Ez hogyan működik a Biblia szerint (alul folyt. )?
ha jól tudom akkor a keresztény tanok szerint az ember halálakor öntudatlan állapotba kerül. ha jól tudom a Bibliában van egy történet, amikor az egyik embert Jézus Krisztus feltámasztja, és az az ember beszámol arról, hogy halála után bizony még élt, és találkozott Krisztussal.
a kérdés tehát, hogy akkor most az emberi értelem tovább él mégiscsak halál után, vagyis a tapasztalat folytatólagos, vagy sem?
Sziasztok!
Akkor légyszíves magyarázd meg ezeket az igéket:
1Tim 6,16 "Kié egyedül a halhatatlanság, aki hozzáférhetetlen világosságban lakozik; akit az emberek közül senki nem látott, sem nem láthat: a kinek tisztesség és örökké való hatalom. Ámen."
Jn 3,16 "Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." (nem azt írja, ahogyan te idézted)
Jn 6,40 "Az pedig annak az akarata, aki elküldött engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz ő benne, örök élete legyen; és én feltámasszam azt azt utolsó napon."
A Szentírás szernit egyedül Isten halhatatlan, minden teremtménye halandó, mert az életük tőle függ. Ő az aki teremtette és fenntarja ezt a világmindenséget.
"A lélek halhatatlanságába vetett hit nem számol komolyan a halál valóságával: régi, platonikus-orfikus eredetű meggyőződés szerint csak a test kerül a halálba, a lélek-szubsztancia kikerüli azt. Sok más, idegen hatással együtt ez a filozófiai-mitikus gondolat is átkerült a kereszténységbe, és elfoglalta a biblikus reménység helyét megüresítve a feltámadás értelmét. Az Ige szerint a teljes testi-lelki ember bűnös, ezért a halál – mint a bűn zsoldja – a teljes embert éri"
(Dr. Nagy Gyula evangélikus teológiaprofesszor: Dogmatika, teológiai akadémiai jegyzet, Budapest, 1965)
Üdv. Péter
Sziasztok!
Azért, hogy lásd milyen hasznos a héber nyelv ismerete: Az I.Móz. 4:10-ben a "vére" héber szó az eredeti szövegben többesszámban áll: Káin azáltal, hogy megölte Ábelt, megölte az ő születendő utódait is. "Aki elpusztít egyetlen egy emberi életet, az olyan, mintha egy egész világot pusztítana el", tartja a héber mondás.
Az "ábel vére" kifejezés több helyen is előfordul az újszövetségben: Mt. 23:35, Luk. 11:51, és az általad is idézett Zsid. 12:24. Az első igében két megdöbbentő gondolattal fejeződik be a "jaj"-ok sora (13–36. v.). Először: Isten bizonyítási eljárást folytat le Izráelben, és ez világossá teszi a vele egy korban élő nemzedéknek a gyilkos ősökkel való belső azonosságát, közösségét. Másodszor: éppen ezért ezen a nemzedéken úgy veszi számon ősei gyilkos tetteit, és úgy hirdeti meg fölöttük a kárhozatra vezető ítéletet, mint akik részesek őseik gyilkosságainak elkövetésében (ephoneusate). Az üdvösség történetében tipikusan Ábel az első, Zakariás az utolsó példa ennek a bűnnek a teljes történeti körét körülhatárolva.
A második igében Jézus arra mutat rá, hogy a tanítók ítélete mindig súlyosabb. Ők teszik elviselhetetlenné a nép fiainak életét törvénymagyarázatukkal, de önmagukat egyáltalában nem erőltetik meg a maguk adta szabályok megtartásában. Atyáikhoz hasonlóan prófétagyilkos nemzedék, de nem számolnak azzal, hogy őseik vétkét is rajtuk kéri számon Isten, mert vállalják velük a lelki közösséget.
A lélek és élet a görögben két különböző szó. A legjobb példa erre a Jn. 6:63: "A lélek az, a mi megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok nektek, lélek és élet." A lélek a pneuma, az élet pedig a zoé.
Üdv. Péter
Péter,
Kinek mondtad, hogy a János 3:16-ot nem jól idézte? Visszanéztem, eddig senki sem idézte. De akkor idézem:
A Magyar Bibliatársulat új fordítású Bibliája szerint így szól:
"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen."
Jelentésben nincs különbség.
1Tim6.16- hoz
Halhatatlanság: két értelemben beszélhetünk róla: szellemi(amikor elítéltetik a lélek,és kárhozatra megy)
fizikai (a test megsemmisülése)
Az ember fizikailag halandó, Istennek nincs fizikai lénye, ezért, ő halhatatlan. A lélek halála a kárhozat, de nem a megsemmisülés! Ezért a lélek olyan értelemben halhatatlan, hogy nem semmisül meg.
Értem. Azt hiszem azért is különböznek a nézeteink,mert vagy ti,vagy mi eléggé félrefordítjuk az eredeti szavakat.
Lélek= görögül:pszükhé ; héberül:nefes ; latinul:anima.
Szellem= görögül:pneuma ; héberül:rúach,nesemá ; latinul:spiritus.
A mi fordításunkban mindenhol megvan különböztetve a szellem a lélektől. Mivel nem ugyanaz a két fogalom. A lélek a természetes alkotórészünk,melyet részben örökölünk a vér által,részben pedig a neveltetés és az élettapasztalatok formálják. A lélek az ember személyisége,egyénisége,tágabb értelemben az ember élete. Míg a szellem az ember természetfeletti része. Ez az isteni eredetű összetevője az embernek.
I. Kor. 2,11.:"Hiszen ki tudhatja (láthatja) meg az emberek közül mindazt,ami az emberben rejtőzik (az ember dolgait), ha nem az ember szelleme,amely benne lakik?" Az ember szelleme vizsgálja a lélek dolgait,ezt hívjuk lelkiismeretnek.
Az örökkévalóságban mindkettő megmarad! A Szellemtől való újjászületéssel a szellemünk születik újra,és ezzel neki már üdvössége is van,mivel Jézus Krisztusban lett szülve,bűnt már nem tud cselekedni mert tökéletessé lett téve. A lélek megújítása a szellem által,és megmentése és felkészítése az örök életre a kulcskérdés az Újsz-ben.
I. Péter 1,9. "Elérvén hitetek célját,a lélek üdvösségét"
A hitünk célja a lelkünk megmentése az örök kárhozattól!
Máté 10,28.:"És ne féljetek azoktól,akik a testet megölik,DE A LELKET NEM TUDJÁK MEGÖLNI,inkább azt féljétek,aki a testet is és a LELKET IS kárhozatra tudja vetni a gyehennában.
A görög "geenna" szó a héber "Gé-Hinnómból" származik,vagy teljesebb nevén: Gé-Ben-Hinnómból,azaz Hinnóm fiának völgye. Ez a völgy Jeruzsálem mellett fekszik,a város délkeleti oldalánál,Sion hegyének lábánál. Az Ó.sz.-ben bálványoknak áldoztak itt,és gyermekáldozatokat mutattak be egy Moloch nevű ércszobornak,majd szemétégetőnek használták. A halottak feltámadása után,ez az elkárhozottakra következő örök gyötrelem helye. A messiás visszajövetelekor egy kénes tűztó fog itt keletkezni. Ide lesz bevetve a halál,a pokol,a hamis próféta,a fenevad,a sátán az összes gonosz angyalával,a démonok,és az összes hitetlen elkárhozott ember.
"Én vagyok az ajtó"
Ezt is mondta Krisztus a János 10.fejezetében és NEM szólt az írás, hogy példázat következik.
A lélek hallhatatlan? Mi a lélek? Hogy teremtette az Isten az embert?
" És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké."
Vagy kikben van az a bizonyos lélek?
"A föld minden vadainak pedig, és az ég minden madarainak, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatoknak, a melyekben élő lélek van, a zöld fűveket adom eledelűl. És úgy lőn."
Vagy kik mentek be a bárkába?
"Kettő-kettő méne be Noéhoz a bárkába minden testből, melyben élő lélek vala."
Érdekes ez a lélek kérdés, de véleményem szerint nagyon nem azt az értelmet hordozza a ma élő ember számára, ami valóban a jelentése.
Nem olvastátok talán, hogy Krisztus hogyan támadt fel a halottak közűl?
"Lássátok meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én magam vagyok: tapogassatok meg engem, és lássatok; mert a léleknek nincs húsa és csontja, a mint látjátok, hogy nékem van!"
Elkülönűlt talán az általatok léleknek nevezett valami, a kézzel fogható testtől?
Mi lesz az utolsó napon? Pál ezt írja:
"Ímé titkot mondok néktek. Mindnyájan ugyan nem aluszunk el, de mindnyájan elváltozunk.
Nagy hirtelen, egy szempillantásban, az utolsó trombitaszóra; mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban, és mi elváltozunk."
Nem különűl el semmi a valamitől. Elváltozik, nem a test hal meg és az a misztikus valami felrepűl.
Ami érdekes ezzel a pokol, lélek témában az a Lukács 16.része, amire te magad is gondoltál, de ez "csak" példázat. Hogy honnan tudom 100%-san?
Mt 13,34 "Mind ezeket példázatokban mondá Jézus a sokaságnak, és példázat nélkül semmit sem szóla nékik"
És nem értitek? Kérjétek az Urat, mert akkor baj van.
"A tanítványok pedig hozzámenvén, mondának néki: Miért szólasz nékik példázatokban?
Ő pedig felelvén, monda nékik: Mert néktek megadatott, hogy érthessétek a mennyek országának titkait, ezeknek pedig nem adatott meg.
Mert a kinek van, annak adatik, és bővölködik; de a kinek nincs, az is elvétetik tőle, a mije van.
Azért szólok velök példázatokban, mert látván nem látnak, és hallván nem hallanak, sem nem értenek.
És beteljesedék rajtok Ésaiás jövendölése, a mely ezt mondja: Hallván halljatok, és ne értsetek; és látván lássatok, és ne ismerjetek:"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!