Kényes kérdés: A Biblia elítéli a homoszexualitást, vagy pedig az Újszövetség "szeretet" üzenete és a "ne ítélj meg másokat" üzenete erősebb?
De köze van a szeretethez.
Az két legnagyobb parancsolat arról szól, hogy szeretni kell Istent, és a felebarátot, de nem akárhogy.
Hanem teljes lélekkel, elmével, erővel, szívvel.
A János a levelében ezt írja:
(1János 5:3) 3 Mert az Isten szeretete azt jelenti, hogy megtartjuk a parancsolatait; a parancsolatai pedig nem megterhelőek,
A Biblia Isten írott szava, és abban a Teremtő ítélet alá vonja többek között a homoszexualitást érintő tettet
is.
Isten szeretetével nem lehet visszaélni, ezzel az ürüggyel, hogy Isten szeret.
(Galácia 6:7, 8) . . .Istent nem lehet megcsúfolni. Mert amit vet az ember, azt fogja aratni is; 8 mivel aki a testére nézve vet, romlást fog aratni a testéből, . . .
Mennyire manipulálni akarják egyesek a szeretet fogalmát azért, hogy bármit megengedjenek maguknak.
Isten nem azért hozott alapelveket, hogy legyen mit be nem tartani.
"A Biblia pedig nem ítéli el a homoszexuálisokat."
Ez teljesen igaz. A Biblia nem ítél el senkit, a bűnt ítéli el. A bűnt pedig nevén kell nevezni.
Érthetőbben- a Biblia nem ítéli el a homosexuálisokat, de a homosexualitást igen.
Az erkölcsi parancsoknál a "ne itélj meg másokat" üzenet sem erősebb.
Korintusiakhoz irt levélben Pál apostol a 4. fejezetben azt írja, hogy "idő előtt semmit se itéljetek", majd a következő fejezetben azt írja, hogy felfuvalkodtak a Korintusiak amiért nem távolitották el maguk közül azt aki az apja feleségét elvette.
Minden pásztor és lelkész aki beengedi a gyülekezetbe a melegeket megtérés nélkül, az fel van fuvalkodva.
Pál apostol azt is megtiltotta a Korintusi gyülekezetnek, hogy paráznaságból megtérni nem akaró testvérekkel társalkodjanak. Ugyanez vonatkozik a melegekre is.
A keresztény egyházi közösségek gyakorlata eltér.
-Van ahol a lelkész összeadja a homoszexuális párokat és ez természetes a gyülekezetben esetleg maga a lelkész is leszbikus házasságban él,
-van ahol csak eltűrik mert tudják, hogy bunkóság és nagyon nem keresztényi az intolerancia,
-de van olyan bigott gyüli is ahonnan viszont még ki is zárják, ha homoszexuális kapcsolata van.
Ami Jézust illeti, hát Ő biztos nem volt homofób, legalábbis a Biblia szerint egyáltalán nem.
Jézus mindenkit szeretett, de különösen (az általános krisztusi emberszeretettől eltérően) szerette Jánost és az a "keblén feküdt".
Ján. 13,23
Egy pedig az ő tanítványai közül a Jézus kebelén nyugszik vala, a kit szeret vala Jézus.
Ján. 21,20
Péter pedig megfordulván, látja, hogy követi az a tanítvány, a kit szeret vala Jézus, a ki nyugodott is ama vacsora közben az ő kebelén és mondá: Uram! ki az, a ki elárul téged?
Róm 1:18 Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják.
Róm 1:27 Hasonlóképpen a férfiak is elhagyván az asszonynéppel való természetes élést, egymásra gerjedtek bujaságukban, férfiak férfiakkal fertelmeskedvén, és az ő tévelygésüknek méltó jutalmát elvevén önmagukban.
Róm 1:32 Kik jóllehet az Isten végzését ismerik, hogy akik ilyeneket cselekesznek, méltók a halálra, mégis nemcsak cselekszik azokat, hanem az akképpen cselekvőkkel egyet is értenek.
Más a bujaság, paráznaság és más a szereteten és megbecsülésen alapuló akár homo- akár heteroszexuális házasság és családalapítás.
Isten és a Biblia elítéli az erkölcstelen, családokat tönkretevő promiszkuitást, de a rendezett homoszexuális házasság, amit akár az egyház is megáld, és családi boldogságot eredményez nem probléma, hanem adottság.
Ez valóban kényes kérdés. A Bibliában összesen 6 vagy 7 rövidke mondat található, amelyek valamilyen formában érintik ezt a témát. Ráadásul Jézus sem szólt erről semmit. Ha akkora égbekiáltó bűn lenne, mint ahogyan a vallásos emberek nagy része beállítja, akkor bizonyára többet írtak volna róla, illetve Jézus sem hagyta volna szó nélkül.
Azonban az a néhány bibliai idézet sem egyértelmű. Meg kell vizsgálni az adott kort, társadalmat, a szövegkörnyezetet stb, s akkor észrevehető, hogy nem lehet ennyire sarkosan fogalmazni, hogy a Biblia elítéli a "homoszexualitást". Más témákban persze alaposan körüljárják, értelmezik a szövegeket, a melegeket érintő részeknél már annyira nem fontos ez, mert egyszerűbb szó szerint, értelmezés nélkül kiemelni egy mondatot, megnyomorítva ezzel ártatlan emberek életét.
Magyarországon egyáltalán nem elterjedt a téma elfogadottsága, egyházi körökben végképp nem.
Olyannyira nem, hogy a katolikus egyház pl. még a saját tanításának is ellentmond. A hivatalos tanításban ugyanis az áll, hogy azt elismerik, hogy aki meleg, az nem tehet róla, így ez önmagában nem baj, nem bűn, csak az a bűn, ha ezt "kiéli". Vagyis ezek szerint, ha van egy meleg ember, aki cölibátusban éli az életét, az ellen senkinek nem lehet semmilyen kifogása.
Én azonban még nem találkoztam olyan katolikus közösséggel, amelynek tagja lenne olyan cölibátusban élő meleg ember, akiről a közösség tagjai tudják, hogy meleg (javítsatok ki, ha ti mégis ismertek ilyet).
Inkább az lehet a helyzet, hogy a homoszexuális emberek létezéséről egész egyszerűen nem akarnak tudomást venni.
Ha pl. nagyritkán egy pap nyilatkozik a témáról, annak a nagy része csupán mellébeszélés, mert elkezdik magyarázni, hogy Isten férfit és nőt teremtett, meg aztán a társadalom alapsejtje a család, a szex célja pedig kizárólag az élet továbbadása (sic!), meg így a házasság úgy a házasság stb. Majd a mondandója végén említi meg, hogy "éppen ezért..." nem hagyható jóvá egy homoszexuális kapcsolat, mert ellenkezik Isten tervével stb stb, és ezzel el van intézve a téma. De arról, hogy egy meleg ember milyen szenvedéseken mehet keresztül akár a titkolózás, akár az egyház által előírt önmegtartóztatása miatt, arról már semmit sem mondanak. Nem értik meg, hogy a homoszexualitás nem valami divat, nem valami cselekvés, nem olyan dolog, hogy pl valaki elmegy a kocsmába, részegen hazamegy, s ezt kell megakadályozni, hanem homoszexuális Emberről kellene beszélni. Emberről, akinek a melegsége az egész személyiségéhez hozzátartozik és az élete mindennapi dolgait is meghatározza. (Fiú társaságban pl minden fiú árgus szemekkel fordul egy jó csaj után az utcán, mert a vágyaik vezérlik őket, a meleg fiút azonban ez hidegen hagyja, mert ő az utca túloldalán levő kigyúrt fiún akad meg a szeme, mivel neki az tetszik).
Az egyházi vezetőkkel szemben is nagyon szigorúak, ha melegségről van szó. Ha egy papról kiderül, hogy titokban fiúkkal szexelt (ami nyilván nagy bűn, hiszen megszegte a szentelésekor tett tisztasági fogadalmát), akkor általában rögtön kirúgják, s mindenki úgy tekint rá, mint valami féregre. Bezzeg ha egy pap szeretőt tart (nőt), az mindjárt nem akkora botrány, a felettesei is csak megdorgálják, meg van egy kis ejnye-bejnye, vagy max áthelyezik egy másik faluba, az emberek pedig csak összekacsintanak, és mosolyogva letudják annyival, hogy "hát ez a pap igencsak a nők szoknyája alá néz" vagy éppen azzal, hogy "jóó hát a pap is csak egy ember", holott ugyanazt a bűnt követte el, megszegte a cölibátusát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!