Felekezeten kívüli Krisztus testéhez! Van olyan Testvér, aki hisz Jézusban, a Bibliát tanulja, de nem talál megfelelő egyházat?
Sziasztok! Keresem a hozzám hasonlókat, akik úgy találják, hogy minden földi egyházi intézmény kissé megmásítja a Bibliát, a kegyelmet és nem teljesen Pál szerint tanít. Ha tetszik, legyen egy mottó is: az igazi egyház Krisztusban újjászületettek teste, amely test Krisztusé és a test feje Jézus.
Szeretném hangsúlyozni, hogy ez nem az egyházi szervezetek elleni kritika akar lenni,csak keresem a hozzám hasonlókat. A magyarázatokat sem kritikának írtam, hanem, hogy pontosan értsétek, mire gondolok
Papságot az Újszövetség egyszer említi újszövetségi vonatkozásban (illetve a Zsidó levél beszél Krisztusról, mint főpapról)
1 Péter
2,9 Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket; [2 Móz. 19,5.6. Jel. 1,6. Ésa. 3,21.]
2,10 A kik hajdan nem nép voltatok, most pedig Isten népe vagytok; a kik nem kegyelmezettek voltatok, most pedig kegyelmezettek vagytok. [Hós. 2,22. Róm. 9,25.11,30.31.]
A második vers rámutat, hogy a pogányokra gondol. Így nekem az jön le, hogy minden újjászületett tag Krisztusban egyben pap, választott nemzet, szent nemzet.
Vagy, ha még szigorúbban nézem a hivatkozásokat, akkor akár Izraelre is visszautalhaz:
2 Mózes
19,5 Mostan azért ha figyelmesen hallgattok szavamra és megtartjátok az én szövetségemet, úgy ti lesztek nékem valamennyi nép közt az enyéim; [5 Móz. 7,6. Zsolt. 24,1-6.] mert enyim az egész föld.
19,6 És lesztek ti [1 Pét. 2,9.] nékem papok birodalma és szent nép. Ezek azok az ígék, melyeket el kell mondanod Izráel fiainak.
Szia Tamás321!
Most már nem teljesen értek egyet:) De nem írnék többet, mert elképesztően hosszú beszélgetésbe (hitvitába) menne át a dolog.
Nem azért ajánlottam, mert panaszkodtál volna, hanem, mert Jézus erre indít. De ok, zárjuk, az ajánlat nyitva áll.
Egyébként, ha jól tudom (cáfoljatok!), az adventisták hasonlót tanítanak, mint amit a #39-ben leírtál, nem?
Egyébként nem vagyok törvény nélküli, ahogy Pál is írja, van nekem krisztusi, királyi vagy az élet lelkének törvénye (ezek egyek). Pál is írja, hogy a törvény betöltése a szeretet. A parancsolat: úgy szeressük egymást, ahogy Jézus szeretett minket. (Van még bőven tökéletesedni valóm tehát). A szeretet nem öl, nem lop, de azt is mondja, hogy töltsd be a szükségét az embereknek.
Róma 13,7 Adjátok meg azért mindenkinek, a mivel tartoztok: [Mát. 22,21. Márk. 12,17.] a kinek az adóval, az adót; a kinek a vámmal, a vámot; a kinek a félelemmel, a félelmet; a kinek a tisztességgel, a tisztességet.
13,8 Senkinek semmivel ne tartozzatok, hanem csak azzal, hogy egymást szeressétek; mert a ki szereti a felebarátját, a törvényt betöltötte. [Ján. 13,34.35. Gal. 5,14.]
13,9 Mert ez: Ne [2 Móz. 20,13-17.] paráználkodjál, ne ölj, ne orozz, hamis tanubizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más parancsolat van, ebben az ígében foglaltatik egybe: Szeressed felebarátodat mint temagadat.
13,10 A szeretet nem illeti gonoszszal a felebarátot. Annakokáért a törvénynek betöltése a szeretet. [Mát. 22,37-40. 1 Tim. 1,5.]
Máté
17,3 És ímé megjelenék ő nékik Mózes és Illés, a kik beszélnek vala ő vele.
17,4 Péter pedig megszólalván, monda Jézusnak: Uram, jó nékünk itt lennünk. Ha akarod, építsünk itt három hajlékot, néked egyet, Mózesnek is egyet, Illésnek is egyet.
17,5 Mikor ő még beszél vala, ímé, fényes felhő borítá be őket; és ímé szózat lőn a felhőből, mondván: [rész 3,17.] Ez az én szerelmes Fiam, a kiben én gyönyörködöm: őt hallgassátok.
Vagy félreértettelek?
A gyülekezet a Krisztusban hívő szentek közössége. Nem az a lényeg, hogy templomban jön-e össze, vagy egy háznál, esetleg kávéházban beszélget. Mi a testvéreimmel úgy látjuk, hogy egyre inkább le kell egyszerűsíteni a hitet. A Biblia nem templompárti, se nem liturgiapárti. A gyülekezetre mégis szükség van, mert egyfelől bátorít, ha hozzád hasonlókkal jöhetsz össze. Másfelől kontrollál, és megvizsgálja, hogy mindent helyesen látsz-e. Mert ha őszinték vagyunk, beismerhetjük, hogy nem mindenben látjuk helyesen az igazságot. A gyülekezet élő kövekből áll, azaz újjászületett emberek közössége. Ha nem ilyenek jönnek össze, akkor az lehet program, műsor, szolgáltatás, klub, önképző kör, bármi, csak nem gyülekezet... Erre írtam, hogy a "láthatatlan" egyház a Krisztust követők közössége. Nem egy misztérium, ahogy sokan akarják láttatni. Nagyon is valóságosan határai vannak, amiket maga Jézus fektetett le, és az apostolok is sokat beszélnek erről.
Pl. 1 Jn 4 Aki azt mondja, hogy ismeri őt, de parancsolatait nem őrzi, hazug, az ilyenben nincs az igazság.
5 Aki őrzi beszédét, abban igazán bevégezetté lett
az Isten szeretete. Erről tudjuk, hogy őbenne vagyunk.
6 Aki azt mondja, hogy őbenne marad, az tartozik
úgy járni, ahogy ő is járt.
Az egyházasdi a sátán hamisítványa.
Júdás írja:
17 Ti azonban, szeretteim, emlékezzetek azokra a
beszédekre, melyeket Urunknak, a Krisztus Jé-
zusnak apostolai eleve szóltak,
18 mikor ezt mondták nekünk: Az utolsó időben
gúnyolódók támadnak, kik saját vágyaik után
fognak járni, azaz az Istent nem félők kívánságai
után.
19 Ők azok, akik válaszfalakat emelnek (elkülöní-
tenek). Lelkiek, Szellem nincs náluk.
Azaz világias emberek, világias gondolkodással. Elkülönítik Krisztus testének tagjait, felekezeti evangéliumot hirdetnek és felekezeti teológiát.
Nekem mindenki testvérem, aki Krisztusé, akármilyen egyháznak rész, akármilyen gyülekezetbe is jár, vagy nem jár. A valódi gyülekezet, mint Krisztus teste nincs elválasztva egymástól, egységet alkot, mert ugyanaz a Szellem lakik benne, ugyanaz az Istene és Krisztusa.
Ha nem akarsz, nem reagálsz az írásomra és így nem kell vitázni. Csak leírom az én látásmódomat, aztán hogy mi lesz vele, engem nem érdekel. Ellene is lehet mondani, mindegy nekem. A szeretetben igazad van, hogy az a törvény betöltése. De a szeretet nem az irgalmasság, az igazságosság és a szegényekhez való méltányosság? Az ószövetségből majdnem jobban meg lehet ismerni Jézust, mint az újszövetségből, mert az egész ószövetség lényege is maga Krisztus, őróla és az ő jelleméről szól az egész. Miközben én magam olvasom az ószövetséget, hihetetlen, de maga az újszövetség világosodik meg előttem egyre jobban, mert azt is olvastam, de az ószövetség által kezd értetővé válni csak igazán. Azt mondja a példabeszédek, hogy: "Az irgalmasság és igazság ne hagyjanak el téged: kösd azokat a te nyakadra, írd be azokat a te szívednek táblájára.." És miért mondja? Mert ez a törvény lényege, melyet Mózes által adott Isten. Jézus sem mond ennek ellent, mert azt mondja: "Ha pedig tudnátok, mi ez: Irgalmasságot akarok és nem áldozatot, nem kárhoztattátok volna az ártatlanokat." Az ószövetség és az újszövetség lényegileg teljesen egy és ugyanarról szól, Jézus Krisztusról, azaz a törvényről, azaz a lélekről, melyben benne van az élet törvénye. "Az igazságnak és igaz ítéletnek gyakorlását inkább szereti az Úr az áldozatnál." Mondja ezt a példabeszédek más helyen. Hát Salamon vagy Dávid és a próféták ellene mondtak-e az újszövetség Krisztusának? És végig a zsoltárok és végig a példabeszédek, és végig az összes próféták, mind egy és ugyanarról a lelki törvényről beszéltek. Ez az, ami a szeretet által be van töltve, mert Isten Lélek és Isten szeretet. Hogy van, hogy senki nem érti mindezeket? Mert senki nem akar igazságos lenni és igazság szerint ítélni, amire mind Mózes, mind a próféták, mind pedig Jézus tanított? Ézsaiás 58-ban van Mózes törvényének összefoglalása. Aztán Jeremiás 18,5- 9-ben is. Zakariásnál is: „Így szólt a Seregeknek Ura, mondván: Igaz ítélettel ítéljetek, és irgalmasságot és könyörületességet gyakoroljon kiki az ő felebarátjával! Özvegyet és árvát, jövevényt és szegényt meg ne sarczoljatok, és egymás ellen még szívetekben se gondoljatok gonoszt.” Aztán ott van Dánielnél is: „Azért, oh király, az én tanácsom tessék néked, és vétkeidtől igazság által szabadulj és a te hamisságaidtól a szegényekhez való irgalmasság által. Így talán tartós lesz a békességed.” Aztán megint ott van Jeremiásban: „Király vagy-é azért, hogy czédrus után kivánkozol? A te atyád nem evett és ivott-é? De igazságot és méltányosságot cselekedett, azért jó dolga volt.
Igazságosan ítélte a szegényt és a nyomorultat, azért jó volt dolga. Nem ez-é az igaz ismeret felőlem? azt mondja az Úr!" És még számtalan helyen benne van az ószövetségben az újszövetség lényege, aki Krisztus, akiben be lehet tölteni a szeretet, az élet törvényét. Az egész Biblia Krisztusról tanít Mózesen és a prófétákon keresztül. De még Dávidon keresztül is, aki ugyanazon igazság és igazságosság törvénye szerint járt el, mint amit Isten kedvel, mert a maga jelleme ez, amit az ő Fiában megmutatott, mikor elküldte őt az emberek közé. Tőle van az igazságosság, a szeretet, az élet és a lélek törvénye, ami Isten nagy embereiben is megjelenhetett. Hogy van, hogy ezt sem az egész vallásos világ nem érti, sem senki ezen a földön, pedig csak olvasni kell. Nem is bonyolult, de akinek nincs igazságérzete kifejlődve, az viszi a magyarázatokat minden felé, csak nem az igazság felé, amit Isten meghatározott. Én napról napra értem meg egyre jobban, és nincs már számomra a Bibliának olyan része, amit ha olvasok, azonnal ne érteném meg teljesen világosan. A törvény, a szeretet és az igazság egy és ugyanaz, ami Isten igéje, amivel él az ember, nem csak kenyérrel. Mert az ige egyről szól. Mit mond Dávid is a zsoltárokban, de Sámuel könyvében is: „Az Úr megfizetett nékem igazságom szerint, kezeimnek tisztasága szerint fizetett meg nékem;
Mert megőriztem az Úrnak útait, és gonoszul nem távoztam el az én Istenemtől.
Mert minden ítélete előttem, és rendeléseit nem hánytam el magamtól.
És tökéletes voltam előtte, őrizkedtem az én vétkemtől.
És megfizetett nékem az Úr az én igazságom szerint; kezeim tisztasága szerint, a mi szemei előtt van.”
Ez megint csak Mózes törvényének összefoglalása és lényege, ami már így azt jelenti: Krisztus. Aki igazságos és tiszta, azt jelenti, eleget tett a törvénynek, melyet Mózes elénk állított, De Krisztus lelkét vette, ami által betöltötte az élet lelkének törvényét. Azért lenne hosszú a dolog, mert tényleg hosszan lehetne taglalni, de meg kell, hogy értsük a lényeget, amit majdnem hogy senki nem ért, mert olvassa ugyan az igét, de nem úgy, hogy meg is akarná érteni, mit akar az ige mondani, milyen értelmet akar közölni. Ha valaki tényleg rászánja mindenét, hogy megértse, mert igazán meg szeretné érteni, akkor megérti, mert minden összeáll és kiteljesedik a kép, és átláthatóvá válik egész rendszere. Akik pedig csak igéket halmoznak össze az ő tudásukban, nem biztos, hogy értik is mondanivalójukat és egymáshoz való teljes viszonyukat, egységüket. Mert akik keresik az Urat, mindent megértenek. Vagy itt van megint egy hihetetlenül egyszerű összefoglalása a törvénynek, ami Mózes által adatott, de csak Krisztus által tölthető be: "Keressétek a jót és ne a gonoszt, hogy éljetek, és akkor veletek lesz az Úr, a Seregek Istene, a mint mondjátok. Gyűlöljétek a gonoszt és szeressétek a jót; állítsátok vissza a kapuban az igazságot; talán megkegyelmez az Úr, a Seregek Istene a József maradékinak." De annyi és annyi helyen benne van még mindezen lényeg más szóösszetételekkel, hogy meg sem lehet számolni; az egész Biblia ezzel van tele, csak ezt tárja elénk, mégis majd minden ember előtt rejtve van, habár szemeivel olvashatja. Mégis, hogy van ez? A jó és a gonosz, ilyen röviden is össze lehet foglalni a törvény és törvénytelenség lényegét, ami Mózes által van és Jézusban tölthető be. De vannak helyek, ahol részletekbe menően is ki van fejtve, hogy mindez mit takar. Még írnék a legnagyobb részletezésről is, ahol Mózes teljes törvénye pontokba van szedve és teljesen ki van fejtve a legnagyobb részletességgel, hogy azok közül micsoda hasznos törvénypontok vannak, amik mind a mai napig hihetetlen igazságokat szolgálnának, de most ennyit egyenlőre.
Tamás321, köszi. nekem az a fura, hogy nagyon kevés Igét és azokból is inkább Ószövetséget használsz. Kérlek támaszd alá újszövetségi Igékkel, sokkal, összefüggő Igesorokkal, apostoli levelekkel, amit mondasz, mert azok pont az ellenkezőjéről beszélnek. Te nem adventista vagy véletlenül? Viszont rengeteg topik van, ahol az adventisták vitatkoznak, szerintem ezt a vitát itt mellőzzük. Nekem világosan megmondta Isten az idézett Igékből, hogy ne Mózest (törvényt), hanem Jézust hallgassam
2 Kor
3,4 Ilyen bizodalmunk pedig Isten iránt a Krisztus által [Ján. 14,6.] van.
3,5 Nem mintha magunktól [rész 2,16.] volnánk alkalmatosak valamit gondolni, úgy mint magunkból; [Ján. 15,15.] ellenkezőleg a mi alkalmatos voltunk az [Csel. 16,14.] Istentől van:
3,6 A ki alkalmatosokká tett minket arra, hogy új szövetség szolgái legyünk, nem betűé, hanem [Jer. 31,31.] léleké; mert a betű megöl, [5 Móz. 27,26.] a lélek [Róm. 8,2. Ján. 6,63.] pedig megelevenít.
3,7 Ha pedig a halálnak [2 Móz. 24,12.] betűkkel kövekbe vésett szolgálata dicsőséges vala, úgyhogy Izráel fiai nem is nézhettek Mózes [2 Móz. 34,30.33.] orczájára arczának elmúló dicsősége miatt:
3,8 Hogyne volna még inkább dicsőséges a léleknek szolgálata?
3,9 Mert ha a kárhoztatás szolgálata dicsőséges, mennyivel inkább dicsőséges az igazság [Róm. 1,17.3,21.] szolgálata?
3,10 Sőt a dicsőített nem is dicsőséges [Kol. 2,17.] ebben a részben az őt meghaladó dicsőség miatt.
3,11 Mert ha dicsőséges az elmulandó, sokkal inkább dicsőséges, [Zsid. 12,18.] a mi megmarad.
3,12 Azért ilyen reménységben nagy nyiltsággal [vers 4. Eféz. 6,19.] szólunk;
3,13 És nem, miként Mózes, a ki leplet borított az orczájára, [2 Móz. 34,33.35.] hogy ne lássák Izráel fiai az elmulandónak végét.
3,14 De megtompultak az ő elméik. Mert [Ésa. 6,10.] ugyanaz a lepel mind e mai napig ott van az ó szövetség olvasásánál felfedetlenül, [vers 13.] mivelhogy a Krisztusban tűnik el;
3,15 Sőt mind máig, a mikor csak olvassák Mózest, lepel borul az ő szívökre.
3,16 Mikor pedig megtér az Úrhoz, lehull a [Róm. 11,23.25.26.] lepel.
3,17 Az Úr pedig a [vers 6. Ján. 4,24.] Lélek; és a hol az Úrnak Lelke, ott a szabadság.
3,18 Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arczczal [1 Kor. 13,12.] szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről dicsőségre, úgy mint az Úrnak Lelkétől.
Galata
2,16 Tudván azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem. [Róm. 3,20-28.]
2,17 Ha pedig Krisztusban keresvén a megigazulást, mimagunk is bűnösöknek találtatunk, avagy Krisztus bűnnek szolgája-é? Távol legyen.
2,18 Mert, ha a miket elrontottam, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem bűnössé.
2,19 Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. [Róm. 6,11.14.]
2,20 Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem. [Eféz. 5,2.]
2,21 Nem törlöm el az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által van az igazság, tehát Krisztus ok nélkül halt meg. [rész 5,4. Róm. 4,14.]
Róma
3,21 Most pedig törvény nélkül jelent meg az Istennek igazsága, [rész 1,17.] a melyről tanúbizonyságot tesznek a törvény és a próféták; [Csel. 10,43.]
3,22 Istennek igazsága pedig a Jézus Krisztusban való hit által mindazokhoz és mindazoknak, a kik hisznek. Mert nincs [Gal. 3,28.] különbség,
3,23 Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül.
3,24 Megigazulván ingyen az ő kegyelméből [rész 5,1. Eféz. 2,8.] a Krisztus Jézusban való váltság által,
3,25 Kit az Isten eleve rendelt [1 Ján. 2,2.] engesztelő áldozatul, hit által, az ő vérében, hogy megmutassa az ő igazságát az előbb elkövetett bűnöknek elnézése miatt,
3,26 Az Isten hosszútűrésénél fogva, az ő igazságának megbizonyítására, a mostani időben, hogy igaz legyen Ő és megigazítsa azt, a ki a Jézus hitéből való.
3,27 Hol van tehát a dicsekedés? Kirekesztetett. Mely törvény által? A cselekedeteké által? Nem; hanem a hit törvénye által. [rész 4,2. 1 Kor. 1,29.31. Eféz. 2,9.]
3,28 Azt tartjuk tehát, [Gal. 2,16.] hogy az ember hit által igazul meg, a törvény cselekedetei nélkül.
3,29 Avagy Isten csak a zsidóké-e? Avagy nem a pogányoké is? Bizony a pogányoké is. [Ésa. 49,6. Eféz. 4,5.]
3,30 Mivelhogy egy az Isten, a ki megigazítja a zsidót hitből és a pogányt hit [rész 4,11.12. Gal. 3,8.] által.
3,31 A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt [Gal. 3,24.] megerősítjük.
És még rengeteg fejezet beszélhetne helyettem. A teológiai következtetéseket, amik csak pár ószövetségi igére épülnek, én kerülöm. Sajnálom, nem tudsz meggyőzni, a törvénykező, ó-és újszövetségi mixen, Jézus+törvényen már túl vagyok.
Ez is off lesz.
Azért mert a kérdésben benne van az összes keresztény egyház ledegradálása.
Az első gyülekezetekbe a tekintélyeket Krisztus helyezte be. A tekintélyek elleni lázadás bűn akkor is ha egy-egy vezető téved valamiben.
Más. Az "eklészia" jelentése kihivottak közössége. Szeretheted könnyen a testvéreidet otthon a fotelből, de ha nem akarsz együtt lenni valakivel akkor azt nem szereted. A szeretet azt jelenti, hogy együtt lenni valakivel. Igy az ilyen okfejtéseken, hogy egyház nélkül is az igazság egyedüli letéteményesei vagyunk, mosolyogni szoktam. Nem bántásból, de a tévelygés szelleme bekavart.
Tudnék sok igét előhúzni, de nem akarok szuperszellemiekkel kardcsörtetni. Meg kell térni.
#45 köszi! Egyetértek, én is testvéremnek tekintek mindenkit, aki Jézus nevében hisz, és Tamás321, kérlek, ne vedd rossz néven a kritikámat, és maradjunk meg testvéri szellemben és szeretetben!
#45-ös, te jársz valamilyen gyülekezetbe?
"Azért mert a kérdésben benne van az összes keresztény egyház ledegradálása. "
Igaz, sajnálom, bután fejeztem ki magam:( Nem ez volt a szándékom:(
" Szeretheted könnyen a testvéreidet otthon a fotelből, de ha nem akarsz együtt lenni valakivel akkor azt nem szereted. "
Ebben is van valami, épp ezért a kérdésem lényege, h szeretnék közösségbe tartozni
"A szeretet azt jelenti, hogy együtt lenni valakivel"
Nem értek egyet, a szeretet Isten. Őt kell megismerni és megtanuljuk a szeretet mélységét, magasságát és szélességét. Max ez is benne van
"Igy az ilyen okfejtéseken, hogy egyház nélkül is az igazság egyedüli letéteményesei vagyunk, mosolyogni szoktam. Nem bántásból, de a tévelygés szelleme bekavart. "
Nem értek egyet. Amúgy a tévelygés, vallásosság, hazugság szelleme inkább igaz az egyházi teológiákra, főleg a szektákra.
"Tudnék sok igét előhúzni, de nem akarok szuperszellemiekkel kardcsörtetni. Meg kell térni."
Kár:( Pedig pnt az lenne a lényeg, h ne saját bölcsességünkből beszéljünk, hanem Igékkel. A megtérés ezek szerint valamelyik egyházhoz tartozást jelenti. Azt hittem, hogy ez a hitet jelenti Krisztusban.
Pl apcsel
10,43 Erről a próféták mind bizonyságot tesznek, hogy bűneinek bocsánatját veszi az ő neve által mindenki, a ki hiszen ő benne. A helyes hitről a véleményem fentebb kifejtettem rengeteg Igével alátámasztva. De Igékkel meg lehet győzni:)
Köszönöm szépen a válaszod!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!