Hogyan lehetséges hogy István vértanú úgy imádkozik Mihály arkangyalhoz mint Istenhez? (Kérdés a tanúknak a Szentháromság valóságának igazolására)
Apcs 7:59 Megkövezék azért Istvánt, ki imádkozik és ezt mondja vala: Uram Jézus, vedd magadhoz az én lelkemet!
Apcs 7:60 Térdre esvén pedig, nagy fennszóval kiálta: Uram, ne tulajdonítsd nekik e bűnt! És ezt mondván, elaluvék.
esetleg István rosszul imádkozik?
Vagy esetleg a tanítványok és az apostolok tudták és ismerték ki Jézust úgy ahogy a tanúk nem tudják és nem ismerik.....
Már írtam nem egyszer, de feleslegesen.
Jézus arkangyalként fog visszatérni, mert a földi élete előtt, Ő volt az angyalok fejedelme. De ehhez jön még az a kinevezés amit a halála után kapott az Atyjától ezer évre. Így Isten királya és főpapja lesz, Melkisédek rendje szerint.
"Jézus arkangyalként fog visszatérni, mert a földi élete előtt, Ő volt az angyalok fejedelme."
Ilyet sehol se ír a Biblia.
#12
Jn 1,1
Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige
ApCsel 20,28
Vigyázzatok magatokra és az egész nyájra. Azért rendelt benneteket a Szentlélek az élére elöljáróul, hogy igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.
Fil 2,6-7
Ő Isten formájában volt, és az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell, hanem kiüresítette magát, szolgai alakot öltött, és hasonló lett az emberekhez. Külsejét tekintve olyan lett, mint egy ember.
Kol 2,9
Mert benne lakik testi formában az istenség egész teljessége, s benne lettetek ennek a teljességnek részesei.
Tit 2,13
Várjuk reményünk boldog beteljesülését: a nagy Istennek és Üdvözítőnknek, Jézus Krisztusnak dicsőséges eljövetelét
Zsid 1,8
A Fiához ellenben e szavakkal fordul: Isten, trónod áll örökre, királyi pálcád igazságosság vesszője.
1Jn 5,20
Tudjuk, hogy az Isten Fia eljött, és megadta nekünk a belátást ahhoz, hogy megismerjük az Igazat. Mi az Igazban vagyunk, az ő Fiában, Jézus Krisztusban. Ő az igaz Isten és az örök élet.
Iz 9,5
Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.
#12
Bocsi, Tamás hitvallása lemaradt, pedig ott is nagyon egyértelmű, hogy Jézust Istennek nevezik. Ha szeretnéd, azt is kikeresem neked.
Szentekhez is imádkozunk: Szent Mihályhoz; Szűz Máriához, Szent Antalhoz, Szent Istvánhoz, stb.
Szent Mihály arkangyal,
védelmezz minket harcainkban,
a Sátán gonoszsága és cselvetése ellen légy oltalmunk.
Parancsoljon neki az Isten, esedezve kérjük,
te pedig, az égi seregek Vezére,
a Sátánt és a többi gonosz szellemet, kik a lelkek vesztére
körüljárnak a világon,
Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére.
Amen.
“Kérünk, mint Apostolunkat és az első Királyunkat!
Szent István nézz Mennyből le a szép magyar népedre!”
“Boldogasszony, Anyánk, régi nagy Pátronánk, (Boldogasszony, Anyánk, Regina Patronánk)
nagy ínségben lévén így szólít meg hazánk:
Magyarországról, Édes hazánkról,
ne feledkezzél el szegény magyarokról.”
13
Kedves Válaszoló.
János evangéliuma koiné nyelven, azaz görög köznyelven íródott, melynek egyértelmű szabályai vannak a határozott névelő használatát illetően.
James Allen Hewett tudós megjegyzi: „Egy ilyen szerkezetben az alany és az állítmány egyáltalán nem ugyanaz, nem egyenlő és nem azonos.”
A János 1:1 nem „az Ige” kilétéről, hanem egy tulajdonságáról beszél.
Jézus esetében nem használja a névelőt, viszont a mindenható Isten esetében igen.
Az első előtt a görög határozott névelő egyik formája a ton (az) áll, és ebben az esetben a the·onʹ szó a mindenható Istenre vonatkozik. A második esetben azonban a the·oszʹ szó előtt nincs határozott névelő.
Tehát Jézus isteni tulajdonságokkal rendelkezik, ahogy az emberek is rendelkeznek ezekkel, még sem egyenlőek a mindenható Istennel.
„A János 1:1-ben az Ige nem az egyetlen és egyedüli Isten, hanem egy isten, vagyis egy isteni természetű személy.”
Joseph Henry Thayer tudós, az American Standard fordítás egyik készítője mondta: „A Logosz [vagy Ige] isteni volt, de nem maga az isteni Lény.”
13
A probléma továbbra is az nálad, hogy verseket ragadsz ki a teljes írásból és a szövegkörnyezetéből, és igy akarod ráhúzni a "szentháromság" tanítását kiragadott versekre, miközben a többi rész ellentmond ennek a tanításnak.
A cselekedetek könyvében Isten szelleme nem külön álló személy, és ez van összhangban a többi írásokkal is.
Istennek nincs szüksége ahhoz senkire, hogy teremteni tudjon. A fiának a létrehozásában sem használt fel senkit, közvetlen egyedül hozta létre, ezért nevezik az "elsőszülött" fiának.
Isten szelleme ad képesítést embereknek, ezzel tudnak sokan a képességük feletti teljesítményre is. Nem pedig egy személyt oszt meg, és teszi bele emberekbe.
(4Mózes 11:17) . . .. Elveszek valamennyit abból a szellemből, melyet neked adtam, és nekik adom.. . .
Hogyan lehetne egy személyből valamennyit elvenni?
Isten a szellemével íratta le a Bibliát, vagy is Isten gyakorolt hatást az emberekre, befolyásolta őket abban, hogy mit írjanak le.
Filippiek levelében azt olvassuk a szöveg környezetet és a teljes Bibliát figyelembe véve, hogy Jézus az emberi létezése előtt, isteni létformában élt, vagy is nem ember volt. S ezt nem használta fel annak érdekében, hogy az emberek vagy bárki az atyja helyett Istenként tiszteljék, és imádják.
Soha nem is gondolt ilyesmire, mindig is az Atyjára hívta fel a figyelmet, mint aki az egyedüli igaz Isten. Ez van összhangban a Jézus által idézett törvénnyel is amit maga Jézus is megvallott.
Érdekes, hogy sok Biblia fordítás másként adja vissza ezt a verset is, és még sem kritizálják ezeket.
Néhány példa:
1965: „Ő — aki igazán isteni természetű volt! — magabiztosan soha nem tette magát Istennel egyenlővé.” Das Neue Testament, átdolgozott kiadás. Fordította: Friedrich Pfafflin.
1968: „aki bár isteni formában volt, az Istennel való egyenlőséget nem tekintette olyan dolognak, amit mohón ki kellene sajátítania magának”. La Bibbia Concordata.
1976: „Ő mindig az isteni természet birtokosa volt, de nem gondolta, hogy erőszakkal kellene kísérletet tennie az Istennel való egyenlővé válásra.” Today’s English Version.
1985: „Aki, amikor isteni formában volt, nem tekintette az Istennel való egyenlőséget olyasminek, amit meg kellene ragadnia.” The New Jerusalem Bible.
Ez a vers tehát nem beszélhet a Mindenható Isten valamely részéről. Inkább magáról Jézusról szól, aki alázatos és engedelmes személy volt, és nem élt vissza azzal, hogy az égből származik.
13
Kolossé:
A háromságban hívők ezt a verset úgy magyarázzák, hogy Isten mint személy lakik Krisztusban. Holott ez a vers az isteni tulajdonságokra helyezi a hangsúlyt, nem pedig a személyre.
A vers pedig úgy folytatja, hogy Isten úgy látta jónak, hogy a fiában is legyen isteni természet. Tehát az Atya döntött erről, nem a fiú.
A Fiú az Atya jobbján ül, mint aki másodlagos, és nem egyenlő, vagy egyidős Istennel.
Földi szolgálata alatt Jézus megismertette másokkal, amit az Atyjától tanult, és a tetteivel visszatükrözte azokat a tulajdonságokat, melyeket Atyja plántált belé.
Jézus nem a saját személyiségét, gondolkodását közvetítette, hanem az egyedüli igaz Isten személyét, tulajdonságait, gondolkodás módját.
A Titus levelében olvasottak alapján az előtte lévő verseket figyelembe véve:
Titus 1:4 versek külön említik Istent, és Krisztust.
Isten Krisztus által gondoskodik megmentésről. Nem pedig saját magát áldozta fel.
Henry Alford a The Greek Testament című könyvében írja, hogy a fordítás különbséget tesz Isten és Krisztus között, és ez felel meg az apostol írásainak szerkezetileg, és szövegkörnyezetileg is.
13
A Zsidókhoz írt levél pedig magáért beszél.
"Isten a trónod"
Nem azt olvassuk, hogy Jézusé a trón, hanem a trónját Istentől kapta, a királyi kinevezéssel, és a főpapi tisztséggel együtt ezer évre, Melkisédek rendje szerint.
Tudod hogy mit jelent, :"Melkisédek rendje"?
A János első levelében pedig azt olvassuk, hogy Jézus „értelmi képességet adott” a tanítványainak, hogy megszerezzék „az igaznak [Jehova Istennek] ismeretét”.
Jézus segített a követőinek megérteni a tanításait az Atyáról. Nem rejtette az Atyját a titokzatosság homályába, azt tanítva, hogy egy felfoghatatlan háromság része.
Szerinted ez a magyarázat, összhangban van az írások többi részével?
Maga Jézus is az Atyját hívta egyedülinek, ezért a fent olvasható részlet, az egyedüli Igaz Istenre való visszautalás, nem pedig Krisztus személyével való összekapcsolás.
(1János 5:20) 20 Ám tudjuk, hogy Isten Fia eljött, és éleslátást adott nekünk, hogy megismerjük azt, aki igaz. És a Fia, Jézus Krisztus által egységben vagyunk vele, aki az igaz Isten és az örök élet forrása."
Pál apostol ezt a bizonyságot tette: „számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden”
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!