Hol tér el az ÚVF teljesen a Károli fordítástól? (idézeteket)
Egy konkrét félrefordítás:
Máté 10:28 UVF
"És ne ijedjetek meg azoktól, akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni, hanem inkább azt féljétek, aki a lelket is , a testet is el tudja pusztítani a gyehennában.
Károli:
"És ne féljetek azoktól, akik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik, hanem attól féljetek inkább aki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában"
Az UVF szerint Máté arra hivja fel a figyelmet hogy féljük az Istent aki a testet és a lelket is el tudja pusztítani, ne azoktól féljünk akik csak a testet. Hozzátenném hogy a JT szerint a test és lélek egy és ugyanaz! Tehát már itt van ellentmondás, mert ez a bibliavers két külön dologként említi a testet és a lelket!
Míg a Károli arra hívja fel a figyelmet hogy olyanoktól féljük (bűnösöktől) akik a testet és a lelküket is elveszíthetik a gyehennában. Ezektől tartsuk magunkat távol...
Pedig ha hiszed ha nem, az bizony úgy van, ahogy azt Jehova Tanúi állítják és írják! Ezzel már elég sok (és egyre több) neves teológus is egyetért. Egy hamis tan, a lélek halhatatlanságából adódik ez a félreértelmezés is sajnos.
Kezdjük azzal, hogy a bibliai lélek (héber 'nefes', görög 'pszükhe') fogalma is többjelentésű kifejezés, vagyis jelentheti a teljes embert, vagy állatot és azok életét. Jézus itt természetesen az "élet" értelemben használta a szót.
Jézus arra figyelmeztette hallgatóit a Máté 10:28-ban, hogy azt féljék, „aki a lelket is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában”. Mit jelent ez? Figyeljük meg, hogy itt nem említi, hogy gyötörni fogják őket a gyehenna tüzében, hanem inkább azt mondja, hogy azt féljék, aki „el tudja pusztítani (őket) a gyehennában”. Jézus azzal, hogy a ’lélekre’ külön hivatkozik, itt azt hangsúlyozza, hogy Isten az ember minden életkilátását el tudja pusztítani; így tehát az ilyen ember számára nincs remény a feltámadásra.
Ugyanilyen értelemben használta a lélek kifejezést Jézus a Máté 20:28-ban:
"Az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és hogy lelkét (ÉLETÉT) váltságul adja cserébe sokakért."
Tudom hogy a Károli még csak meg sem említi itt a lélek kifejezést, de ettől még benne van.
Most már csak el kéne ismerni, hogy tévedtél T. válaszoló.
Kedves Tanú!
Egy embernek milyen életkilátásai vannak a te olvasatod szerint ha meg fog halni? Többesszámot használsz, kiváncsi vagyok mikre gondolsz. A Máté 10:28 számomra egyértelműen szétválasztja a testet a lélektől! De nem csak számomra hanem sokmindenki számára, a több százmillió keresztény közül max 7 millió számára nem egyértelmű ez. Egyértelmű hogy két külön dologról van szó, ami az emberben egy egységet alkot. De teljesen felesleges veled vitatkoznom mert ugyis csak hajtod az Őrtorony tanítást és számotokra csak az elfogadható. Amivel semmi gond, higgy amit akarsz, csukd be a szemed és "csiklandoztasd a füled" az Őrtorony tanítással....
"Egy embernek milyen életkilátásai vannak a te olvasatod szerint ha meg fog halni?"
A Biblia egyértelmű igazsága szerint a FELTÁMADÁS az életkilátás, mely szó szerint "újra felállást" jelent, nem valamely halhatatlan életformát a halál után. Így logikus, ha Isten valakit feltámaszt a HALOTTAK KÖZÜL (tehát nem egy "halhatatlan lelkes" életformából, hanem a SZÓ SZERINTI halálból), akkor mi szükség van a lélek halhatatlanságára? Vagy ha tényleg van bennünk egy lélek, amely "halhatatlan", mi szükség lenne a feltámadásra?
"A Máté 10:28 számomra egyértelműen szétválasztja a testet a lélektől!"
De csak azért képzeled ezt, mert már előzőleg a fejedben van a "lélek" fogalmának egy NEM bibliai filozófiája, miszerint az egy "láthatatlan" és "halhatatlan" testrészünk, mely a halálkor kiszáll belőlünk. Igen, külön beszél Jézus a testről és a lélekről, de ha PONTOSAN, a bibliai jelentése alapján értelmezzük a lélek kifejezést, akkor kiderül, hogy miről van szó.
A lélek a Bibliában a legtöbbször magára az emberre, vagy állatra, vagy azok életére utal. Így van ez itt is, meg a szintén idézett Máté 20:28-as versben is, melyben Jézus UGYANOLYAN értelemben használta a lélek szót, ahogy itt, a 10:28-ban, s melyről nem is írtál. Az "életre", méghozzá az "örök életre" utal vele.
Tehát még egyszer: Jézus azzal, hogy a ’lélekre’ külön hivatkozik, itt azt hangsúlyozza, hogy Isten az ember minden életkilátását el tudja pusztítani; így tehát az ilyen ember számára nincs remény a feltámadásra.
"És ne ijedjetek meg azoktól, akik megölik a testet, de a lelket (az életét, vagyis a feltámadás utáni örök élet reménységét, melyet a feltámadás által ad Isten) nem tudják megölni; hanem inkább azt féljétek (Istent), aki a lelket (tehát az örök élet reményét) is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában."
Mert hogy ha valaki megátalkodott bűnösként, TUDATOSAN Isten ellen szegül, az olyan ítéletben részesül Istentől, amely magában foglalja mind a fizikai test, mint a jövőbeli örök élet (lélek) megölésének a kilátását.
És ugyanebben az értelemben használta Jézus a Máté 20:28-ban is lélek szót, tehát nem mondhatod, hogy nem így értelmezte Jézus a szót.
"De nem csak számomra hanem sokmindenki számára, a több százmillió keresztény közül max 7 millió számára nem egyértelmű ez."
Meg még számtalan más teológus és nyelvész szakember előtt egyértelmű, hogy a Biblia NEM tanítja a lélek halhatatlanságát.
23%-os: te mindegyik vagy:
rici, a farizeus: Merev, szűk látókörű, törvényeskedő, mindenre van egy szabálya. A kedvenc szava a „ne”. Sok ember számára természetes a félelem, és valószínűleg még inkább ilyenekké válnak, amikor keresztények lesznek. Jézus azonban a Frici farizeushoz hasonló embereket „vak vezetők”-nek nevezi: „Vak vezetők, akik megszűritek a szúnyogot, a tevét pedig lenyelitek.” (Mt. 23:24, NLT fordítás)
Özséb, az önelégült: szentebb-vagyok-mint-te magatartással és mások iránti előítélettel Özséb kedvenc mondata: "Hála Istennek, nem vagyok olyan, mint te!" Jézus elmesélte a két ember imádságának a történetét, az egyik önelégült volt, a másik pedig alázatos a hibái miatt: "Mondom nektek, hogy azt a vámszedőt Isten elfogadta, és kérésére megbocsátotta a bűneit. De a farizeust és annak az imádságát elutasította! Miért? Mert aki felemeli magát, azt megalázzák, aki pedig megalázza magát, azt felemelik!” (Lk. 18:14)
Billy, a Biblia-vagdalózó: Ő egy kellemetlen és túlbuzgó keresztes lovag. A kedvenc kifejezése a „Megszoksz vagy megszöksz!”. Isten terve azonban arra, hogy hazavigyen minket magához, tele van szeretettel, kegyelemmel és áldozattal: „Mert Isten úgy szerette az embereket, hogy az egyszülött Fiát adta oda cserébe értük, hogy aki hisz a Fiában, az ne pusztuljon el, hanem örök életet kapjon. Isten nem azért küldte a Fiát az emberek közé, hogy elítélje őket, hanem azért, hogy a Fiú közreműködésével megmenekülhessenek." ( János 3:16-17, egyszerű fordítás)
Paulina, a Dicséret-Hallelúja: Nem tud vallásos frázisok nélkül beszélni. Körülötte minden a csoda vagy maga a Gonosz műve. Az ilyen típusú embereknek kirándulni ment az esze. Isten azonban nem akarja, hogy amikor kereszténnyé válsz, ne gondolkozz tovább; valójában Jézus gondolkozásmódját akarja nekünk adni (1 Korinthus 2:16).
Ezek sztereotípiák, de olyan embereket mutatnak be, akik feladják Jézussal való kapcsolatukat azért, hogy a vallást öleljék magukhoz. Jézus azonban ezt mondja: ,,Azért jöttem, hogy életed legyen (nem vallásod), és a legteljesebb mértékben megélhesd azt!”
Szerintem ezzel a személyeskedő bírálgatással, melyet ISMERETLENÜL tettél, magadra tetted érvényessé a vádjaidat!
Tudod, ahelyett, hogy egy építő beszélgetést folytatnál, vagyis a Szentírásból érvelnél, mint az első sz.-i tanítványok, ezzel a szöveggel jössz nekem. Ezzel éppen nem azt bizonyítottad, amit szerettél volna, de mindegy. Fura az élet, ugye? :-)
igen, elég fura, az már biztos.
milyen volt a kongresszus?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!