Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » 2 isten van, vagy 1?

2 isten van, vagy 1?

Figyelt kérdés
ha van istennek fia, akkor 2 van nem? De azt hittem eddig csak 1 istenünk van. Vagy amikor megszületett ide csak úgy nevezik h "isten fia" vagy akkor az egy isten jött el hozzánk? :) köszönöm a válaszokat
2014. szept. 25. 14:59
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
"Nem volt isteni teste, hanem olyan mint kezdetben az Ádámé." -hát valóban azt olvashatjuk a Bibliában, hogy az anyukája emberi volt, viszont az Apukája isteni :)
2014. szept. 25. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

tökéletes EMBER ÉS tökéletes Isten

Ez a misztérium, ez kereszténység fundamentuma.

Ember van elég. Sok jó és rendes ember van.

De aki ugyanakkor Isten is.. A színeváltozáskor megnyilvánította a legközelebbi tanítványoknak is.

És nekünk is. Ezért inkarnálódott.

2014. szept. 25. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

"Nem volt isteni teste, hanem olyan mint kezdetben az Ádámé." -csak még annyit, hogy Isten a saját képére teremtette meg az embert :)


Biztos vagy abban, hogy Istent szolgálod ezen az oldalon kedves grkaty? Mert én úgylátom (és nem csak ennél a kérdésnél), hogy össze-vissza beszélsz és azon vagy, hogy minket minél jobban elidegeníts Tőle, ami aztán végkép nincs összhangban a 2Korintus 5,18-al tudod, a "békéletés szolgálatával".

2014. szept. 25. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
Ő határozza meg a szolgálatot. Ha te az isteneddel megtudsz abban állapodni, hogy napi szinten felgyere és kiossz mindenkit, akkor azt kell mondanom, hogy lehet, nem is ismerted meg az igazi Istent. Mondjuk a tanításaitokat figyelembe véve biztos, hogy nem is a keresztény Istenben hisztek.
2014. szept. 25. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Ezt pedig csak most, csak neked: https://www.youtube.com/watch?v=ECWMv8Jqrfk :)
2014. szept. 25. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

Szia!


A monoteizmust erőteljesen hangsúlyozó bibliai ige, Izráel fő hitvallása így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) Ez a hitvallás egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a "jachid" héber kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az "echad" lett, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az "echad" szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.


Isten a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És mondta Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.” A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8).


Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9.10)


A három isteni személyre vonatkozóan a legfontosabb kijelentés Jézus misszióparancsa: "Elmenvén azért, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mát 28,19) Jézus itt néven nevezi a három isteni személyt. Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó. Miről van szó ebben az igében? Kereszteljétek meg az embereket, merítsétek be, kössetek szövetséget az Atyával a Fiúval és a Szentlélekkel. Hogyan lehetne szövetséget kötni az Atyán kívül a Fiúval, ha nem Isten, és a Szentlélekkel, ha az vagy nem személy vagy nem Isten? Azért fogalmazott így Jézus, mert a három személy a teljesség.


Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)

"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)


Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.


Az Atya és a Fiú egységéről Jézus így nyilatkozott: „Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? ... Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van” (Jn. 14:10/a, 11/a)


Üdv. Péter

2014. szept. 25. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
0%

Kedves Péter, Jézus így folytatta: ....hogy mindnyájan egyek legyenek, amint Te én bennem Atyám és én Te benned....." János 17 részét az egészet érdemes elolvasni


Mond kérlek, tényleg a szentháromság bizonyítéka ez a szöveg? De hiszen akkor talán a "szentmillióság" bizonyítéka nem?


Mindnyájan a tanítványok egyek legyenek az Atyában, úgy mint a Fiú.....? Igazán így van leírva a Bibliában :)

2014. szept. 26. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:

nah látom megy itt a vita a szent3ságról. :)


Hát én mint laikus nem tudok ebbe a vitába beszállni, csak annyi hozzáfűzni valóm van h butaság lenne figyelmen kívül hagyni bármit is a bibliából, igaz úgy rakták össze leletekből, hogy 1 helyen legyenek a bizonyítékok(tudomásom szerint) és kiadták könyvben. Azokat kéne megkérdezni akik összerakták, hogy ezt miért is tették bele, biztos nyomos okuk volt rá, ha beletették. Vki tudja milyen eredetű, és mi a pontos jelentése a biblia szónak?

2014. szept. 26. 09:22
 19/20 A kérdező kommentje:

A Biblia (koiné görög βιβλίον tekercs szóból) azoknak a könyveknek a gyűjteménye, amelyeket a zsidóság és a kereszténység Istentől sugalmazottnak és ennek okán szentnek fogad el, tehát a hit és az erkölcs területén általános mércének tekint. A Bibliát szent jellegéből adódóan Szentírásnak[1] is nevezik. A zsidó és a keresztény Biblia terjedelme nem azonos, mert a Biblia könyveit meghatározó kánont nem egyformán határozták meg. Így a héber Biblia – a Tanakh – azokat az Izrael népének adott isteni kinyilatkoztatásnak tartott írásokat tartalmazza, amelyek a kereszténység előtti időben, Izrael vallási közösségében keletkeztek. A kereszténység is szentnek és sugalmazottnak vallja a zsidóság Bibliáját, de mellettük ugyanilyen isteni tekintélyt és kötelező mércét tulajdonít azoknak az 1. században keletkezett írásoknak, amelyek Jézus életéről és tanításáról „tanúskodnak”, és amelyeket a hagyomány szerint az apostolok vagy azok tanítványai írtak, vagy jegyeztek le. Így a kereszténység két részre osztja a Bibliát: a zsidó Bibliát magában foglaló Ószövetségre (Ótestamentum) és az apostoli írásokat tartalmazó Újszövetségre (Újtestamentum). Gramatának, azaz Írásoknak nevezték az ószövetségi és újszövetségi könyvek együttesét.

Szócikkünkben a keresztény Bibliát tárgyaljuk. A zsidó Bibliáról lásd a hagyományos zsidó teológiához kapcsolódó Tanakh, illetve a nemzetközi tudományos kutatás nézőpontját tükröző Héber Biblia szócikkeket.

2014. szept. 26. 09:23
 20/20 anonim ***** válasza:
Ha Jézus nem lett volna hús-vér ember, akkor hogyan tudta volna váltságul adni az életét értünk. Ugyanolyan szenvedések árán tette ezt meg, mint ahogyan egy ember szenved. És végül meghalt, azaz a nemlét állapotában volt 3 napig, míg az ATYJA FELTÁMASZTOTTA ŐT.
2014. szept. 26. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!