Honnan tudható, hogy a Krisztus bűntelen volt?
7es,
A Zsidókhoz írt levél szerzője - akár Pál volt, akár másvalaki - nem egy volt az eredeti tanítványok közül, így nem lehetett személyes ismerete erről. Teológiailag természetesen helytálló, amit idéztél, és mint jeleztem, egyet is értek vele. De nem tudok semmilyen kortárs bizonyságról, ami azt tartalmazná, hogy az Úr egész életében tőkéletesen járt. Inkább arról olvasunk, hogy saját városában egyszerű mesterembernek tartották, nem nézték ki belőle, hogy "szentéletű" volna, senki sem jelezte, amikor a zsinagógában felolvasott és magára értelmezte a próféciát, hogy 'tényleg, érdemes lenne figyelni rà, hiszen tudjuk, milyen hibátlanul viseli magát köztünk'. A rokonsága is előbb feltételezte azt, hogy megőrült, mint elgondolkodtak volna, ismerve őt közelről, hogy valóban különleges valaki lehet.
Elképzelhető az, hogy egy tökéletesen bűntelen életmód egyáltalán nem tűnik fel senkinek? Mi akkor a különbség a Szellem által teljes engedelmességben járó mennyei lény és a bűnben fogant, bűnt cselekvő ember magaviselete között?
10es,
Igen, ez valóban tekinthető dogmának. Én ennek alátámasztását keresem a korai keresztény irodalomban, ha van ilyen. Magyarán: honnan vesszük, hogy ténylegesen bűntelen volt? Csak elfogadjuk bemondásra, mert így kerek a hitcikkely?
#12.
"honnan vesszük, hogy ténylegesen bűntelen volt?"
Látod, ezt nevezzük költői kérdésnek!
"mert így kerek a hitcikkely?" Igen, így...
"A rokonsága is előbb feltételezte azt, hogy megőrült, mint elgondolkodtak volna, ismerve őt közelről, hogy valóban különleges valaki lehet."
Ezt mire alapozod?
Jézus élete ( [link] ) egy kozmikus misztériumra lett tudatosan felépítve. Ennek megértéséhez persze nem elégséges csak a kanonizált újszövetségi könyveket tanulmányozni, hanem szükséges Fülöpnek és Jakabnak az apokrif evangéliumait is, amelyekben megismerheti az olvasó Mária szerepét is, mivelhogy Jézus születését a jeruzsálemi Templom papjai már Mária gyermekkorában eldöntötték és azt is, hogy Mária lesz az édesanyja. Sőt szerintem azt is, hogy majdan, a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján. i.sz. 25.04.01-én, egy T-kereszt létrejöttekor ( [link] , [link] , [link] , [link] ) feláldozzák JHVH-nak "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány gyanánt (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19), véres áldozat céljából, mivelhogy a
"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).
Ezzel Jézus is tisztában kellett legyen és önként vállalta ezt a szerepet, hiszen tanítványaival előre közölte:
"Tudjátok, hogy két nap múlva itt a húsvét. Az Emberfiát kereszthalálra adják." (Máté 26,2).
Jézus keresztre feszíttetésének napján a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) kozmikus forrásait felépítő égitestek az említett és prezentált T-keresztet alkották, így csak ennek ismeretében érthető meg a rabbinak tanult Pál további gondolata:
"Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (A zsidókhoz írt levél 9,23).
Mivelhogy i.sz. 25.04.01-én, a Peszách ünnep előkészületi napja a "mennyei dolgokkal" is szorosan kapcsolatban állt, ezért "különb áldozattal" kellett "megtisztítsák" azt, aminek a szenvedő alanya a tudatosan világra segített Jézus kellett legyen, aki a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor jött tervszerűen a világra i.e. 8.02.10-én ( [link] ), ami által úgymond megfelelt a majdani bűntelen páskabárány szerepnek.
Persze ilyenkor a laikusok előrukkolhatnak azzal, hogy Pál nem is ismerte Jézust, amiben természetesen igazuk is van, sőt, hogy legádázabb üldözője volt rádásul Jézus követőinek, amiben szintén igazuk van, csakhogy Pál kezdeményezésére tették le az alapjait a Pál-féle kereszténységnek, amit a mai formájában ismert Újszövetség is méltón igazol.
A lényeg az, hogy amennyiben valaha megtervezték egy gyermek megszületésének időpontját, az Jézus esetében egyértelműen igazolható. Erről tudott Mária rokona Erzsébet, akinek férje, Zakariás 9 éven át készítette fel a gyermek Máriát erre a feladatra. És természetesen tisztában kellett legyen ezzel Erzsébet és Zakariás fia, Keresztelő János is, aki kora leghíresebb esszénusa volt. Nem véletlenül i.sz. 22.07.02-án ( [link] ) keresztelte meg Jézust a Jordán folyó partján, egy X-kereszt létrejöttekor annak érdekében, hogy a nép elfogadja Jézust Messiásnak, merthogy a hagyományok értelmében egy égi jelre is szükség volt ehhez, és ezt Keresztelő János prezentálni tudta Jézus megkeresztelése alkalmából, ugyanis a kabbala titkos ismereteit az ókori chásszideusok birtokolták, majd az ezekből lett esszénusok!
A Pál-féle keresztény hagyomány a keresztelést kifejezetten Jézus kereszthalálával (T-kereszt) hozza kapcsolatba:
"nem tudjátok, hogy mi, akik a Krisztus Jézusba kereszteltettünk, az ő halálába kereszteltettünk?" (A rómaiakhoz írt levél 6,3),
viszont a Keresztelő János-féle keresztelést (X-keresztet) alárendeli ennek:
"Jézus keresztsége Jánosnál a Jordánban nem tekinthető úgy, mint ami összefügg az egyházi keresztséggel." ( [link] )
"János keresztsége nem elegendő az Isten országának elnyerésére és a Szentlélekben való részesedésre (ApCsel 19,1-6). Az evang-ok és az ApCsel a különbséget a vízzel, ill. a Szentlélekkel való keresztelés ellentéte révén emelik ki (Mt 3,11; Mk 1,8; Lk 3,16; Jn 1,33; ApCsel 1,5; 11,16). Ebből következően ő értékben mögötte áll a későbbi ker. keresztségnek, ahogy az előfutár János is kisebb, mint a Messiás, akire leszállt és rajta is maradt a Szentlélek (Jn 1,33)." ( [link] )
Konklúzió: Jézus bűntelensége kizárólagosan a születési adottságából adódott, ami egyértelműen és megcáfolhatatlanul csak az itt leírtak alapján érthető meg! Minden más csak mellébeszélés...
14es,
Tehát szerinted bűntelen volt, mert akkor született amikor, és azért született pont akkor, hogy bűntelen legyen. Ez a gondolatmenet körbe-körbe jár. Ráadásul nem is ez volt a kérdésem.
"Tehát szerinted bűntelen volt, mert akkor született amikor, és azért született pont akkor, hogy bűntelen legyen."
Jézusra aggatott "bűntelen" jelző kizárólagosan a születési adottságóból ered, mint ahogy azt igyekeztem szemléletesen felvázolni.
A "bűn" az egy relatív fogalom. Vannak olyan vallási utasítások, tanítások, melyekben mások lemészárlása nem számít bűnnek, sőt úgymond "isteni" elvárás, utasítás, máshol pedig bűn...
"Pl. a bűn az általam használt keretek szerint véletlenül sem relatív, hanem a kijelentett törvény megszegése, így a te ennek ellentmondó véleményed számomra nem releváns ebben a kérdésben"
Esetleg ha megmagyaráznád, hogy milyen "kijelentett törvényre" célzol, akkor tovább tudnánk lépni...
Szerinted Isten úgy gondolja például, hogy van akit le kell mészárolni, van akit pedig nem? Az előző eset nem bűn, hanem kötelesség, és ha nem tartod azt be, akkor bűnt követsz el?
Az Isten kijelentett törvénye a Tora.
Visszakérdeznék: szerinted te jobban tudod, kinek a számára mi a megfelelő bánásmód annak érdekében, hogy részesüljön az egyetlen lényeges dologban, ezen a világon és az eljövendőn? Jobb ember vagy annál, Aki mindent életre alkotott, és Aki bölcsességének tanácsából cselekszik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!