Összefér-e Isten végtelen szeretetével és végtelen kegyelmével, hogy örökké hagy szenvedni egyeseket azért, amiért nem hittek benne?
kozben mas kerdesnel megtalaltam hogy Mk Mark 9,43 ra gondoltal
#Dante
Előző:
Igen, minden bizonnyal a Márk 9,43-ról van szó. A ignáci szöveget egyébként másoltam, az igehelyi hivatkozást már a fordító írhatta bele tájékoztatásképpen, de eltévesztette a könyvet, Márk helyett Mátét írt.
Dante
Kedves Balinhun!
A gond az, hogy te összemosod a pokol és a gyehenna fogalmát. Ezek ugyanis teljesen mást fednek le a Szentírásban!
A "pokol" kifejezés 22 alkalommal szerepel a Károli fordítású Bibliában és minden esetben a halottak tartózkodási helyét jelölik. A két utolsót idézem:
Jel 20,13
És a tenger kiadta a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadta a halottakat, akik ő náluk voltak; és megítéltettek mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.
Jel 20,14
A pokol pedig és a halál vettettek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.
A gyehenna kifejezés összesen 12 helyen található ugyanebben a fordításban, mint megolthatatlan tűz, melybe a pokol is kerül a fenti leírás alapján. A gyehenna a héber geh Hinnom megfelelője, melynek jelentése ’Hinnom-völgy’. Ez a terület az ókorban Jeruzsálem szeméttelepeként szolgált, és mint hulladéklerakó szinte folyamatosan füstölgött, égett. A gyehenna kifejezést az újszövetség használja, a második halálra, a "tüzes tóra", a teljes megsemmisülésre vonatkozik.
Üdv. Péter
Sziasztok!
Azért néhány megjegyzést szeretnék fűzni a Mk. 9:43-48 részhez. Ha megfigyeltek alaposan, akkor itt az Úr Jézus Krisztus Ézsaiás könyve 66:24-et idézi:
"És kimenvén, látni fogják azoknak holttesteit, akik ellenem vétkeztek, mert az ő férgük meg nem hal és tüzük el nem aluszik, és minden test előtt borzadásul lesznek."
Vagyis itt NEM ÉLŐ EMBEREK, hanem „holttestek” férgek és tűz általi feltartóztathatatlan, teljes pusztulásáról van szó, ami óriási különbség. A holttestek férgek és tűz általi megemésztése értelemszerűen nem tart sokáig, és végeredményeként csak a semmi marad. Egyáltalán nem „halhatatlan férgekről” és vég nélkül szenvedő kárhozottakról beszélt tehát Jézus az ószövetségi igét idézve!
Üdv. Péter
Jelen esetben az "olthatatlan tűz" gondolatát a korai keresztény tanítók értelmezésével kapcsolatban vetettem fel. Tisztában vagyok azzal, hogy akik tagadják a pokol tanítását, azok másként értelmezik, de arra mutattam rá, hogy az eszkatologikus büntetésről szóló leírásokat a régiek nem értelmezték allegorikusan. Pedig a Szentírás allegorikus értelmezése régen is divat volt, lásd például Noé történetét. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy konszenzus volt a pokol tanításával kapcsolatban az Atyák között, hivatalosan elfogadott tanítás volt. Ha ez így van, akkor az azért is fontos, mert az úttörők tanítása szerint a Biblia nem egyéni értelmezés kérdése, hanem az Egyház hagyományos magyarázatával összefüggésben kell használni.
Dante
#35 akkor be kell vezetni "kanonizalni" hogy mindenki ugy tartsa szamon ahol a pokoli szornyek tuzesvillaval szurkaljak az embereket az oroktuzben
ha halottak vannak a tuzestoban akkor hogy gyotrodnek
ha csak a lelkuk van magaban a tuzes toban akkor hogy gyotrodnek
igy eleg furcsa hogy a kezdeti keresztenyseg ugy ertelmezhette a tanitast hogy a tuzestoban
orokke elo, testben levo emberek kerulnek akik egesztestben egnek de megsem egnek el sosem
es mivel ez keves ezert allatok is marcangoljak oket olyanok amik a tuzben megelnek
#35 erted mire akarok kilyukadni #Dante nem?
mert ez ellentmondast szulne a mai tiszta hittel (nem?)
ha pedig megsem akkor az az ellentmondas hogy "csak" vegso megsemisulest jelent
vagy mindketto letezik? mert akkor mar 3 valsztasi lehetoseg lenne
igy akik az orok szenvedesre vagynak azt is valaszthatnak
ezek lennek a legtobben
aztan akik oroke tarto halalt valsztananak ilyenek is lennenek eleg sokan
es akik az orok tokeletes jo eltet valasztanak ok lennenek a legkevesebben alig paran a tobbihez kepest
csak egy gondolat az eddigiek alapjan
"Kedves Balinhun!
A gond az, hogy te összemosod a pokol és a gyehenna fogalmát. Ezek ugyanis teljesen mást fednek le a Szentírásban!
A "pokol" kifejezés 22 alkalommal szerepel a Károli fordítású Bibliában és minden esetben a halottak tartózkodási helyét jelölik. A két utolsót idézem:
Jel 20,13
És a tenger kiadta a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadta a halottakat, akik ő náluk voltak; és megítéltettek mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.
Jel 20,14
A pokol pedig és a halál vettettek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.
A gyehenna kifejezés összesen 12 helyen található ugyanebben a fordításban, mint megolthatatlan tűz, melybe a pokol is kerül a fenti leírás alapján. A gyehenna a héber geh Hinnom megfelelője, melynek jelentése ’Hinnom-völgy’. Ez a terület az ókorban Jeruzsálem szeméttelepeként szolgált, és mint hulladéklerakó szinte folyamatosan füstölgött, égett. A gyehenna kifejezést az újszövetség használja, a második halálra, a "tüzes tóra", a teljes megsemmisülésre vonatkozik.
Üdv. Péter"
Tegyük tisztába a dolgokat: 1. Isten ihlette a Bibliát, igaz? Ha ezzel egyetértünk ne írj semmit erre, vagy csak annyit, (ha akarsz!) hogy: 1.: Igen! Aztán a 2. dolog, hogy a Biblia szerint, nem ez az üdvösség kérdése, hanem az, hogy hiszel-e Isten áldozatában, és elfogadod-e azt teljes szívedből, őszintén. Ha ebben is egyet értünk, akkor kérlek vagy ne írj itt se, vagy ha akarsz, akkor egy "2.: Igen" legyen a válaszod. 3. Isten igaz és hű, és megváltozásra képtelen lény. Márha pedig ez így van, akkor a Biblia írása szent és megcáfolhatatlan, igaz? Ha ezzel is egyet értesz, akkor jelezd egy "3.: Igen!" vagy semmivel. :) Ha mindenben egyetértünk, akkor nem szabad tőled kapnom mégegy bejegyzést, vagy csak igenek lesznek, a nekem szánt hozzászólásodban. Én úgy vélem ezen felül, hogy a Bibliát kell alapúl venni, amit én úgy is teszek, ha valaki igazán hiszi Istent és el is fogadja Őt, akkor márpedig, tudni fogja, hogy van pokol és lesz is örökké szenvedés. De erről ennyit, az én alapom a Biblia, ami ezt tanítja, nem vonom kétségbe. :)
#39 akkor akik elfogadjak Jezust es aldozatat de bunosek gonoszak
azok is a gyotrelembe jutnak? szamukra nincs fenttartva gyotrelem nelkuli orokhalal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!