Tényleg csak 6000 éves a föld?
A válasz írója 68%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 18:08
Nem beszéltem ordénáré hangnemben, ha így érezted volna, ki kell, hogy javítsalak. A feltevésedet fűztem tovább, ha elfogadod Eistein egyik esetleges kijelentését, miszerint 15 milliárd év kell, hogy Isten az univerzumon kívűlről az információt eljuttassa a földre, akkor gondolom úgy gondolod, hogy a te kommunikációd vele szintén ennyi időt emészt fel.
Én nem ordinálé hangnemben beszéltem, valóban teljesen komolyan gondolom, hogy ha egy ember úgy gondolja, hogy Isten létezik, de a teremtésnél a föld teremtésénél több milliárd évre volt szükség, hogy gondolkodjon, majd 6 nap alatt megteremtett mindent, ráadásul ha valaki egy Eistein nevezetű illető gondolatmenetére támaszkodik, miszerint az univerzumon kívűl lévő Isten (már itt egy kicsit nagyon sántít) az információt x milliárd év múlva tudja eljuttatni hozzánk, azt az embert nagyon nagy trágyában képzelem. Nem ő maga az, hanem abban van. Írhattam volna, hogy nagyon nagy tévedésben, rossz gondolatmenetben, megvezetésben, Isten igéjén kívűl álló teóriákban van, de egyszerűen ezek egyenlőek számomra azzal, hogy nagy trágyában van. Ha nem szereti valaki a világosságot, akkor az csak a sötétségben lévő ember lehet, nehogy fény derűljön a hazugságokra.
üdv
Természetesen nem érted azt, amit leírtam. Elsősorban a világ teremtése nem azonos érvényű egy megválaszolt imával. Nyilván lényegesen több informcicó egységet igényel a hold teremtése mint egy sugallat, egy intuíció, ami mivel Isten szellem, a szellemvilágból érkezik.
A teremtés napjain sok minden történt. Ez időbe telt. Mindez bizonyítható. Ha te a bizonyítékok ellenére is ragaszkodsz a saját irreális felfogásodhoz, tedd azt, ezt hívják úgy, hogy fanatizmus. Hogy ki jár sötétségben, azt majd az Úr eldönti.
Persze tökmindegy, mert nem hiszem, hogy Isten az alapján ítélne, hogy apró teológiai kérdésekben hogyan foglalsz állást. A sötétségről még annyit, hogy az általam ismert elméletet egy Schroder nevű professzor tette ismerté, ezt vallja és fogadja el a keresztény tudósok nagy része, ez az egyetlen elmélet, ami a cinikus ateista Christopher Hitchenst is elhallgatta.
Ahol a dög, oda gyűlnek a keselyűk.
Üdv
János első levele így kezdődik:
1Ján 1:1 "Ami kezdettől fogva vala, amit hallottunk, amit szemeinkkel láttunk, amit szemléltünk, és kezeinkkel illettünk, az életnek Igéjéről."
A Biblia első verse is szinte ugyanígy kezdődik, amikor az egek és a Föld teremtéséről van szó:
1Móz 1:1 "Kezdetben teremté Isten az eget(egeket) és a földet."
A Föld jóval idősebb mint 6000 év, mivel Jézus Krisztus sem 6000 éves. Jézus Krisztus öröktől fogva létezik, van születése, de mérhetetlen az életkora, mivel az örökkévalóságban született, mint ahogy a Föld is. A nap, a hold és a csillagok, viszont ~6000 évesek, ugyanis Isten a negyedik napon teremtette és helyezte őket az égre.
"Ahol a dög, oda gyűlnek a keselyűk.
Üdv"
Ha ismernéd ennek a versnek a pontos értelmét, nem vagdalkoznál vele. :-)
"Ahol a dög(ptóma=holttest), oda gyűlnek a sasok."
A sasokhoz Isten gyermekeit, és Istent hasonlítja a Szentírás. :-)
Itt a Máté 24,28-ban, Jézus arról beszél, hogy kiket emel majd magához Isten az elragadtatáskor. Azokat, akik felveszik a keresztet, és azonosulnak Jézus halálával, ezáltal megfeszítik testi természetet. Erre gyűlnek a sasok.
5Móz 32:11 "Mint a fészkén felrebbenő sas, fiai felett lebeg, kiterjeszti felettük szárnyait, felveszi őket, [és] tollain emeli őket."
Így hozta ki az Úr népét Egyiptomból: sasszárnyakon.
A Lukácsban más szót használ az Ige:
Luk 17:37 És felelvén, mondának neki: Hol(pontosabban: hová), Uram? Ő pedig monda nekik: ahol a test(szóma=test), oda gyűlnek a saskeselyűk(aetosz=sasok).
Az "igaz" egyház testére fognak gyűlni a sasok.
Viktor szépen levezetted a sas szimbólumot, a holttest meg maga Isten egyháza? Vagy mi?
Az egész nyomorúság az apokaliptikus beszédben az elhitetésről szól és nem az elragadtatásról. Az elhitetés fontos bizonysága ez a mondat: Ahol a holttest oda gyűlnek a sasok, keselyűk, leopárdok, hiénák, kisegerek, tök mindegy. A holttest köré gyűlnek a halál köré. Vagy tudsz igehelyet, mely beazonosítja Krisztus követését a holttesthez? Ha elolvassuk Máté 24-et a nagy nyomorúság kegyetlen kulcsszerepe maga az elhitetés. Nem a kínzás, a háború, a válság, hanem a hazug elhitetés. A tömegek manipulálása, az evolúció tudományos elhitetése, a new age mozgalmak, a spiritiszta álvallások, a megváltó énmozgalom, a horoszkóp csillagjóslások, a dr-i, professzori hipotézis-gyártói bizonyságok elhitetése. És tömegek veszik vállukra ma is a terhüket, az igájukat, hogy kövessék, tanítsák, mert ahol a dög, oda gyűlnek a keselyűk.
Üdv.
Jó a te értelmezésed is, végülis ez is logikusnak tűnik.:-)
Máté 24:28 Mert ahol a dög(HOLTTEST), oda gyűlnek a keselyűk(SASOK).
Kol 3:5 "Öldököljétek meg azért a ti földi tagjaitokat(melosz=testrész), paráznaságot, tisztátalanságot, bujaságot, gonosz kívánságot és a fösvénységet, ami bálványimádás;
Kol 3:6 Melyek miatt jő az Isten haragja az engedetlenség fiaira;"
Luk 14:27 "És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jő, nem lehet az én tanítványom."
Ugye a kereszt, szerinted is kivégzőeszköz.:-)
Ha ezek a földi tagok, a testi természet, meg van öldökölve, arra gyűlnek a sasok. Azaz a holttestre. Ez a vers nem a nagy nyomorúságról, hanem az elragadtatásról szól.
Luk 17:37 "És felelvén, mondának neki: Hol, Uram? Ő pedig monda nekik: ahol a TEST, oda gyűlnek a saskeselyűk(SASOK)."
1Kor 12:13 "Mert hiszen egy Szellem által mi mindnyájan EGY TESTTÉ kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Szellemmel itattattunk meg."
1Kor 12:27 Ti pedig a KRISZTUS TESTE vagytok, és tagjai rész szerint.
A Lukácsban Jézus az elragadtatásról beszél: "Egyik fölvétetik", mielött a tanítványok megkérdeznék tőle, hogy: "Hová Uram?". Itt a válaszban a "szóma" szó szerepel, ami élő testet jelent. Lukács nem mint szemtanú írja le az eseményeket, hanem mint aki gondosan utánajárt azoknak. Nagyon valószínű hogy azért használ más szót, mert ő apostoli tanítvány volt, és az Úr kijelentéseit így értették az apostolok. Amúgy a sas nem dögöt eszik, hanem elejtett vadat, az elvérzett áldozatát, ezért kicsit zavaró hogy Károli dögnek fordította a holttestet a Máté 24,28-ban. Nekünk a bennünk lakó vad természetet kell megöldökölni, akkor tartozunk Krisztus testéhez. De ennél is több jelentése van ezeknek a mondatoknak... Ugyanis mi akkor válunk sasokká, ha részben a megáldoztatott testre, aki a kereszten fügött, részben a mennyben tevékenykedő élő testre, az Úrra figyelünk. Ugyanis a sasokat nemcsak Istenhez, hanem a gyermekeihez is hasonlítja a Szentírás. Ezért Jézus válaszolt a tanítványok kérdésére a Lukács 17-ben, hogy hová vétetnek fel a mezőről, az ágyból, és a malomból? Az Ő élő testéhez. :-)
Jel 7:14 "És mondék neki: Uram, te tudod. És monda nekem: Ezek azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból, és megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.
Jel 7:17 Mert a Bárány, aki a királyi széknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet."
A ti elképzelésetek is látszólag logikailag teljesen rendben vannak, de van egy kis érdekesség is.
Gondolom egyetértünk, hogy Máté esetében nem értelemszerű az elragadtatáshoz kötni eme mondatot, de most tekintsünk is el ettől, nézzük csak meg Lukács esetében is.
Látszólag teljesen jól passzol az elmélet az elragadtatáshoz, hiszen amikor Krisztus eljön, egy felvétetik, egy otthagyatik, valaki ezt csinál, a másik is azt csinálja, de az egyik felvétetik a másik otthagyatik. Abszolút beleillik a manapság közkedvelt elragadtatás-elméletbe.
De hiszem, hogy amit Krisztus mond, az nem véletlen, ha úgy tetszik, az tökéletes minden szava. Abba mellébeszélést, túlzást, nyelvbotlást nem ildomos keresni. Gondolom ezzel is egyetértünk, igaz?
Ha így van, akkor teljesen egy oldalon állunk, ebben probléma nincs, ezt csak azért mondom, hogy véletlenül se gondold, hogy veszekedni akarok.
De térjünk csak vissza Lukács 17-hez.
Vizsgáljuk meg a szövegkörnyezetet:
"Mondom néktek, azon az éjszakán ketten lesznek egy ágyban; az egyik felvétetik, és a másik elhagyatik.
Két asszony őröl együtt; az egyik felvétetik, és a másik elhagyatik.
Ketten lesznek a mezőn; az egyik felvétetik, és a másik elhagyatik. "
Hogyan is kezdi a felsorolást?
"...azon az éjszakán..." alszanak
majd így folytatja:
"Két asszony őröl..." dolgoznak
majd:
"Ketten lesznek a mezőn..."
Azon az éjszakán nem hinném, hogy őrölnének, illetve a mezőn lennének...
Üdv
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!