Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » 23 perc a pokolban. Olvastátok?

23 perc a pokolban. Olvastátok?

Figyelt kérdés

Aki nem ismeri, itt egy rövid videó.

[link]


2009. aug. 10. 22:33
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
A tájékozatlan jelző az előttem szólóra vonatkozott, nem a kérdezőre.
2010. márc. 11. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Nekem az a fura, hogy egyre több az olyan videó, hogy 23 perc a pokolban, 90 perc a mennyben, "Tony Davis meghalt, járt a mennyben, feltámadt és meggyógyult"

http://www.youtube.com/watch?v=JhRjBySCrCg

http://www.youtube.com/watch?v=T2Fq4apwizc


és ezek száma egyre csak nő, minden évben jön ki egy ilyen videó, és jelen meg róluk könyv is, + tvben is szerepelhetnek. De nyugi ez nem a pénzről szól.


Nem olvastam a Bibliát, de hogy mondta Jézus, hogy ne higgyetek azoknak, akik olyanok lesznek, mint én, ilyesmi volt a lényeg.


A halál közeli élmények mások, de nekem ez a pokolban voltam, mennyben voltam, ezzel azzal beszéltem, rossz volt, jó volt, majd Isten feltámasztott hogy hírdessem nektek az igét... típusú dolgok csak szenzációhajhászások. És nagy részük csak amerikából jön a tvshowk hazájából.



"Ezen kívül nagyon sok orvos, tudós is állítja, hogy a pokol létezése tényekkel alátámasztható."

- nem fogom elolvasni a könyvet, de milyen tényekkel, amit a tudósok elfogadnak? Ha lennének ilyenek, nem lennének ateisták, hisz van bizonyíték. Maximum az anyagi világon túli létezés bizonyított, nem a pokol. Szerintem.

2013. nov. 27. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 afer ***** válasza:

Ez a "23 perc a pokolban" könyv formájában is megjelent már. Nagy népszerűségnek örvend úgy tudom leginkább karizmatikus körökben. Én magam nem hiszem el, hogy amit ez az úriember állít az igaz. A Bibliával mindenesetre ellentmondásban áll, de a józan ésszel is.


1) A könyvben az áll, hogy azért vitte őt el az Úr a pokolba, hogy visszatérve elmondja mindenkinek a szörnyű valóságot és ez által sokan megtérjenek. Namármost a jézusi példázatban (Gazdag és a Lázár) ennek ellentmondó dolgot közöl Ábrahám a gazdaggal, amikor az vissza akarja küldeni pont ilyen okból kifolyólag Lázárt a testvéreihez. Ábrahám válasza tömör: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a halottak közül feltámad.


2) Számomra azonban nem is a fenti észrevétel a perdöntő. Az egész pokol-látogatás arra van felépítve, hogy a pokolban szörnyű, démonikus lények kínozzák az embereket. Olyan lények ezek, akik Isten-gyűlölők és örömüket lelik a kárhozott lelkek gyötrésében. A Biblia pont az ellenkezőjét tanítja: a pokol, pontosabban az örök tűz éppen nekik van készítve (Mt, 24, 41.), tehát kizárt, hogy a pokolban a démonok kényük-kedvük szerint kínoznák a lelkeket. Éppen nekik kell ott a legjobban szenvedni, nem hogy az ő szadista hajlamaikat még ott is kiélhessék. Szó sincs ilyesmiről. Ez a könyv inkább középkori festmények, vagy még inkább az újkori horrorfilmek látványvilágának a terméke, nem pedig isteni üzenet.


3) A könyvben szinte kínos alapossággal van összegyűjtve minden pokolra vonatkoztatható igehely és azok mentén formálódik "saját megtapasztalása". Tehát a dolog nagyon úgy néz ki, mintha nem a tapasztalataihoz keresné az igéket, hanem fordítva: az igékhez idomítja a meséjét.


3) A szerző végig hangsúlyozza, hogy a kínzásnak sosincs vége. Örökké tart. Pál levelében így kiált fel a végidőkkel kapcsolatosan: Halál, hol a te fullánkod, bűn, hol a te diadalmad!? (I. Kor 15, 55) Elképzelhető egy ilyen örömfelkiáltás, abban az esetben, ha a pokol nincs véglegesen eltörölve? Elképzelhető, hogy Pál ujjongva felkiált és megszólítja a halált és a poklot, és megkérdi őket, hogy hol van az ő diadalmuk? Közben a pokolban sok milliárdnyi elkárhozott lélek gyötrődik és gyötörtetik démonok által, elképzelhetetlen kínok között? Azt gondolom, hogy Pál azért kiált fel, mert eltöröltetett a pokol diadalma, nincs többé örök kínzás és nem kerül oda többé senki. Megszűnt a pokol és a halál, megsemmisültek... Elképzelhetetlen lenne, hogy a hívők mennyei boldogságban éljenek abban a tudatban, hogy közben elkárhozott családtagjaik, barátaik olyan körülmények között léteznének, amikről Bill Wiese beszámol.


4) Bill Wiese előadásain erősen pislog. Szinte másodpercenként pislant egyet. Nem akarok ebbe belemagyarázni semmit, de elgondolkodtató a testbeszéd törvényei szerint ez az idegesség, a zavar jele. Ám Bill barátunk egyáltalán nem látszik zavarban lenni. Sima hangon, rezzenéstelen arckifejezéssel beszél. Ha valóban átélte ezt a drámai tapasztalatot, legalábbis elcsukló hangon, sírva, remegve kellene felidéznie, ahogy azt minden eseteben megfigyelhetjük az olyan személyeknél, akik valami borzasztót éltek át, de megmenekültek. Bill azonban csak pislog, ideges miközben mesél. Vagy szemproblémával küzd vagy idegességének más oka van...


4) Természetesen mindez nem azt jelenti, hogy nem létezik egy olyan "hely", vagy inkább állapot, ahol gyötrődnek az emberek. De nem démonikus szörnyetegek kéjes öröme közepette, hanem saját földi életükben elkövetett bűneik, azoknak másokra gyakorolt hatásai miatt éreznek rettenetes lelkiismeret furdalást és fájdalmat (II. Kor. 5, 10)


5) Bill Wiese, aki ezt a könyvet írta és előadásaiban propagálja inkább azok sorába tartozik, akik pénzért vagy egyszerűen csak vallási vakbuzgóságból - a jó erkölcs határait messze túllépve - bizonygatnak meggyőződéssel valamit, amit sose éltek át. Furcsa, de van ilyen. Pl. Ron Wyatt, aki még el is érzékenyül a saját hazugságain: megtalálta ő már a frigyládát, a vörös tengerbe veszett egyiptomiak kocsijait, Jézusnak a lecsurgó vérét, ami egy barlang mélyén megszáradva fennmaradt, megtalálta a Noé bárkáját is. Óriási hírverést csinált ezeknek, "hiteles" beszámolókat tett, csak épp egy szem bizonyítékot nem tud felmutatni állításainak igazolására, nem csoda, hogy még a hívő régészek is csalónak bélyegzik. A sort persze lehetne folytatni, de minek...


Mindent egybevetve Bill sajnos nem használ az evangélium terjedésének azok sorába tartozik, akik a föld mélyén lévő pokoli kínokkal, démoni lényekkel riogatnak. Középkori módszer ez. Bill Wiese vagy lázálmait beszéli el és akkor inkább orvosi esetnek minősül, vagy pedig közönséges szélhámos, az emberi butaság vámszedője.


A jézusi evangélium szeretetről, megbocsájtásról, új élet lehetőségéről, örök boldogságról beszél, és ezzel akar meggyőzni embereket nem elhallgatva azt, hogy következménye van a szeretetlenségünknek, meg nem tagadott bűneinknek.

2016. jan. 13. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!