Ha valaki önvédelemből megöli az apját vagy az anyját, akkor az bűnnek számít?
Erre nem lehet emberként válaszolni, mert nem mi hozzuk az ítéletet.
Ha a gyereknek önvédelemre van szüksége a szüleivel szemben, az már régen rossz, még akkor is, ha nem gyilkosság a vége. A szülőt mindenképpen megítélik, hisz a gyermek a szülőre van bízva.
De én nem tudnék erre konkrét választ adni.
Természetesen önvédelemből ölni is bűn.
Jézus önvédelemből sem ölt volna,mint ahogy nem is tette.
Itt nem az a lényeg,hogy bűn-e.Ahhoz,hogy önvédelemből se öljünk egy valamire van szükség:korlátlan hitre.Hitre,abban,hogy ha ebben a pillanatban megölnek,akkor sem történik semmi bajom,mert Isten velem van,és a halálom után sem szűnök meg létezni,hanem az úr jobbján fogom szürcsölni a mennyei mannát.
#10: én érzek valami plusz tragédiát a sikátorban. Egyszerűen amiatt, hogy névtelen lett volna a nagyszerű tett. mert így valamilyen értelemben igazság tétetik az által, hogy egy történelmi személy lett, hogy sokan szeretnének a nyomában járni, szóval így van egy jól megfogható értelme, hatása.
Úgy meg csak magában lenne a tett egyedül. És egyedül a gyilkosa tudta volna, mit tett az az ember, hogy szeretettel fordult őfelé, amikor megölte.
A keresztre feszítés Jézus akarata, sőt, küldetése volt. Nem lehet úgy tekinteni, mint a sikátoros esetet.
Szerintem önvédelemből sem szabad ölni. A "Ne ölj" parancsolat pedig nem csak a konkrét ölésre, hanem a bántalmazásra, piszkálódásra is vonatkozik. Tehát alapesetben ezeket sem szabad. Szerintem az a legjobb, ha elmenekülsz.
Önvédelemből ölni nem bűn, ahogyan a Biblia szerint létezhet igazságos halálos ítélet és igazságos háború is, és egyik sem bűn.
Ugyanis az élet szent. Ha tétlenséggel hagyod egy ártatlan ember életének kioltását, mikor megakadályozhatnád, akkor inkább követsz el bűnt, és bűnrészes vagy a gyilkosságban.
A Tízparancsolat csak a jogtalan emberölést, azaz a gyilkosságot tiltja. Különben ellentmondásba kerülne önmagával, hiszen több alkalommal, törvénnyel vagy konkrét helyzetben ad utasítást mások életének kioltására. De a jogos önvédelmet, az igazságos halálbüntetést (ami szintén a jogos önvédelem egy formája) nemhogy nem tiltja, de egyenesen előírja.
Micsoda kérdés!
Egyáltalán miért kérdez ilyet valaki. A gyilkosság az bűn.
Szüleit megölni?? Valami rettenetes történt ,mert ilyet csak az kérdez. Szülő sem ölhet gyereket, se gyerek szülőt. Az önvédelem az más és az extrém esetek, de azt egy életen át hordozni fogja az a valaki akivel ilyen történik, még ha önvédelem , vagy baleset is volt, nem hogy szándékos!! Persze nagyon sajnálatos ha vannak ,mert vannak brútális dolgok családon belül, hallani ilyet, de ne a gyilkosságra gondolj mint ami az egyetlen kiút! Viszont ha megtörténik; van őszinte bűnbánat , majd bűnbocsánat-> szabadúlás és gyógyúlás: Jézusnál.
A jogosan védekező olyan közvetlenül fenyegető támadást hárít el, amelynek megakadályozására a bűnüldöző hatóságok lennének jogosultak és kötelesek.
A kifejtett erőszak egyetlen korlátja az arányosság elve, azaz a védelmi cselekménynek arányosnak kell lennie a támadással, de ezen belül akár a valaki életére törő támadó megölése is jogszerű lehet.
Tehát lehet elmenekülni, vagy védekezni, de úgy, hogy a támadó és a megtámadott is életben maradjon. Ha elkerülhetetlen a támadó megölése, akkor is felmenthet a bíróság.
A bűn nem itt kezdődik, hanem a szeretetlenségnél, amiből csak Isten tud minket kigyógyítani. "minden, ami nem hitből származik, az bűn."
Legsúlyosabb, végső formája a szeretetlenségnek az emberölés.
A nem szándékos emberölés esetén a az ószövetség idején menedékvárosokba menekülhetett az emberölő.
vagy mint Mózes, a pusztába, miután hirtelen felindulásból, másokat védve úgy megütött egy őrt, hogy az meghalt.
A szülőkkel szemben még tisztelenlenséget, szidalmat, vagy a szülők megverését is nagyon súlyosan elítélték a mózesi törvények.
Különben meg sehol se olvastam a Bibliában, hogy a szülő megölheti a gyerekét... !!!
Végső gondolatom:
A szülő ritkán jut "gyilkos" hangulatba egyszercsak, inkább fokozatos (italozás, erőszakoskodás, gorombaság stb).
Már akkor tenni kell valamit, nem szabad hagyni, hogy emberölésig fajuljon a helyzet.Ha megtörténik, a bíróság fel is mentheti az elkövetőt. Ha szerette a szüleit, akkor bűnnek fogja érezni az elkövető.
Ha nem érzi bűnnek, amit tett, akkor már nem szerette a szüleit és ő maga is bűnös.
Mert a szeretetlenség, az a bűn, a tettek annak következményei...
szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!