A Szentháromság hivők, miért nem tudják érthetően magyarázni a tantételüket?
Mondják,hogy egy Isten van,aztán mondják,hogy az Atya is Isten,a Fiú is Isten,a Szent Lélek is Isten.
Akkor mégis ez három.
Erre azt mondják,hogy annak az egy Istennek három megnyilvánulása van.
A biblia szerint,annak az egy Istennek számtalan,millió/milliárd megnyilvánulása van a körüményeihez megfelelően.
Ez igy érthetetlen,akkor most még valami mást is ki kellene találni,hogy találjon a bibliával,és a mai értelmes ember is el tudja fogadni,mert ma már mindenki olvas,nem mint ez előtt 1700 éve,hogy 4% olvasott.
@ Mondják,hogy egy Isten van,aztán mondják,hogy az Atya is Isten,a Fiú is Isten,a Szent Lélek is Isten. Akkor mégis ez három.
Azért mondják, mert háromszemélyű egy Istenről van szó. Mind a három különböző személy ugyanazt az egyetlen istenséget birtokolja. A birtokló személyből van három, de amit birtokolnak az csak egyetlen egy. A mesebeli hétfejű sárkány sem hét sárkány, hanem csak egy hétfejű, azaz hét személyű sárkány. Mind a hét személy sárkány, de nem hét különböző sárkány, hanem ugyanaz az egyetlen sárkány.
@ Erre azt mondják,hogy annak az egy Istennek három megnyilvánulása van. A biblia szerint,annak az egy Istennek számtalan,millió/milliárd megnyilvánulása van a körüményeihez megfelelően.
Tökéletesen igazad van. A keresztény Szentháromság nem Isten különböző megnyilévánulási formáiról szól. Aki ezt mondja téved. Aki tagadja az Atya a Fiú és a Szentlélek személyeinek különbözőségét az eretnek, egy régi szabelliánus eretnekség követője.
@ Ez igy érthetetlen,akkor most még valami mást is ki kellene találni,hogy találjon a bibliával,
A Biblia egy olyan Istenről ír, akinek Fia van, akinek mindenét odaadta, aki így mindenét birtokolja. "Minden, ami az Atyáé az enyém is" (Jn 16,15) Nincs két Isten csak két isteni személy, aki ugyanazt az istenséget birtokolja.
Némi fantáziával el lehet képzelni egy olyan embert, amelyet két személy birtokol, tehát egyetlen testű embert két személlyel. A kétfejű egyetlen testű sziámi ikrek tulajdonkép majdnem ilyenek. Isten persze nem több fejű összekényszerített sziámi iker. Neki nincs se teste se feje. Isten szellem vagy más szóval lélek, neki lelke van. A Biblia szerint Isten lelke Krisztus lelke is, tehát ők tökéletesen egy lelkűek, egy szelleműek, egy mindenűek vagyis egylényegűek.
Az Újszövetség úgy ír Isten Lelkéről, mint személyről, aki se nem Atya se nem Fiú. Egyesek szerint ez csak egy megszemélyesítés. Na de ennyiszer? Minek van ennyiszer megszemélyesítve? A Szentlélek az, aki Az Atyát és a Fiút eggyé teszi, a Szentlélek az ő tökéletes egységük. Két személy tökéletes egysége se nem személytelen, se nem egyik se nem másik személy, hanem egy érdekes és szerfelett titokzatos harmadik.
A Szentháromság oka, hogy Isten a szeretet. A szeretet mindig egy másik személyre irányul s mindig egységet hoz létre a személyek között. A tökéletes szeretet tökéletes önátadás (Fiú) és tökéletes egység (Szentlélek).
Szerintem ennél jobban nem lehet elmagyarázni a Szentháromságot, ennél jobban szerintem senki se érti. Nem kell s nem is lehet Istent tökéletesen megérteni vagy felfogni.
# 5
"Egyetlen Isten van, aki háromféleképp jelenik meg a Bibliában"
# 14
"Arra gondoltam, hogy Isten ember alakjában köztünk járt, mellettünk volt"
Akkor Jézus nem isten fia hanem ő maga Jézus is az isten?
# 21
Most akkor hogy is van ez? :D
"Mind a három különböző személy ugyanazt az egyetlen istenséget birtokolja."
Után jössz azzal hogy
"A keresztény Szentháromság nem Isten különböző megnyilvánulási formáiról szól. Aki ezt mondja téved."
Az 21-es válasza kész káosz és saját magának ellent mond többször egy válaszban! :D
"Akkor Jézus nem isten fia hanem ő maga Jézus is az isten? "
igen
1 Tim
3,16 És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben
Hol itt az ellentmondás? Nem értem a nagy hahotát.
Több személy birtokolhat ugyanazt vagy nem? Két szmélynek ugye lehet például közös autója, nem az autóból van kettő, hanem az autó tulajdonosból. Két személynek lehet például közös teste? Lehet, némi fantáziával elképzelhető. Akkor ez esetben két ember van? Nincs két ember csak kétszemélyű egyetlen ember, mind a két személy egyetlen emberi testet, egyetlen emberi lényeget birtokol, egylényűek, de nem egy személyűek.
Megjelenési forma azt jelenti, hogy többféle alakja van ugyanannak a személynek. Szakáll nélkül és kopaszan is ugyanaz a személy vagyok csak máshogy nézek ki, más a megjelenési formám. Az Atya és a Fiú nem két megjelenési formája ugyanannak a személynek, hanem két különböző személy.
"Akkor Jézus nem isten fia hanem ő maga Jézus is az isten?"
Mindkettő. "Isten az Istentől, világosság a világosságtól, valóságos Isten a valóságos Istentől. Született, de nem teremtmény, az Atyával egylényegű."
Egyébként nem folynék bele a vitába. Javaslom az ókeresztény egyházatyák értelmezéseit. A III-IV. században kezdtek el elterjedni a szentháromság tagadás különböző formái, így születtek rá hitvédelmi válaszok (remélem nem sértek meg vele senkit, de nálunk sokkal nagyobb koponyák írták ezeket):
-Szent Ágoston: De Trinitate (azaz A Szentháromságról) c. műve
-Szent Jusztinosz: Apológia
-Órigenész: A princípiumokról
Meg természetesen a niceai egyetemes zsinat kánonja.
Isten egy, Aki az emberi értelmet és befogadóképességet túlhaladja, de természetes és kegyelmi kinyilatkoztatásán keresztül megismerhető. Három személyben jelentette ki magát: ő az Atya, a Fiú és a Szent Szellem.
Az Atya
Az Atya tökéletes és jó Isten, aki minden létező gondviselője. A Fiún keresztül ismerhető meg: ő nyilatkoztatta ki az Atya természetének lényegét, a szeretetet. Az Atyától származik a Fiú és a Szent Szellem, Akik Vele egylényegûek, úgy, hogy az Atya elsőbbséggel bír közöttük.
A Fiú
A láthatatlan Isten képmása és egyszülött Fia, örökkévaló Isten, egy az Atyával. Minden teremtmény előtt született, a földi, mennyei dolgok és létezők őbenne, Általa és Érte állnak fenn. A Mindenható akaratának engedelmeskedve megüresítette magát, emberi természetet vett fel. A Szent Szellem által fogantatott, a szûz Máriától megszületett és itt élt a földön. Mindenben hasonlóvá lett az emberhez, kivéve a bűnt.
A Szent Szellem
A Szent Szellem valóságos személy, Aki az Atyától és a Fiútól származik. Azért jött, hogy az Egyházban Jézus Krisztus személyét fölmagasztalja, és minden hívőt elvezessen a Fiúval való személyes közösségre, valóságos Isten ismeretre és imádatra. A Szent Szellem Úr és Isten. Az ellene elkövetett bűnökre nincs bűnbocsánat. Ő kente fel a názáreti Jézust, hogy betegeket gyógyítson, démonokat űzzön, halottakat támasszon és hirdesse Isten országát. ő munkálja ki az emberekben - az Igével egységben - a megtérést, újjászületést, és teszi valóságossá a hívőkben a megváltás ajándékait. Legfontosabb tevékenységei: vezet, tanít, vígasztal és bizonyságot tesz Jézus Krisztusról.
eric_one
#23
Nekem hittan órán azt tanították hogy Jézus isten fia! :D sőt mikor jártam templomban a pap is isten fia ként emlegete :D
#25
Mindkettő! XD Hogy lehetne mindkettő...
Bennetek hívők logikát és értelmes gondolkodást nem lehet találni...amúgy ti egymást között se tudjátok nagyon hogy akkor most mi is a helyzet...
Az egyik azt mondja hogy isten fia a második hogy nem isten fia hanem maga isten...
Kész! :D
26."Szent szellem Ur és Isten"
Megkérlek idézd ezt,hogy hol olvastad?
Én erre egyelőre nem mondok semmit, de ha idézed a bibliából,akkor kutatok és megerősítem vagy cáfolom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!