Kényes kérdés: A Biblia elítéli a homoszexualitást, vagy pedig az Újszövetség "szeretet" üzenete és a "ne ítélj meg másokat" üzenete erősebb?
" Más a bujaság, paráznaság és más a szereteten és megbecsülésen alapuló akár homo- akár heteroszexuális házasság és családalapítás."
Ezzel az a probléma, hogy Jézus sehol nem beszélt házasság címszó alatt két férfi vagy két nő szövetségéről.
Isten nem szerkeszt egybe két férfit vagy két nőt, aki ilyet állit az Istenkáromló.
"Ezzel az a probléma, hogy Jézus sehol nem beszélt házasság címszó alatt két férfi vagy két nő szövetségéről.
Isten nem szerkeszt egybe két férfit vagy két nőt, aki ilyet állit az Istenkáromló."
Jézus idejében a melegek kérdése nem volt téma. Nem azért, mert nem léteztek volna melegek, hanem azért, mert nem volt semmilyen lehetőségük egymással ismerkedni. Nem volt internet, nem voltak melegbarát kávézók.
Nézzük meg, milyen lehetett egy meleg élete Jézus korában. Azt, hogy ki kivel házasodjon, általában a család döntötte el, vagy a szülők egymás közt. Több példa is van arra, hogy egy lányos apuka odaígéri, vagy eladja a lányát feleségül valakinek (az más kérdés, mennyire tekinthető szent, érvényes házasságnak az, amely külső kényszer hatására köttetett....).
Vagyis az egyénnek sokszor nem is volt beleszólása abba, hogy kivel házasítják össze. Namost adott egy 15 év körüli fiú, aki meleg. Arról nyilván nem is álmodhatott, hogy ezt elmondja másoknak, mert megölték volna érte. A szülők eldöntötték, hogy el kell vennie egy adott lányt, szóval ez nem volt kérdés számára. De ő attól ugyanúgy meleg maradt élete végéig. Vagyis ennek az egyénnek a homoszexualitása megmaradt az ő egyéni élete tragédiájaként, a családtagjai pedig életükben nem hallottak homoszexualitásról, mert nem tudták, hogy az egyik legközelebbi családtagjuk éppen meleg.
De téma volt.
Pál apostol már használ a levelében mind a passziv(pulya) mind az aktiv(férfiszeplősitők) homikra kifejezést.
Azt írja, hogy igazságtalanság, vagyis bűn ennek a cselekvése. Amit pedig az Írás bűnnek tart, azt nem fogja Isten házasággal sem szentesiteni akár fejre is állhattok.
Szia
Ha elfogadom egy adott kérdésben, jelenleg a homoszexualitás, az Isten véleményét, az nem jelenti azt, hogy egy ilyen embert el is ítélek.
Írta is itt valaki, hogy gyűlöli a homoszexualítást - de nem azt írta, hogy a homoszeuális embert gyűlöli.
Isten is gyűlöl dolgokat, és arra tanít, hogy azokat mi is gyűlöljük. Mert amit útál az ember, azt messze elkerüli.
Szodoma és Gomora városát nem embrek puztították el, rombolták le, hanem Isten. Éppen így a ma élő embrek tetteit is Isten ogja megítélni, mi emberek nem kaptunk erre felhatalmazást Istentől. Nincsen jogunk senkit semmiért megítélni, ha ezt tesszük - ez a szeretet alapja. Akkor tudunk másoknak segíteni, mert nincsen ebnnünk előítélet :-)
Kedves Imakommandós!
Ha Pál 1-2 mondatocskáját akarod értelmezni, akkor nem árt, ha egy kicsit utánanézel a történelmi-társadalmi helyzetnek is. A pogány népeknél létezett kultikus prostitúció, másrészt pedig a rómaiak különféle orgiákat tartottak. Szóval Pál úgy beszél ezekről a dolgokról, mint a pogány népek bűnös szokásairól.
Bár mindenkit a Lélek indít az Ige tanulmányozására, de azért néha nem árt, ha beleásod magad az adott írás történelmi helyzetébe. :)
Nem kell ezen semmit értelmezni: "igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát...ne tévelyegjetek..., se pulyák, se férfiszeplősítők...nem örökölhetik Isten országát"
Mit akarsz ezen értelmezni? Mi nem világos ebben?
1Tim 1:9 Tudván azt, hogy a törvény nem az igazért van, hanem a törvénytaposókért és engedetlenekért, az istentelenekért és bűnösökért, a latrokért és fertelmesekért, az atya - és anyagyilkosokért, emberölőkért.
1Tim 1:10 Paráznákért, FÉRFIFERTŐZTETŐKÉRT (arszenokoitész= hímneművel lefekvő, együttháló, közösülő, házasodó férfi), emberrablókért, hazugokért, hamisan esküvőkért, és ami egyéb csak az egészséges tudománnyal ellenkezik,
Szia Kérdező
A kérdéseddel kapcsolatban Ezékiel 33 fejezete jut eszembe
'Ha ezt mondom a bűnösnek: Bűnös vagy, meg kell halnod! - és te nem mondod meg, és nem figyelmezteted a bűnöst, hogy rossz úton jár, akkor az a bűnös meghal ugyan bűne miatt, de vérét tőled kérem számon. 9De ha te figyelmeztetted a bűnöst, hogy térjen meg útjáról, és az nem tért meg útjáról, akkor az meghal a bűne miatt, de te megmented a lelkedet. '
Az, hogy valaki figyelmeztet egy másik embert bármilyen bűnre - közte persze a homoszexualitásra is - nem jeleni azt, hogy megítéli.
Azt jelenti, hogy felelősek vagyunk egymásért, ám meghagyjuk a döntés jogát a másiknak hiszen a következményét neki kell elszenvedni.
Ebből kifolyólag nem gondolom, hogy bármelyik is erősebb volna, mert nem látom ütközni a két gondolatot.
Persze mindenkinek jogában áll megválogatni, hogy kivel akar jó kapcsolatot ápolni - olyan emberel aki figyel Isten szavára vagy olyannal aki válogat, hogy melyikre könnyű figyelni és melyikre nem.
'Ne tévelyegjetek. Jó erkölcsöt megrontanak gonosz társaságok.'
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!