A Mária imádat a katolikus vallásban tulzás-e? Amikor azt mondják az imádatukban"Asszonyunk szüz Mária, Istennek szent anyja". Tulzás vagy helyes?
A katolikus vallásban hivatalosan nem imádják Máriát. Jelentős különbség van az imádat és a tisztelet között. Az más kérdés, hogy a népi vallásosságban sok torzulás él...
Az "Asszonyunk szüz Mária, Istennek szent anyja" azért nem túlzás számukra, mert Jézus kettős természetét hangsúlyozzák ki, azaz Mária Jézust nem csak emberi mivoltában szülte, de isteni mivoltában is ő hozta világra.
"azaz Mária Jézust nem csak emberi mivoltában szülte, de isteni mivoltában is ő hozta világra."
Ezzel csak az a baj, hogy a Filipi 2:6-7 pontosan azt írja le, hogy a Földrejövetelekor megüresítette magát, lemondott isteni természetéről, "emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult". Tehát itt nem csak hogy nem említi a Biblia ezt a hagyományt, hanem konkrétan ellentmond neki.
" Földrejövetelekor megüresítette magát, lemondott isteni természetéről, "emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult". Tehát itt nem csak hogy nem említi a Biblia ezt a hagyományt, hanem konkrétan ellentmond neki."
Tévedsz, méghozzá több ponton.
1. A megtestesülés alapvető velejárója a teljes isteni természetből való kiszakadás, hiszen Isten Jézuson kívül is létezik. Az idézett igeszakasz erre vonatkozik.
2. Mária Jézus megtestesülésének eszköze... Akkor most Jézus megszületésében vagy megdicsőülésében kételkedsz?
Istennek anyja/Istenszülő kifejezések hazsnálatát elvben protestáns teologia is elismeri, a reformáció után még sokáig használták is, hiszen a teologiai magyarázatával maximálisan egyet értenek, későb került ki a szóhasználatból, részben mert a máriatisztelet az protestáns-katolikus viták egyik sarokpontja, ezért mind a két oldal hajlamos kicsit szélsőségekbe elmeni, másrészt mert úgy gondolták a kifejezés félreérthető, esetleg azt gondolná valaki, hogy Jézus Isteni természetének a keletkezése is Máriához köthető
tehát még a protestáns gondolkodás szerint is helyes, de mivel félreérthető ezért jobb kerülni a használatát
nyilván jehova tanúival szemben való vitában más a helyzet
Istennek nincs anyja.
Jézus soha nem emelte piedesztára a Földi édesanyját.
Mária ugyan olyan tökéletlen Nő volt mint bármelyikünk, ellenben Jézus születésekor, nem kellett volna áldozatot vinnie a fia születésekor a Mózesi törvény szerint.
40 nappal Jézus születése után Mária és József elmentek a templomba, hogy felajánlják a szükséges áldozatot: „Egy pár gerlét vagy két fiatal galambot”
(2Mózes 13:1, 2) . . .: 2 „Szentelj nekem minden hímnemű elsőszülöttet, amely megnyitja anyja méhét Izrael fiai között, embert és jószágot egyaránt. Ők az enyémek.”
(3Mózes 12:7, 8) . . .Ez a fiút vagy lányt szülő asszonyról szóló törvény. 8 De ha nem telik neki juhra, akkor vigyen két gerlét vagy két fiatal galambot, egyiket égő felajánlásul, másikat bűnért való felajánlásul, a pap pedig végezzen érte engesztelést, és az asszony tiszta lesz.«”
Nem helyes mivel balvanyimadas.
Ugyanugy tisztelik Mariat, mint a Fiut.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!