Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ismertek-e vajon Jézus születé...

Bölcsek köve kérdése:

Ismertek-e vajon Jézus születésének és kereszthalálának tényleges időpontjai? Vajon miért mészároltatta le Heródes király az összes fiúgyermeket 2 éves korig (Máté 2,16) és miért nem csak az újszülötteket?

Figyelt kérdés

Annyit biztosan tudunk Jézus születésével kapcsolatban, hogy Mária és József Betlehemben tartózkodott, és ekkor tartott népszámlálást Publius Sulpicius Quirinius a nem római polgárok részére is (Lukács 2,1-6). Az is ismeretes, hogy ez az egész Római Birodalom területén végrehajtott, Augustus császár által elrendelt népszámlálás i.e. 8-ban (ab urbe condita 746-ban) történt. Máté evangélista említést tett Jézus születésével kapcsolatosan egy csillagról, aminek segítségével a napkeleti bölcsek rátaláltak az újszülött Jézusra, merthogy a csillag úgymond pont azon a helyen állt meg, ahol a kisded volt (Máté 2,9). A bölcsek ajándékokat vittek Jézusnak (aranyat, tömjént és mirhát - Máté 2,11). A hagyományok szerint ugyanezek a bölcsek ugyanilyen ajándékokkal kedveskedtek Mithrász születésekor is, aki szintén Isten fiaként bűntelenül született egy szűztől, akit Isten anyjának neveztek. Annak ellenére, hogy Máté nem említette a bölcsek számát, az ókeresztény teológus, író és egyháztanító Órigenész azt nyilatkozta, hogy hárman voltak, amire logikus módon az ajándékok száma is utal. Azt is tudjuk, hogy Heródes a királyságának 37. évében halt meg a Jézus születését követő peszách ünnep környékén, ami előtt néhány hónappal egy teljes holdfogyatkozás volt látható Jeruzsálemből.

Jézus a nyilvános működését "mintegy harminc esztendős" (Lukács 3,23) korában kezdte meg. János az evangéliumában mindössze három peszách ünnepről tesz említést Jézussal összefüggésben: Jézus megkeresztelését követően (2,13), amikor kiűzte a kufárokat és pénzváltókat a Templomból; a csodálatos kenyér- és halszaporitással (6,4) illetve elfogatásával (11,55-57) és megölésével (19,14-16) kapcsolatosan. A néphagyományok szerint Júdás a keresztre feszítés napján lett öngyilkos egy április elsejei napon.



febr. 18. 13:27
1 2 3 4 5
 11/41 anonim ***** válasza:
53%

"Az általad használt "Kr.e." eleve hamis alapokon nyugszik, hiszen köztudott, hogy a téves keresztény időszámítás kezdetének az ég egy adta világon semmi köze Jézus valódi születési időpontjához."

Nem mondtam, hogy van, de engedelmeddel vagy a nélkül, én továbbra is maradok a Kr.e. és Kr.u. használatnál.


"Nem tudom, hogy hallottál-e esetleg a Schemhamphoras fogalmáról? Ennek ismeretében és segítségével ugyanis minden misztériumvallás misztériuma és természetesen Jézus születésének és kereszthalálának a pontos dátuma is feltárható."

Nem hallottam róla és azt se nagyon látom, hogy egy okkult zsidó írás (gyors netes keresés alapján) miben tud segíteni. Én inkább maradok a mainstream történelmi állásfoglalásoknál. Mivel nem vagyok történész, ezeket nem fogom felülbírálni.

febr. 18. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/41 A kérdező kommentje:

"Nem mondtam, hogy van, de engedelmeddel vagy a nélkül, én továbbra is maradok a Kr.e. és Kr.u. használatnál."


Értelek, de ha korrekt hozzászólásokat szeretnél produkálni, akkor inkább az i.e. és i.sz. használata lenne a helyes és kívánatos, ugyanis Jézus i.e. 8-ban született... Persze amennyiben az i.e. 8. évet tekinted a kiindulópontnak, akkor akár igazad is lehet...



"Nem hallottam róla és azt se nagyon látom, hogy egy okkult zsidó írás (gyors netes keresés alapján) miben tud segíteni. Én inkább maradok a mainstream történelmi állásfoglalásoknál. Mivel nem vagyok történész, ezeket nem fogom felülbírálni."


Sokan az okkult kifejezést kellő ismeretek hiányában lenézően használják, pedig ez titkos, titokzatos valamire utal, ami csak a beavatottak számára hozzáférhető álalában. A misztériumvallások sikeres feltárásához elengedhetetlen a Schemhamphoras helyes és behatóbb ismerete. A héber nyelvű i.sz. 8. században megjelent "Toledoth Jeshu" is említést tesz a jeruzsálemi Templom féltve őrzött titkáról, a Schemhamphorasról, aminek segítségével vált úgymond alkalmassá a könyv szerint Jézus a csodák véghezvitelére. Jézus életével kapcsolatos dátumok precíz feltárásához egy történésznek szerintem közel annyi esélye van, mint a lottón egy főnyereményt nyerni, ugyanis nem csak a keresztény időszámítás téves, de a ráépített kronológia is sajnálatos módon... Még napjainkban is komolytalan módon és alaptalanul az i.sz. 30-as éveket hangoztatják egyesek Jézus kereszthalálának lehetséges időpontjaként, pedig Jézus i.e. 8-ban született és a 33. életévében feszíttették keresztre a Babiloni Talmud (Szanhedrin 106. b.) szerint is, azaz i.sz. 25-ben... A Schemhamphoras ismeretében nap pontossággal megadható Jézus születésének és kínhalálának a dátuma egyaránt.

febr. 19. 00:25
 13/41 A kérdező kommentje:

Javítás:


Sokan az okkult kifejezést kellő ismeretek hiányában lenézően használják, pedig ez titkos, titokzatos valamire utal, ami csak a beavatottak számára hozzáférhető általában.

febr. 19. 00:29
 14/41 anonim ***** válasza:
48%

"Vajon miért mészároltatta le Heródes király az összes fiúgyermeket 2 éves korig (Máté 2,16) és miért nem csak az újszülötteket"


Bizonyára elolvastad az evangéliumokban hogy a Napkeleti Bölcsek betértek Jeruzsálembe és kérdezték a királyt Megszületett a Megváltó. Láttuk a csillagát a Megváltónak, De azt nem mondták, hogy mikor születhetett meg. Így Herodes nem volt biztos hogy mikor születhetett meg Ha a Napkeleti bölcsek nem mennek be a királyhoz, nincs mészárlás sem. Visszafelé már nem mentek be hozzá így nem tudta kikérdezni mennyi idős a született fiü.

febr. 19. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/41 anonim ***** válasza:
23%

szia

Személy szerint foglalkoztam ezekkel a kérdésekkel, és alaposan utána kutattam a válaszoknak. Ezt szeretném megosztani veled, ami nem jelenti, hogy kötelező elfogadnod.

Jézus születése Isten szándéka volt, Tudjuk milyen célból. Ezt a próféciában úgy olvassuk, hogy a megváltó, viszontagságos időben születik meg. Az élet nem volt probléma mentes az Izraeliták számára, mivel Római fennhatóság alatt kellett élniük. Tehát Jézusnak akkor kellett megszületnie, amikor nem volt egyszerű élete Isten népének.

Jézus kétségkívül i. e. 2 etánim havában (szeptember–október) született; i. sz. 29-ben körülbelül ugyanebben az időben keresztelkedett meg; és i. sz. 33 tavaszán, niszán hó (március–április) 14-én, pénteken délután 3 óra tájban halt meg. Ezek a dátumok a következőképpen bizonyíthatók:

Jézus mintegy hat hónappal rokona, (Keresztelő) János születése után jött a világra, amikor Augustus (Augusztusz) uralkodott római császárként

Bár Heródes halálának az ideje vita tárgya, számos bizonyíték utal az i. e. 1. évre.

Jézus születése és Heródes halála között sok minden történt: Jézust körülmetélték a nyolcadik napon, a születésétől számított 40 nap elteltével elvitték a jeruzsálemi templomba, asztrológusok jöttek a „keleti vidékekről” Betlehembe ahol Jézus már nem jászolban feküdt, hanem egy házban volt.

József és Mária Egyiptomba menekültek a kisgyermekkel, s mivel az asztrológusok nem követték az utasításait, nem mentek vissza Heródeshez, ezért döntött úgy a császár, nem ismerve Jézus születésének konkrét idejét, hogy 2. éves korig kell minden fiú gyermeket megölni, nehogy megússza. Ha Jézus i. e. 2 őszén született, akkor elég idő volt arra, hogy mindezek az események megtörténjenek a születése és Heródes halála között, amely i. e. 1-ben következhetett be. De más oka is van annak, amiért Jézus születését i. e. 2-re tehetjük.

Keresztelő János „Tibériusz császár uralkodásának tizenötödik évében” kezdett el prédikálni és keresztelni. Ez a 15. esztendő i. sz. 28 második felétől i. sz. 29 augusztusáig vagy szeptemberéig tartott.

Ez alapján János 30 évesen kezdte el a szolgálatát, ami Tiberius (Tibériusz) 15. évében történt, tehát a születése az i. e. 3. év második fele és az i. e. 2. év augusztusa vagy szeptembere közé esett, Jézus pedig mintegy hat hónappal később született meg.

febr. 19. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/41 A kérdező kommentje:

"Bizonyára elolvastad az evangéliumokban hogy a Napkeleti Bölcsek betértek Jeruzsálembe és kérdezték a királyt Megszületett a Megváltó. Láttuk a csillagát a Megváltónak, De azt nem mondták, hogy mikor születhetett meg. Így Herodes nem volt biztos hogy mikor születhetett meg Ha a Napkeleti bölcsek nem mennek be a királyhoz, nincs mészárlás sem. Visszafelé már nem mentek be hozzá így nem tudta kikérdezni mennyi idős a született fiü."



Ez akár egy exotérikus magyarázatnak is tűnhetne első pillantásra az olvasó számára, de a véleményem az, hogy helyes megoldáshoz vajmi kevés köze lehet.


Számos eddig napvilágot látott elmélet közül a legelfogadhatóbbnak mutatkozik a magyarországi születésű német mitológiakutató és egyben az Istenkeresők Globális Egyházának szellemi atyja, Klaus L. Matefi teóriája, aki ismerője a mundán asztrológiának és otthon van az ezoterikus ismeretekben is. Többek között a Schemhamphoras lényegének feltárása is a nevéhez fűződik.


Szerinte a Schemhamphoras, azaz Isten 72 szelleme (72 angyal) valójában 72 fajta égi konstelláció szellemi hatása. Ezeket a konstellációkat a Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és Uránusz égitestek konstelláció-variációi alkotját Nap-Hold konjunkció (újhold) illetve oppozíció (telihold) figyelembevétele mellett. Ez a 72-féle konstelláció alkalmas csak a vallások által emlegetett jó (agathodémoni, ormuzdi, etc.) és gonosz (kakodémoni, ahrimáni, luciferi, etc.) szellemi hatások szemléltetésére.


A héber nyelvben, az ősi asztrológiában, kabbalában és egyéb hermetikus ismeretekben jártas zsidó származású Nostradamus csak egyetlen konkrét dátumra utalt centúriáiban, éspedig 1999 augusztus 11-re (Centuriák X. 72.), amikor szerinte a "rettegés királya" (Lucifer) szállt alá az égből az emberek közé. Ezen a napon egy teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt volt megfigyelhető a zodiákusban. Ez a kereszt tekinthető a Schemhamphoras kozmikus forrásai közül a legnegatívabb szellemi hatásúnak az ősi asztrológia szabályzói értelmében.


Persze itt elő lehetne rukkolni azzal, hogy az asztrológia a mai felfogás szerint tudománytalan, etc., csakhogy például az ókori Szanhedrin (Synhedrion) tagjai mágiát, jövendőmondást, fizikát, matematikát, nyelveket és asztrológiát is kötelesek voltak tanulni annak ellenére, hogy a hívő tömegek számára ezek többsége tiltott volt... Röviden és tömören, a vallások misztériumait az alapján lehet csak feltárni, amire ténylegesen épültek akkoriban... Az ezt esetleg megkérdőjelező, tagadó igyekezet komolytalan és valóban tudománytalan...


Klaus L. Matefi elmélete értelmében az említett öt égitest konjukciója (együttállása) a Schemhamphoras pozitív, bűntelen szellemi hatásának a kozmikus forrása, ugyanis a negatív szellemi hatásúnak vélt Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták a Nap mögött felsorakozva elvesztik úgymond a Földre gyakorolt hatásukat. Ebből adódóan arra az egyszerű és logikus következtetésre jutott, hogy például Hom, Zoroaster, Mithrasz, Jézus, Szt. György, Ámos, Sabbatai Cví, Jiddu Krishnamuri, etc. ilyen együttállások égisze alatt kellett a világra jöjjön.


És ennél a pontnál remélem megérted már, hogy én miért utaltam Jézussal kapcsolatosan Mithrászra is, aki hasonlóan bűnlenül született a magyarázatok szerint, mint Jézus.


Namármost Klaus L. Matefi elmélete csak abban az esetben állhatná meg a helyét, amennyiben i.e. 8. évi peszách ünnepet megelőző egy-két hónapban kimutatható lenne a zodiákusban egy ilyen Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz együttállás. Állítása szerint ez meg is valósult i.e. 8.02.10-én, ráadásul direkt Betlehem felett. Arra is egyértelműen választ kapunk tőle, hogy miért volt kénytelen Heródes nem csak az újszülötteket, hanem az összes fiúgyermeket 2 éves korig lemészároltatni, ugyanis az általa említett együttállás kisebb eltéréssel a Mars planéta periódusából adódóan minden esetben két alkalommal jön létre 2 év fáziskéséssel, ami ebben az esetben i.e. 10.02.03-án és i.e 8.02.10-én történt meg. Mivel Heródes nem lehetett abban biztos, hogy 2 évvel korábban nem jött világra egy Jézushoz hasonló lelki adottságokkal rendelkező gyermek, aki esetleg a későbbiekben szintén veszélyt jelenthetett volna a saját és leszármazottai hatalmára, ezért döntött úgy, hogy még a 2 éves korú fiúgyermekeket is leöleti.


Klaus L. Matefi szerint a napkeleti bölcsek valójában a Mars, Szaturnusz és Uránusz planétákat szimbolizálták, testesítették meg, és ezért érkeztek napkelet felől (Máté 2,1) majd távoztak más irányba (Máté 2,12), azaz napnyugati irányába az égi mechanika törvényszerűségéből adódóan. Ezt az elméletet az is alátámasztja, hogy a már korábbiakban emlegetett Mithrász születésekor is ugyanezek a napkeleti bölcsek voltak jelen, aranyat, tömjént és mirhát ajándékozva az újszülött gyermeknek.

febr. 19. 11:39
 17/41 A kérdező kommentje:

"Jézus születése Isten szándéka volt, Tudjuk milyen célból."


A mondat első felét el tudom fogadni, amennyiben az előző bejegyzésemben írtakat tartjuk a szemünk előtt, azaz Jézus a Schemhamphoras, azaz Isten 72 szelleme egyik olyan kozmikus forrásának égisze alatt jött a világra, mely számára bűntelen lelki adottságokat kölcsönzött. De itt meg kell jegyezzem, hogy hasonló cipőben járt példának okáért Hom, Zoroaster, Mithrasz, Jézus, Szt. György, Ámos, Sabbatai Cví, Jiddu Krishnamuri is.


A mondatod másik felével kapcsolatban ismét Klaus L. Matefi munkásságára hivatkoznék, miszerint Jézust a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14) i.sz. 25.04.01-én "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) feszíttették keresztre páskabárány (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) gyanánt, véres áldozat céljából a Szanhedrin követelésére, ugyanis "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).



"Tehát Jézusnak akkor kellett megszületnie, amikor nem volt egyszerű élete Isten népének."


Jézus kizárólagosan csak a i.e. 8.02.10-én születhetett meg, függetlenül attól, hogy milyen társadalmi, vagy politikai események zajlottak akkoriban. Ezzel tisztában voltak a beavatott papok, írástudók és a Szanhedrin tagjai is, ugyanis a Jakab-féle apokrif evangéliumban Mária 1 éves korában már jelezték édesapjának, Joákimnak, hogy ennek a leánykának kell majd megszülnie Izrael fiainak a Megváltóját, Jézust.



"Jézus kétségkívül i. e. 2 etánim havában (szeptember–október) született; i. sz. 29-ben körülbelül ugyanebben az időben keresztelkedett meg; és i. sz. 33 tavaszán, niszán hó (március–április) 14-én, pénteken délután 3 óra tájban halt meg."


Ez a meglátásom szerint egy abszolut téves elgondolás. A helyes magyarázat az előző bejegyzésemben tanulmányozható. Klaus L. Matefi elfogadható dátumokkal és bizonyítékokkal szolgál Jézus megkeresztelkedésének (i.sz. 22.07.02.) és az Ördög általi megkísértésének (i.sz. 22.08.11.) időpontjára nézve is.

febr. 19. 12:36
 18/41 anonim ***** válasza:
29%

Kedves Kérdező

Isten szándékát, és hogy mikor minek van itt az ideje, nem más határozza meg, hanem Ő.

Ez azért sem lehet másként, mivel Isten szavának összhangban kell lennie a legapróbb részletekig az elhatározásával, aminek vajmi kevés köze van a csillagok állásához.

Márpedig Isten úgy határozott, hogy a messiás Ábrahám, Izsák és Jákob vonalán kell, hogy megszülessen, amit később Dávid király megemlítésével is kibővített.

Mária anyjának pedig nem mondta meg előre, hogy Ő lesz a kiválasztott.

Ez nincs is összhangban Isten gondolataival, már csak azért sem, mert ha ezt bejelentette volna, Mária élete sem maradt volna biztonságban, mert Sátán is tudta volna.

Ugyanakkor Jézusnak tökéletes emberként kellett megszületnie, még pedig az első szülött fia életét ültette át a hajadon pocakjába.

Mivel egyetlen ember sem örökölt tökéletességet, így semmilyen csillagállás sem fogja befolyásolni azt, hogy tökéletes legyen egy megszületett ember.

Jézus esetében azért lehetett, mert Isten szelleme, és nem a csillag állása szavatolta a tökéletességét. Megváltás pedig egyszer következik be, egy féle időben és módon, ahogy Isten előre eltervezte.

A Zsidók, vagy is a judaizmust gyakorlók, a hold állása alapján éltek, és ez határozta meg a napjaikat, nem a csillagok.

Ugyanakkor Jézusnak Niszán hónap 14-én kellett meghalnia, amit előárnyékolt az Egyiptomból való szabaduláskor végzett pászka ünnep. Ezt is Niszán hónap 14-én kellett megtartaniuk, és utána minden évben, ugyan ezen a napon.

Niszán hónap első napját az újhold megjelenése határozza meg, amikor a Föld és a Nap között helyezkedik el a Hold, és így napfogyatkozást idézhet elő. Mire elérkezik niszán 14-e, a Hold már megtette a pályája felét. A Föld ekkor a Nap és a Hold között van, és a Hold ahelyett, hogy eltakarná a Napot, teljes egészében visszaveri a napfényt. Ekkor van telihold ezért 14-e is ekkor van.

Azon a napon, amikor Jézust megfeszítették, a zsidó időszámítás szerint, a hatodik órától (de. 11 és 12 óra között) a kilencedik óráig (du. 2 és 3 óra között) sötétség borult arra az egész vidékre.


Sajnos azt sokan nem tudják, hogy az Izraeliták teljesen másként számolják a hónapokat, és az időt, mint mások.



A zsidó naptár szerint a Niszán hónap, az a Gergely naptár szerinti tavaszi hónap, Március 21-Április 20. tartott.

A Biblia pedig konkrét adatokat adott meg ezzel kapcsolatban, tehát nem is lehet mást belemagyarázni, mint Jézus születését illetően.

febr. 19. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/41 anonim ***** válasza:
59%

Nem értem kedves Bölcsek köve!


Magad irod, hogy Augustus népszámlálása i.e. 8-ban került parancsba, akkor mit kell ezen annyit totózni?

A népszámlálás parancsa miatt utaztak Józsefék Betlehembe az összeirásra és akkor született a Messiás. Ez nem feltétlen i.e. 8. hanem lehetett 7. is, hiszen nem kicsi birodalomról beszélünk.

Nagy Heródes i.e. 4-ben halt meg és akkor jöttek vissza Józsefék Egyiptomból és Názáretben telepedtek le.


A Biblia nagyon pontosan határozza meg keresztelő János fellépését. Tibérius uralkodásának 15. évében, ami i.sz. 29.

Erre rá fél évre lépett nyilvános szolgálatba Jézus és amint irtad a hagyomány szerint 3 pészachot töltött Jeruzsálemben, vagyis a keresztrefeszitése i.sz. 32.

febr. 19. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/41 A kérdező kommentje:

"Isten szándékát, és hogy mikor minek van itt az ideje, nem más határozza meg, hanem Ő.

Ez azért sem lehet másként, mivel Isten szavának összhangban kell lennie a legapróbb részletekig az elhatározásával, aminek vajmi kevés köze van a csillagok állásához."


Természetesen szuverén jogod van így vélekedni a dolgokról, de ez még nem vonja azt maga után, hogy ebben az esetben igazad is lenne. Az írásaid egy hívő (nem egy kutató, vagy beavatott) ember véleményét tükrözik, a valóság viszont máshogy fest. Bevallom neked az igazat, hogy nem az itt a célom, hogy hívő emberekkel szálljak vitába, ugyanis a hit világa nem azonos kutatás világával.



"Márpedig Isten úgy határozott, hogy a messiás Ábrahám, Izsák és Jákob vonalán kell, hogy megszülessen, amit később Dávid király megemlítésével is kibővített."


Amennyiben a Messiással itt Jézust azonosítod, ismét Klaus L. Matefira hivatkozva csak azt tudom neked válaszolni, hogy Mária áldott állapotának kezdete, azaz Jézus testi megfogamzása nagy valószínűséggel Máriának a jeruzsálemi Templomban történt látogatásához köthető, mielőtt elment volna Erzsébetékhez. Jézus biológiai apja a mai napig ismeretlen és valószínűleg az is marad. Szóba jöhet persze például akár Zakariás pap is, aki Máriát 3 éves korától nevelte és készítette fel 12 éves koráig a jeruzsálemi Templomban a Jézussal való várandósságára.


Ábrahám, Izsák és Jákob az i.e 445-re Ezsdrás által megalkott Tóra szereplői, de semmi bizonyíték nincsen arra nézve, hogy valóságos történelmi személyek lettek volna, sőt arra sincsen, hogy az ezt megelőző időkben létezett volna egyáltalán monoteista JHVH kultusz. Joggal feltételezhető, hogy korábban a kánaáni szemita Tűzistennek, Molochnak (Milkomnak) mutattak be rendszeresen véresáldozatot (Mózes V. 12,31; Királyok II. 16,3;17,17; 21,6; 23,10; Krónikák II. 28,3; 33,6; Zsoltárok 106,37-38; Jeremiás 7,31; 19,5; 32,35; Ezékiel 16,21; 20,26/31), amit aztán számukra az elkészült Tóra végérvényesen megtiltott.


A Tel-Aviv-i Egyetem Régészeti Intézetének volt igazgatója, Israel Finkelstein professzor és az USA-ban elő Neil A. Silbermann régészprofesszor a "Keine Posaunen vor Jerico" című közösen írt könyvükben azt hangoztatják, hogy se a zsidók egyiptomi tartózkodásának, se a kivonulásuknak, se pedig az úgymond 40 évig tartó pusztai vándorlásuknak nincsen semmilyen nyoma az Ószövetségben írtakon kívül. Szerintük a mózesi törvényekről első alkalommal i.e. 300-ban történt említés Izraelen kívül. Na de ez egy másik téma.


A mondandóm elején azért írtam, hogy "Amennyiben a Messiással itt Jézust azonosítod", ugyanis a valódi ószövetségi Messiás, Immánuel 1999.08.11-én jött a világra, akinek a fellépése legkésőbb 2032-ben meg fog történni.



"Mária anyjának pedig nem mondta meg előre, hogy Ő lesz a kiválasztott."


A Jakab-féle ősevangélium állítása szerint Mária 1 éves korában a papok már jelezték Annának és Joákimnak, hogy a leányuknak kell majdan megszülnie Izrael fiainak a Megváltóját, Jézust.



"Ugyanakkor Jézusnak tökéletes emberként kellett megszületnie, még pedig az első szülött fia életét ültette át a hajadon pocakjába."


Jézusnak bűntelenül kellett a világra jönnie i.e. 8.02.10-én, ezért a testi megfogamzása ∼266 nappal korábban, i.e. 9.05.20-án meg kellett valósuljon szintén a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt.



"Jézus esetében azért lehetett, mert Isten szelleme, és nem a csillag állása szavatolta a tökéletességét."


A Schemhamphorasnak, azaz Isten 72 szellemének egyike szavatolta Jézus bűntelenségét.



"Megváltás pedig egyszer következik be, egy féle időben és módon, ahogy Isten előre eltervezte."


Mint ahogy már korábbiakban írtam, Jézust a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14) i.sz. 25.04.01-én "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) feszíttették keresztre páskabárány (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) gyanánt, véres áldozat céljából a Szanhedrin követelésére, ugyanis "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22). A kereszténység ezt az aktust tartja a hívő tömegei megváltásának. Ezzel szemben az Ószövetségben hívők a közeljövőre várják saját megváltásukat, ami az elképzelések szerint az egyiptomi tízcsapáshoz hasonlóan kellene megvalósuljon.



"A Zsidók, vagy is a judaizmust gyakorlók, a hold állása alapján éltek, és ez határozta meg a napjaikat, nem a csillagok."


A zsidó naptár hónapjai valóban a Holdhoz vannak igazítva, de ez persze nem azt jelenti, hogy a Schemhamphoras kozmikus forrásait nem a Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és Uránusz égitestek konstelláció-variációi építenék fel, Nap-Hold konjunkció és oppozíció figyelembevétele mellett. Biztosan hallottál már misztérium és hitvédelemről. Egyetlen vallásnak sem volt soha az érdeke és nem is lesz, a misztériumainak szellőztetése.



"Ugyanakkor Jézusnak Niszán hónap 14-én kellett meghalnia, amit előárnyékolt az Egyiptomból való szabaduláskor végzett pászka ünnep. Ezt is Niszán hónap 14-én kellett megtartaniuk, és utána minden évben, ugyan ezen a napon."


Jézusnak valóban Niszán hónap 14-én, a peszách ünnep előkészületi napján i.sz. 25.04.01-én kellett kereszthalált halnia, ugyanis aznap a születése óta első alkalommal a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek egy T-keresztet alkottak a zodiákusban. Rádásul Klaus L. Matefi jóvoltából kiderült, hogy ezt a T-keresztet a negatív hatásúnak tartott Neptunusz és Plútó egy szabályos keresztre egészítette ki. Jézust a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14) feszíttette keresztre Poncius Pilatus annak ellenére, hogy ő bűntelennek találta Jézust (Máté 27,24; Lukács 23,4; János 19,4) és jelképesen mosta kezeit.



"Niszán hónap első napját az újhold megjelenése határozza meg, amikor a Föld és a Nap között helyezkedik el a Hold, és így napfogyatkozást idézhet elő. Mire elérkezik niszán 14-e, a Hold már megtette a pályája felét. A Föld ekkor a Nap és a Hold között van, és a Hold ahelyett, hogy eltakarná a Napot, teljes egészében visszaveri a napfényt. Ekkor van telihold ezért 14-e is ekkor van."


Egzakt. Ebben egyetértünk.



"Azon a napon, amikor Jézust megfeszítették, a zsidó időszámítás szerint, a hatodik órától (de. 11 és 12 óra között) a kilencedik óráig (du. 2 és 3 óra között) sötétség borult arra az egész vidékre."


Ez a sötétség kizárólagosan "szellemi sötétség" lehetett, amihez persze akár sötét viharfelhők is hozzájárulhattak. Létezik olyan teória is ezzel kapcsolatosan, ráadásul egy professzortól..., hogy szerinte a sötétséget egy teljes napfogyatkozás okozhatta... Csak azt nem vette figyelembe, hogy Niszán 14-én telihold van, amikor holdfogyatkozások jöhetnek csak szóba...

febr. 19. 16:43
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!