Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hol szerepel a Bibliában,...

Hol szerepel a Bibliában, hogy Isten szemében a házasság esküvőt jelent?

Figyelt kérdés
2016. dec. 20. 11:30
1 2 3 4 5 6
 41/58 imakommandós ***** válasza:

Remélem nincs fóbiád a nyilvánosságtól? :)

Izraelben hivatalos eljárás volt, hogy tanúk előtt kellett a házasságot szentesiteni, ráadásul hivatalos okiratot is írnak erről legalább 2500 éve.. Isten pedig az ószövetségben is azt parancsolta a népnek mint az újszövetség népének is, hogy hallgassanak a Tőle rendelt "birókra", " papokra", az újszövetségben szintén az {életet védő, azt középontba helyező} emberi rendeletekre. Mert pl. a homoszexuális házasságot hiába kötnek a biblia szellemiségével egyező formalitás alapján, azt soha nem fogja szentesiteni Isten.

2016. dec. 21. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/58 A kérdező kommentje:
Imakommandós, ha kérhetlek olvasd el a válaszaimat, mert folyton ismételnem kell magam. A hatalmi parancsokról már kifejtettem magam.
2016. dec. 21. 13:24
 43/58 imakommandós ***** válasza:

ja neked a tekintélyekkel is problémád van? :)

Most nincs időm elolvasni, majd estefele vagy később.

üdv.

2016. dec. 21. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/58 Pietrosol ***** válasza:

Szo72!


Sajátos elképzelésed van azokról az emberekről, akik nem tartoznak vallási felekezethez, ugyanis azt feltételezed, hogy csak annak van transzcendensbe vetett hite, akinek vallása van. Abszurd elképzelés.


Ha meg már statisztika. Ma tíz házasságkötésre hat válás jut. Ilyen arányszámok mellett megkérdőjelezhető az általad említett pszichológiai kivetítésű összetartó erő. A szakrális jelentőségéről(jelentéktelenségéről) nem is beszélek. Honnét tudod, hogy azok között milyen az arány, akik nem szerepelnek a statisztikában?

2016. dec. 21. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/58 -a- ***** válasza:

36.hsz

Pál írása nem mérvadó számomra, mert ő farizeus módon törvénykezett, és az Úr nevében prófétálta az eljövetelét, ami az ő idejében be fog következni. Márpedig Mózes 5-ben lévő Isten beszéde által ne féljünk attól a prófétától, aki az Úr nevében prófétál, és nem következik be a próféciája, mert az elbizakodottságában beszél. Én nem félek Páltól, nem tartom betartandónak a törvénykezéseit. Sajnos több esetben ellene ment Jézus tanításainak, és nem tudott kibújni a farizeusi köntöséből. Ő nem tanítónak, hanem apostolnak hívta el az úr, neki nem lett volna több dolga, mint hirdetni Jézust, amit maximálisan véghez is vitt, de nem lett sem tanítónak sem prófétának elhívva.

-------------

36.hsz-hez:

„Pál írása nem mérvadó számomra…. az Úr nevében prófétálta az eljövetelét, ami az ő idejében be fog következni.”


->Pál nem állított ilyet. Az 1Thess levélben,-amiből ezt gondolhattad-, a „mi, a kik élünk”-kifejezéssel csak egy irodalmi formát használ, mint ahogy más helyeken is, azokra értve, akik akkor még élni fognak, nem azt állítja, hogy az ő életében jön visza az Úr. Ezt a félreértést már a 2.Thess levelében is megmagyarázza. (Nehézkes lenne amiatt is szó szerint értelmezni, mert ez azt feltételezné, hogy a levél írását követően már senki sem hal meg.)


1Thess 4,15 „Mert ezt mondjuk néktek az Úr szavával, hogy mi, a kik élünk, a kik megmaradunk az Úr eljöveteléig…17Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk…”

---

Hasonlóan, amikor a „mi” formát használják, nem gondolnak magukra:

Tit 3,3 Mert régenten mi is esztelenek, engedetlenek, tévelygők, különböző kívánságoknak és gyönyöröknek szolgái, gonoszságban és irígységben élők, gyűlölségesek, egymást gyűlölők valánk.

Róm 7,9 Én pedig éltem régen a törvény nélkül: de ama parancsolatnak eljövetelével felelevenedék a bűn, 10Én pedig meghalék..

Jak 3,9 (a nyelv) ezzel átkozzuk az embereket

1Pét 4,3 Mert elég nékünk, hogy életünk elfolyt idejében a pogányok akaratát cselekedtük, járván feslettségekben, kívánságokban, részegségekben, dobzódásokban, ivásokban és undok bálványimádásokban.


Különben ellentmondana az alábbi helyeknek:

Apcs 23,1 én teljes jó lelkiismerettel szolgáltam az Istennek mind e mai napig.

Apcs 22,3 fölneveltettem pedig ebben a városban a Gamáliel lábainál, taníttattam az atyák törvényének pontossága szerint, buzgó lévén az Istenhez…

-Elképzelhetetlen, hogy Jakab egy átkozódó, Péter apostol pedig egy részeges lett volna.

---

Itt megmagyarázza Pál a félreértést, amire a 2Pét levél írója is utal:

2Thess 2,1 Kérünk pedig titeket, atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére és a mi ő hozzá leendő egybegyűlésünkre nézve, 2Hogy ne tántoríttassatok el egyhamar a ti értelmetektől, se ne háboríttassatok meg, se lélek által, se beszéd által, se nékünk tulajdonított levél által, mintha itt volna már a Krisztusnak ama napja. 3Ne csaljon meg titeket senki semmiképen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia..


2Pét 3,10.15. Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj… És a mi Urunknak hosszútűrését idvességnek tartsátok; a miképen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek a néki adott bölcsesség szerint. 16Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére.


A 2Pét levél az írásokhoz sorolja Pál leveleit, ahogyan Lukács evangelista is az Apcs-ben Isten embereként írja le.

---

„nem lett sem tanítónak sem prófétának elhívva.”

->Apcs 13,1 Valának pedig Antiókhiában az ott levő gyülekezetben némely próféták és tanítók: Barnabás és Simeon, ki hivattatik vala Nigernek, és a Czirénei Luczius és Manaen, ki Heródessel, a negyedes fejedelemmel együtt neveltetett vala, és Saulus.

Saulus=Pál.

2016. dec. 21. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/58 A kérdező kommentje:

a!

Végig lehetne „gyalázni” az összes mentegetésedet, de a leginkább feltűnő, hogy Pált mented a saját írásaival.

Pál kijelentése egyértelmű:


"Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban;

Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk."


Elragadtatnak, tehát testben élnek. Mi, akik élünk. Előtte, akik már meghaltak, azaz testben nem élnek.


A „mi” szó magyarázatod nem helytálló, ugyanis az összes általad felhozott idézet „mi”-t használ és úgy is értelmez.

pl: „Tit 3,3 Mert régenten mi is esztelenek, engedetlenek, tévelygők, különböző kívánságoknak és gyönyöröknek szolgái, gonoszságban és irígységben élők, gyűlölségesek, egymást gyűlölők valánk.”


Keresztények, akik megtérésük előtt ezeket tették, beleértve Pált is. Tehát mi… Pál emberölő volt és mindezt Istenbe való buzgóságában tette. Esztelen és bűnös volt. Mi!!!! És ezt így is érti. Péter személyválogató volt, különbnek vette a hébereket és szégyellte a pogányokat. Erre Pál intette meg.


Pál ellene megy Jézus tanításainak, a személyválogatás teljes elkerülésével és a feltétel nélküli megbocsátásával. Pál azt tanítja, hogy rekesszék ki a bűnösöket és kerüljék el őket, hogy még csak egy asztalnál se egyenek, míg Jézus bűnösökkel és hitetlenekkel evett és a megbocsátást hirdette. Míg Pál ítél, Jézus megbocsát.

Pál szeretethimnusza pont nem vonatkozik saját magára:

…nem rójja fel a gonoszt,…

Az egész Korintusi levél a gonosz emlegetése. Pál nem a szeretetet, hanem a törvényt hirdette leveleiben. Törvénykezik, paragrafusokat gyárt és nem a megbocsátást hirdeti. Farizeus ízig-vérig.


Csak sajnos kezdünk eltérni a témától, gondolom, a kérdésemhez nem tudsz választ írni.

2016. dec. 21. 15:34
 47/58 -a- ***** válasza:

"gondolom, a kérdésemhez nem tudsz választ írni."

->gondolom elkerülte a 33.hsz a figyelmedet.

Az utolsó hsz-em szerintem érthető, még ha téged valami akadályoz is, hogy megértsd.

Azt nem tudtam, hogy keresztényi lelkülettel "gyalázni" szoktak.

Pál nem gyilkos, itt magyaráztam, 13.hsz-em:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..

2016. dec. 21. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/58 A kérdező kommentje:
Pál pontosan tudta, hogy akiket elfog halál fiai. Ha a hóhér kezébe adlak, akkor ha nem is közvetlenül, de gyilkos vagyok. Ezt Pál is tudta, de nincs is ezzel baj, Mózes is ölt, a Biblia teli van Isten embereivel, akik bűnösök voltak. A páli törvénykezést is reagáltam aminek a része az Urban házasság is, de ettől függetlenül semmi esetre sem ceremóniáról van itt szó, tehát nem válasz a kérdésemre. Mózes törvényeiben az Úr több, mint 600 törvényéből sok szól a házasságról, de nincs olyan, hogy ceremónia szentesítené mindezt. Nem a ceremóniával van gond, még egyszer kiemelném, hanem azon egyházakkal, akik ennek elmaradása esetén ítélkeznek emberek felett. Holott tudjuk, hogy aki ítél, ítéletet von maga után.
2016. dec. 21. 16:16
 49/58 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező! A kérdésed nem egyszerű. Abban a formában, ahogy rákérdeztél, nem tartalmazza a Biblia a házasság jogerőre emelkedésének ismérveit. Ám emberemlékezet óta tanúk előtt történik a házasságkötés, a társadalom előtt elfogadható módon. Természetesen régen is keltek egybe emberek titokban, mint Rómeó és Júlia, de ott is egy pap adta össze őket. De az a házasság aggályosnak tekinthető, ugyanis a szülők, a rokonok és a társadalom teljes kizárásával történt. Kérdezheted, vajon miért kell nyilvánosan felvállalni egy házasságot. Több okból kifolyólag. Például azért, mert a párjukat kereső emberek jó esetben máshogy viszonyulnak egy házas emberhez, mint egy olyanhoz, aki nincs elkötelezve. Ha már itt tartunk, a házasság a Biblia fogalmai szerint szövetség. Ezt nevezhetjük szerződésnek is, ám itt nincsenek feltétlenül írásba foglalva a szerződő felek kötelezettségei és jogai. A bibliai házasság életszövetség, ami az egyik fél haláláig tart, egyéb esetben nem bontható fel a hívő fél részéről, kivéve a nagyon szélsőséges eseteket.


Mivel a házasságkötés módja nincs részletezve a Bibliában, így nem dogmatizálható sem a templom, sem az anyakönyvvezető, sem a hajóskapitány, sem a lakodalom. Ám a házasságkötés mindkét fél végleges elkötelezettségével kezdődik, és az ezt követő szexuális együttlét által véglegesül. Vagyis a házasságkötés módja nincs bebetonozva, de a szövetségkötésnek meg kell történnie, méghozzá a társadalom számára elfogadható formában, hogy jog szerint is házasságnak minősüljön. Ugyanis bár az nincs benne a Bibliában, hogy hogyan kell a házasságot megkötni, az azonban benne van, hogy minden emberi rendelésnek engedelmeskedjünk (1Pt 2,13). Ebbe pedig az is bele tartozik, hogy a házasságot olyan módon kell megkötni, amit az adott társadalom jogszerűnek tart. Ez alól akkor van kivétel, ha adott társadalom Isten elleni lázadásra akarja az embereket kényszeríteni, és csak ezen az áron tekinti a dolgot jogszerűnek. Ám ezesetben sem arról van szó, hogy elég a négyszemközti megegyezés, csak arról, hogy a házasság megköthető szűkebb társadalmi közegben is, de azon belül nyilvánosan.

2016. dec. 21. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/58 A kérdező kommentje:

"Engedelmeskedjetek azért minden emberi rendelésnek az Úrért: akár királynak, mint felebbvalónak; " 1Pt 2,13


MINDEN EMBERI RENDELÉSNEK. Ezek után könnyelműen teszitek hozzá, hogy kivéve...

Szeretném, ha idéznéd azt az uralkodói, ha úgy tetszik, alkotmányos vagy polgári törvénykönyvet, ahol elrendelik a házasságot. Vagy akár csak azt, hogy egy párkapcsolatot a törvény akkor legalizál, ha a házasságkötés megköttetett. Ahogy említettem, már, alkotmányellenes pozitív megítélésben részesíteni a házas kapcsolatot a nem házas kapcsolattal és fordítva.

"Ám emberemlékezet óta tanúk előtt történik a házasságkötés"

Kivéve nagyon sok ószövetségi házasságkötést. Kezdve az elsőnél.


"azért, mert a párjukat kereső emberek jó esetben máshogy viszonyulnak egy házas emberhez, mint egy olyanhoz, aki nincs elkötelezve"

Csak nem személyválogatásról beszélsz?


"A bibliai házasság életszövetség, ami az egyik fél haláláig tart, egyéb esetben nem bontható fel a hívő fél részéről, kivéve a nagyon szélsőséges eseteket."

Nincs kivétel, illetve az ószövetségi törvényben volt, de ezt Jézus gyakorlatilag megmagyarázta, hogy Isten előtt ilyen nincs. Viszont ezt kategorikusan kijelentette, hogy amit Isten egybeszerkesztett, azt ember szét ne válassza. Ki is szerkeszti egybe??? Ember, ceremónia, tanúk jelenléte? Szó sincs erről! ISTEN! Az első házasságnál Isten konkrét volt. Ugyan meghagyta az embernek a látszólagos választási lehetőséget, de ő szerezte, és azok nem a vadak voltak. Hiszen azok nem voltak hozzá illők, és ezt Isten is tudta, és az embernek is megmutatta, hogy ezek nem hozzá illők, ezért volt a választás:

"És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; SZERZEK NÉKI segítő társat, hozzá illőt."

2016. dec. 21. 21:36
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!