Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ismertek-e vajon Jézus születé...

Bölcsek köve kérdése:

Ismertek-e vajon Jézus születésének és kereszthalálának tényleges időpontjai? Vajon miért mészároltatta le Heródes király az összes fiúgyermeket 2 éves korig (Máté 2,16) és miért nem csak az újszülötteket?

Figyelt kérdés

Annyit biztosan tudunk Jézus születésével kapcsolatban, hogy Mária és József Betlehemben tartózkodott, és ekkor tartott népszámlálást Publius Sulpicius Quirinius a nem római polgárok részére is (Lukács 2,1-6). Az is ismeretes, hogy ez az egész Római Birodalom területén végrehajtott, Augustus császár által elrendelt népszámlálás i.e. 8-ban (ab urbe condita 746-ban) történt. Máté evangélista említést tett Jézus születésével kapcsolatosan egy csillagról, aminek segítségével a napkeleti bölcsek rátaláltak az újszülött Jézusra, merthogy a csillag úgymond pont azon a helyen állt meg, ahol a kisded volt (Máté 2,9). A bölcsek ajándékokat vittek Jézusnak (aranyat, tömjént és mirhát - Máté 2,11). A hagyományok szerint ugyanezek a bölcsek ugyanilyen ajándékokkal kedveskedtek Mithrász születésekor is, aki szintén Isten fiaként bűntelenül született egy szűztől, akit Isten anyjának neveztek. Annak ellenére, hogy Máté nem említette a bölcsek számát, az ókeresztény teológus, író és egyháztanító Órigenész azt nyilatkozta, hogy hárman voltak, amire logikus módon az ajándékok száma is utal. Azt is tudjuk, hogy Heródes a királyságának 37. évében halt meg a Jézus születését követő peszách ünnep környékén, ami előtt néhány hónappal egy teljes holdfogyatkozás volt látható Jeruzsálemből.

Jézus a nyilvános működését "mintegy harminc esztendős" (Lukács 3,23) korában kezdte meg. János az evangéliumában mindössze három peszách ünnepről tesz említést Jézussal összefüggésben: Jézus megkeresztelését követően (2,13), amikor kiűzte a kufárokat és pénzváltókat a Templomból; a csodálatos kenyér- és halszaporitással (6,4) illetve elfogatásával (11,55-57) és megölésével (19,14-16) kapcsolatosan. A néphagyományok szerint Júdás a keresztre feszítés napján lett öngyilkos egy április elsejei napon.



2024. febr. 18. 13:27
1 2 3 4 5
 21/41 A kérdező kommentje:

"Magad irod, hogy Augustus népszámlálása i.e. 8-ban került parancsba, akkor mit kell ezen annyit totózni?"


Én azt írtam az első bejegyzésemben, hogy i.e. 8-ban hajtották végre az Augustus császár által elrendelt népszámlálást.



"A népszámlálás parancsa miatt utaztak Józsefék Betlehembe az összeirásra és akkor született a Messiás. Ez nem feltétlen i.e. 8. hanem lehetett 7. is, hiszen nem kicsi birodalomról beszélünk."


A hivatalos állásfoglalás ma már egyértelműen elismeri, hogy Augustus császár az egész Római Birodalom területén három alkalommal tartatott népszámlálást (lustrumot), éspedig i.e. 28-ban (a. u. c. 726-ban), i.e. 8-ban (a. u. c. 746-ban) és i.sz. 14-ben (a. u. c. 767-ben). Minden más csak spekuláció...



"Nagy Heródes i.e. 4-ben halt meg és akkor jöttek vissza Józsefék Egyiptomból és Názáretben telepedtek le."


Nagy Heródes i.e. 8-ban, a peszách ünnep előtt halt meg Jézus születését (i.e. 8.02.10.) és a korábban is már említett teljes holdfogyatkozást (i.e. 9.11.28.) követően.



"A Biblia nagyon pontosan határozza meg keresztelő János fellépését. Tibérius uralkodásának 15. évében, ami i.sz. 29."


A hibás kronológia szerint... Mint jeleztem, nem csak a keresztény időszámítás téves, de a ráépített kronológia is. Szóval lenne a szakembereknek bőven mivel foglalkozniuk, amennyiben a korábbi hibák korrigálása lenne a céljuk...

2024. febr. 19. 17:21
 22/41 KZitus ***** válasza:
29%

Szia

Krisztus életéről minden ami megtudható, az le van írva a Bibliában, és egyedül ez a hiteles, De ez logikus is, hiszen Isten MINDENT leíratott vele kapcsolatosan az emberelnek, főleg azok részére, akik alapos kutatást szeretnének végezni a témában.

A Biblia nem ír arról, hogy pontosan mikor született Jézus Krisztus.

De azt a bibliai beszámolóból megtudhatjuk, hogy Jézus nem télen született.

Nem sokkal Jézus születése előtt Augustus császár elrendelte, hogy „az egész lakott földet írják össze”. A parancs úgy szólt, hogy „ki-ki a maga városába” menjen, ami azzal járt, hogy az embereknek egy hetet vagy még több időt is utazással kellett tölteniük Lukács 2:1–3. Ennek a rendeletnek, mely valószínűleg az adóztatás és a sorozás miatt született, az évnek egyetlen időszakában sem örültek volna az emberek, de azt különösen nehéz elképzelni, hogy a császár még azzal is ingerelte volna az alattvalóit, hogy a hideg téli időben kényszeríti őket a hosszú útra.

A másik bizonyíték, a bárányok. A pásztorok „a szabad ég alatt tartózkodtak, és felváltva őrködtek éjjel a nyájaik mellett” Lukács 2:8. Egy könyv megjegyzi, hogy a nyájak „a pászkát megelőző héttől”, vagyis március második felétől november közepéig voltak kint.

Nagyjából megbecsülhetjük, hogy mikor született Jézus, ha visszaszámolunk a halálától, mely i. sz. 33 pászkáján, niszán hónap 14-én következett be a János 19:14–16 leírása szerint. Jézus mintegy 30 éves volt, amikor megkezdte három és fél éves szolgálatát. Mindebből következik, hogy i. e. 2-ben született, kora ősszel: Lukács 3:23.

2024. febr. 19. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim ***** válasza:
52%

Nos voltam januárban Jordániában és kellemes májusi meleg volt. Egyáltalán nem gondolom a hideget szempontnak, hanem inkább azt hogy a mezőgazdasági holtpont idején lett volna érdemes kitűzni az összeîrást.


Anna Katherine Emmerich stigmatizált, aki álmaiban éjjelente újra átélte Krisztus életét, November 24re teszi Krisztus születését.

2024. febr. 20. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 A kérdező kommentje:

"Anna Katherine Emmerich stigmatizált, aki álmaiban éjjelente újra átélte Krisztus életét, November 24re teszi Krisztus születését."


Jézus egészen biztos, hogy i.e. 8.02.10-én született, viszont a "XX. század Jézus", Jiddu Krishnamuri valóban november 24-én, 1897-ben.

2024. febr. 20. 15:56
 25/41 A kérdező kommentje:

"Krisztus életéről minden ami megtudható, az le van írva a Bibliában, és egyedül ez a hiteles, De ez logikus is, hiszen Isten MINDENT leíratott vele kapcsolatosan az emberelnek, főleg azok részére, akik alapos kutatást szeretnének végezni a témában."


Szerinted...


Jézus egy sort nem írt le, ellenben évtizedekkel a keresztre feszíttetése után az a Pál (Saul, aki rabbinak tanult) kezdett róla írni, aki személyesen ugyan nem találkozott Jézussal, viszont legádázabb üldözője volt Jézus követőinek a Szanhedrin megbízásából.



"De azt a bibliai beszámolóból megtudhatjuk, hogy Jézus nem télen született.

Nem sokkal Jézus születése előtt Augustus császár elrendelte, hogy „az egész lakott földet írják össze”. A parancs úgy szólt, hogy „ki-ki a maga városába” menjen, ami azzal járt, hogy az embereknek egy hetet vagy még több időt is utazással kellett tölteniük Lukács 2:1–3. Ennek a rendeletnek, mely valószínűleg az adóztatás és a sorozás miatt született, az évnek egyetlen időszakában sem örültek volna az emberek, de azt különösen nehéz elképzelni, hogy a császár még azzal is ingerelte volna az alattvalóit, hogy a hideg téli időben kényszeríti őket a hosszú útra.

A másik bizonyíték, a bárányok. A pásztorok „a szabad ég alatt tartózkodtak, és felváltva őrködtek éjjel a nyájaik mellett” Lukács 2:8. Egy könyv megjegyzi, hogy a nyájak „a pászkát megelőző héttől”, vagyis március második felétől november közepéig voltak kint."



Ne keverjed össze kérlek Izraelt Svédországgal... Add be a keresőbe, hogy "időjárás Izraelben". Jelenleg 16 órakor Tel Aviv-ban 18°C van... Szóval gyenge ellenérv ez.


Jézus egyértelműen, bizonyítottan és megcáfolhatatlanul i.e. 8.02.10-én született a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor, ami számára a bűntelenséget biztosította ugyanúgy, mint Homnak, Zoroasternek, Mithrásznak, Szt. Györgynek, Ámosnak, Sabbatai Cvínek, Jiddu Krishnamurinak, etc..


Aki azt állítja, hogy nem ekkor (i.e. 8.02.10-én), az Jézus bűntelen születését tagadja és azt, hogy a Jóisten (Ormuzd, etc.) inkarnációja lett volna.


Aleister Crowley joggal tartotta magát a Sátán inkarnációjának, ugyanis ő a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek által létrehozott kozmikus kereszt égisze alatt látta meg a napvilágot.


Ilyen egyszerű az egész...


Laikusként nem célszerű senkinek ebben a témába állástfoglalnia.

2024. febr. 20. 16:41
 26/41 A kérdező kommentje:

Ez lemaradt:


"Nagyjából megbecsülhetjük, hogy mikor született Jézus, ha visszaszámolunk a halálától, mely i. sz. 33 pászkáján, niszán hónap 14-én következett be a János 19:14–16 leírása szerint. Jézus mintegy 30 éves volt, amikor megkezdte három és fél éves szolgálatát. Mindebből következik, hogy i. e. 2-ben született, kora ősszel: Lukács 3:23."


Jézusnak nem volt három és fél éves szolgálata.


János az evangéliumában mindössze három peszách ünnepről tesz említést Jézussal összefüggésben: Jézus megkeresztelését követően (2,13), amikor kiűzte a kufárokat és pénzváltókat a Templomból; a csodálatos kenyér- és halszaporitással (6,4) illetve elfogatásával (11,55-57) és megölésével (19,14-16) kapcsolatosan.


Jézust i.sz. 22.07.02-án keresztelte meg Keresztelő János, és i.sz. 25.04.01-én, a peszách ünnep előkészületi napján feszíttette keresztre a Szanhedrin.

2024. febr. 20. 16:55
 27/41 anonim ***** válasza:
77%

,,Jézus egyértelműen, bizonyítottan és megcáfolhatatlanul i.e. 8.02.10-én született a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor, ami számára a bűntelenséget biztosította ugyanúgy, mint Homnak, Zoroasternek, Mithrásznak, Szt. Györgynek, Ámosnak, Sabbatai Cvínek, Jiddu Krishnamurinak, etc.."


Mindent alaposan ,,bebizonyítottál", ügyes vagy. Persze, a bolygók együttállásának köszönhető, hogy Jézus bűntelen volt. Nagyon logikus, annak, aki nem hisz Istenben, a hatalmában. Azzal, hogy felsorolsz még egy csomó ,,bűntelen" embert, azzal pedig Jézus egyedüli bűntelen mivoltát, és a megváltását kérdőjelezed meg.

Miért kutatod a pontos időpontokat? Nem véletlenül nincs leírva a Bibliában , ha úgy akarta volna Isten, akkor bele lett volna írva.

És a legnagyobb okosságod és kedvességed: ,,Laikusként nem célszerű senkinek ebben a témába állástfoglalnia." - El tudod érni páraknál, hogy hülyéknek érezzék magukat, mert magadat felsőbbrendűnek állítod be. De nem mindenkinél, szerencsére. Én mindent érzékeltem a kérdésedben (amúgy nem is volt kérdésed, csak belekötöttél mindenkibe..), a válaszaidban, a tudálékosságodban; csak egy valamit nem: hitet.

Akkor most itt a válaszom: mégis miért foglalkozol ezzel a témával, ha nem érdekel a Biblia, az ige; a megváltás, nem akarod hallani Isten szavát, csak azt, amivel próbálod ezeket magyarázni, a saját "okosságod".

Semmit nem érsz ezzel. Semmit! Hajtogatod a saját igazadat, mint egy papagáj. DE csak egy igazság van: Istené.

Ha ezt nem tudod elfogadni, meglátni, és eszerint élni, elveszett ember vagy. Remélem, hogy meg fogod találni életed során, amíg nem lesz késő.

Ne a bolygók együttállásában, a tudósokban, a hagyományokban keresd. Ne higgy ezeknek vakon, és ne nézd le az embereket, akik talán nem jegyeztek meg ennyi ostobaságot, de van őszinte hitük.

2024. ápr. 6. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 anonim ***** válasza:
38%

Az ördög Herods által akarta megakadályozni Jézus életben maradasat. Heródes csak egy eszköz volt a Sátán kezébe.

Az kinek tűnt még fel

rajtam kívül hogy a napkeleti bölcseket is a Gonosz vezette a csillag által? Mert ha Isten vezette volna őket akkor rögtön Betlehembe vezeti őket a csillag és nem Jeruzsálembe.

2024. ápr. 6. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 szp72 ***** válasza:
84%

A Monumentum Ancyranaum híres régészeti lelet, Augustus császár kőbevésett önéletrajza. Tudósítása szerint háromszor rendelt el teljes birodalmi népszámlálást: I.e.28, I.e.8, I.u.14.


Nagy Heródes halálát I.e.4-re teszik. Természetesen a császári népszámlálást ő hajtotta végre a zsidóknál valószínűleg i.e.7-ben.


Publius Sulpicius Quirinius I.u.6-ban lett Szíra helytartója, s egy helyi jellegű népszámlálást rendelt el, ami a zsidókat is érintette és súlyos zavargásokat okozott (ApCsel 5,37).


Lukács 1,1-2 fordítása:


Hagyományosan: "Azokban a napokban történt, hogy Augusztusz császár rendeletet adott ki, hogy az egész földkerekséget írják össze. Ez az első összeírás Quiriniusz, Szíria helytartója alatt volt."


Újabb értelmezésben: "Azokban a napokban történt, hogy Augusztusz császár rendeletet adott ki, hogy az egész földkerekséget írják össze. Ez az összeírás mindazt megelőzően történt, hogy Quiriniusz Szíria helytartója lett."


Vagyis Lukács azt akarta mondani, hogy az Augustus féle népszámlálást ne keverjük össze a hírhedt későbbi Quirinus félével.


Jézus születése tehát a Biblia és más korabeli írások alapján I.e. 8 és 4 közé esik, legvalószínűbb a 7.

2024. ápr. 6. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 A kérdező kommentje:

"A Monumentum Ancyranaum híres régészeti lelet, Augustus császár kőbevésett önéletrajza. Tudósítása szerint háromszor rendelt el teljes birodalmi népszámlálást: I.e.28, I.e.8, I.u.14."


Tudsz te látod kivételesen helyes információkkal is szolgálni. Gratulálok...



"Nagy Heródes halálát I.e.4-re teszik. Természetesen a császári népszámlálást ő hajtotta végre a zsidóknál valószínűleg i.e.7-ben."


Itt már vissza kell vonjam az előző gratulációmat...

Publius Sulpicius Quirinius hajotta végre az i.e. 8-ban tartott censust. Mit olvashatunk Lukácstól ezzel kapcsolatosan?


"Történt pedig azokban a napokban, hogy Augusztusz császár rendeletet adott ki: írják össze az egész földet. Ez az összeírás akkor történt, amikor Szíriában Kviriniusz volt a helytartó." (Lukács 2,1-2)


Lukács ezen információja csak részben felelhet meg a valóságnak. Itt álljunk meg egy pillanatra. Vizsgáljuk meg Lukácsnak és Pálnak a történelmi szavahihetőségét.


Lukácsot évekkel Jézus kereszthalálát követően térítette meg a Pál-féle kereszténység számára az a rabbinak tanul Pál (Saul), aki legádázabb üldözője volt Jézus követőinek a Szanhedrin megbízásából. Pál több helyen a "pogányok apostolának" titulálja magát (A rómaiakhoz írt levél 1,4-5; 11,13; 15,15-16; 16,26; A galatákhoz írt levél 2,2; 2,8; Az efezusiakhoz írt levél 3,1; 3,6; 3,8; A thesszalonikaiakhoz írt levél 2,15-16; A Timoteushoz írt második levél 1,11; 4,17), nyomatékosan kihangsúlyozva azt, hogy ő igazat mond és nem hazudik (A Timoteushoz írt első levél 2,7). Amikor valaki meggyanúsítás nélkül igyekszik bizonygatni fedhetetlenségét és tisztességét, az általában joggal kelt még a jóhiszemű emberekben is gyanakvást és kétkedést... Pál egyszerűen megátkozza azokat, akik mást hirdetnek mint ő (A galatákhoz írt levél 1,6-9). Érthetetlen, hogy a keresztény hagyomány apostolnak tartja személyét, hiszen nem ismerte Jézust és a "megtérését" illetően pedig jogosan merülhetnek fel aggályok... Az Újszövetség 27 könyve közül 16 Lukács és Pál nevéhez fűződik. Miképpen lehetséges az, hogy Péter, akire úgymond az egyházát építette Jézus (Máté 16,18), minimális tanítással van jelen az Újszövetségben? Péternek a két levele 8 fejezetet tartalmaz, ezzel szemben Pálnak a 14 levele 100 fejezetet. Hogy erről mi lett volna a véleménye a kereszthalált halt Jézusnak, azt csak találgatni lehet...


Visszatérve az eredeti felvetéshez, a probléma abból adódik, hogy Quirinius a. u. c. 759-től 764-ig volt csak Szíria helytartója, i.e. 8-ban (a. u. c. 746-ban, azaz Róma alapítása után 746-ban) viszont Sentium Saturninum (a. u. c. 744 - 748). Ezt látszik igazolni Tertullianus ókori egyházi író és gondolkodó következő mondata is azt állítva, hogy információja megbízható forrásból származott:


"Sed et census constat actos sub Augusto nunc in Judaeam per Sentium Saturninum, apud quos genus ejus inquirere potuissent."


Lukács megadása történhetett tévedésből, de sokkal inkább a misztérium védelme érdekében dezinformáció gyanánt, illetve az se zárható ki, hogy Quirinius nem volt ugyan akkoriban Szíria helytartója, ámde mivel Augustus császár őt bízta meg a census lebonyolításával, ezért mint tejhatalmú császári megbízott azonos, vagy akár nagyobb hatalommal is rendelkezhetett arra az időre, mint az akkori szíriai helytartó, Sentium Saturninum. Erre a felmerült problémára igyekezett megoldás gyanánt reagálni a Boroszlóban (Breslau; ma: Wrocław) professzorként tevékenykedő Georg Philipp Eduard Huschke (1801 - 1886), az 1840-ben kiadott "Ueber den zur Zeit der Geburt Jesu Christi gehaltenen Census", azaz "Jézus Krisztus születése idején megtartott népszámlálásról" című alapos tanulmányának 64. oldalán:


"Egyesek szerint azt mondja Lukács: "Ez a népszámlálás volt az első és akkor történt, amikor Quirinus tisztviselő volt Szíriában", és az lesz elfogadott, hogy Quirinus kétszer szolgált császári hivatalnokként Szíriában, először Krisztus születésekor, amikor Sentius Saturninus Szíria hivatalos kormányzója volt. Akkoriban Augustus rendkívüli hatalommal küldte Szíriába - ahogy a legtöbben ezt elfogadják, hogy ő a birodalmi népszámlálás lebonyolítására kinevezett húsz rendkívüli biztos közül az egyik volt -, hogy amellett a palesztin királyság népszámlálását is elvégezze; másodszorra tizenkét évvel később, Szíria hivatalos kormányzójaként, és egyúttal ellenőri hatalommal felruházva tartotta meg az ismert népszámlálást.

A másik szemlélet, hogy az első (πρώτη) az első programm (πρώτη πρό) értelemben áll Lukácsnál, vagy ahogy mások megfogalmazzák, az előzőtől (πρoτέρα) és a rész így szól: "ez a népszámlálás Quirinus kormányzósága előtt történt Szíriában"." (fordította Klaus L. Matefi)


Friedrich Christian Carl Heinrich Münter (1761 - 1830) német luteránus püspök, a koppenhágai egyetem néhai teológus professzora (aki a koppenhágai "Friedrich zur gekrönten Hoffnung" szabadkőműves páholy mestere volt 33 éves korától 13 éven át) a "Der Stern der Weisen - Untersuchungen über das Geburtsjahr Christi", azaz "A bölcsek csillaga - Krisztus születési évének vizsgálata" címet viselő könyvének 99-100. oldalán korábbi és későbbi történelmi példákkal igyekszik alátámasztani az említett teória helyességét Quirinius-sal kapcsolatosan.


Mindent összevetve, Jézus az i.e. 8-ban (a. u. c. 746-ban) megtartott lustrum és census idején látta meg a napvilágot (ellentétben más egyéb elképzelésekkel szemben!), amikor Sentium Saturninum volt Szíria hivatalos helytartója a. u. c. 744 - 748-ig, de Augustus római császár joggal feltételezhetően a census lebonyolítását Publius Sulpicius Quirinius-ra bízta, aki Szíria helytartói tisztségét csak a. u. c. 759-től töltötte be, azaz Jézus születését követő 13. évtől.


Jézus születésének egyetlen lehetséges időpontja i.e. 8.02.10. volt, amikor a Jóisten ormuzdi megtestesülésekor (inkarnációjakor) jött a világra a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor, aminek a "bűntelenségét" köszönhette ugyanúgy, mint korábban Mithrász (i.e. 280.12.09. - [link] ), majd Jézus kereszthalála után Szt. György (i.sz. 264.05.13. - [link] ), Attila (i.sz. 400.12.31. - [link] ), Álmos (i.sz. 808.11.21. - [link] ), David Reubeni (i.sz. 1489.12.22. - [link] ), Sabbatai Cví (i.sz. 1624.08.14. - [link] ) és Jiddu Krishnamuri (i.sz. 1897.11.24. - [link] ).


Lehet ezt vehemensen tagadni, Klaus L. Matefi mitológiakutatót Antikrisztusnak titulálni ( https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__.. ), de ez mit sem változtat a tényeken...

2024. ápr. 7. 10:39
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!