
Hogy ebben a vonatkozásban kihez kell imádkozni? Jézus maga fektette le, hogy Ő az egyetlen közbenjáró, csak rajta keresztül közeledhetünk Istenhez, akkor most kihez kell imádkoznunk?! A közvetítőhöz, vagy a közvetítő által végső soron Istenhez?
"Az nem zavarja őket, hogy egyetlen olyan konkrét igehely sincs a 66 bibliai könyvben, ami azt igazolná, hogy Jézus a földi élete előtt, vagy után egyenlő, egyenrangú, személy lenne Istennel."
Igen, de a Biblia sola scriptura elven nem magyarázta meg, hogy mit jelenthet elvontabban a 'Istennek ill. Embernek fia', Megváltó, azaz a szent nyelveken messiás, szotér, és redemptor szavak teológiai jelentése. Ezért van a teológia, amelynek rendszere révén az Egyház a katolikus hit igazságait lefektette, így a Kinyilatkoztatást egy értelmű értelmezési módhoz vezette. Az, hogy létezne, egyfajta abszolút, semhogy invizibilis, tehát kognitív értelmű 'hierarchia' Jézus s az Atya közt, kétségtelenül csak logikai úton lehet eljutni, konkrét állítás nem igazolja; A szöveget ember nem érti meg, hacsak nem az Egyház, Krisztus invizibilis teste a Szentlélek által.
"De arra viszont van világos bizonyítékunk, hogy előtte is alárendelt volt és utána is maradt, Istenhez képest alárendelt állásban, még akkor is, magasabb állásba helyezte Isten."
Ezek szerint van az állat, az ember, Jézus, és az Isten.
Tehát van a kis teremtmény, meg a nagy teremtmény, a még nagyobb teremtmény, és Isten? Az a baj, hogy itt logikai reláció nincsen. Egy teremtmény hogy lehet közbenjáró? Ennélfogva Mária miért nem lehet az? Ez nem ama Isteni jusztícia...
"Egyértelműen kitűnik az Írásokból, hogy Jézus nem magától jött, hanem Isten küldte. Mert hiába érvelnek a háromság hívei azzal, hogy amikor alárendeltségről olvasunk vele kapcsolatban, akkor az a földi, relatív helyzete miatt van, mert ez nem igaz!
De egyértelmű az is, hogy a megdicsőülése után is a mennyben, az Isten a "feje" maradt Jézusnak, hasonlóan ahhoz, ahogy a "férfi feje az asszonynak", anélkül, hogy számszerűen (valamint korban és hatalomban) egyek lennének "különböző személyben"."
"Egy teremtmény hogy lehet közbenjáró? Ennélfogva Mária miért nem lehet az?"
Mert Jézus és más bibliaírók szavai világosak ebben a kérdésben is, akik kizárólagos közvetítőül Jézust nevezték meg, nem Máriát. Azért van "némi" különbség. De természetesen senki más sem jöhet szóba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!