Mire alapozzák a keresztények a szűz fogantatást?
"megesett mástól. Feltételezzük, hogy József emlékezett volna aktusra"
Miért?
Ő tartotta a gyertyát?
"Meg tudnátok ezt cáfolni?"
Neked kéne bizonyítani. Addig csak egy alaptalan állítás, amin definíciójából eredően nincs mit cáfolni.
# 9. "Ézsaiásnál az almah /עַלְמָה/ szó szerepel, ami házasságra érett lányt jelent"
Mi "véletlenül sem"? Én is ugyanazt írtam, hogy a "szűz" helyén a héber eredtiben "hajadon" áll, ha nem ismered ezt a szót, akkor nézd meg az értelmező kéziszótárban. A hajadon férjezetlen, de már házasságra érett lányt jelent. Mivel pedig az ószövetségi időkben a hajadonok szüzen mentek férjhez, ezért nyugodtan vehetjük a hajadont, azaz a házasságra érett fiatal nőt szűznek.
#14
Inkább neked kellene az értelmező szótár, mert a hajadon jelentése nem egyenlő a szűzzel semelyik szótárban. Nem véletlenül volt rá törvény, hogy ha egy lány nem szűz mikor férjhez megy, halálra kell kövezni, vagy ha valaki akár kölcsönös beleegyezéssel akár erőszakkal együtt hál egy lánnyal, utána feleségül kell vennie.
Tehát ha jól értem a következőket igényli, hogy Máté evangéliumát hitelesnek tekintsük:
- Elfogadjuk, hogy ahonnan Máté hallott József hozzáállásáról, az hiteles forrás lehetett.
- És elfogadjuk, hogy Máté és a messiásra mutatva Ézsaiás is még nem házas, de olyan korú nőt említ, aki mivel nem házas, halálbüntetés mellett szűz.
Így felmerülhet a kérdés, hogy Ézsaiás miért nem fogalmazott egyértelműbben miközben Isten üzenetét közvetítette. A lehetőségek:
- Akire rövid távon utalt az nem szűz, csak fiatal nő (ami gyengíti a hajadon fordítást, hiszen feltételezhetően házas), viszont Máriára vonatkoztatva az ezzel járó szüzességet értette.
És szándékosan úgy fogalmazott, hogy a lehető legerősebb (azaz leginkább jelként érthető) olyan állítás legyen, ami mindkét esetben (a szó különböző értelmében) igaz legyen.
- Vagy Máté evangeliuma továbbra sem hiteles.
Kérem próbáljátok alátámasztani a szerintetek igaz állítást.
(Azért várom, hogy ti bizonyítsatok valamit, mert
1. Én vagyok a kérdező.
2. Nincs biztos jártasságom a témában.
3. Tényleg érdekel, hogy mennyire védhető a szüzen fogantatás.
4. A természet általános törvényei bizonyítottak, a csoda (még?) nem.)
#17
Persze, azért használtak az ószövetségi írók két külön kifejezést a hajadonra és a szűzre.
Logika?
#18
Tehát ha létezik két külön kifejezés, akkor ha a körülmények ismeretében egyikből értelemszerűen következik a másik, az mégsem lehet igaz, mert... logika?
Ez olyan, mintha azon kötekednél hogy aki felnőtt, az nem nagykorú, mert az két külön kifejezés...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!