Ki Jézus? Isten fia? Maga Isten? Jézus és Isten ugyanaz az entitás, vagy két különböző? Mit vallanak erről a kereszténység különböző ágai? Ha ez a kereszténység egy központi kérdése, miért nincs egyetértés?
Ezt valaki nekem is elmagyarázhatná.
Jézus Isten fia, Mária szeplőtelen fogantatással esett teherbe (Istentől???), József ezt nemhogy elhitte(azért ki vesz be ilyen szöveget...), de a született gyermeket tisztességgel nevelte.
De tényleg, hogy jött ide Isten?!
Hangyányit zavaros a sztori, és csöppet sem hihető.
(És nem a vallással van bajom.)
Szia!
A téma nagyon érdekes a kereszténységen belül. Különböző felekezetek tanításai eredményeként a legtöbb esetben két elméletet vetnek fel Jézusról személyéről, e kettő elmélet közül az egyik helytelen.
Az első elmélet szerint (általános bibliahívő keresztények szerint) Isten és Jézus egyenlő és mind a kettő istenségnek számít.
A második elmélet szerint (Jehova hamis tanúi és hasonló felekezetek szerint) Isten és Jézus két külön személy és csak az egyikük számít istenségnek.
Elmondom, hogy én mint általános biblia hívő keresztény mit gondolok Jézusról:
Jézus a testben megjelent Isten (János 1:1,14). Két külön személy, de egynek számítanak (János 10:30) és mind a kettő istenségnek számít. János evangéliuma szerint Isten testé lett. Véleményem szerint ez egy módja annak, hogy Isten megmutassa magát a 3 dimenziós világnak. Létezik a Biblia szerint 4 dimenzió is (Efézusbeliekhez 3:18), de ebbe most nem mennék bele.
Jézust azért nevezik Isten Fiának, mert Jézus nem teremtett lény, hanem Isten egyszülöttje! Különbség van teremtett lény és egyszülöttje között erre máris visszatérek, de vannak olyan emberek (pl. JT-k) akik Jézust sokkal kisebbnek próbálják beállítani. Ezek az emberek szerint Jézus egyenlő lenne (vagy egyenlő volt) Mihály arkangyallal, de tévednek.
Krisztus nem teremtett lény, hanem az Atyától született. Ezt igazolja a Példabeszédek 8. rész 24-25. vers, ami a Messiásról szól:
"Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala; még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak. Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem."
Illetve ezt támasztja alá a Zsidókhoz írt levél 1. fejezetében található kijelentések, ahol egyértelműen Jézus Krisztust megkülönbözteti az angyaloktól:
"Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál.
Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, én ma szűltelek téged? és ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?
Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai."
Tehát egyértelműen az összes angyal - arkangyal vagy sem, teljesen mindegy - és a názáreti Jézus Krisztus, a Messiás személye között óriási különbséget tesz a Szentírás. Az angyalokat - arkangyal vagy más rangú angyal, mindegy - teremtményeknek nevezi, Krisztus Jézust pedig Isten egyszülött fiának, akit ráadásul imádnak és szolgálnak az angyalok.
Jézus Krisztus személyét tehát még Mihály arkangyallal sem lehet azonosítani, hiszen Mihály is csak egy teremtmény, Jézus Krisztus viszont Isten egyszülött Fia.
Üdv.
@Xu
Jézus Krisztus természetesen az istenség egyik tagja, személyében maga Isten járt a földön, az ókori keresztény egyház is ezt tanította. Viszont nem értek veled egyet abban, hogy nem lehet azonosítani Mihállyal, mert:
1.Semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy Mihály csupán teremtmény lenne. A héber malák és görög angelosz kifejezések, amelyeket a magyar fordítások az "angyal" szóval adnak vissza eredetileg követet, küldöttet jelent, tehát nem feltétlenül kell egy mennyei lényre gondolnunk. A Biblia emberekre is használja ezt a kifejezést, ha megnézed a Szentírás eredeti szövegét.
2. A magyar fordítás sajnos úgy adja vissza ennek a személynek a nevét, hogy Mihály, szó szerint azonban Mikáél. A héberben a neveknek jelentése van. Ezt pontosan úgy lehetne lefordítani, hogy "ki olyan, mint Isten", vagy "olyan, mint Isten", utóbbit egy előadáson hallottam. Jézus Krisztus olyan, mint Isten (vö Jn 14,9)
3. Mikáélt tehát nyugodtan lehet azonosítani Jézus Krisztussal. Ugyanolyan jelképes neve, mint az Immánuél, amely azt jelenti: "Velünk az Isten" (Vö. Jn 1,14)
Kedves (nem tudom ki), az általad felsorolt 3 pontodat szerettem volna bővebben szavakba foglalni, de a végén le kellett róla mondanom, amikor elértem az utolsó mondatod elolvasásáig.
"...Immánuél, amely azt jelenti: "Velünk az Isten" (János 1:14)"
Előtte pedig azt írtad, hogy a Mikáel jelentése: "olyan, mint Isten".
Szerintem érezhető különbség van a kettő között. Az Immánuel azt jelenti, hogy maga az Úr Isten van velünk, viszont a Mikáel csak annyit jelent, hogy hasonló Istenhez.
Nyomatékosítás kedvéért még egyszer megemlítem: Hasonló.
Érdemes megfigyelni a mögöttes logikáját az írásaidnak. Képzeld én Isten képére lettem teremtve, ahogy (feltételezem) te is. Akkor velünk most mi is a helyzet?
@Xu!
Mikáél nem hasonló Istenhez, hanem olyan, mint Isten. A két kifejezést, nem itt lehet szinonímaként használni.
Egy európai ember szemében az ázsiai emberek hasonlítanak, egymásra, de mégsem tökéletesen egyformák. Vannak azonban ikertetvérek, akik külsőre tökéletesen megegyeznek egymással. Az egyik félnek ilyenkor már nem azt mondják, hogy "hasonlítasz a testvéredre", hanem "olyan vagy mint a testvéred". Ez szemben áll az embernek Istentől való származásával. Szűkebb értelemben, tényleg olyan mint Isten, de mégsem, hiszen mi nem vagyunk isteni személyek. Teremtmények vagyunk, és Isten hasonlatosságára teremtettünk (1Móz 1,26)
---------------------------------------
Egyébként Mikáél azonosítása nem az általad hangoztatott két szó dönti el. Itt Dániel könyve 8 és 10. fejezetének az összefüggése, az eredeti nyelv, az Újszövetségi párhuzamok, és a zsidó hagyomány a döntő jelentőségű.
Mivel azonban nem ez a kérdést, nem akartam erről kisregényt írni, és szétoffolni a topikot. Megjegyzem, mindenki úgy azonosítja Mikáélt ahogyan szeretné.
Nem, mert ezért nincs egység a tanításban
Isten pedig nem a zűr-zavar Istene.
Mindig egyféle imádat ismeret volt az Isten népéhez tartozók között, maga Jehova oktatta őket néha személyesen de volt amikor embereket úgy mond prófétákat vezetőket választva.
Így lehet egységes a társadalom, s ez nem vezet megosztottsághoz.
A biblia Tanítása, szerint kell értelmezni, mert az az Isten írott szava, és nem az, hogy egy ember vagy akár egy tömeg mit akar gondolni.
A szent írás különben ír arról hogy az Isten annyira igazságos, hogy inkább nevezhető az összes ember hazugnak, mint Isten aki egymaga gyakorolja az igazságot teljes mértében.
De a kérdésedre válaszolva.
Amikor még semmi nem volt Jehova elkezdett életet létre hozni.
Az első ilyen maga a fia, akit azért nevezhetünk annak mert közvetlen Jehova hozta létre, a többi angyalokat illetve élőlényeket a Fiával közösen alkotta mert adott képességet Jézusnak, hogy együtt dolgozzanak ezen.
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy némely apostol is kapott Isteni képességeket, de ez nem jelenti azt, hogy így a mindenható Istennel egyenrangúvá váltak. Ugyan így van ez Jézus esetében is.
Jézus rendelkezik Istentől kapott hatalommal képességekkel, ezért isteni "természettel" bír, de nem lesz egyenlő a teremtőjével.
S az hogy Isten Jézus égi életét át helyezte egy érintetlen Nő méhébe, mert a földön nem létezett és ma sem létezik ember aki tökéletességet tudna tovább adni a génjeibe.
Ádám nem tudta tovább adni senkinek és azok utódjai sem....
Így születhetett meg egy olyan ember aki egyenlő értékekkel bírt a Bűnbe esése előtti Ádámmal.
S ha végig az élete alatt feddhetetlen marad Istenhez és hűséges akkor lesz jogilag elfogadható az áldozat, és akkor az utódokra érvényes a megváltás.
Ezért nevezi a biblia Jézust "utolsó" Ádámnak jelképesen.
Talán így már érthetőbb. Isten törvényeket, jog rendszert hozott létre, s ezt más kép nem lehetett megoldani igazságosan a mi számunkra.
Ép ezért Bár Jézus nagy áldozatot hozott az emberiségért, de soha de soha nem lesz egyenlő Istenével az atyjával, s soha nem tanította, hogy ez az áldozata feljogosít bárkit is, hogy az atyja helyett Őt imádják, ahogy írja is :
"Szolga társai" vagyunk neki
Ő egy szolgálatot imádatot mutatott be ezzel az életével Istennek Jehovának.
Talán még annyit, hogy Jézusnak nagy hálával köszönettel tartozunk, és az életét utánozni kell, csak így nevezhetjük magunkat a követőjének,
az élete példa értékű, és utánzásra méltó.
S mint Jehova jelenleg kinevezett királyának engedelmességgel tartozunk, ezért hogy az egységes imádat és tanítás létre jöjjön kinevezett az utolsó napokra egy Hű és bölcs szolgát aki a világon minden tanítványának követőjének kiadják a szellemi "eledelt", így egységes népet hoz már most létre, és vezeti majd át az új rendszerbe, ahogy valamikor az Izraelitákat Kánaán földjére.
Ő Jézus a gyülekezet feje és ezen a szolgán keresztül tanítja vezeti népét egységesen világszerte, az életükkel pedig példát kell mutatniuk, és minden egyes tanítványnak ugyan azt a munkát kell végeznie, mert ez parancs.Hiszen egységbe szervezni nem lehet úgy ha mindenki a saját feje után megy....
Mindig is használt fel Jézus is és Jehova is embereket akiknek szót kell fogadni "ideiglenesen"
Mózes ellen is lázadtak, hogy ne Ő legyen a vezető, Hát majd Jehova meg Jézus eldönti, és ha lázadozunk akkor nem emberek ellen lázadozunk hanem Isten ellen....
S tudjuk mi történt azokkal akik Mózes vezetése ellen lázadtak...
Tehát lehet egységesen élni,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!