Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a helyzet az alábbi webolda...

Mi a helyzet az alábbi weboldallal?

Figyelt kérdés

jehovatanui.blog.hu

Itt is ott is látom belinkelve.

A Jehova tanúit megértem egy részből,hogy idegenkednek tőle,de mivel én is benéztem az oldalra nem találok semmi olyant benne ami esetleg csúfandáros,vagy ellenséges módon támadná a tanúkat. Én úgy ítélem meg,hogy az oldal figyelemfelhívás céljából készült.

És szerintem ez mindenkinek szól nem csak a Jehova tanúinak. Vizsgáljuk meg azt amit tanítanak nekünk.

Ebben nem látok semmi kivetni valót.



2014. febr. 25. 05:44
 71/91 anonim ***** válasza:

22:09:


Az első három században nem volt más a tanítás, csak azért tűnik számodra annak, mert Őrtorony magazinokat, és nem ókeresztény dokumentumokat olvasol. A hitehagyás pedig részben az ariánus mozgalomra vonatkozott, akik elkezdték terjeszteni a JT-k mostani tanítását.


Ajánlom figyelmedbe a következő írást, amit egy olyan ember írt, aki a Vezető Testület tagja is volt:


[link]

2014. febr. 26. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 72/91 anonim ***** válasza:

További olvasnivaló:


Egy olvasó véleménye a "Valóban törődik velünk Isten? - Ha igen, miért engedi meg a szenvedést? Véget ér-e valaha?" című füzetről


(beküldött írás)


Egyik délelőtt Jehova Tanúi kopogtattak be hozzánk és a "Valóban törődik velünk Isten? - Ha igen, miért engedi meg a szenvedést? Véget ér-e valaha?" című füzetet hagyták nálunk elolvasásra. Erre a kérdésre már volt ugyan válaszom, de érdekelt, hogy mit ír a füzet erről a kérdésről.


Őszintén be kell valljam, hogy még nem olvastam ebben a témában olyan cikket, amelyik ilyen ügyesen, lépésről lépésre végigvezeti az olvasót a témán a válaszig.


Isten létezéséről, teremtésművéről, akaratának változhatatlanságáról nem kell engem meggyőzni.


ehova Tanúihoz hasonlóan én is szilárdan hiszek abban, hogy Isten a Bibliát azért íratta meg, hogy választ adjon az emberek sokféle kérdésére, hogy útmutatást adjon a mindennapokra, és hogy írásban is eljuttassa az evangéliumot mindenkinek. Valóban ajándék ez a könyv nekünk, ahogy a 4. rész egyik alcíme írja, Lincolntól idézve. Hiszek abban, hogy ez a könyv lényegében változatlan formában jutott el hozzánk az évezredeken keresztül, mert erről maga Isten gondoskodott. Nagyon tetszett a szabad akarat fontosságáról és viszonylagosságáról szóló 5. rész is.


Arról, hogy Isten konkrétan miért engedte meg a szenvedést és a többi kapcsolódó kérdésről már sokszor leveleztem az interneten keresztül különböző keresztény gyülekezetekbe tartozó testvéreinkkel, barátainkkal. Bár hasonló válaszokat találtunk mi is, mint ami a 6. részben van leírva, mégis maradtak nyitott kérdések, amikre ebben a cikkben sem találtam választ. Nem baj. Én már voltam úgy, hogy évekig kilátástalanul, reménytelenül megválaszolhatatlan kérdésekre évekkel később találtam (kaptam!) választ. Biztos ezzel is így leszek.


Az 1-7. résszel teljesen egyetértettem, bár nagyon hiányoltam, hogy az idézeteknél sehol sincs jelölve a pontos forrás, (kivéve az Őrtorony Társulat kiadványaiból vett idézeteket). Ez sajnos nagymértékben rontja az idézetek hitelét és ezzel az egész írás hitelét is, még akkor is, ha tökéletesen pontos az idézet, - pont azért, mert kívülálló számára így lehetetlen erről megbizonyosodni.


A 8. részben örömmel üdvözöltem, hogy a füzet a megoldás felvázolása során hivatkozik az 1Móz 3:15-re, ami az első Jézus Krisztusra, "az asszony magvára" utaló prófécia, az ún. Ősevangélium. Bár kissé furcsa számomra a füzet szóhasználata: Jézus helyett "kormányzati forma". Főleg ebben a mondatban (17. o. 3-as bek végén) : "Isten hosszú évszázadokon keresztül ihlette írnokait, hogy írják le az arra vonatkozó próféciákat, hogy kik fogják alkotni ezt a kormányzatot, és mit fog az megvalósítani". Önmagában egyetértek ezzel a mondattal, de a szóhasználat miatt Jézus Krisztus főszerepét az egész helyreállításban egy bizonyos "kormányzatra" cseréli fel, holott a Biblia ezt írja:


De a próféták is mindnyájan Sámueltől és a következőktől fogva, a kik csak szóltak, e napokról jövendöltek. Ti vagytok a prófétáknak és a szövetségnek fiai, melyet Isten szerzett a mi atyáinkkal, mondván Ábrahámnak: És a te magodban megáldatnak a földnek nemzetségei mindnyájan. Az Isten az ő Fiát, Jézust első sorban néktek támasztván, elküldé őt, hogy megáldjon titeket, mindegyikőtöket megtérítvén bűneitekből.

Csel. 3.24-26


A kulcs itt Jézus, róla szólnak a törvény és a próféták"."


Most pedig törvény nélkül jelent meg az Istennek igazsága, a melyről tanúbizonyságot tesznek a törvény és a próféták;

Róm. 3.21


De ki/mi a igazság?:


Én vagyok ... az igazság ...

Ján 14:6


- mondja Jézus, tehát itt is ő a főszereplő, róla írnak "a törvény és a próféták".


Tudakozzátok az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek; [pedig] ezek azok, a melyek bizonyságot tesznek rólam

Ján. 5.39


A Biblia minden könyvének - Mózes első könyvétől a Jelenésekig, az Ősevangéliumtól a "Jövel Uram Jézus!"-ig - a központi témája Jézus Krisztus, és a tőle, általa jövő megváltás, a megoldás a világ minden bajára.


Az Jézus hatalmas megváltó munkája mellett már csak részletkérdés, hogy Jézus a benne hívőket, a juhait meghívja "Atyja házába, ahol sok lakóhely van": "Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot" (Mt. 25:34) vagy "kormányzatot", hogy a füzet szóhasználatával éljek.


Az eddigiekből kiderült számomra, hogy az író (bár az ő nevét sem jelöli sehol a füzetecske) bibliaolvasó ember. Éppen ezért csodálkozva olvastam a 19. oldalon a 12. bekezdést: "a Biblia próféciája rámutat, hogy Isten Krisztus alatti Királysága 1914-ben felállíttatott ..."


Ezzel szemben én ezt olvastam a Bibliában:


Az Úr azért, minekutána szólott vala nékik, felviteték a mennybe, és üle az Istennek jobbjára

Márk. 16.19


Vagyis Isten Királyságának Királya trónra ült Isten jobbján isz. 33-ban, amikor a feltámadása után "felvitetett" a mennybe. Ha egy Királyság Királya leült a trónjára, akkor az a Királyság már bizony felállíttatott!


[Isten] "feltámasztotta Őt [Krisztust] a halálból, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben. Felül minden fejedelemségen és hatalmasságon és erőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik nemcsak e világon, hanem a következendőben is: És mindeneket vetett az Ő lábai alá,

Eféz. 1.20-22

A ki Istennek jobbján van, felmenvén a mennybe; a kinek alávettettek az angyalok, hatalmasságok és erők.

1 Pét. 3.22

Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való; Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.

Fil. 2.9-10

És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön.

Mát. 28.18


- vagyis már az első században teljes királyi hatalmat, tisztességet és dicsőséget kapott Jézus, minden hatalmat mind a mennyei, mind a földi dolgok felett.

2014. febr. 26. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 73/91 anonim ***** válasza:

A ki győz, megadom annak, hogy az én királyiszékembe üljön velem, a mint én is győztem és ültem az én Atyámmal az ő királyiszékében.

Jel. 3.21


- mondja Jézus Krisztus Jánosnak az első század végén, múlt időben!


Azt azonban látjuk, hogy Jézus, a ki egy kevés időre kisebbé tétetett az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel és tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből mindenkiért megízlelje a halált.

Zsid. 2.9

dicsőséggel és tisztességgel megkoronáztad őt és úrrá tetted kezeid munkáin, Mindent lábai alá vetettél. Mert azzal, hogy néki mindent alávetett, semmit sem hagyott alávetetlenül: de most még nem látjuk, hogy néki minden alávettetett.

Zsid. 2.7-8


- vagyis bár Jézus minden hatalmat megkapott, megkoronázott Királyként ül az Atya jobbján - mondja Pál apostol - ez a Földön még nem látszik: "most még nem látjuk".


Ez érthető, hiszen a prófécia is így szólt:


Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, a míg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá. A te hatalmad pálczáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!

Zsolt. 110.1,2


- tehát Jézus Krisztus, amikor az Atya jobbjára ült isz. 33-ban, amikor felment a mennybe, megkezdte uralkodását, jogilag minden hatalmat megkapott, de még"ellenségei között", ezért a Földön ezt még nem látjuk.


Ezekből a versekből azt látom, hogy

•A Király trónra ült Isten jobbján isz. 33-ban

•Megkoronáztatott (Zsid 2-7-9) isz. 33-ban

•Minden létező (mennyei és földi) hatalmat megkapott isz. 33-ban

•Minden alája vettetett isz. 33-ban

•"Az Ő nevére minden térd meghajlik, mennyeieké,földieké és föld alatt valóké." isz. 33-tól

•Uralkodik az ellenségei között


Ezek után mi hiányozhat még ahhoz, hogy Isten Királyságát "felállított"-nak tekinthessük isz. 33-ban?


A "Pogányok ideje" - Vajon véget ért? c. könyv - ami Jehova Tanúi végidőszámításaival foglalkozik, főként történelmi szempontból - ezt írja a 131. oldalon:


hogyan mondhatjuk: a "világ királysága" (Jel. 11:15) Krisztus királyságává lett 1914-ben, mert - legalábbis emberi nézőpontból - ebben a vonatkozásban semmi sem történt. A pogány nemzetek 1914 óta is ugyanúgy uralják a világot, mint azelőtt tették. Ily módon az tűnik kézenfekvőnek, hogy a "világ királysága" nem lett a "mi Urunk és az ő Krisztusának királyságává" 1914-ben. Sőt, a Jelenések könyvének ez a kifejezése (Jel. 11:15.) nyilvánvalóan inkább Krisztus i.sz. 33-ban történt trónraemelésére utal, amint azt sok más bibliai rész is mutatja. Azóta övé a "hatalom a nemzetek felett", és az erő, hogy összetörje őket "darabokra, mint az agyagedényeket". (Jel. 2:26,27 vö. Jel. 3:21,22). Miként feltámadását követően ő maga kijelentette: "Minden hatalom nekem adatott a mennyben és a földön". (Mt. 28:18). Azóta ő "a föld királyainak ura", és azok uralma ezidáig csakis az ő engedélyével létezhetett (Jel. 1:5). E tekintetben nem történt változás 1914-ben.


(Ez a könyv pl. a GoodNews Könyvesboltban kapható a Dob u. 74. szám alatt, valamint a CLC könyvesboltban a Hársfa u. 19. alatt.)


Ismerve a fenti bibliaverseket nagyon nem értettem, hogy egy Bibliát ismerő ember, hogyan írhatja le azt, hogy Krisztus Királysága 1914-ben állíttatott fel.


Ez a 12. bekezdés hivatkozik a füzet 9. fejezetére, ahol majd részletesen tárgyalja ezt a kérdést. Sajnos ez a fejezet sem segített megérteni a 19. oldal 12. bekezdését.


A 9. fejezetben Jézus második eljövetelének jeleit veszi sorra az író. Itt több dolgot nem értettem: Miként magyarázzák meg Jézus második eljövetelét előre jelző jelek, hogy Krisztus Királysága mikor állíttatott fel? Mi köze a kettőnek egymáshoz időben? Sajnos a füzet írója eltorzítja Jézus tanítványainak eredeti kérdését, ami a Mt 24:3-ban van feljegyezve:


Mondd meg nékünk, mikor lesznek meg ezek? és micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?


Ehelyett az író így tolmácsolja ezt a verset (19. o. 2. bek.):


Megkérdezték tőle, mi "a jele" Királyi hatalomban való jelenlétének és "a dolgok e rendszere végének


Én a teljes szövegkörnyezetet átolvastam, de sehol nem találtam utalást arra, hogy itt Jézus királyi hatalmáról kérdezték volna a tanítványai. Illetve nagyon áttételesen bele lehet talán érteni, hogy ha Jézus visszatér, akkor Sátán világa felett már nemcsak jogilag, hanem tevőlegesen is uralkodni kezd és rendet teremt. Ez viszont nem történt meg 1914-ben, mert Sátán azóta is szemmel láthatóan uralkodik a Földön.


Azonkívül nem igazán értem miért a "jelenlét" szóval fordítja az ebben a versben szereplő görög "parouszia" szót. A szótár szerint van ugyan egy ilyen jelentése is ennek a szónak, de a szövegkörnyezetből kiderül, hogy a jelek itt valamit ELŐRE jeleznek és nem valaminek a megtörtént voltát.:


A fügefáról vegyétek pedig a példát: mikor az ága már zsendül, és levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár: Azonképen ti is, mikor mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy közel van, az ajtó előtt.

Mát. 24.32, 33


Vagyis ha a fügefa ága zsendül, nem azt jelzi, hogy már itt a nyár, hanem csak azt, hogy tavasz van, és KÖZEL a nyár. Ugyanígy a jelek nem azt jelzik, hogy Jézus már eljött, "bejött az ajtón", hanem azt, hogy KÖZEL van, az ajtó ELŐTT.


Ezért nem véletlen, hogy a legtöbb bibliafordítás "eljövetelnek", és nem "jelenlétnek" fordítja a görög "parouszia" szót.


Azt már nem is részletezném, miért elhamarkodottság példa nélkül állónak beállítani a XX. századi háborúkat, éhínségeket, járványokat és földrengéseket. Erről pontos adatok olvashatók Szalai András: Jehova és a Szervezet c. könyve 122-124. oldalain (szintén pl. a Good News és a CLC könyvesboltból lehet beszerezni).


A 10. részben leírtakkal megintcsak lényegében egyetértettem, bár én az események sorrendjét egész máshogy értettem meg a Bibliából. Az eszkatológia, vagyis a végidő eseményei és azok sorrendje, egy hatalmas téma, már többször belekezdtem, de nem tudtam még elég alaposan végigrágni magam rajta.


Az elejét azért már elég világosan látom:


ézus visszajövetelekor magához veszi az övéit, megtörténik a első feltámadás, az élet feltámadása (Jel. 20.6 "Boldog és szent, a kinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; ..."), vagyis ez lesz az igazak, a szentek feltámadása, akik sosem ízlelik meg a második, tehát a végleges halált. Ezeket a hívőket - mind az "elragadtakat", mind pedig a feltámadókat magával viszi Krisztus a mennybe.


Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban; Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk

1 Thess. 4.16,17


És ekkor kezdődik az 1000 esztendő, amikoris a Krisztuséi, a hívők a mennyben lesznek Krisztussal együtt, ahogy ezt az előbb idézett, Jelenések könyvéből való vers folytatása is mondja:


hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig. És mikor eltelik az ezer esztendő, a Sátán eloldatik az ő fogságából.

Jel. 20.6, 7


Hogy ezalatt teszi újjá Isten a Földet, vagy máskor, az még nem tiszta számomra, de az biztos - eddigi ismereteim alapján -, hogy nem az armageddoni csata "túlélői fogják a Földön a Paradicsomot kialakítani", ahogy a 10. rész 2. bekezdése mondja. Ez fizikailag lehetetlen több okból is:

•1. Az igazak a mennyben lesznek Krisztussal, nem a Földön

•2. Az "új eget és az új Földet" maga Isten fogja létrehozni, nem az emberek


Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj, a mikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek.

2 Pét. 3.10


Amikor ez történik majd a Földdel, akkor biztos, hogy senki emberfia nem lesz ott. Többek között ezért is veszi magához az Úr az övéit a mennybe.

•3. Az első Paradicsomot is Isten hozta létre; az ember, Ádám csak tovább gondozta.


A lényeg tehát, hogy az ezer év alatt semmiféle Paradicsom nem lesz a Földön - én legalábbis így értettem meg az Igéből. Amikor már kész az új Föld, az ezer év végén a mennyei Jeruzsálem, a szentek városa "leszáll az Istentől a mennyből" vissza a Földre:


És jöve hozzám egy a hét angyal közül, a kinél a hét utolsó csapással telt hét pohár vala, és szóla nékem, mondván: Jer, megmutatom néked a menyasszonyt, a Bárány feleségét.

Jel. 21.9,10


(ez a kifejezés mindig az egyházra, a hívők összességére utal a Bibliában)


És elvive engem lélekben egy nagy és magas hegyre és megmutatá nékem azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, a mely Istentől szállott alá a mennyből.


Ezek után lesz az utolsó próba:


hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig. És mikor eltelik az ezer esztendő, a Sátán eloldatik az ő fogságából. És kimegy, hogy elhitesse a föld négy szegletén lévő népeket, a Gógot és a Magógot, hogy egybegyűjtse őket háborúra, a kiknek száma, mint a tenger fövenye. És feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat.

Jel. 20.6-9

2014. febr. 26. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 74/91 anonim ***** válasza:

És csak ezután kezdődik meg a boldog földi örök élet (leszámítva a feltámadást), amit a 10. rész ecsetel úgy, mintha az rögtön Krisztus visszajövetele után lenne.


Mint írtam az előbb, ez egy hatalmas téma, itt csak néhány vázlatpontot emeltem ki, sokat meg sem említettem.


A 11. részről a búza és a konkoly példázata jutott eszembe:


Más példázatot is adott eléjök, mondván: Hasonlatos a mennyeknek országa az emberhez, a ki az ő földébe jó magot vetett; De mikor az emberek alusznak vala, eljöve az ő ellensége és konkolyt vete a búza közé, és elméne. Mikor pedig felnevekedék a vetés, és gyümölcsöt terme, akkor meglátszék a konkoly is. A gazda szolgái pedig előállván, mondának néki: Uram, avagy nem tiszta magot vetettél-e a te földedbe? honnan van azért benne a konkoly? Ő pedig monda nékik: Valamely ellenség cselekedte azt. A szolgák pedig mondának néki: Akarod-é tehát, hogy elmenvén, összeszedjük azokat? Ő pedig monda: Nem. Mert a mikor összeszeditek a konkolyt, azzal együtt netalán a búzát is kiszaggatjátok. Hagyjátok, hogy együtt nőjjön mind a kettő az aratásig, és az aratás idején azt mondom majd az aratóknak: Szedjétek össze először a konkolyt, és kössétek kévékbe, hogy megégessétek; a búzát pedig takarítsátok az én csűrömbe.

Mát. 13.24-30


Ez a példázat nekem azt mondja, hogy az igaz hívők és a hamis hívők teljesen összekeveredve növekednek szépen az aratásig. Ráadásul a konkony zsenge korában megtévesztésig hasonlít a búzára, meg sem lehet különböztetni. Csak amikor mind beérik, akkor válik nyilvánvalóvá melyik melyik. Nem azt mondja Jézus, hogy "a búza itt van szépen a jobboldali mezőn, a konkoly meg emitt, baloldalt". Nem, a búza és a konkoly teljesen össze van keveredve, úgy hogy még a gyökerük is egymásba van gubancolódva: "a mikor összeszeditek a konkolyt, azzal együtt netalán a búzát is kiszaggatjátok."


Ugyanígy meglehetősen önhitt, és szűklátókörű gondolkodásnak tartom azt állítani, hogy az igaz hívők mind egytől egyig itt vagy ott vannak, ebben vagy abban a szervezetben, egyházban. Ez ugyanúgy nem igaz a nagy egyházakra, a nazarénusokra, a mormonokra, az adventistákra stb, mint ahogy nem igaz Jehova Tanúi szervezetére sem.


Mi nagyon sokféle kereszténnyel találkoztunk már, sok fajta gyülekezetben, egyházban megfordultunk. Mindenhol találkoztunk olyanokkal akik valóban teljes szívvel hittek a Krisztusban, és Ő jelen is volt az életükben. De ugyanezekben a gyülekezetekben találkoztunk az ellenkezőjével is. Ez minden közösségben így van, pontosan Jézus példázata szerint. Ugyanígy, az ebben a fejezetben felsorolt "azonosító vonások", a szeretettől a prédikálásig számos más közösség tagjaira is érvényesek, nemcsak Jehova Tanúira.


Szomorúan olvastam a legeslegutolsó bekezdést. Egy ilyen írásban, a legfontosabb cél az evangéliumot, Krisztusról szóló jó hírt megosztani az olvasóval, Krisztushoz vezetni őt, hiszen Krisztus a mi Vezetőnk, Tanítónk. Meg kell mutatni az olvasónak, hogy egyedül a Krisztusba vetett HIT az, ami kivezet minket ebből a sok nyomorúságból, úgy hogy már most itt a gonosz sátáni világ kellős közepén is lehetünk boldogok, kiegyensúlyozottak, mert mi, a hívők már látjuk a kiutat, és a mi Urunk mindennap megerősíti és megőrzi az övéit minden nyomorúság közepette is.


Ehelyett oktatásról van szó, rengeteg teendőről, a Paradicsom kialakításához szükséges "képesítésekről" - amit nem is ember fog elvégezni, hanem Isten.


Legjobban az utolsó mondat fájt. Miután felsorolja az író a sok-sok teendőt, ezt írja: "AKKOR te is bizalommal várhatod Isten helyeslésének az elnyerését és azt, hogy örökké élhetsz..." A Biblia szerint Krisztus áldozata nélkül tehetünk mi BÁRMIT, akkor sem lehetünk helyeseltek Isten előtt.:


Mert nincs egy igaz ember is a földön, a ki jót cselekednék és nem vétkeznék.

Préd. 7:20

Aki az egész törvényt megtartja, de egy dologban vét, az egész ellen vétkezik.

Jak.2:10.

Átkozott, aki meg nem tartja a törvénynek igéit, hogy cselekedje azokat!

V. Móz. 27:26.


Így Jézus nélkül mindannyian átkozottak vagyunk.


Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.

Róm. 7.14


A bűnös testünk miatt a "bűn alá vagyunk rekesztve" vagy zárva. Onnan magunktól nem tudunk kiszabadulni.


Mert a mit cselekeszem, nem ismerem: mert nem azt mívelem, a mit akarok, hanem a mit gyűlölök, azt cselekeszem. Ha pedig azt cselekszem, a mit nem akarok, megegyezem a törvénnyel, hogy jó. Most azért már nem én cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn. Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom. Mert nem a jót cselekeszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekeszem, melyet nem akarok. Ha pedig én azt cselekeszem, a mit nem akarok, nem én mívelem már azt, hanem a bennem lakozó bűn. Megtalálom azért magamban, ki a jót akarom cselekedni, ezt a törvényt, hogy a bűn megvan bennem. Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint; De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.

Róm. 7.15-23


Hiába akarunk mi jót és jól cselekedni, úgysem tudunk. Pál apostol kilátástalannak találta ezt a küzdelmet. DE egyetlen módon ki tudunk szabadulni ebből, és egyetlen módon tudunk Isten előtt "helyeseltek lenni": a Jézus Krisztusban való hit, és a Jézus Krisztusban való élet által!


Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, a kik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint.

Róm. 8.1-4

Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, a ki megáldott minket minden lelki áldással a mennyekben a Krisztusban, A szerint, a mint magának kiválasztott minket Ő benne a világ teremtetése előtt, hogy legyünk mi szentek és feddhetetlenek Ő előtte szeretet által, Eleve elhatározván, hogy minket a maga fiaivá fogad Jézus Krisztus által az Ő akaratjának jó kedve szerint, Kegyelme dicsőségének magasztalására, a melylyel megajándékozott minket ama Szerelmesben, A kiben van a mi váltságunk az Ő vére által, a bűnöknek bocsánata az Ő kegyelmének gazdagsága szerint.

Eféz. 1.3-7


Istent nem lehet vallásos cselekedeteinkkel megvásárolni, bármilyen mutatósak, hangzatosak legyenek is azok.


"Nem mindenki, aki azt mondja Uram Uram ..."stb. A mi ruháink Jézus vérében fehérítettek meg, nem mi mostuk ki azokat a sok sok jó cselekedetünk által, hanem Jézus vére által lett az fehér. (Jel. 7.14)


Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.

Eféz. 2.8,9


Ez az, ami nagyon hiányzott nekem ebből a füzetből: megmutatni, hogy Jézus a mi egyetlen reményünk - nélküle reménytelenül a bűn alá vagyunk rekesztve, - Ő az út, - mert rajta keresztül juthatunk vissza Isten kegyelmébe - Ő az igazság - mert Ő veszi el bűneinket, és az ő igazságával takarja el azokat - és az élet - mert a benne való hit által nyerhetünk örök életet.

2014. febr. 26. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 75/91 anonim ***** válasza:

Az ENSZ hivatalos állásfoglalása az ENSZ DPI NGO honlapjáról


Department of Public Information

DPI NGO

Non-Governmental Organizations SECTION

United Nations, DPI/NGO Resource Centre, Room L-1B-31

Tel: (212) 963-7233, 7234, 7078

Fax: (212) 963-2819

E-mail: dpingo@un.org



2004 . március 4.



Az érdeklődőknek:



Az utóbbi időkben sokan tudakozódtak NGO [Nem Kormányzati Szervek] részlegünknél a Watchtower Bible and Tract Society of New York DPI-ben [Nyilvános Információs Iroda, Departmen of Public Information] fennállt tagságáról. Ez a szervezet a DPI tagságot 1991-ben kérvényezte és 1992-ben kapta meg. A DPI-ben való tagság elfogadásával ez a szervezet elfogadta a tagsággal járó feltételeket, beleértve az ENSZ Alapokmánya alapelveinek támogatását és tiszteletben tartását, a kötelezettségeket és hogy hatásos információs programot folytatnak tagjaik közt és a széles nyilvánosság körében az ENSZ tevékenységéről.


2001. októberében a Watchtower Bible and Tract Society of New York fő ENSZ képviselője, Ciro Aulicino kérte a DPI tagság megszűntetését. A kérést követően a DPI döntött a Watchtower Bible and Tract Society of New York elkülönítéséről 2001. október 9-én.


Kérem, vegye tudomásul, hogy az ENSZ DPI eljárása az NGO-k kal való levelezést illetően bizalmas. Úgyhogy, kérem tekintse meg az alábbi bekezdést, melyet minden tagságra 1992-ben felvett NGO-nak küldött levél tartalmazott.


A Nem Kormányzati Szervek (NGO-k) ENSZ DPI tagságának alapvető célja az információterjesztés annak érdekében, hogy egyre többen értsék meg az ENSZ és ügynökségei alapelveit, tevékenységét és céljait. Ebből következően fontos, hogy önök tájékoztassanak minket szervezetük információs programjáról melyet az ENSZ-el kapcsolatban folytatnak, beleértve az idevágó lényeges kiadványaik megküldését. Csatolunk egy kiadványt az "ENSZ és a NGO-k" címmel, mely némi tájékoztatást ad Önöknek az NGO kapcsolatról.


Emellett az NGO-k DPI tagságának feltételei az alábbiakat foglalták magukba:

•az NGO osztozik az ENSZ Alapokmány eszméiben,

•kizárólag nonprofit alapon tevékenykedik,

•kimutatja érdeklődését az ENSZ ügyi iránt és bizonyítja képességét, hogy széleskörű vagy különleges közönséget ér el, mint oktatók, média képviselők, politikacsinálók és az üzleti világ,

•elkötelezetten hatékony információs programot folytat az UN tevékenységéről újságok kiadásával, hírlevelekkel, füzetkékkel, konferenciák szervezésével, szemináriumokkal és kerekasztal-beszélgetésekkel, és a média támogatásának megnyerésével.


Reméljük, hogy megosztja ezt az információt érdeklődő társaival, mivel mi képtelenek vagyunk egyenként válaszolni a Watchtower Bible and Tract Society of New York-al kapcsolatban irodáinkban érdeklődőknek. Köszönjük érdeklődését az ENSZ munkája iránt.


Őszinte tisztelettel:


/aláírás/

Paul Hoeffel

a DPI NGO részlegének vezetője



Angol eredeti PDF formátumban, az ENSZ DPI NGO honlapjáról.

2014. febr. 26. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 76/91 anonim ***** válasza:

Az Őrtorony Társulat és Johannes Greber


Ki volt Johannes Greber?

Johannes Greber

Johannes Greber (1874-1944) németországi katolikus pap volt, aki a betegek gyógyítása céljából létrehozta a Segítő Szövetséget (1918). 1923-ban meghívták egy 'magán-Istentiszteletre', ahol addigi hitével teljesen ellentétes dolgokat hallott 'Isten egy küldöttétől'egy médium által. Ennek és későbbi tapasztalatainak hatására kilépett a katolikus egyházból, majd kivándorolt az USA-ba, ahol gyógyító Istentiszteleteket tartott, lefordította az Újszövetséget - mindezt a szellemvilágból kapott üzenetek segítségével.Életútját, tanításait a Kapcsolat a szellemvilággal - törvényei és célja Egy katolikus pap élményei c. könyvében foglalta össze (az alább J.G.-vel jelölt idézetek ebből származnak.)


Honnan származnak a könyvében leírt tanítások?


Semmiképp sem Istentől. Ő a Szent Szellemet küldte el, hogy a híveket az ihletett és megőrzött Szentírás segítégével tanítsa (Jn 13:16). A Szentírás tiltja a médiumok igénybevételét. Figyelmeztet, hogy az 'utolsó időben' hamis próféták lépnek fel, akik sokakat elszakítnak a hittől (1Tim 4:1).


Vajon lehetséges, hogy a démoni tanító néha igazat mondott Grebernek?


Sátán a hazugság atyja, még akkor is hazudik, amikor kérdez (1Mz 3:1). Isten mindig igazat mondott a tanítványainak, a keresztényeknek úgy a Szentírásban, mint a Lélek vezetése által. A kereszténység általánosan elfogadott tantételeit nem népszavazás vagy a többség ereje döntötte el, hanem Isten Szelleme vezette el azokra a hívők sokaságát - olykor egymástól függetlenül.


Honnan származnak az Őrtorony Társulat tanításai?


Saját kijelentésük szerint: "Jézus azt mondta, hogy felkent követőinek csoportja formájában 'hű és értelmes szolgája' lesz a földön, és ezt használja fel eszközként arra, hogy a hit háza népét ellássa szellemi táplálékkal (Máté 24:45-47)" (Érveljünk ... 199.o) (Ez az 'hű és értelmes szolga' Jehova Tanúi irányító szervezetének az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulatnak (Watchtower Bible and Tract Society) irányítását és isten eredetűnek mondott tantételeik kialakítását végzi napjainkban is.)


Véletlen egybeesés csupán?


Az Őrtorony társulat korábban Greber Újszövetség fordítására (is) hivatkozva fordította így a Jn 1:1-et: 'az Ige isten volt'. 1983-ban -joggal- elhatárolódtak tőle, mondván: megtudták, hogy spiritiszta volt. Csakhogy ezt korábban is tudták ... Részleteket lásd: Szalai András: Jehova és a szervezet (Apologia, 2001)


Most vizsgáljunk meg néhányat Greber (J.G) és Őrtorony (WT) nézetei közül és vessük ezeket össze a Biblia tanításával.


Tanítások Istenről


Istennek helyhez kötött teste van


Az anyag a szellemi dolgok képe. És ahogy minden anyagi dolognak is van formája és alakja, éppúgy minden szelleminek is, tehát Istennek is. ... Mivel Istennek van alakja, a szellemek láthatják.

258,259.o


A szellemi személyek (Isten, Krisztus, az angyalok) testei dicsőségesek.

Insight on the Scriptures p. 348

Jehovának van teste, de nem olyan, mint nekünk, "Szellem az Isten" - mondja a Biblia (János 4:24). A szellemi lét egy, a mienknél sokkal magasabb létforma

Mit kíván meg tőlünk Isten? 2.3 fejezet


Biblia: A szellemi lényeknek helyhezkötött testük van (egyszerre csak egy helyen lehetnek, ld. pl. Dán 10:13,20). Isten azonban nem ilyen, ld. a következő pontban.


Isten nem mindenütt jelenvaló


Mivel pedig Istennek személyisége és alakja van, nem oly módon van mindenütt jelen, ahogy ti gondoljátok. ... mint szellemi személyiség nincs mindenütt.

259.o


Az igaz Isten nem mindenütt jelenvaló, mivel ő azt mondta, van [tartózkodási] helye.

Insight on the Scriptures p. 969


Biblia: Összhangban a Mt 6:6, 1 Mz 1:1, Pl 15:3, Apcs 17:28 bibliaversekkel Jehova egyszerre több helyen tud lenni.


Isten nem mindentudó


Számos bizonyítékot kaptál arra, hogy én az igazság egy szelleme vagyok. ... Azzal az igazsággal, hogy Isten nem tudja előre a szabad döntéseket, azzal nem kicsinyítem Isten nagyságát. ... ezzel a kifogástalan bizonyossággal egyetlen szellem sem rendelkezik. Isten sem.

261,163.o

2014. febr. 26. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 77/91 anonim ***** válasza:

Jehova hasonló módon képes előre meglétni eseményeket, a Biblia ahonban mutatja, hogy ő ezen a téren válogatást végez és egyéni meggondolás szerint jár el; ...

Érveljünk az Írásokból! 415

viselkedésük alapján előre látta, mi lesz a végkimenetel Megfigyelései alapján a meteorológus ugyanígy megközelítő pontossággal előre meg tudja mondani az időjárás alakulását

Érveljünk... 414


Biblia: Az Atya (Mt 6:32, 10:29-30) vagyis Isten (Rm 11:33, Zsid 4:12-13, Zsolt 44:21-22) mindentudó.


Tanítások Krisztusról


Krisztus Isten első és legnagyobb teremtménye


Krisztus az Isten által teremtett szellemek közül az első és legnagyobb, ő Isten közvetlen teremtménye ... Ő maga nem Isten, Ő csak Istennek első fia volt. ... Krisztus tehát nem Isten, ... hanem az elsőként teremtett, 'Isten Fia'. ... Krisztus a legmagasabb rendű szellem, akit Isten mindenhatóságában teremtett. ... ő a legmagasztosabb és legtökéletesebb teremtménye.

299., 265.o


gy az Írások úgy azonosítják az Igét (Jézust az emberréléte előtti létében) mint Isten első teremtményét, az Ő elsőszülött Fiát.

Insight on the Scriptures Vol. 2 p.52

Ez azt jelenti, hogy [Jézus] Isten minden más szellemi fia előtt lett teremtve, és hogy csak őt teremtette közvetlenül Isten.

Örökké élhetsz Paradicsomban a Földön 58.o


Krisztus tehát Isten Fia volt, és csak ez akart lenni. Ő nem Isten volt. Soha nem mondta magáról: "Én vagyok az Isten."

329.o


Nos, mondta-e valaha is Jézus, hogy ő Isten? Nem, soha. Inkább a Biblia is így nevezi őt: "Isten Fia."

Örökké élhetsz ... 39.o


Biblia: Jézust számtalan esetben nevezik "egyetlen nemzett"-nek az Írásokban. (Jn 1:14,18 3:16,18 1Jn 4:9). Mégis, ez nem jelenti azt, hogy őt teremtették! Ugyanaz a görög szó (monogenesz) használatos itt Jézusra, mint a Héberek 11:17-ben Izsák Ábrahámmal való viszonyának leírására. Vedd észre, hogy Izsák nem volt Ábrahám egyetlen gyermeke (1Mz 25:1,2), sem Ábrahám első gyermeke (1Mz 16:15)! Mégis Izsák különleges, egyedi fajta fia volt Ábrahámnak, éppígy az Úr Jézus is különleges, egyedi fajta Fia Istennek, de NEM teremtett. Az ihletett Szentírás a Zsidókhoz írt levél 1:10-12-ben Jézusra alkalmazza a 102. zsoltár 26-28. versét, mely örökkévalónak nevezi a Teremtőt.


Krisztus Isten képviselője a teremtésben, nem a Teremtő


Az egész életrekeltett szelemvilág Isten elsőként teremtett fián kívül nem Isten közvetlen teremtménye, mint az első fiú, hanem őket az elsőként teremtett fiú teremtette, akinek Isten teremtő erőt adott.

266.o


A Fiú, osztozva a teremtő munkában nem tette magát társ-Teremtővé az Atyja mellett. A teremtői hatalma Atyjától származott az Ő szent szelleme által ...

Insight on the Scriptures Vol. 2 p. 52


Biblia: A Zsidókhoz (Héberekhez, UVF) írt levél első fejezete Jézus és az angyalok helyzetének összehasonlításával foglalkozik, hogy megláttassa az olvasóval, Jézus mindenben nagyobb náluk. Isten az ő angyalait szolgáinak nevezi (Héb 1:7). Ezzel szemben Jézust Istennek (Zsid 1:8). (Néhányan megpróbálják úgy fordítani a Zsid 1:8-at, hogy "Isten a te trónusod". Ezáltal az Atyát egy karosszékké teszik! Ez még azt is magába foglalná, hogy Jézus nagyobb, mint az Atya, mivel aki a széken ül, feljebbvaló, mint a szék!


Írásszövegek, melyek azt mutatják, hogy Krisztus nem Isten


Te látod, milyen balgaság az, hogy a te eddigi egyházad Krisztus istenségeként erre a mondatra hivatkozik: 'Az Atya és én egyek vagyunk', ahol ugyanabban az egységben, amellyel a Fiú és az Atya rendelkezik, a hívek is részesedhetnek.

332.o


A káromlásnak ez a vádja azért keletkezett, mert Jézus azt mondta: 'Én és az Atya egyek vagyunk. (Ján 10:30) ... Ez nem jelenti azt, hogy Jézus azt állítja, ő az Atya vagy az Isten ...

Insight on the Scriptures Vol. 2 p. 54


Biblia: A Jn 5:18-ben a Szentlélek ihletett, János által feljegyzett magyarázata szerint a farizeusok jól értették Jézus kijelentését, mellyel egyenlővé tette magát Istennel.


Feltámadása után azt mondta Krisztus:"Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez (Jn 20,17 - Ökomenikus)

361.o


Azt tanította, hogy az emberek ne őt imádják, hanem az ő Atyját imádják, Jehovát ... "Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez és a ti Istenetekhez."

Make Sure of All Things p. 283


Biblia: Egy angyal nem fogad(hat)na el imádatot (Jel. 19:10, 22:8,9), ők csak Istent imádják (Neh 9:6, Ésa 6:3), mégis az Atyával együtt imádják Jézust a mennyben (Jel 5:13) Jézus "kiválóbb lévén az angyaloknál" (Héb 1:4) elfogadja tőlük az imádatot (Héb. 1:6) [Lásd az NWT 1984-es angol kiadásának lábjegyzetét az 1428. oldalon: "imádja őt Isten minden angyala". Az NWT 1970-es angol kiadása "imádja" -t ír a Héb. 1:6-ban, de ez "hódoljon"-ra változott a későbbi kiadásokban.].


A végitélet napját sem tudja a Fiú, hanem csak az Atya. 'Azt a napot viszont, vagy azt az órát senki nem tudja: sem az ég angyalai, sem a Fiú, hanem csak az Atya.'-( Mt 24,36 - Ökomenikus)


Szintúgy, Jézus elmagyarázta, hogy vannak dolgok, amiket sem ő, sem a mennyei angyalok nem tudnak, hanem csak az Atya tudja. (Márk 13:32.)

Örökké élhetsz ... 39.o.


Biblia: Jézusnak később megmutatta az Atya a végső dolgokat, ő ezt János apostol által leíratta a Jelenések könyvében. A Kolossé 2:3 szerint Jézusban van a bölcsességnek és ismeretnek minden kincse elrejtve. Ld. még Jn 16:13-16.


Krisztus nem testben támadt fel a halálból


Még Krisztus földi teste sem támadt fel.

382.o


Jézus Krisztusról úgy beszélnek, mint 'aki először támadt fel a halálból" (Apcs. 26:23) Ez azt jelenti, hogy hogy ő volt az első feltámadott azok közül, akik nem halnak meg újra. Szintúgy, ő volt az első, aki szellemszemélyként támadt fel.

Örökké élhetsz... 172


Biblia: A tanítványok látták rajta a szegek és a dárda nyomát (Jn 20:25), megismerték őt messziről (Jn 21:7) A Jn 2:18-22-ben Jézus teste templomának újra felépítését, nem egy új 'templomot' (testet) igért meg. A Lk 24:36-37, 39-40 versek egyértelműen nem szellemi, hanem testben való feltámadásról szólnak. Ld. még: Jn 2:19-21, Jn 20:19-20, Apcs 1:3


Krisztus feltámadás utáni megjelenései materializációk voltak


Krisztus emberi materializációban jelent meg azok számára, akik emberként a legközelebb álltak hozzá ... Maga a tény is, hogy Krisztus földi halála után anyagi alakban jelent meg híveinek, ahhoz a rossz felfogáshoz vezetett, miszerint korábbi emberi testét öltött fel ismét. A valóságban ugyanolyan módon tette magát láthatóvá, ahogy a többi szellem válik láthatóvá, nevezetesen teste materializációjával.

350, 384


Jézus Krisztus ... feltámadása "szellemben" volt, mennyei életre. ... Azonban 40 nappal a feltámadása után megjelent a tanítáványainak több alkalommal, különböző testekben, ahogy az angyalok is megjelentek a régi időkben.

Insight on the Scriptures Vol. 2 p. 786

2014. febr. 26. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 78/91 anonim ***** válasza:

Biblia: Az 1Pt 3:19-ben leírtak egyszerűen azt jelentik, hogy múlhatatlan testben támadt fel (ugyanaz a test, de elpusztíthatatlan), vö. 1Kor 15:35-45


Jézus képes volt a bűnre


Krisztus emberi hibákat és gengeségeket is elkövetett ... Tehát emberként Krisztusnak is meg kellett tanulnia az engedelmességet ... A 'bűn' alatt itt ne az emberi botlásokat és gengeségeket kell érteni, melyek mindenkiben meg vannak, még Krisztus sem volt mentes tőlük, hanem azt a vétket jelenti, mely Istentől elválasztana minket.

320,321


Mint szabad erkölcsi lény - ... ez bizonyára nem mentesítette Isten Fiát a felelősség súlyától, sem nem semmisítette meg választási szabadságát: lehetett hűséges vagy hűtlen [Istenhez].

Insight on the Scriptures Vol. 2 p. 68


Biblia: Jézus nem csak ember volt. Ld. Jn 1:1-4, Ésa 9:6, Mt 1:23, Jel 21:6, Mt 1:23, Mik 5:2. Mivel Isten gonoszsággal nem kísérthető, (Jak 1:13), Jézus sem lett volna képes a bűnre.


Tanítások a Háromságról


A Háromság emberi kitaláció


Ti úgy tanítjátok, hogy az egy Isten három személyben van. Ez emberi tévhit és a legnagyobb bolondság.

263

Krisztus egyszemélyű Istenről, a menny és föld teremtőjéről prédikált. Nem ismert háromszemélyű Istent, ahogy a katolikus és egyéb keresztény egyházak tanítják. Csak az Atya az Isten.

361


Az ok, amiért a Biblia nem tanítja világosan a Háromság tantételét, egyszerű: ez nem bibliai tanítás. Ha Isten Háromság lenne, bizonyára világossá tette volna ezt, így Jézus és a tanítványai taníthatták volna másoknak. És ez az életfontosságú információ benne lenne Isten ihletett Igéjében. Nem kellett volna tökéletlen embereknek küzdeniük érte évszázadokkal később.

Az Őrtorony, 1991. november 1., 23.o.


Biblia: A Szentírás szerint bizonyos tulajdonságokkal (pl. mindentudás, mindenütt jelenlét, örökkévalóság, stb.) csak Isten rendelkezik. Ámde ugyanezek a tulajdonságok a Fiúval és a Szentlélekkel kapcsolatban is említve vannak. Így tehát több személy rendelkezik isteni tulajdonságokkal, mégis csak egy Isten van.


Ezek a személyek paradox módon egyszerre megkülönböztethetők és szétválaszthatatlanok, s ez az emberi logika határain túli valóságot tükröz: •Az Atya a Fiútól megkülönböztethető (Jn 1:1-2, 3:16, 5:20, 17:24 Zsid 5:7-9, 7:25 1Jn 2:1) és szétválaszthatatlan (Jn 10:30, 14:8-11)

•Az Atya a Lélektől megkülönböztethető (Jn 14:26, Róm 8:26-27, 1Kor 2:10-11) és szétválaszthatatlan (Jn 4:24, Róm 8:15)

•Fiú a Lélektől megkülönböztethető (Jn 14:16, 16:7) és szétválaszthatatlan (1 Kor 6:17, 12:3, 15:45 2Kor 3:17, Zsid 10:29


Szalai: Más Jézus ... 26. o.


A háromságtanról, annak az Őrtorony Társulat általi félreértéséről vagy/és szándékos félremagyarázásáról lásd Szalai András hivatkozott könyveit ill. a www.apologia.hu honlapot.


Tanítások a pokolról


Az örök pokolról szóló tanítás meglepő szívóssággal maradt meg, nem akartok szabadulni ettől ... Ez téves, kitalált fogalom.

374.o

az 'örök' pokolról szóló kegyetlen és hazug tanításotokhoz a Bibliában nem találtok kiindulási pontot.

376.o


Teremtett-e a Mindenható Isten ilyen kínzóhelyet? ... Ha a tűzben égő emberek gondolata soha nem jutott Isten eszébe, ésszerűnek tűnik-e, hogy tüzes poklot teremtett azoknak, akik nem szolgálják Őt?

Örökké élhetsz ... 81.o.


Biblia: Jézus alábbi tanításai nem példázatok voltak:


De mondom néktek, hogy sokan eljőnek napkeletről és napnyugatról, és letelepednek Ábrahámmal, Izsákkal és Jákóbbal a mennyek országában: Ez ország fiai pedig kivettetnek a külső sötétségre; holott lészen sírás és fogaknak csikorgatása.

Mt 8:11-12

Az embernek Fia elküldi az ő angyalait, és az ő országából összegyűjtik a botránkozásokat mind, és azokat is, a kik gonoszságot cselekesznek, és bevetik őket a tüzes kemenczébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás.

Mt 13:41-42

2014. febr. 26. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 79/91 anonim ***** válasza:

És Jánosnak is megmutatta:


És harmadik angyal [is] követé azokat, mondván nagy szóval: Ha valaki imádja a fenevadat és annak képét, és bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére, Az is iszik az Isten haragjának borából, a mely elegyítetlenül töltetett az ő haragjának poharába: és kínoztatik tűzzel és kénkővel a szent angyalok előtt és a Bárány előtt; És az ő kínlódásuknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem lesz nyugalmuk éjjel és nappal, a kik imádják a fenevadat és annak képét, és ha valaki az ő nevének bélyegét felveszi.

Jel 14:9-11

És az ördög, a ki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, a hol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.

Jel 20:10, 15


A kinek szóró lapát van az ő kezében, és megtisztítja az ő szérűjét; és az ő gabonáját csűrbe takarítja, a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.

Mt 3:12

És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.

Mt 26:46


Ha az "örök gyötrelem" nem "örök", akkor az "örök élet" sem "örök"?


A Lélek pedig nyilván mondja, hogy az utolsó időben némelyek elszakadnak a hittől, hitető lelkekre és gonosz lelkek tanításaira figyelmezvén.

1. Timóteus 4:1

Tudom a te dolgaidat, és a te fáradságodat és tűrésedet, és hogy a gonoszokat nem szenvedheted, és megkísértetted azokat, a kik apostoloknak mondják magokat, holott nem azok, és hazugoknak találtad őket;

Jelenések 2:2


Felhasznált vagy idézett irodalom:

•Johannes Greber: Kapcsolat a szellemvilággal - törvényei és célja Egy katolikus pap élményei (Pécs, Greber kör, 1991; Fordította: Adorján Norbert és Engel Zoltán)

•Érveljünk az Írásokból! Watctower Bible and Tract Society N.Y., (1985,1989)

•Örökké élhetsz Paradicsomban a Földön (WTBTS, 1989)

•Mit kíván meg tőlünk Isten? (WTBTS, 1998)

•Insight on the Scriptures (WTBTS)

•Szent Biblia (Károli G. fordítása, BibleTime 1.4.1 + Sword szerinti szöveg és számozás)

•Szalai András: Jehova és a szerezet (Apológia, Bp. 2001)

•Szalai András: Más Jézus, más Lélek, más Evangélium (Harmat kiadó, Bp. 1998)

[link] írása Greber és az Őrtorony kapcsolatáról

[link] elemzése a Mit kíván... füzetről ( magyarul )

2014. febr. 26. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 80/91 anonim ***** válasza:

Írta: Lorri MacGregor


Jehova Tanúi újonc híveiknek továbbra is felajánlják tanulmányozásra az "Ismeret, mely örök élethez vezet" c. könyvüket. Természetesen mi tudjuk, hogy Jézus Krisztus maga "az Út, az Igazság és az Élet", de ők azt gondolják, hogy az Őrtorony-"ismereten" át kapnak életet. Az Új Világ Fordításuk elferdíti a János 17:3-t eképpen:


Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedül igaz Istenről és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról.

UVF


Ez egy elferdített magyarázata annak, amit a pontos fordítás valójában mond:


Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust.

Károli


Gary Hall pásztor Angliából kiváló munkát végzett ennek a könyvnek a pontról-pontra való cáfolatával. Ez egy értékes tanúskodó eszköz és ELGONDOLKODTATJA Jehova Tanúit. A te hitedet is építi majd! Most lássuk az "Ismeret" könyv cáfolatát.


Az Őrtorony Társulat "Ismeret" könyve tényleg az örök élethez vezet?


Írta: Gary J. Hall


Más Őrtorony kiadványokhoz hasonlóan ez is említést tesz egy jövőbeni földi paradicsomról.


Amit a föld és az emberiség jövőjéről mond a Biblia, azt egyetlen szóban összefoglalhatnánk - Paradicsom!

8.oldal, 8.bek.

A Biblia tudatja velünk, hogy Isten egy Éden-kert nevű paradicsomba helyezte az első emberpárt, Ádámot és Évát.

72. oldal, 7.bek.


Tény azonban, hogy a Biblia soha nem említi sem az Édent, sem a jövőben helyreállított földet Paradicsomként.


Jehova Tanúi gyakran megjegyzik, hogy a "Háromság" szó sehol nem szerepel a Bibliában, hogy ezzel is cáfolják a Háromság tantételét (lásd az "Ismeret" könyv 31. oldalán), de elmulasztják észrevenni, hogy az ő kifejezéseik közül sok szintén nem szerepel a Szentírásban. Ilyen például a "Paradicsomi föld". Az Éden összekapcsolása a Paradicsommal butaság, mivel a szó csak háromszor szerepel a Bibliában, mindannyiszor az Újszövetségben. Mielőtt megvizsgálnánk a Lukács 23:43 félreidézését a 8. oldalon, nézzük meg mint mond igazából a Biblia a Paradicsomról.


A Jelenések 2:7-ben Jézus azt mondja:


A győzedelmesnek enni adok az élet fájáról, a mely az Isten paradicsomának közepette van.

Károli


Azért, mert Jézus említi az élet fáját, nem kell automatikusan az Édenbe vagy a jövőbeni földre helyeznünk a Paradicsomot, ahogy azt látni fogjuk. Habár egyértelmű, hogy Isten az Édenbe helyezte ezt a fát, ám mivel az Éden nem létezik többé, a fa el lett távolítva. Ha nem a földön van, akkor csak a mennyben lehet - ahonnan származik! Honnan tudjuk, hogy a Paradicsom ugyanaz a hely, mint a mennyország? Egyszerű, a Biblia mondja nekünk, hogy így van.


Olvassuk el Pál szavait a 2 Korinthus 12:2-ben.


Ismerek egy embert a Krisztusban, a ki tizennégy évvel ezelőtt (ha testben-é, nem tudom; ha testen kívül-é, nem tudom; az Isten tudja) felragadtatott a harmadik égig.

AV - Authorized King James Version


Könnyen meglátjuk, hogy Pál felvitetett a Mennybe. A negyedik versben hozzáteszi: "felragadtatott a paradicsomba". Elrejtendő azt a tényt, hogy a Paradicsom és a Menny ugyanaz a hely ott "fent", az Új Világ Fordítás félrefordítja ezeket a verseket. [Az angol AV-ben "caught up", az UVF-ben caught away van, a magyar fordítások itt egyeznek az UVF-sal -- a ford. megj.] Hozzáteszi "elragadtatott mint ilyen a harmadik égig" és "elragadtatott a paradicsomba" (12:4). Ezáltal eltünteti azt a tényt, hogy a Paradicsom az a Mennyország.


A birtokomban lévő negyven Bibliafordításból csak az UVF fordítja a görög "HARPAZO" szót "elragadtatott"-nak. Habár a szó jelentése lehet "elragad", ez nem illik ezeknek a verseknek a szövegösszefüggésébe. Ezenkívül, mivel az Éden nem a földön volt akkoriban, Pálnak a Mennybe kellet felvitetnie.


Mivel a Paradicsom és a Mennyország egy és ugyanaz a hely, mit gondolunk, mire utalt Jézus amikor azt mondta a tolvajnak a kereszten:


És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban.

Károli


Eltekintve attól a ténytől, hogy az UVF félrefordítja ezeket a szavakat eképpen: "Bizony mondom neked ma, velem leszel a Paradicsomban.", láthatjuk, hogy a Paradicsomnak nevezett hely a Mennyben van. Úgyhogy az az ember a Mennybe ment Jézussal.


Az "Ismeret" könyv 8. oldalán ezt olvassuk:


Kétségtelen, hogy a Paradicsom említése eszébe juttatta e férfinak ősszüleink, Ádám és Éva áldott helyzetét.

8.bek.


Ez tévedés, mivel ő egyértelműen Krisztus királyságára gondolt:


És monda Jézusnak: Uram, emlékezzél meg én rólam, mikor eljősz a te országodban!

Károli


Az "Ismeret" könyv 9. oldalán egy figyelemreméltó kijelentést tesz:


Nekik és utódaiknak ki kellett terjeszteniük a Paradicsom határait, mígnem egész bolygónk a szépség és gyönyörűség helyévé válik. (1 Mózes 1:28)

9.bek.


és próbál visszautalni az 1Mz 1:28-ra. Ez a vers egyáltalán nem kelti azt a látszatot, hogy Ádám és Éva kiterjesztették Éden határait, és miért tették volna?


Az Őrtorony Szervezet elfelejtette elolvasni az 1Móz 1:31-t? A Biblia ezt mondja:


És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó.

Károli


Ha Ádám "kiterjesztené" amit Isten teremtett, az magával vonja, hogy azt hinné, valamiféle isteni képességgel rendelkezik és hogy amit Isten teremtett nem volt igazán jó. Talán az érvelés gyengesége miatt használja a könyv az Ézsaiás 55:10-et bizonyítékul a 9. oldalon.


Ha elolvassuk ezeket a verseket, azt találjuk, távol állnak a jövőbeni paradicsomi földre való bármiféle utalástól; arról a tényről beszélnek, hogy Isten Igéje örök és soha nem tér vissza hozzá eredménytelenül. Az ember összekapcsolása az Éden kiterjesztésével valamiféle teremtői vagy isteni szerepbe helyezi őt, pontosan ahogy Sátán akarta, hogy higyjék!


Az "A könyv, amely feltárja az Isten ismeretét" című fejezetben megemlítik, hogy a Messiást harminc ezüstpénzért árulták el (19. oldal). Mivel itt a Zakariás 11:12-re utalnak, jól tesszük, ha elolvassuk:


Ők pedig kifizették béremet, harminc ezüstöt

2014. febr. 26. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!