Keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította?
Az alábbi Újszövetségi versből kiderül hogy Jézus arccal a földre borult és így imádkozott:
Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott: "Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te."
Ószövetségi versekből kiderül hogy a próféták és a zsidó nép is arccal a földre borulva imádkoztak:
Mózes 2. könyve, 34:8 Mózes sietve letérdelt a földre, leborult,
Mózes 1. könyve, 17:3 Ekkor Abrahám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:
Mózes 4. könyve, 20:6 Mózes és Áron pedig elment a gyülekezet elől a kijelentés sátrának a bejáratához, és arcra borultak.
Mózes 2. könyve, 4:31 A nép pedig hitt. Amikor meghallották, hogy az ÚR gondjaiba vette Izráel fiait, és hogy meglátta nyomorúságukat, meghajoltak, és leborultak.
Egyértelműen kiderül a Bibliából hogy Isten parancsa szerint arccal a földre borulva kell imádkozni, de keresztények mégsem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak arccal a földre borulva.
Találtam egy érdekes videót ezzel kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=wqwkGnMSJAI
Az első imádkozó férfi ortodox zsidó vallást követi és arccal a földre borulva imádkozik. A mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. Úgy tudom ma már csak kevés zsidó imádkozik így. A második imádkozó férfi arámi keresztény.Itt is látható hogy a mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. A harmadik imádkozó férfi pedig szintén keresztény. Nem tudom pontosan melyik irányzat, de ő is nagyon hasonlóan imádkozik ahogy a muszlimok. A negyedik imádkozó férfi pedig muszlim.
Tehát ha nem is sokan, de vannak zsidók és keresztények akik úgy imádkoznak ahogy azt a Biblia írja, a muszlimok viszont mind és mindig így imádkoznak.
Tehát kérdés, keresztények többsége miért nem követi Jézus tanítását az imával kapcsolatban? Másik kérdésem, keresztények szerint miért muszlimok imádkoznak úgy ahogy a Jézus tanította és ahogy a Biblia írja?
"Ha csak gyk-n rákeresel kapásból lesz néhány eltérő állítás ahogy általában a keresztény tanításoknál." Nem igazán érdekel mit írogat a gyakorin néhány olyan ember, aki valószínűleg nem ért a témához. Igazi referenciát kértem. De, ha a gyakorira hivatkozol, akkor legalább linkeld a kérdést, mert nem fogom átrágni a gyakori kismillió-egy kérdését, hogy megtaláljam azt az egy kommentet, ahol valahol, valaki ilyet írt. De, leginkább az érdekelne hol tanítják ezt, nem valaki félreértése érdekel. Mikor kerestem nem találtam ilyen forrást. Ha a keresztények tömegesen ezt vallják, akkor nem lenne nehéz találnod valami hivatkozást. (Nekem pár percembe telt találni olyan muszlim forrást, ami az Édent a mennybe teszi, mivel ez egy tényleg létező elmélet a muszlimok körében, amit szabályosan tanítanak is.) Szerintem biztos félreértesz valamit. Még
Dr. Shabir Ally is azt mondja, hogy a Biblia nem ezt írja, pedig ő egy muszlim apologéta, aki ott köt bele a kereszténységbe, ahol csak tud. Több előadását is hallgattam már, hitvitát is néztem már tőle és ő egy viszonylag nyugatias, haladó felfogást képvisel.
"Te is belül tudod hogy így van, tudod hogy tévedsz, mégha nem is ismered be sem másnak sem magadnak." Most ezen megmosolyogtam egyet, pedig valójában szomorú, dehát nem tudok mit tenni. Mindenesetre ez egy tanulságos beszélgetés volt, megérte neked írni. Sok mindent megértettem a gondolkodásmódodról.
"És képzeld el helyzetet mikor az Ítélet napján szembesülsz azzal hogy tévedtél," Tudod már rég elképzeltem. Ezért sem veszem félvállról sem az iszlámot, sem egyik vallást sem. Ezért nem az egóm beszél belőlem, amikor azt mondom, hogy megalapozott okom van azt hinni, hogy ebben a kérdésben tévedsz. Hogy minden belső és külső bizonyíték az ellen szól, amit ebben a kérdésben állítasz az imával kapcsolatban. De, remélem az állításodat magadra is alkalmazod.
"Én részemről azzal válaszolok hogy szembesítem a keresztényeket az igazsággal. A Bibliával bizonyítom hogy az iszlám vallás az igaz." Á, szóval ezért írsz ki álkérdéseket. Tehát nem tévedtem, jó tudni. Ezért lényegtelen és egyben lényeges neked ez a kérdés, mert igazából ez neked kereszténység vs. iszlám kérdés, nem az imáról van szó. Ezért nem érted, hogy másnak ez nem annyira lényeges kérdés, mint neked. Mivel ez a téma nem súlyozódik egyformán a kereszténységen és az iszlámon belül. Egy kereszténynek ez nem annyira lényeges, mint egy muszlimnak. Igazából, csak úgy kap jelentőséget, hogy te mint külsös, vádként, jelentőséget adsz neki és mint vád, védelmet érdemel. De, igazából, nem fundamentális kérdés. Ha tegyük fel igazad lenne, akkor ott tartanánk, hogy oké, a keresztények nem borulnak le, ezért nem imádkoznak helyesen. Ez a kereszténységet, mint vallást, tulajdonképpen nem is érinti, hanem a gyakorlóknak a problémája. Azt mutatja, hogy nem gyakorolják helyesen a saját vallásukat, de ebből még nem következik, hogy a kereszténység mint vallás hibás, csak az, hogy sok követője, nem imádkozik helyesen. Szóval lényegében semmit nem befolyásol. Ha igazad lenne, a legrosszabb amire ráébresztene, hogy eddig sokszor nem imádkoztam helyesen, mert le kellett volna borulnom. Változtatnék egyet a szokásaimon és elkezdenék úgy imádkozni, mint mondjuk a kopt szerzetesek. Kb. ennyi. Ez a kérdés, lényegében a hitet nem is érinti. Viszont te ezt már egy sokkal komolyabb dologként fogod fel, mivel az iszlám 5 pillérének egyikéről van szó és Mohamed szavainak igazságtartalmáról. Én meg is értem, hogy ez neked tényleg komoly kérdés és úgy érzed egy bizonyítékot veszítesz el, ha elengeded ezt a dolgot. A két vallásban ez a kérdés nem ugyanaz a kategória, nem egyforma a jelentősége és nekem úgy tűnik, hogy ezt te nem érzed, nem látod. Azt hiszed, ha beismerném, hogy igazad van, az megrendítené a hitemet vagy összezúzná a világomat, pedig valójában egy lépéssel sem vinne közelebb az iszlámhoz, egyszerűen csak ráébrednék, hogy eddig rosszul gondolkodtam ebben a kérdésben. Ezért is vizsgáltam meg alaposan a témát, még nyelvészeti szempontból is, mert érdekelt, hogy van-e bármi alapja annak, amit mondasz, de rájöttem, hogy nincs. Messze nem vagyok annyira kicsinyes és nagyképű, hogy ne tudnám elképzelni, hogy egy más valláshoz tartozónak valamiben igaz lehet, ezért is beszélgettem veled, mert érdekelt a véleményed, érdekeltek az érveid. Egy ismerősömmel évekig beszélgettünk a vallásról, az övéről és az enyémről, és abból mindketten sokat tanultunk. A vége az lett, hogy megtért és keresztény lett, amikor megtalálta a válaszokat a kérdéseire. Szomorú, hogy azt feltételez, azért ír neked valaki, mert tudja, hogy téved, de nem akarja beismerni. Látszik, hogy előítéletek és gátak vannak benned, amik akadályozzák a tisztánlátásodat.
"De ugye akkor elfogadod, hogy igazam van Mohameddel kapcsolatban? Hiszen én ezt állítom, le is írtam. Meg olyan logikusnak is tűnik számomra. Szóval biztos igaz és így volt, innentől már ez történelem. Mit számít, hogy én vagyok az első aki ilyet írt. Ez a te logikád."
Az csak neked logikus és a többi kereszténynek hogy ha valamit előbb állítasz akkor mindig neked van igazad. Egy normális ember kinevet ha ekkora marhaságot állítasz. Nyilván a Biblia előbb íródott de ettől még simán lehet igaz a Korán állítása. A Biblia könyveit nem lehet tudni ki írta, mikor és milyen körülmények között. A legkorábbi szövegtöredékek is Jézus után átlag többszáz évvel későbbiek. A legkorábbi teljes Újszövetség 4. századi. Az ószövetség esetében pedig több mint ezer év van a keletkezés dátuma és a legkorábbi szövegtöredékek között. Tehát van egy nulla hitelességű Biblia a Korán pedig azt állítja a Bibliát megváltoztatták, és a Korán állította helyre az eredeti üzenetet. Ez teljesen megfelel a valóságnak. A Korán bizonyítottan változatlan, a Biblia pedig bizonyítottan megváltozott.
János evangéliumából maradt fenn töredék, ami a 2. század elejéről származik. Az apostoli atyák írásai is fennmaradtak, szintén ebből a korból.
De tudod amikor 6 évszázadon át van egy nézet és valaki homlokegyenest mást mond, akkor illik valamivel alátámasztani. Például most mindenki úgy tudja, hogy II. Lajos magyar király a mohácsi csata során halt meg. Én azt állítom, hogy onnan megmenekült, s egy tibeti kolostorban élte le életét. Na most akkor nekem van biztos igazam, mert azt állítom. Hiába nem tudok egyetlen egy forrást vagy bizonyítékot hozni ennek a merőben őrült nézetnek az alátámasztására.
Ezek alapján bármekkora ökörséget ki lehet találni, s onnantól az az igaz.
Tehát van bármi forrás arra, hogy Mohamednek van igaza, vagy be kell nyalni ezt az újabb hamisítását?
Tessék. Ezt egy másik kérdésnél találtam, és biztosan találni még ilyen kérdést. Szépen összefoglalja milyen eltérések vannak a 4 evangéliumban Jézus feltámadásra vonatkozóan:
1. ASSZONYOK A SÍRNÁL:
- Máté: Mária és a másik Mária (28:1)
- Márk: Mária Magdolna, Mária, Szalome (16:1)
- Lukács: Mária Magdolna, Johanna, Mária (Jakab anyja) és néhány más asszony (24:10)
- János: egyedül Mária Magdolna (20:1)
2. ASSZONYOK CÉLJA:
- Máté: megnézni a sírt (28:1)
- Márk: Jézus testét bebalzsamozni (16:1)
- Lukács: Jézus testét bebalzsamozni (24:1)
- János: nincs említve
3. ANGYALOK A SÍRNÁL:
- Máté: egy angyal, az asszonyok előtt szállt le, előttük hengerítette el a követ és ráült (28:2)
- Márk: a kő már el volt hengerítve, a sírban találkoztak egy angyallal (16:5)
- Lukács: a kő már el volt hengerítve, két angyal jelent meg (24:2-4)
- János: a kő már el volt hengerítve (20:2), két angyal jelent meg (20:12)
4. AZ ANGYAL(OK) UTASÍTÁSA(I):
- Máté: az asszonyok szóljanak a tanítványoknak, hogy Galileába újra láthatják Jézust (28:7)
- Márk: ugyanaz (16:7)
- Lukács: nincs említve
- János: nincs említve
5. TANÍTVÁNYOK REAKCIÓJA:
- Máté: elmentek Galileába (28:16)
- Márk: nem hittek az asszonyoknak, nem hittek a két tanítványnak sem (16:11-13)
- Lukács: nem hittek (24:10-11), de Péter elment a sírhoz (24:12)
- János: nincs említve, de itt Péter és János mennek el a sírhoz, sőt! János előbb ér oda (20:2-10)
6. JÉZUS MEGJELENÉSEI:
- Máté: először az asszonyoknak (28:9), aztán Galileába a tanítványoknak (28:16)
- Márk: először Mária Magdolnának (16:9), utána két tanítványának (16:12), majd a tizenegynek, és szemükre vetette hitetlenségüket (16:14)
- Lukács: két tanítványnak (24:13), Péternek (24:34), majd a többi tanítványnak /nem Galileába!/ (24:36)
- János: Mária Magdolnának (20:13) majd a többi tanítványnak, szintén nem Galileába, hanem Jeruzsálembe (20:19)
Mohamed próféta nem tudhatja ki volt a kereszten mivel nem volt ott. Ez az információ Istentől származik. Ennyi erővel azt is kérdezhetnéd Mózes honnan szedte hogy Isten szólt hozzá a csipkebokorból? Ezt a kérdést miért nem teszed fel? Van erre bizonyítékod? Ennyi értelme van a kérdésednek. A Biblia állít valamit és a Korán is állít valamit. Ez a kettő nem egyezik. Nincs semmi más korabeli forrás. Ebből a kettőből kell megállapítanod melyik hiteles.
"Ez továbbra se érdekel."
Nem érdekel téged hogy a négy Evangéliumban négy eltérő története olvashatunk ? Akkor hogy hihetsz benne? :)Egyébként pedig többek között ez a bizonyíték hogy Jézus nem halt meg a kereszten.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!